Gå til innhold

Fryseforsøk med veldig lav HCG på testdato. Kjemisk vel?


Sinnsity

Anbefalte innlegg

Heisånn!

I dag var testdag på riksen etter fryseforsøk og der sto det HCG nivå 21...dette e jo  synnsykt lav, er det ikke? (9 dager etter innsett) Jeg stussa lit over at de skrev gratulerer og ta utralyd i uke 8. Jeg satt så i telefonkø og sykepleier sa at de antar alt over 20 som positivt. Syns det e litt sykt da, å gi folk så mye håp og gratulasjoner med så lave verdier. Sykepleieren sa hvis du vil kan du ta ny prøve om to dager hvis du er bekymret.....Jeg skal ta en ny på mandag, så god helg til meg. Det høres jo ut som kjemisk for meg dette, syns bare at det e litt sjukt at de anser så lave verdier som positivt. Noen med lignende erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta prøve med et par dagers mellomrom for å vurdere stigning. En enslig HCG kan ikke si så mye da "normalområdet" er så ekstremt stort tidlig, pga at den kan feste seg på ulik dag.

Anonymkode: 75a0a...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg på 21, 9 dager etter innsett er svært lavt ja.. Men fremdeles positiv. 

Klinikken min sa de regnet med at det ikke var særlig håp dersom hcg var lavere enn 80, 9 dager etter innsett. Men stigningen sier mer enn tallet i utgangspunktet.  

Nå vet jeg ikke om du satt inn fersk, frys, 2,3 eller 5 dagers.. Men fra innsett kan jo et 5dagers bruke opp til 6 dager før det fester seg. Da vil jo hcg være lav 9 dager etter. 

Men hvor hører du til? Testdag 9 dager etter innsett har jeg ikke hørt om. 12 eller 14 dager er mye vanligere.. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hcg på 21, 9 dager etter innsett er svært lavt ja.. Men fremdeles positiv. 

Klinikken min sa de regnet med at det ikke var særlig håp dersom hcg var lavere enn 80, 9 dager etter innsett. Men stigningen sier mer enn tallet i utgangspunktet.  

Nå vet jeg ikke om du satt inn fersk, frys, 2,3 eller 5 dagers.. Men fra innsett kan jo et 5dagers bruke opp til 6 dager før det fester seg. Da vil jo hcg være lav 9 dager etter. 

Men hvor hører du til? Testdag 9 dager etter innsett har jeg ikke hørt om. 12 eller 14 dager er mye vanligere.. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Hei! Hører til Riksen. Og det var 5 dagers. Har hat et fersforsøk der før og da var set også 9 dager etter innsett (hvis man teller sammen med 5 dagers så blir jo det 14dpo I guess)

Jeg bare syns den der GRATULERER du er gravid og fortsett å ta piller i 4 uker til e bare ondskapsfult. For da får jeg jo aldri blødning hvis jeg fortsetter med de medisinene hvis det er kjemisk. Så skal jeg lism gå og tro jeg er gravid i en måned til. At de ikke tilbydde og ta et test til siden det e så lavt...ah. Det e bare vondt alt dette. Ensomt og vondt.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (41 minutter siden):

Hei! Hører til Riksen. Og det var 5 dagers. Har hat et fersforsøk der før og da var set også 9 dager etter innsett (hvis man teller sammen med 5 dagers så blir jo det 14dpo I guess)

Jeg bare syns den der GRATULERER du er gravid og fortsett å ta piller i 4 uker til e bare ondskapsfult. For da får jeg jo aldri blødning hvis jeg fortsetter med de medisinene hvis det er kjemisk. Så skal jeg lism gå og tro jeg er gravid i en måned til. At de ikke tilbydde og ta et test til siden det e så lavt...ah. Det e bare vondt alt dette. Ensomt og vondt.

Riksen ja... 🙈  Helt krise de der...  12 og 14 dager etter innsett er "normal" test tid hos de fleste offentlige klinikker. Men riksen kjører sitt eget løp 100%.. 

Veldig dårlig pasient oppfølging du får syns jeg. Ville absolutt klagd. 

Anonymkode: 4a904...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 29 og 64 i HCG på to ferskforsøk, og klinikken sa alt under 100 var risikabelt. Jeg mista/aborterte i uke 6 og 7. Ville absolutt ikke tatt dette for et trygt resultat, nei. 

Anonymkode: 9ca82...e1f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinnsity skrev (57 minutter siden):

Hei! Hører til Riksen. Og det var 5 dagers. Har hat et fersforsøk der før og da var set også 9 dager etter innsett (hvis man teller sammen med 5 dagers så blir jo det 14dpo I guess)

Jeg bare syns den der GRATULERER du er gravid og fortsett å ta piller i 4 uker til e bare ondskapsfult. For da får jeg jo aldri blødning hvis jeg fortsetter med de medisinene hvis det er kjemisk. Så skal jeg lism gå og tro jeg er gravid i en måned til. At de ikke tilbydde og ta et test til siden det e så lavt...ah. Det e bare vondt alt dette. Ensomt og vondt.

Jeg tenker at du må få tatt en ny prøve på mandag og se. Men ensomt og vondt er det å være i dette usikkerhetsmomentet som du er i nå, og jeg har selv vært der da jeg begynte å mistenke kjemisk da jeg endelig ble gravid etter å ha prøvd over ett år. Det ble også kjemisk hos meg, men det var ikke pga en enkel hcg jeg mistenkte det, men pga blødning og tester som ikke ble sterkere etter 11-12 DPO. Har heller ikke blitt gravid igjen i ettertid. 

Men når det er sagt: jeg ville bedt om å få IVF ved et annet sykehus hvis jeg var deg. Riksen er kjent for å være dårligst i landet på dette.  

Anonymkode: 75a0a...186

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Riksen ja... 🙈  Helt krise de der...  12 og 14 dager etter innsett er "normal" test tid hos de fleste offentlige klinikker. Men riksen kjører sitt eget løp 100%.. 

Veldig dårlig pasient oppfølging du får syns jeg. Ville absolutt klagd. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Syns Riksen er mest logisk jeg! 5 dagers embryo pluss 9 dager er jo 14 dpo! 

Anonymkode: 83400...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såpass lavt at jeg ville ansett det som mislykket forsøk. Men undere kan skje, kanskje du er heldig! 

Anonymkode: bb0d5...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner at jeg hadde tre elendige forsøk hos Riksen, ble gravid med tvillinger på første forsøk i privat regime.

Anonymkode: bb0d5...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nevner at jeg hadde tre elendige forsøk hos Riksen, ble gravid med tvillinger på første forsøk i privat regime.

Anonymkode: bb0d5...2c3

Jeg hadde dårlig resultat på privatklinikk og full score på Riksen! 
Fikk ut to egg og begge ble baby mens fire embryo ikke ble noe hos privatklinikk. 

Anonymkode: 83400...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde dårlig resultat på privatklinikk og full score på Riksen! 
Fikk ut to egg og begge ble baby mens fire embryo ikke ble noe hos privatklinikk. 

Anonymkode: 83400...1cc

Du er i særdeleshet et svært uvanlig tilfelle.

Anonymkode: bb0d5...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er i særdeleshet et svært uvanlig tilfelle.

Anonymkode: bb0d5...2c3

Er jeg det? Vet om flere som har fått positivt resultat hos Riksen. 

Anonymkode: 83400...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns Riksen er mest logisk jeg! 5 dagers embryo pluss 9 dager er jo 14 dpo! 

Anonymkode: 83400...1cc

Man teller ikke dager passert eggløsning ved testing etter innsett. Man teller dager etter innsett. For da VET man nøyaktig hvilken dag egget ankom livmoren og dets alder. 

 

Og ang Riksen. Noen er kjempe fornøyd, andre er ikke - som ved alle andre klinikker. Men tror det kun er Riksen som har så dårlig rykte som offentlig klinikk i Norge. De er kjent for å gjøre mye veldig annerledes enn resten av de offentlige klinikkene, og bryr seg nada om hva pasientene ønsker. Vi ble først henvist Riksen. Ba om bytte etter oppstartsamtale. 

Anonymkode: 4a904...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (7 timer siden):

Heisånn!

I dag var testdag på riksen etter fryseforsøk og der sto det HCG nivå 21...dette e jo  synnsykt lav, er det ikke? (9 dager etter innsett) Jeg stussa lit over at de skrev gratulerer og ta utralyd i uke 8. Jeg satt så i telefonkø og sykepleier sa at de antar alt over 20 som positivt. Syns det e litt sykt da, å gi folk så mye håp og gratulasjoner med så lave verdier. Sykepleieren sa hvis du vil kan du ta ny prøve om to dager hvis du er bekymret.....Jeg skal ta en ny på mandag, så god helg til meg. Det høres jo ut som kjemisk for meg dette, syns bare at det e litt sjukt at de anser så lave verdier som positivt. Noen med lignende erfaringer? 

Når folk skal teste med strimler og de skal få strek på testene så er jo tidlig testen på 10mlU/ml og vanlig test på 20mlU/ml. Jeg mener 20mlU/ml betyr 20 i HCG i urinen.. Mange får ikke positiv på den vanlige før 4 uker etter IKM (altså 18dager etter eggløsning).

Anonymkode: 462d0...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trekker fra 5-6dager siden egget slipper vandringen fra eggleder til livmor så høres det jo ut som om du er på rett sted. 

Anonymkode: 462d0...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er såpass lavt at jeg ville ansett det som mislykket forsøk. Men undere kan skje, kanskje du er heldig! 

Anonymkode: bb0d5...2c3

Nei, jeg bruker ingen energi på å håpe på noe her. Jeg vil at det order seg fort så jeg kan begynne på nytt. Bare syns det e helt av riksen å gratulere med dette og sendte meg ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man teller ikke dager passert eggløsning ved testing etter innsett. Man teller dager etter innsett. For da VET man nøyaktig hvilken dag egget ankom livmoren og dets alder. 

 

Og ang Riksen. Noen er kjempe fornøyd, andre er ikke - som ved alle andre klinikker. Men tror det kun er Riksen som har så dårlig rykte som offentlig klinikk i Norge. De er kjent for å gjøre mye veldig annerledes enn resten av de offentlige klinikkene, og bryr seg nada om hva pasientene ønsker. Vi ble først henvist Riksen. Ba om bytte etter oppstartsamtale. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Jeg ville bare poengtere at det ikke bare er negativt på Riksen da en leser så mye negativt! 
Og nettopp derfor vet man også nøyaktig når eggløsning var og kan telle dpo! 
 

Anonymkode: 83400...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lover ikke godt nei... Men støttemedisin forsinker ikke spontanabort, så akkurat det trenger du ikke å bekymre deg for 

Anonymkode: 09a60...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lover ikke godt nei... Men støttemedisin forsinker ikke spontanabort, så akkurat det trenger du ikke å bekymre deg for 

Anonymkode: 09a60...29e

Ok, det e bra. Men man får vel ikke blødning på de, jeg vil bare at det blør ut så jeg kn begynne på nytt igjen fortest mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...