Gå til innhold

Er fremtiden mørk? Hva mener de forskjellige generasjonene?

AnonymBruker

Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?  

117 stemmer

1. 1. Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?

• (18-30 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      2
    • (18-30 år) Fremtiden ser dyster ut
      19
    • (30-50 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      19
    • (30-50 år) Fremtiden ser dyster ut
      59
    • (50 år og oppover) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      4
    • (50 år og oppover) Fremtiden ser dyster ut
      10
    • (18-30 år) Er helt likegyldig
      0
    • (30-50 år) Er helt likegyldig
      3
    • (50 år og oppover) Er helt likegyldig
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den kyllingreklamen med hun der i rullestol var skikkelig kleint. "Åja, disse kyllingene har det SÅ bra før de blir drept." 

Anonymkode: 6a2c5...4e8

Du får dyrke ris i hagen din da vetu...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Thanos skrev (7 minutter siden):

Du får dyrke ris i hagen din da vetu...

Hva er problemet ditt? Spiser kylling selv, har drevet med slakting, elsker det. Trenger ikke noen reklame for å pynte på hva som skjer. Håper du får et riskorn i øyet.

Anonymkode: 6a2c5...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, TomSawyer said:

Veldig veldig enig.

Se på industrilandbruket vårt. Milliarder av dyr tortureres fra fødsel til død.. for at vi skal spise de og betale minst mulig for det.

Det er uetisk, rent kvalmende og får meg til å skjemmes over å være menneske.

En ufyselig art er vi.

Helt enig med deg ! 💚

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (18 timer siden):

Veldig veldig enig.

Se på industrilandbruket vårt. Milliarder av dyr tortureres fra fødsel til død.. for at vi skal spise de og betale minst mulig for det.

Det er uetisk, rent kvalmende og får meg til å skjemmes over å være menneske.

En ufyselig art er vi.

Du vet at kjeven og tennene dine er designet for å rive og tygge kjøtt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (8 minutter siden):

Du vet at kjeven og tennene dine er designet for å rive og tygge kjøtt?

Selvsagt, men hjernen min er ikke designet for å torturere dyret før jeg spiser det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 19.21):

Varmen er ikke en reell trussel på noen måte. Temperaturen har endret seg, gått opp og ned. Det er ingen krise. 

Anonymkode: 6c450...fe1

Ja, for folk er jo så glad i å miste familien sin, venner, dyr, hjemmene sine i branner og flom. Miste skog, flora og fauna, som gjør alt alt blir tørt og innsjøer tørker ut. Og så mye, mye mer. Selvsagt har temperaturen mye å si for vårt liv. Det er en trussel mot alt levende, det som skjer nå. Og vi kan ikke bare tenke på vårt liv, vi må tenke på generasjonene som vil lide etter oss 

https://www.climate.gov/news-features/understanding-climate/climate-change-global-temperature

Anonymkode: 23171...8bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spennende poll!!

Jeg er 35 og tror femtiden er dyster. Jeg tror vi er i starten av selvutslettelse.

Anonymkode: 31862...c7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (14 minutter siden):

Selvsagt, men hjernen min er ikke designet for å torturere dyret før jeg spiser det.

Du får jakte dem, drepe og tilberede dem selv da. For du vet at matproduksjonen er slik den er for å klare å dekke etterspørselen? Og nei, de fleste dyr blir ikke torturert. Det skjer desverre, men de fleste seriøse oppdretterne forholder seg til verdig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 minutter siden):

Du får jakte dem, drepe og tilberede dem selv da. For du vet at matproduksjonen er slik den er for å klare å dekke etterspørselen? Og nei, de fleste dyr blir ikke torturert. Det skjer desverre, men de fleste seriøse oppdretterne forholder seg til verdig behandling.

De fleste dyr blir ikke torturert? Vi lever nok i to forskjellige verdener du og jeg så lite vits vi bruker tid på å diskutere det her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, for folk er jo så glad i å miste familien sin, venner, dyr, hjemmene sine i branner og flom. Miste skog, flora og fauna, som gjør alt alt blir tørt og innsjøer tørker ut. Og så mye, mye mer. Selvsagt har temperaturen mye å si for vårt liv. Det er en trussel mot alt levende, det som skjer nå. Og vi kan ikke bare tenke på vårt liv, vi må tenke på generasjonene som vil lide etter oss 

https://www.climate.gov/news-features/understanding-climate/climate-change-global-temperature

Anonymkode: 23171...8bc

Det har vært både vann og mat i langt varmere tider enn vi er i nå. Med klimaendringer vil også hva som kan dyrkes når og hvor, endre seg. Om ikke jeg husker feil nå, så dyrket vikingene grønsaker og poteter på Grønland.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

De fleste dyr blir ikke torturert? Vi lever nok i to forskjellige verdener du og jeg så lite vits vi bruker tid på å diskutere det her.

Men underbygg påstandene dine da. Du kommer jo med påstanden om at dyr vi spiser blir torturert! I Norge generellt, er det gode regler og tilsyn på plass som sørger for at dyrene har gode kår. De blir matet godt og stellet så godt det lar seg gjøre for så store mengder dyr. Jeg har også sett skrekkdokumentarer hvor dyrene blir kastet rundt og sparket, men det er ikke standaren på kjøttproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 minutter siden):

Men underbygg påstandene dine da. 

Har ikke tid.😊.. kanskje senere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (16 minutter siden):

Har ikke tid.😊.. kanskje senere

Det er fair det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (18 timer siden):

Men underbygg påstandene dine da. Du kommer jo med påstanden om at dyr vi spiser blir torturert! I Norge generellt, er det gode regler og tilsyn på plass som sørger for at dyrene har gode kår. De blir matet godt og stellet så godt det lar seg gjøre for så store mengder dyr. Jeg har også sett skrekkdokumentarer hvor dyrene blir kastet rundt og sparket, men det er ikke standaren på kjøttproduksjonen.

Tilbake til torturen vi utsetter dyr for. Gidder ikke pløye nettet etter skrekkhistorier men det er mer enn nok å ta av for alle.

Ta forholdene svin lever under i norge.  Så tett som mulig før de begynner å drepe hverandre, på betonggulv i halvmørke rom. Avlsdyrene blir inseminert, føder en haug unger så repeat og blir etter det sendt til slakting. Den dagen er forøvrig eneste gangen disse dyrene ser dagslyset, de 5 meterne under åpen himmel på vei inn i bilen som tar de til slakteriet..

Ta verpehøns..en studie i danmark viste at 85% tror jeg det var lever og dør med beinbrudd i brystet fordi vi har avlet fram dyr som gir mest mulig penger i kassa.

Samme med kylling, totalt ødelagt dna-et på de for å få en rase som vokser styggfort..selvsagt tett i tett i halvmørket på betonggulv og med store smerter..men hvem bryr seg ikke sant? 

Jeg gjør!!

Det vi driver med er kvalmende og uetisk så det rekker, og jeg kunne holdt på hele dagen, laks som svømmer rundt med svære åpne sår de dør av etter uker med smerte. Dna- manipulert storfe med så mye muskelatur at de ikke klarer å gå selv, gjess som tvangsfores til leveren sprekker.

Visst tortureres dyr fra fødsel til død, en må være blind for å påstå noe annet!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med klimakrise, trusselen om krig, ødeleggelsen av vestlige kultur og tradisjon ser det mørkt ut. Det vil nok ordne seg til slutt, men det blir nok verre før det blir bedre.

Anonymkode: 69076...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi er veldig bortskjemte med det siste århundret, verden har aldri vært så fredfull over tid som nå. Tror de fleste er historieløse, våre forfedre de siste tusener av år gjennomgikk mye verre forhold. Selv om det bryter ut krig og 1/3 av verdens befolkning stryker med, så er det bedre enn hva overlevelsesraten var for bare 700 år siden.

Anonymkode: 3bce7...948

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AI og Trump er vel de to skumleste tingene nå. 

Anonymkode: 2aafe...304

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig pessimistisk av natur, men jeg tror faktisk at ting blir bedre. Til slutt.  Det må bare se veldig, veldig dystert ut først, i flere år.

Mennesket er faktisk mester i å tilpasse seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg ble skrudd sammen i feil rekkefølge tror jeg.

Jeg er nemlig veldig dyster av natur, men blomstrer faktisk litt nå som dommedagsprofetiene hagler. Jeg synes ikke det er skremmende i det hele tatt. Heller spennende å tenke på at man kanskje får være med på Armageddon 

Anonymkode: b5866...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...