Gå til innhold

Er fremtiden mørk? Hva mener de forskjellige generasjonene?


AnonymBruker

Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?  

117 stemmer

  1. 1. Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?

    • (18-30 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      2
    • (18-30 år) Fremtiden ser dyster ut
      19
    • (30-50 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      19
    • (30-50 år) Fremtiden ser dyster ut
      59
    • (50 år og oppover) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      4
    • (50 år og oppover) Fremtiden ser dyster ut
      10
    • (18-30 år) Er helt likegyldig
      0
    • (30-50 år) Er helt likegyldig
      3
    • (50 år og oppover) Er helt likegyldig
      1


Anbefalte innlegg

Teknologien utvikler seg, kanskje ikke bare positivt.  Butikkene blir mer og mer selvbetjent, det blir sjeldnere hjelp å få. Menn og kvinner kniver  om hvem som er mest underkuet. Færre får  partner, det blir mindre barn, mer ensomhet. Et helsejag hvor alle skal være ansvarlige for seg selv, men har vanskeligheter med å holde. Et evig fokus på å bevare ungdom, mens alderdom blir sett ned. Svake stemmer skal hele tiden så "frem", at det nesten blir for mye. Hvordan mener forskjellige generasjoner at ting kommer til å se ut?

Anonymkode: edef7...1fb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir bare helt håpløs av det hele. Vil aldri sette barn til denne verden

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skrivefeil i alternativene , mente "Ordner". Og glemte jo selvfølgelig å nevne den økende volden blant ungdom

Anonymkode: edef7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Teknologien utvikler seg, kanskje ikke bare positivt.  Butikkene blir mer og mer selvbetjent, det blir sjeldnere hjelp å få. Menn og kvinner kniver  om hvem som er mest underkuet. Færre får  partner, det blir mindre barn, mer ensomhet. Et helsejag hvor alle skal være ansvarlige for seg selv, men har vanskeligheter med å holde. Et evig fokus på å bevare ungdom, mens alderdom blir sett ned. Svake stemmer skal hele tiden så "frem", at det nesten blir for mye. Hvordan mener forskjellige generasjoner at ting kommer til å se ut?

Anonymkode: edef7...1fb

Glemte du klimakrisen, trusselen om atomkrig og den verste utryddelsen av arter og hele økosystem på 60 millioner år?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Glemte du klimakrisen, trusselen om atomkrig og den verste utryddelsen av arter og hele økosystem på 60 millioner år?

Var  vel flere ting jeg ikke har nevnt, ja

Anonymkode: edef7...1fb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtiden er dyster. 

Jeg er 29 år, hatt psykiske problemer mesteparten av livet mitt, har gått på en smell nå da jeg ikke har utdanning eller barn. Det jeg trøster meg med er at verden går til helvete uansett, og jeg kjenner jeg faktisk er litt glad for at jeg ikke har barn. Mindre bekymring når 3. verdenskrig bryter ut og jeg slipper å være redd for fremtiden etter min død.

Anonymkode: 40e2d...e83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting endrer seg hele veien, og selvfølgelig er det ting som jeg frykter. Men ser lyst på fremtiden, uansett

Anonymkode: f8341...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går til helvete....

Anonymkode: ab763...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallupen mangler et viktig alternativ. Alt går i bølger. Bølger går også i bølger. Noe blir bra, andre ting dårlig, og så snur det igjen. Spørs hvordan man ser fremtiden for seg. Menneskeheten klarer seg. De færreste av oss her inne lever om 100 år. Alt går til helvete dersom man kun ønsker seg bakover i tid.

Anonymkode: 9af70...124

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ser fremtiden dyster ut. I hovedsak av to grunner: innvandring og lave fødselstall. Det finnes ingen større trussel enn disse to.

Jeg skjønner ikke at så mange, særlig kvinner, lar seg skremme av miljlet forstår jeg ikke. Dessverre stoler de alt for mye på lederne våre. Men når alt bare blir verre, hvorfor har dere da noen tiltro til dem.

Anonymkode: 6c450...fe1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (24 minutter siden):

Glemte du klimakrisen, trusselen om atomkrig og den verste utryddelsen av arter og hele økosystem på 60 millioner år?

Jeg stemte med nettopp de krisene i tankene. Så da sier det seg selv hvilket alternativ jeg valgte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg er i 40-årene, har små barn, og vil ikke si at jeg mener NOEN av alternativene, heller noe midt i mellom.

Tror jeg de nest 20-30 årene blir bedre enn de foregående 30?

Nei.

Tror jeg de blir VELDIG MYE VERRE?

Nei.

Tenker jeg at LITT DÅRLIGERE enn DE BESTE TIÅRENE I MENNESKEHETENS HISTORIE (for det er det vi har hatt etter andre verdenskrig her i Norge - en velstand menneskeheten knapt har sett maken til og den har omfattet så godt som hele befolkningen, ikke bare de aller rikeste) er mer enn bra nok for barna mine?

Ja, absolutt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Var  vel flere ting jeg ikke har nevnt, ja

Anonymkode: edef7...1fb

Henger på forurensing, avskoging og tap av natur i et tempo verden bare har opplevd i en av de store masseutryddelsene fra forne tider. Har ikke glemt plastforurensningen heller, og andre østrogenhermere vi bader omgivelsene våre i.. Heldigvis gjør de oss sterile så blir nok færre mennesker etter hvert, hvis ikke plutselig.

For en koselig art vi er..

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er blitt en sånn trend i tida å mene at alt er på vei mot helvete. Når det gjelder miljøet, er jeg enig i at det ser dårlig ut. Når det gjelder andre ting, nei. Se litt bakover i tida, så finner du ut at det er veldig mye som går bra i dagens samfunn. Lav barnedødelighet, stadig flere får leve til de blir gamle, mindre ekstrem fattigdom, osv. Krig her og der har det alltid vært, og det er mindre av det nå enn det har vært i de fleste periodene av historien.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Det er blitt en sånn trend i tida å mene at alt er på vei mot helvete. Når det gjelder miljøet, er jeg enig i at det ser dårlig ut. Når det gjelder andre ting, nei. Se litt bakover i tida, så finner du ut at det er veldig mye som går bra i dagens samfunn. Lav barnedødelighet, stadig flere får leve til de blir gamle, mindre ekstrem fattigdom, osv. Krig her og der har det alltid vært, og det er mindre av det nå enn det har vært i de fleste periodene av historien.

Er enig med deg her ;) Klima er jo en sak i selv. Men ellers er det sånn, at mange ser mørkt på det meste. Flere jeg kjenner driter nesten i å "leve". Er trist og en uting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at jeg ikke får barnebarn. For tviler på at den levestandarden vi kjenner til, får den generasjonen oppleve. 
Norge er så PR-kåte at de er villig til å tømme alle kontoer for å redde resten av verden. Men driter i vi har behov for pengene i dette landet. Vi kan havne i krig selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden):

Det er blitt en sånn trend i tida å mene at alt er på vei mot helvete. Når det gjelder miljøet, er jeg enig i at det ser dårlig ut. Når det gjelder andre ting, nei. Se litt bakover i tida, så finner du ut at det er veldig mye som går bra i dagens samfunn. Lav barnedødelighet, stadig flere får leve til de blir gamle, mindre ekstrem fattigdom, osv. Krig her og der har det alltid vært, og det er mindre av det nå enn det har vært i de fleste periodene av historien.

Varmen er ikke en reell trussel på noen måte. Temperaturen har endret seg, gått opp og ned. Det er ingen krise. Men det er liten tvil om at befolkningsveksten i Afrika og deler av Asia er en trussel mot naturmangfoldet.

Men det jeg vet er en trussel. Er multikultur. Fordi menneskets nstur ikke takler det. Fy flate hvor jævlig det kommer til å bli. Folkegruppene kommer til å kjempe mot hverandre om privilegier. Mye mibbing, hat og faenskap. Nordmenn kommer til å føle det verst fordi de ikke ser ut til å forstå alvoret.

Eller virker det for øvrig som du bare sier det du tror du kommer til å bli belønnet for. Mer enn hva du forstår er riktig. Mange er slik. Noen har til og med hjerner som lurer dem til å tro på slik idioti, fordi det er en fordel.

Anonymkode: 6c450...fe1

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (1 minutt siden):

Jeg håper at jeg ikke får barnebarn. For tviler på at den levestandarden vi kjenner til, får den generasjonen oppleve. 
Norge er så PR-kåte at de er villig til å tømme alle kontoer for å redde resten av verden. Men driter i vi har behov for pengene i dette landet. Vi kan havne i krig selv. 

Et generelt motto for SV, AP, SP, V, KRF og H er alt før Norge. Vi skulle hatt et politisk parti med mottoet alt for Norge. Norge først.

Anonymkode: 6c450...fe1

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha,....Jeg ler av de fra 18-30. Himmel dere er pessimistiske!

Nei, det ordner seg. Noe endrer seg, og noe må tilpasses, men det er klart det ordner seg. 

Anonymkode: 1ee1b...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bekymret for naturen. Brydde meg veldig mye om dyr før, gjør det jo egentlig enda men er lenge siden jeg har lest om hvordan det går. 

Anonymkode: fba1d...47d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...