Gå til innhold

Trenger tips til å starte opp igjen sexliv som har tørket ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Som overskriften sier, jeg trenger tips til å starte opp igjen sexliv som har tørket ut. Kort fortalt. Vi fikk vårt første barn for 6 år siden. Vi hadde av ulike grunner ikke sex under graviditeten og på grunn av medisinske komplikasjoner kunne ikke min kone ha sex før 1,5 år etter fødsel. Gjorde heller ikke noe annet seksuelt i denne tiden. Så da vi startet opp etter all denne tiden så føltes det veldig rart å skulle ha sex. Forholdet vårt hadde liksom ikke noe seksuell dimensjon, så det å skulle initiere sex fra begge parter føltes helt unaturlig ut. Så det føltes nesten feil, men vi gjorde det noen ganger. Og ble da gravid med nr. 2. Samme regla gjentok seg med ikke noe seksuelt i svangerskap og står nå med 2 barn. Men vi har ikke hatt et fungerende sexliv på egentlig 6 år. Og uansett hvor mye vi prøver så føles det fortsatt rart. Vi føler begge at, som tidligere nevnt, så har ikke forholdet vårt noen seksuell dimensjon. Og som følge av dette kan det gå månedsvis mellom hver gang vi har sex fordi vi liksom glemmer at det er en mulighet. Og når vi først har det er begge enige om at det er godt men føles rart i kroppen. Får ikke til å beskrive det. Noen som har råd til å tenner gnisten etter å ha mistet det? Og å få inn seksualitet som en side ved forholdet?

Anonymkode: f6f19...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke allerede gjør der, så sørg først og fremst for å ta din del av den mentale lasten. Har barnet tørre votter i barnehagen og skifteklær? Har dere fått handlet til uka, tar du med ting hun liker? Sånne småting som får henne til å føle seg sett.

Start med å legge til den romantiske delen av forholdet deres. Hold hånden hennes, ta henne til deg og kyss henne lidenskapelig i løpet av dagen. Vis at du setter pris på henne. Si det gjerne. Få henne til å føle seg sexy, gjerne ved berøring. Dette må gjøres gradvis selvfølgelig. 
 

lykke til 🥰

Anonymkode: 32677...4e5

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døfødt..

Anonymkode: 4aa6e...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mulighet til å få barnefri noen dager? To-tre dager øremerket nakne kropper, fysisk kontakt og sex. Kanskje litt promille for å slappe av?

Anonymkode: 385ee...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2024 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Døfødt..

Anonymkode: 4aa6e...a56

Prøv 7 år uten sex i det hele tatt fordi han ikke tenner på, ja da snakker vi.

Anonymkode: 2f53d...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å grønne på, øvelse gjør mester. Ha masse sex. Snart er det det som blir normalen. Det føles bare rart fordi dere gjør det så sjelden, gjør det ofte og den rare følelsen vil forsvinne litt og litt for hver gang. 

Anonymkode: 393d7...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 13.44):

Hei! Som overskriften sier, jeg trenger tips til å starte opp igjen sexliv som har tørket ut. Kort fortalt. Vi fikk vårt første barn for 6 år siden. Vi hadde av ulike grunner ikke sex under graviditeten og på grunn av medisinske komplikasjoner kunne ikke min kone ha sex før 1,5 år etter fødsel. Gjorde heller ikke noe annet seksuelt i denne tiden. Så da vi startet opp etter all denne tiden så føltes det veldig rart å skulle ha sex. Forholdet vårt hadde liksom ikke noe seksuell dimensjon, så det å skulle initiere sex fra begge parter føltes helt unaturlig ut. Så det føltes nesten feil, men vi gjorde det noen ganger. Og ble da gravid med nr. 2. Samme regla gjentok seg med ikke noe seksuelt i svangerskap og står nå med 2 barn. Men vi har ikke hatt et fungerende sexliv på egentlig 6 år. Og uansett hvor mye vi prøver så føles det fortsatt rart. Vi føler begge at, som tidligere nevnt, så har ikke forholdet vårt noen seksuell dimensjon. Og som følge av dette kan det gå månedsvis mellom hver gang vi har sex fordi vi liksom glemmer at det er en mulighet. Og når vi først har det er begge enige om at det er godt men føles rart i kroppen. Får ikke til å beskrive det. Noen som har råd til å tenner gnisten etter å ha mistet det? Og å få inn seksualitet som en side ved forholdet?

Anonymkode: f6f19...b29

Hva med å leke litt og bygge litt opp til det over litt tid uten å ha sex. Det blir nok litt kleint fordi det ligger en forventning om at et kompliment osv betyr at det ligger an til sex. Siden dere allerede har lite sex , så kan dere bygge det litt opp over tid. Da vil jo begge være litt mer klar og interessert i det.  Regner med at hun sliter litt psykisk iht å ha blitt ødelagt etter svangerskap osv. Kanskje også får vondt fordi hun blir tørr når hun blir stressa av det. 

Hun trenger en grunnleggende trygghet iht at det ikke skal bli vondt, og at du kanskje avslutter og fikser resten selv om det skulle bli det. 

For å si det sånn, du hadde nok fått problemer med å få den opp du også. Om du hadde opplevd de smertene man kan få etter fødselen.  

  Når du ikke vet om det kimmer til å gjøre for vondt, og vet at mannen din peiser på til han er ferdig uavhengig hvordan det er for henne.  Da er det lettere og bedre å unngå det.  

Mer lyst, mer vått er også mindre smerter. Viser du henne såpass respekt at du trekkee deg, når hun endrer seg, bygger du opp den tryggheten og det kan klaffe for begge to. Så kjør på med usexuell flørting. Og ta deg deg en runk frem til du merker at hun er klar.  Da kan dere få det til. 

Anonymkode: bd28f...b8f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at det høres veldig kjent ut, men her er det mannen som miatet interessen for sex. Nå er alt bare veldig rart når vi først prøver. Familievernkontoret har et gratis nettkurs for par som jeg tenkte vi skulle prøve for å få litt mer romantikk og nærhet igjen. Kanskje det kan være noe for dere? Her er det i alle fall mange ting som må ryddes opp i før sexlivet kan komme på plass.

Anonymkode: eb0eb...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begge lyst til å ha lyst på sex? Altså, savner dere det og har lyst til å få sexlivet på stell igjen? I så fall er det ikke dødfødt. 💜

Men prøv å begynn med nærhet uten sex. En fotmassasje. En god og intim prat. Kjærtegn uten krav. Tenk at dere begynner på nytt og bygger opp igjen intimiteten. Vi har også hatt mye gleder av å leke i senga når vi ikke er helt der vi ønsker å være - det gjør sex og nærhet liksom litt mer ufarlig. Dere kan jo prøve å leke med sansene. 

Og søk hjelp før dere gir opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kvinne har mistet seksuell interesse i deg, og det gjør ca 50% av kvinner over tid, så er det ingen vei tilbake. Denne seksuelle tiltrekningen kommer ikke tilbake, og den var nok ikke der i utgangspunktet heller. De fleste knytter bånd pga parringsbehov (kjærlighet), men den går over når man har fått barn. Kvinner er reelt sett bare seksuelt (fysisk) tiltrukket av et lite utvalg av menn. 

Anonymkode: a81af...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantikk er første steget. Det å være litt frampå, og initiere til fysisk kontakt i hverdagen er viktig. Altså uten at man tenker på sex.

Minst en ordentlig date i måneden, bare dere to. Jeg ville sagt en kveld i uka egentlig, men fordi ikke alle er i den samme økonomiske posisjonen som oss setter jeg en gang i mnd som et absolutt minstekrav. 

Med ordentlig date mener jeg pene klær, blomster og sjokolade, duket bord og levende lys. Noe ordentlig romantisk

Et triks jeg lærte var å kysse partneren i minst ti sekunder hver dag. Det har utgjort en stor forskjell.

Behandle hverandre som partnere, ikke romkamerater. Omtaler du henne som "kjære", f.eks? Hva med når du/hun kommer hjem fra jobb? Romkamerater sier "hei" og går hver til sitt. Kjærester møtes og omfavner, gjerne kysser, spør hvordan dagen var, rører hverandre, og legger bort mobilene. Nærhet er viktig, både fysisk og psykisk. Det er f.eks stor forskjell på å sitte i hver sin side av sofaen med mobilene på, enn at hun sitter på fanget ditt med mobilene ute av syne.

 

Dette kan være kontroversielt, men jeg mener at "pliktsex" er viktig i et forhold. Her snakker jeg altså om tider man bruker til å pleie den seksuelle relasjonen, gjerne til et fast tidspunkt/sted i uka. Nettopp fordi sexen gjerne forsvinner når man ikke rydder plass til den. Det trenger ikke ende med orgasme, men det å sette av litt tid til å utforske hverandres kropper og gi hverandre nytelse er veldig viktig! Ellers glemmer man det.

Også er det selvfølgelig å snakke om preferanser. Jeg tenner f.eks veldig på muskler og hygiene/parfyme. Andre kvinner tenner på hår og klesstil og andre ting. Så du må høre med henne hva hun synes det er sexy at du gjør/driver med. Det er litt kleint, men utgjør hovedforskjellen i om dere får fart på sexlivet igjen.

Anonymkode: f2bdf...cc2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om en kvinne har mistet seksuell interesse i deg, og det gjør ca 50% av kvinner over tid, så er det ingen vei tilbake. Denne seksuelle tiltrekningen kommer ikke tilbake, og den var nok ikke der i utgangspunktet heller. De fleste knytter bånd pga parringsbehov (kjærlighet), men den går over når man har fått barn. Kvinner er reelt sett bare seksuelt (fysisk) tiltrukket av et lite utvalg av menn. 

Anonymkode: a81af...1a2

Stemmer ikke i vårt tilfelle i hvertfall. Jeg har aldri vært så kåt på mannen min som nå. Vi har sex daglig. Vi har 2 barn og hadde en tørkeperiode på 2-3 år som endte for noen måneder siden. Vi er som kåte, nyforelskede tenåringer igjen. Helt herlig ❤️

Til TS. Jeg støtter forslaget om å fokusere på kos og nærhet fremfor sex. Kanskje dere til og med skal bestemme dere for å ikke ha samleie i en lengre periode. Da blir det litt mindre press og man kan gjøre andre ting uten at det er noen forventninger der. Jeg tipper dere får mer lyst en noen gang når det ikke er "lov". 

Anonymkode: 2ac4d...5ac

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 20.41):

Romantikk er første steget. Det å være litt frampå, og initiere til fysisk kontakt i hverdagen er viktig. Altså uten at man tenker på sex.

Minst en ordentlig date i måneden, bare dere to. Jeg ville sagt en kveld i uka egentlig, men fordi ikke alle er i den samme økonomiske posisjonen som oss setter jeg en gang i mnd som et absolutt minstekrav. 

Med ordentlig date mener jeg pene klær, blomster og sjokolade, duket bord og levende lys. Noe ordentlig romantisk

Et triks jeg lærte var å kysse partneren i minst ti sekunder hver dag. Det har utgjort en stor forskjell.

Behandle hverandre som partnere, ikke romkamerater. Omtaler du henne som "kjære", f.eks? Hva med når du/hun kommer hjem fra jobb? Romkamerater sier "hei" og går hver til sitt. Kjærester møtes og omfavner, gjerne kysser, spør hvordan dagen var, rører hverandre, og legger bort mobilene. Nærhet er viktig, både fysisk og psykisk. Det er f.eks stor forskjell på å sitte i hver sin side av sofaen med mobilene på, enn at hun sitter på fanget ditt med mobilene ute av syne.

 

Dette kan være kontroversielt, men jeg mener at "pliktsex" er viktig i et forhold. Her snakker jeg altså om tider man bruker til å pleie den seksuelle relasjonen, gjerne til et fast tidspunkt/sted i uka. Nettopp fordi sexen gjerne forsvinner når man ikke rydder plass til den. Det trenger ikke ende med orgasme, men det å sette av litt tid til å utforske hverandres kropper og gi hverandre nytelse er veldig viktig! Ellers glemmer man det.

Også er det selvfølgelig å snakke om preferanser. Jeg tenner f.eks veldig på muskler og hygiene/parfyme. Andre kvinner tenner på hår og klesstil og andre ting. Så du må høre med henne hva hun synes det er sexy at du gjør/driver med. Det er litt kleint, men utgjør hovedforskjellen i om dere får fart på sexlivet igjen.

Anonymkode: f2bdf...cc2

Hei, dette er i utgangspunktet ganske godt råd. Men vi har ikke mulighet til å bruke familie som barnevakt utover 1 dag eller 2 i fellesferie hvis vi er heldig. Ønsker ikke å bruke betalt barnevakt på våre 2 barn da vi ikke hadde følt oss trygg på dette. Har diskutert det før. Vi har vel kun gjort noe uten barna 3-4 ganger de siste 5 årene. Og det har stort sett vært praktiske gjøremål. Kunne forsåvidt arrangert date i huset etter ungene er lagt men da er det hverdagen som tar deg. Ungene er typisk i seng kl 20-tiden og så gjenstår bretting av klær og rydding fra dagens rot. Men kan forsøke å finne tid til å ta en date eller to her og der

Anonymkode: f6f19...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 18.35):

Bare å grønne på, øvelse gjør mester. Ha masse sex. Snart er det det som blir normalen. Det føles bare rart fordi dere gjør det så sjelden, gjør det ofte og den rare følelsen vil forsvinne litt og litt for hver gang. 

Anonymkode: 393d7...937

Helt enig!!
Tips: Ligg inntil hverandre i skje eller bare inntil hverandre uten at det trenger å bli til noe. Og få hverandre til å le. Min make hilste på en kar forleden som presenterte seg som Enis uten P ,fortalte han. Tårene sprutet.

Endret av Mammatilmine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 16.49):

Hvis du ikke allerede gjør der, så sørg først og fremst for å ta din del av den mentale lasten. Har barnet tørre votter i barnehagen og skifteklær? Har dere fått handlet til uka, tar du med ting hun liker? Sånne småting som får henne til å føle seg sett.

Start med å legge til den romantiske delen av forholdet deres. Hold hånden hennes, ta henne til deg og kyss henne lidenskapelig i løpet av dagen. Vis at du setter pris på henne. Si det gjerne. Få henne til å føle seg sexy, gjerne ved berøring. Dette må gjøres gradvis selvfølgelig. 
 

lykke til 🥰

Anonymkode: 32677...4e5

Hei vi deler på belastningen av hverdagen med barn og stort sett alt vi snakker om bunner ut i planlegging av å få familielivet til å gå rundt. Etter at vi fikk barn for 5 år siden har min kone fått mindre interesse for kyssing og fysisk nærhet. Vi har snakket om det og at det bunner ut i at hun får så mye kroppskontakt av barna at hun har  "brukt opp"  sin terksel for kroppskontakt. Dermed ønsker hun i minst grad at jeg kysser eller fysisk berører henne. Jeg forstår og respekterer så klart dette. Det er ikke noe hun alltid sier verbalt men jeg merker veldig tydelig hvis jeg "glemmer meg" og klemmer mye på henne i hverdagen at hun blir veldig utilpass. Det er litt tyngt for meg fordi mitt kjærlighetsspråk er fysisk berøring. Så det med romantikk ved berøring og kyss vil nok ha motsatt effekt i dette tilfellet. Men kan bli flinkere å uttrykke det verbalt

Anonymkode: f6f19...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei vi deler på belastningen av hverdagen med barn og stort sett alt vi snakker om bunner ut i planlegging av å få familielivet til å gå rundt. Etter at vi fikk barn for 5 år siden har min kone fått mindre interesse for kyssing og fysisk nærhet. Vi har snakket om det og at det bunner ut i at hun får så mye kroppskontakt av barna at hun har  "brukt opp"  sin terksel for kroppskontakt. Dermed ønsker hun i minst grad at jeg kysser eller fysisk berører henne. Jeg forstår og respekterer så klart dette. Det er ikke noe hun alltid sier verbalt men jeg merker veldig tydelig hvis jeg "glemmer meg" og klemmer mye på henne i hverdagen at hun blir veldig utilpass. Det er litt tyngt for meg fordi mitt kjærlighetsspråk er fysisk berøring. Så det med romantikk ved berøring og kyss vil nok ha motsatt effekt i dette tilfellet. Men kan bli flinkere å uttrykke det verbalt

Anonymkode: f6f19...b29

Å det gjør så vondt å lese dette fordi du vil så vel. Bra tiltak der med å være mer verbal til en begynnelse. Vet med deg at du er drømmemannen, en ekte mann, og hun kommer til å våkne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 23.16):

Stemmer ikke i vårt tilfelle i hvertfall. Jeg har aldri vært så kåt på mannen min som nå. Vi har sex daglig. Vi har 2 barn og hadde en tørkeperiode på 2-3 år som endte for noen måneder siden. Vi er som kåte, nyforelskede tenåringer igjen. Helt herlig ❤️

Til TS. Jeg støtter forslaget om å fokusere på kos og nærhet fremfor sex. Kanskje dere til og med skal bestemme dere for å ikke ha samleie i en lengre periode. Da blir det litt mindre press og man kan gjøre andre ting uten at det er noen forventninger der. Jeg tipper dere får mer lyst en noen gang når det ikke er "lov". 

Anonymkode: 2ac4d...5ac

Hei, dette med å fjerne sex fra at det er en mulighet kanskje kan være noe. P.d.d er sex noe som verken er positiv for meg eller min kone. Ingen av oss liker det noe særlig. Hadde vært veldig deilig å bare ta det ut av ligningen i noen mnd fordi nå er det bare negativt. Bare fryse det aspektet av forholdet så det blir null forventninger. Og så kan vi sjekke status om 5-6 mnd.

Anonymkode: f6f19...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun eller du lagt på dere mye?

Anonymkode: 9f4f8...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 18.00):

Prøv 7 år uten sex i det hele tatt fordi han ikke tenner på, ja da snakker vi.

Anonymkode: 2f53d...a43

Jeg høyner med 8 år, av samme grunn..

Anonymkode: 81dc9...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hun eller du lagt på dere mye?

Anonymkode: 9f4f8...a51

Hei, nei vi har begge samme kropp som før vi fikk barn. Begge er glad i å trene så gjør det 3-4 ganger i uka

Anonymkode: f6f19...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...