Gå til innhold

Flytte på meg? Men hvor? (Gjøvik/Strømmen)


IronSiren

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år og har bodd og jobbet på samme sted nå i 8 år snart. Jeg er opprinnelig fra Innlandet men er nå i Trøndelag.
Ønsker å flytte vekk og ser for meg å flytte mot slutten av sommeren.

Jeg ønsker å flytte på meg og har fått to alternativer mtp. jobb: 
Jobbe i Strømmen og bo i området der.
Jobbe på Gjøvik i sentrum og bo i området der.

Jeg trenger tips og forslag til hvor jeg kan se etter leilighet (leie). Jeg er ikke kjent på noen av disse stedene og ingen jeg kjenner er det heller. JA jeg sjekker Finn/Hybel.no daglig. Men jeg har f.eks ikke førerkort enda, som jeg tenker å ta etterhvert. Jeg er avhenging av ok/bra kollektivtransport og aner ikke hvilke steder jeg bør se på da for å få dette. Jeg må ikke bo midt i sentrum, går bra å ta kollektiv 30 min.
Er heller ikke ute etter bokollektiv, jeg vil bo alene og gjerne ha mulighet til lov med kjæledyr.
Ser på Finn nå at det er ikke så mange valg, men mulig det dukker opp noe mot sommeren og at jeg er for tidlig ute enda?

Hva må man gjerne ut med for å kunne bo alene i en ok-stand leilighet på disse stedene?
Jeg bor nå på 70kvm og betaler 17 500. Er ikke ute etter å betale mer i mnd. 

Håper noen kan hjelpe meg?

 

Takk takk.

 

Endret av IronSiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg flytta til Strømmen i fjor. Hele poenget med at jeg flyttet hit var å være nærme Oslo, uten å betale Oslo-priser, for det har jeg ikke råd til. Det er veldig mange leiligheter her. Jeg fant noe relativt fort. Betaler 12.000 i måneden for 50 kvadratmeter.

Gjøvik er for usentralt, ville aldri bodd der. Men det er meg, da.

Anonymkode: 7c5db...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Strømmen og trives veldig godt her. Nær byen, men nære marka, forholdsvis god tilgang til butikker og kulturtilbud (ikke i nærheten av Oslo, men godt nok for mine behov). Noe spesielt du ser etter?

Anonymkode: dadd0...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøvik er en fin liten by.  Lite bysentrum og fine boligområder både nede ved mjøsa og mer oppi høyden.  Om du vil bo mer landlig , så kan du leie rundt Lena eller Raufoss, og ta kollektivt til Gjøvik.  

Her er det et universitetsmiljø,  teknologi og industri(på raufoss)

2 timer til Oslo med tog.  

Selvsagt "usentralt" om du mener Oslo er verdens navle, men det kan en jo ikke ta utgangspunkt i at alle mener. 

Anonymkode: f275f...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen har høy andel med innvandrere og kriminalitet pga nærheten til Oslo øst, og særdeles få naturperler. Hadde valgt Gjøvik 10 av 10 ganger.

Anonymkode: 7c90d...3ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor på Strømmen og trives veldig godt her. Nær byen, men nære marka, forholdsvis god tilgang til butikker og kulturtilbud (ikke i nærheten av Oslo, men godt nok for mine behov). Noe spesielt du ser etter?

Anonymkode: dadd0...842

Har ikke noe imot å bo utenfor Oslo eller typ avstanden Gjøvik har. Men er ute etter å vite hvilke steder rundt Gjøvik eller Strømmen jeg kan se etter leilighet, hva heter det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil legge til at Strømmen ligger en/to holdeplass(er) fra lillestrøm, og at tog derfra til Oslo tar ti minutter. man trenger absolutt ikke bil i Strømmen. 

Anonymkode: dadd0...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjøvik er en fin liten by.  Lite bysentrum og fine boligområder både nede ved mjøsa og mer oppi høyden.  Om du vil bo mer landlig , så kan du leie rundt Lena eller Raufoss, og ta kollektivt til Gjøvik.  

Her er det et universitetsmiljø,  teknologi og industri(på raufoss)

2 timer til Oslo med tog.  

Selvsagt "usentralt" om du mener Oslo er verdens navle, men det kan en jo ikke ta utgangspunkt i at alle mener. 

Anonymkode: f275f...c44

Tenker så lenge jeg kan komme meg til Oslo men også mer innpå Innlandet med tog eller buss når jeg må det, så er Gjøvik kjempebra.  Men takk for bra svar. Da kan jeg sjekke litt rundt på Lena og Raufoss. Går det ofte kollektiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronSiren skrev (Akkurat nå):

Har ikke noe imot å bo utenfor Oslo eller typ avstanden Gjøvik har. Men er ute etter å vite hvilke steder rundt Gjøvik eller Strømmen jeg kan se etter leilighet, hva heter det der?

Bruk googlemaps du :) Da ser du området. Gjøvik er jo lite sentralt.

Strømmen er supersentralt i forhold.

Anonymkode: 1101c...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil legge til at Strømmen ligger en/to holdeplass(er) fra lillestrøm, og at tog derfra til Oslo tar ti minutter. man trenger absolutt ikke bil i Strømmen. 

Anonymkode: dadd0...842

Det er fint det. Hvilke områder kan jeg se etter leilighet?

Endret av IronSiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Strømmen har høy andel med innvandrere og kriminalitet pga nærheten til Oslo øst, og særdeles få naturperler. Hadde valgt Gjøvik 10 av 10 ganger.

Anonymkode: 7c90d...3ef

Forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nærmeste stedene til Strømmen er:
Fjellhamar (Lørenskog kommune)
Skjetten (Lillestrøm kommune)
Løvenstad/Kurland (Rælingen kommune) - Det minst sentrale av alternativene, men ikke ille. 
Så har du selvsagt Lillestrøm, som er mer sentralt, men dyrere. 
Alle områdene bortsett fra Fjellhamar har mange leiligheter. Fjellhamar blir fort mer hybler til leie.  

Anonymkode: dadd0...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronSiren skrev (2 minutter siden):

Har ikke noe imot å bo utenfor Oslo eller typ avstanden Gjøvik har. Men er ute etter å vite hvilke steder rundt Gjøvik eller Strømmen jeg kan se etter leilighet, hva heter det der?

Du har Google maps?? 😄

Utenfoe Gjøvik kan du feks bo i nordlia, Lena, Kapp, Starum, kolbu, Bøverbru, Reinsvoll, Raufoss, Hunndalen, vardal, biri,  Snertingdal, .... 

Anonymkode: f275f...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De nærmeste stedene til Strømmen er:
Fjellhamar (Lørenskog kommune)
Skjetten (Lillestrøm kommune)
Løvenstad/Kurland (Rælingen kommune) - Det minst sentrale av alternativene, men ikke ille. 
Så har du selvsagt Lillestrøm, som er mer sentralt, men dyrere. 
Alle områdene bortsett fra Fjellhamar har mange leiligheter. Fjellhamar blir fort mer hybler til leie.  

Anonymkode: dadd0...842

Tusen takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har Google maps?? 😄

Utenfoe Gjøvik kan du feks bo i nordlia, Lena, Kapp, Starum, kolbu, Bøverbru, Reinsvoll, Raufoss, Hunndalen, vardal, biri,  Snertingdal, .... 

Anonymkode: f275f...c44

Google Maps sier meg ikke så mye selv om jeg har studert det masse nå. Vil heller høre det fra noen som er kjent der og vet at det går en buss eller tog, hvor jeg kan sjekke hehe 😁 Takk!

Endret av IronSiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronSiren skrev (6 minutter siden):

Tenker så lenge jeg kan komme meg til Oslo men også mer innpå Innlandet med tog eller buss når jeg må det, så er Gjøvik kjempebra.  Men takk for bra svar. Da kan jeg sjekke litt rundt på Lena og Raufoss. Går det ofte kollektiv?

https://innlandstrafikk.no/reise/nar-og-hvor-gar-bussen/rutetabeller-i-pdf/

 

Rute 46 og 47 feks. 

 

Anonymkode: f275f...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruk googlemaps du :) Da ser du området. Gjøvik er jo lite sentralt.

Strømmen er supersentralt i forhold.

Anonymkode: 1101c...407

Ikke så viktig om det er mer sentralt eller ikke. Bare ute etter å finne ut hvor jeg kan komme meg lettest til og fra jobb 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv på Gjøvik er kjempedårlig!! Som de fleste andre små byer og bygder i Norge.. Datteren vår har bodd på Gjøvik, og med en gang du kommer så vidt utenfor sentrumskjernen går det typ 2 busser om dagen... Og det er jo mange kroker og kriker, så du kan kanskje få tatt buss ut av sentrum i den retningen du bor, men så kommer du deg fortsatt ikke til der du bor, uten å måtte vente på en bussholdeplass i en time eller noe.

Anonymkode: d9b1e...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronSiren skrev (2 minutter siden):

Ikke så viktig om det er mer sentralt eller ikke. Bare ute etter å finne ut hvor jeg kan komme meg lettest til og fra jobb 😆

Jeg tenker dette også handler litt om hvor du har fått jobb. 

Gjøvik er lite, ja, men ikke sååå lite. Har du fått jobb helt i ytterkanten, kan det fort hende at det er langt å gå til Ringruta (den som går om Raufoss og Lena).

Anonymkode: f3731...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...