Gå til innhold

Er fremtiden mørk? Hva mener de forskjellige generasjonene?


AnonymBruker

Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?  

117 stemmer

  1. 1. Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?

    • (18-30 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      2
    • (18-30 år) Fremtiden ser dyster ut
      19
    • (30-50 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      19
    • (30-50 år) Fremtiden ser dyster ut
      59
    • (50 år og oppover) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      4
    • (50 år og oppover) Fremtiden ser dyster ut
      10
    • (18-30 år) Er helt likegyldig
      0
    • (30-50 år) Er helt likegyldig
      3
    • (50 år og oppover) Er helt likegyldig
      1


Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg ble skrudd sammen i feil rekkefølge tror jeg.

Jeg er nemlig veldig dyster av natur, men blomstrer faktisk litt nå som dommedagsprofetiene hagler. Jeg synes ikke det er skremmende i det hele tatt. Heller spennende å tenke på at man kanskje får være med på Armageddon 

Anonymkode: b5866...210

Tror du går i graven før armageddon. 

Er mye negativt i verden,men lurer på når var det ikke det? Forskjellen er vel at det er nærmere oss denne gangen. Betyr neppe at det ender opp med noe dommedagsopplegg. 

Ja,jeg tror Trump kommer til å vinne valget.Samme med Putin. Jeg har ingen tro på en snarlig løsning i Ukraina,eller Gaza konflikten. Tror også at Høyre vinner valget og at Erna nok en gang blir statsminister. Tror det ender med ENDA større skiller en i dag,og enda mer splittet befolkning (som i USA) Å jeg tror GTA6 blir utsatt.. 😆

ALT en gedigen nedtur for meg. Men jeg går nok ikke under av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nysgjerrig95 skrev (På 7.3.2024 den 19.17):

Blir bare helt håpløs av det hele. Vil aldri sette barn til denne verden

Enig. Det er ikke en celle i min kropp som tenker at det å få barn er en god ide 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 20.36):

Jeg gjennomgår IVF-behandling, men er redd for fremtiden til det eventuelle barnet. Håper det ordner seg, men føler meg moralsk forkastelig som føder barn inn i dette. En ekstremt egoistisk handling slik ting ser ut nå.

Ting vi ikke får gjort noe med virker det som; plastforurensning, utryddelse av arter, skoghogst og koralldød, dårlig matpolitikk, forurensning, overforbruk, ensomhet, depresjon, hamstehjulet der man må jobbe til man stuper, osv osv. Dette er en negativ spiral.

Skulle ønske jeg ikke hadde denne syke trangen til å få barn. Min biologiske klokke tikker og ønsket blir bare større.

Anonymkode: 944f3...975

Du kan adoptere. Da redder du barn som allerede er her på jorda. Ser virkelig opp til folk som velger det fremfor å få egne barn. 

Anonymkode: 7738a...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 13.3.2024 den 18.26):

Tror du går i graven før armageddon. 

Er mye negativt i verden,men lurer på når var det ikke det? Forskjellen er vel at det er nærmere oss denne gangen. Betyr neppe at det ender opp med noe dommedagsopplegg. 

Ja,jeg tror Trump kommer til å vinne valget.Samme med Putin. Jeg har ingen tro på en snarlig løsning i Ukraina,eller Gaza konflikten. Tror også at Høyre vinner valget og at Erna nok en gang blir statsminister. Tror det ender med ENDA større skiller en i dag,og enda mer splittet befolkning (som i USA) Å jeg tror GTA6 blir utsatt.. 😆

ALT en gedigen nedtur for meg. Men jeg går nok ikke under av den grunn.

Trump kan gjøre voldsomme negative endringer. Han vil nekte støtte og Europa vil stå alene. Så jeg er bekymret. Veldig. Les hva ekspertene sier. 

Anonymkode: 7738a...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (På 10.3.2024 den 21.42):

Veldig veldig enig.

Se på industrilandbruket vårt. Milliarder av dyr tortureres fra fødsel til død.. for at vi skal spise de og betale minst mulig for det.

Det er uetisk, rent kvalmende og får meg til å skjemmes over å være menneske.

En ufyselig art er vi.

Er du vegetarianer eller pescetarianer?

Ja  jævlig at vi i 2024 putter så mye antibiotika og div i kyllingene at de ikke kan stå omtrent (usa) , skille mor og barn altfor tidlig, altfor dårlig plass. Jeg er ikke vegetarianer men er helt enig. 

Anonymkode: 7738a...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 11.3.2024 den 13.28):

 

Endret av miss spjåk
Feilsitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Trump kan gjøre voldsomme negative endringer. Han vil nekte støtte og Europa vil stå alene. Så jeg er bekymret. Veldig. Les hva ekspertene sier. 

Anonymkode: 7738a...32d

Åjaja,er så absolutt enig. Ingenting av det jeg nevnte er ting jeg ser på som positive. Så er sikker på at ting kommer til å bli verre. Men at det er "jordas undergang" Det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle problemene verden står ovenfor er det komisk å se hvor mange som mener det største problemet vi står ovenfor er mennesker som er mørke i huden.

Med all den dystre tematikken som går igjen i det som diskuteres her inne, så tror jeg egentlig ikke brukermassen er representativ for hva folk flest tenker om fremtiden.

Selv er jeg optimist og tror det går bra til sist.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du vegetarianer eller pescetarianer?

Ja  jævlig at vi i 2024 putter så mye antibiotika og div i kyllingene at de ikke kan stå omtrent (usa) , skille mor og barn altfor tidlig, altfor dårlig plass. Jeg er ikke vegetarianer men er helt enig. 

Anonymkode: 7738a...32d

Nei er ikke vegeterianer, det er omtrent umulig i min livssituasjon..

Spiser ikke svin eller oppdrettslaks da, et sted går grensen, og jeg holder meg godt for nesa de få gangene jeg spiser kylling i året og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vi ta debatten om vegetar/kjøtt i denne tråden? 

det er så mye mer man kan snakke om som handler om fremtiden. klima, insektdød, fugledød, korallrevene, nedskoging, etc. 

Anonymkode: 31862...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du her i Norge? Ja, vi blir ikke smartere og egoismen er på høynivå

Anonymkode: 711fa...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...