Gå til innhold

Flytte på meg? Men hvor? (Gjøvik/Strømmen)


IronSiren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker dette også handler litt om hvor du har fått jobb. 

Gjøvik er lite, ja, men ikke sååå lite. Har du fått jobb helt i ytterkanten, kan det fort hende at det er langt å gå til Ringruta (den som går om Raufoss og Lena).

Anonymkode: f3731...860

Fått tilbud om jobb i nærheten av stasjonen på Gjøvik så kan vel bo hvor som helst så lenge det går en buss eller et tog 😊
Og fått tilbud om jobb i nærheten av Strømmen Storsenter, så er egentlig bare velg og vrak for min del nå. Vokst opp på bygda, litt lei byen men vil ikke helt tilbake til bygd uten kollektivtransport haha. Tenker jeg må ta et valg, men må se hva mulighetene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De nærmeste stedene til Strømmen er:
Fjellhamar (Lørenskog kommune)
Skjetten (Lillestrøm kommune)
Løvenstad/Kurland (Rælingen kommune) - Det minst sentrale av alternativene, men ikke ille. 
Så har du selvsagt Lillestrøm, som er mer sentralt, men dyrere. 
Alle områdene bortsett fra Fjellhamar har mange leiligheter. Fjellhamar blir fort mer hybler til leie.  

Anonymkode: dadd0...842

Skjetten ja, det var jo der skoleelever fyrte av raketter innendørs påBråtejordet skole, slik at hele skolen måtte stenges av sikkerhetshensyn?

Anonymkode: 7c90d...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Strømmen, i sentrum, og trives godt. Har ikke lappen og kommer meg dit jeg vil på en enkel måte. Bor rett ved busslinje 100/110 som går til både Oslo og Lillestrøm (fint å ta tog derfra) med hyppige avganger (hvert 10 minutt ca, noen ganger oftere) samt at jeg har storsenteret i nær gåavstand. Ville søkt på bolig til leie i områdekart på Finn ifht jobben din og så sjekket bussrute i nærheten. Er mye til leie både i mitt område og rundt, men dyrehold begrenser jo dessverre søket litt. 
 

Lykke til :) 

Anonymkode: 39c8d...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronSiren skrev (4 minutter siden):

Fått tilbud om jobb i nærheten av stasjonen på Gjøvik så kan vel bo hvor som helst så lenge det går en buss eller et tog 😊
Og fått tilbud om jobb i nærheten av Strømmen Storsenter, så er egentlig bare velg og vrak for min del nå. Vokst opp på bygda, litt lei byen men vil ikke helt tilbake til bygd uten kollektivtransport haha. Tenker jeg må ta et valg, men må se hva mulighetene er. 

Spørsmålet er bare om det går buss eller tog fra der du bor... Alle busser (og tog) går vel innom stasjonen, men det spørs hvor langt det er fra bosted til nærmeste holdeplass og hvor ofte det går buss derfra. Er det gangavstand til f. eks. Raufoss eller Reinsvoll stasjon, så er det jo ikke noe problem, for toget går. Ja, når det ikke er buss for tog, da...... 

Anonymkode: d9b1e...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen er bare et tettsted i Lillestrøm kommune så det er mye i nærområdet og at det er særdeles få naturperler er jeg ikke helt enig i, det er bare ett par km til Østmarka som kanskje er den fineste marka østafjells, store deler av den er nasjonalpark og vernet friluftsområde, det er 10 minutter med tog eller en drøy halvtimes sykkeltur til Fetsund lenser som ligger der Glomma går inn i Nordre Øyeren Naturreservat, lensene er ett fløtermuseum med grøntanlegg, kafé og flere kilometer med stier _på_ vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uten tvil valgt strømmen. Veldig bra kollektiv uansett hvor di skal , masse leiligheter rett ved Storsenteret og togstasjonen. Du har alt du trenger der og ellers kort vei til Oslo, Lillestrøm og Lørenskog.

Anonymkode: 9ab9a...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på Løvenstad og bor rett utenfor Lillestrøm, bodde tidligere på Strømmen. Tror jeg ville valgt å bo på Løvenstad som er rolig og har et par dagligvarebutikker, med gangavstand til Strømmen storsenter/ togstasjon. Men mest ville jeg valgt best mulig leilighet i området Strømmen, Lillestrøm, Løvenstad, Kurland.  
IMG_6661.thumb.jpeg.af303a972f88c01f2f6a66f85ffcd137.jpeg

Anonymkode: 0eea8...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp på Gjøvik og vurderer å flytte hjem. Det er en koselig småby, flotte muligheter for ski og tur, masse som skjer på kulturfronten og er blitt gode restauranter der i det siste. 
Ville definitivt bodd sentralt så du kan gå eller sykle. For tolker du er singel og barnløs? 
Det er bygget mange nye leiligheter i sentrum, ellers er det fine tomannsboliger på Bølejordet. Jeg liker bydel Vindingstad best, pga nærhet til Mjøsa, solforhold og naboer med nesa litt mindre i sky enn i nordligere bydeler 😉

Fint i området rundt Viken også. 


Ikke vurderer nabo-kommunene eller bygda rundt uten at du har bil eller behov for mer hus for pengene. 
 

Anonymkode: e7acb...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at aktuelle jobber er i Strømmen eller Gjøvik er feks øvre romerike et alternativ. Det går tog til Lillestrøm. Oslo, Strømmen og Lillestrøm er veldig nærme hverandre og godt kollektivtilbud. Selv bor jeg på Romerike uten førerkort og har ingen problemer med å komme meg rundt. Jeg ville undersøkt rundt stasjonene (Frogner, jessheim, Nordby, Dal, Eidsvoll verk, Gardermoen feks). 

Anonymkode: 9a473...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dyrehold begrensa en god del, som det veldig ofte gjør, men generelt sett vil du nok kunne få mye for pengene på Gjøvik. 

https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=290126035&ci=12

Anonymkode: f3731...860

Her kan du bo! Det går bybuss to ganger i timen til sentrum rett utenfor døra, og dette er Panoramaveien, utsikten er faktisk som på det utsiktsbildet. 

Anonymkode: aa172...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her kan du bo! Det går bybuss to ganger i timen til sentrum rett utenfor døra, og dette er Panoramaveien, utsikten er faktisk som på det utsiktsbildet. 

Anonymkode: aa172...8ee

Det er jo så langt fra sentrum man kommer. Ville ikke sendt en singel ungdom oppi der. Nærhet til skog og ski, da. Men ellers ingen fordeler. 

Anonymkode: e7acb...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kollektiv på Gjøvik er kjempedårlig!! Som de fleste andre små byer og bygder i Norge.. Datteren vår har bodd på Gjøvik, og med en gang du kommer så vidt utenfor sentrumskjernen går det typ 2 busser om dagen... Og det er jo mange kroker og kriker, så du kan kanskje få tatt buss ut av sentrum i den retningen du bor, men så kommer du deg fortsatt ikke til der du bor, uten å måtte vente på en bussholdeplass i en time eller noe.

Anonymkode: d9b1e...4f5

Dette stemmer ikke helt. Om du bor på bygda nord for Gjøvik, har du ganske rett. Bor man derimot i Hunndalen er det mange busseavganger hver dag. Det samme i Nord- og Sørbyen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Gjøvik kan være lurt og bosette seg f.eks i Hunndalen.  Der er det meget godt kollektivtilbud. Helt greie leiepriser også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er masse leiligheter på Strømmen, så jeg ville startet der. Da har du både togstasjon rett ved, og gode bussforbindelser.

Siden du bare er 27 tenker jeg at du kanskje vil ha nærhet til Oslo, at det skal være lett å komme seg hjem fra utesteder om natta, kjapt og enkelt å treffe venninner på kafé osv.? Det får du på Strømmen. 

Anonymkode: e28cd...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på om du har et veldig behov for å bo "sentralt" i forhold til Oslo (er det Oslo du egentlig vil flytte til?), og trenger mulighet for nattbuss e.l. hjem derfra. Det høres ikke sånn ut i ditt opprinnelige innlegg.

Jeg personlig ville lett valgt Gjøvik. Gjøvik er en liten by som har alt man trenger, og ikke et flatt, sjelløst sted som kun eksiterer pga 110-bussen til Oslo, slik at man kan reise dit for å finne det man trenger der.

Vil du til Oslo, er Gjøvikbanen helt genial.

Anonymkode: 1ebd5...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...