Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som røyker på verandaen når de bor i blokk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vedkommende ødelegger utearealet til andre beboere.Er det virkelig lov til å røyke å plage andre på den måten? 

Anonymkode: ba5dc...114

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke røyking og synes det er egoistisk å røyke tett innpå andre uansett hvor det er. Men samtidig er det jo denne personens hjem. Løsningen bør kanskje være å innføre røykeforbud i noen deler av boligblokker. 

Anonymkode: 80459...c81

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker på verandaen. Ett sted må jeg få lov til å skade meg selv i mitt eget hjem, som jeg beskytter mot illeluktende røyklukt frem til vi en dag selger.

Anonymkode: 8bf8b...91a

  • Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fortjener evig kløe. 

Anonymkode: 121df...64b

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det helt ok. Da har jeg et forhandlingskort om de klager på min musikk.

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg røyker på verandaen. Ett sted må jeg få lov til å skade meg selv i mitt eget hjem, som jeg beskytter mot illeluktende røyklukt frem til vi en dag selger.

Anonymkode: 8bf8b...91a

Tenker du på de stakkars naboene som ikke kan  bruke balkongen når du røyker? Er det riktig synes du? 

Anonymkode: ba5dc...114

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende men fullstendig lovlig og noe man bare må regne med at skjer i blokk.

Jeg har to naboer som røyker tett, jeg røyker ikke selv og er astmatiker så jeg tar de forholdsreglene jeg kan, det er min sak, ikke naboenes problem.

Anonymkode: f1586...301

  • Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være bedre enn at de røyker inne i boligen? 

Det var ganske vanlig rett rundt da røykeloven kom. Og alle følte de var veldig hensynsfulle når de gikk ut på verandaen og røyket, istedenfor å røyke inne. 

Det er vel sjelden folk sitter kontinuerlig og "damper" ute på verandaen, så det går jo over, selv om det er irriterende der og da. 

Har hatt naboer i blokk, som bodde under oss og røyket inne. Om sommeren når alle hadde vinduene åpne, gikk røyken opp fra deres vindu, og rett inn hos oss. 

Hva folk gjør i egen bolig får man la være å legge seg opp i. Med mindre det bryter ordensregler eller andre regler.
 

Anonymkode: 6bc20...b72

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du på de stakkars naboene som ikke kan  bruke balkongen når du røyker? Er det riktig synes du? 

Anonymkode: ba5dc...114

Kanskje de skulle ha tenkt på å få seg jobb som betaler bra nok til å kjøpe hus isteden. ;) 

Anonymkode: 5c0ca...0d9

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit! Sender folk som ønsker å røyke hos meg, ut på verandaen 

Anonymkode: cac28...c3c

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I eget hjem må folk til å få gjøre hva de vil, også ute på verandaen. 

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje de skulle ha tenkt på å få seg jobb som betaler bra nok til å kjøpe hus isteden. ;) 

Anonymkode: 5c0ca...0d9

Noen har helseplager som gjør at de IKKE skal utsettes for passiv røyking. Ene barnet mitt og jeg er blant den gruppen. Heldigvis har mannen min og jeg godt nok betalt jobb til at vi kan kjøpe enebolig slik at barnet mitt kan leke ute på verandaen når han ønsker det🙄

Jeg mener alle barn burde ha lov til å leke i og utenfor eget hjem uten å bli utsatt for passiv røyking.

Anonymkode: a979a...f86

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dumt. Men nå er jeg allergisk mot det, og ender opp med kraftig astma anfall. Grunnet dette, så kan jo ikke jeg bo i blokk, selv om jeg økonomisk burde det.

Anonymkode: dcefb...399

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke nekte folk å røyke i sitt eget hjem, uansett hvor mye man irriterer seg over røyking. Vi bor i blokk og har selv naboer som røyker på altanen sin og røyklukten kommer inn til oss. Det skulle virkelig tatt seg ut hvis vi nektet naboen å røyke i sitt eget hjem...

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig irriterende og gjør at man som nabo verken kan nyte egen terrasse eller ha vinduet åpent.

Men det er ikke ulovlig å være irriterende, så det er svært lite man kan gjøre med det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg røyker på verandaen. Ett sted må jeg få lov til å skade meg selv i mitt eget hjem, som jeg beskytter mot illeluktende røyklukt frem til vi en dag selger.

Anonymkode: 8bf8b...91a

Men du forgifter andre ved at de må puste inn giftgassene dine.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg røyker sporadisk, og tenker på det. 

Nesten så jeg røyker mer på vinteren - da vet jeg det bare er jeg som sitter der ute og de andre sitter inne med alle vinduer igjen. På sommeren sigger jeg knapt på balkongen da jeg jo hører at andre er ute. 

Jeg skulle ønske jeg kunne føle meg helt "fri" og at jeg ikke plaget andre, samtidig så er jo den skammen litt ok i forhold til å holde røykingen nede 😅 Tenkte på det da jeg kjøpte sist, skulle jeg kjøpt en sånn toppleilighet med en ensom og privat takbalkong i skråtaket så jeg kunne pumpe som et svin uten å bekymre meg for å plage andre. Men så er det jo ikke akkurat et mål å røyke mer heller liksom. 

Men klart det er lov.. jeg vet noen nye borettslag forbyr det, og det er jo opp til dem. Men da må de gjøre det fra start, noen har kanskje kjøpt leilighet med balkong nettopp sånn at de kan røyke, eller sende ut venner som røyker.

Dere som klager på stakkars unger - om dere bor i en blokk, spesielt av den eldre sorten - så kan jeg love at ungene din som skriker og griner og tramper er like sjenerende for naboene dine som røyken er for deg. Du kan ikke klage på siggelukt når du støyforurenser som bare det. Sånn er jo livet i blokk.

Anonymkode: d2a5a...1c1

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (11 minutter siden):

I eget hjem må folk til å få gjøre hva de vil, også ute på verandaen. 

Ja, enig. Også hoppe rundt og dunke hardt i tak, vegger og gulv midt på natten. Er jo eget hjem, tross alt.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett jævlig irriterende med folk som røyker i nærheten av meg. Hvis naboen gjør det her setter jeg på Dimmu Borgir på full guffe på min egen balkong.

Anonymkode: 01367...6d0

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ikke-røyker, med røykende naboer på begge sider, setter jeg det på kontoen for ting man må leve med når man bor tett på andre mennesker. Det er andre ting på den kontoen som irriterer meg mer (hei småbarnsfamilier, festmennesker og hundeeiere) - og sikkert ting jeg gjør som plager naboene uten at jeg tenker over det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...