Gå til innhold

Kun 2 av 10 artister som spilles på radio er kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, HelgeK said:

Man kan faktisk høre på Beatles i dag også vet du.

Jo, man kan sikkert høre på Beatles også idag, men kinesere flest foretrekker Taylor Swift.

Ingen annen kan konkurrere med henne, selv ikke Beatles.

image.jpeg

Anonymkode: 22f36...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tippe at kvinner står for 5-10 % av lyttingen min. Men det går ikke an å kvotere inn når det gjelder musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, man kan sikkert høre på Beatles også idag, men kinesere flest foretrekker Taylor Swift.

Ingen annen kan konkurrere med henne, selv ikke Beatles.

image.jpeg

Anonymkode: 22f36...5a0

Du er ikke helt god! Du er fanatisk, hater Taylor men snakker om henne i alle tråder, og nå kopierer du fra Taylor tråden😅

Søk hjelp. Jeg mener det. 

Anonymkode: 55365...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke helt god! Du er fanatisk, hater Taylor men snakker om henne i alle tråder, og nå kopierer du fra Taylor tråden😅

Søk hjelp. Jeg mener det. 

Anonymkode: 55365...f46

Er det dine innlegg som blir kopiert siden du vet at vedkommende kopierer?

Anonymkode: 858f7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvotert inn? 🤣 De spiller det som er populært, så radio bryr seg ikke om kjønn 

Anonymkode: 99301...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge studier om musikere i USA viste det seg at 19,6% av musikere er kvinner.

Så 2 av 10 høres ganske rett ut..

Anonymkode: 3a38c...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, man kan sikkert høre på Beatles også idag, men kinesere flest foretrekker Taylor Swift.

Ingen annen kan konkurrere med henne, selv ikke Beatles.

image.jpeg

Anonymkode: 22f36...5a0

Fanklubben til Swift følger med.

Anonymkode: 62cae...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kvinnelige sangere best.

Men så hører jeg lite på radio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2024 at 4:54 PM, AnonymBruker said:

Fanklubben til Swift følger med.

Anonymkode: 62cae...418

Med god grunn. Ingen er større enn Taylor Swift, og hun spilles altfor lite på radio i forhold til hvor mye hun strømmes.

Elvis kan bare gå og legge seg; Doffen har daua, og Elvis har daua. Taylor Swift lever.

 

Anonymkode: 22f36...5a0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Med god grunn. Ingen er større enn Taylor Swift, og hun spilles altfor lite på radio i forhold til hvor mye hun strømmes.

Elvis kan bare gå og legge seg; Doffen har daua, og Elvis har daua. Taylor Swift lever.

 

Anonymkode: 22f36...5a0

Jeg har hørt at Taylor Swift er en reptil. Stemmer det?

Anonymkode: 62cae...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 20.20):

Det er vel bare opp til kvinner å lage bedre musikk så vil folk få lyst til å lytte til dem

Anonymkode: 16744...17d

Menn lytter nesten bare til menn uansett hvor god musikk kvinner lager. Kvinner derimot, de lytter til musikk av både kvinner og menn. Vi vet jo at menn er litt mer opptatt av kjønn enn kvinner, mens kvinner er mer opptatt av kvalitet.

Anonymkode: b340d...768

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn lytter nesten bare til menn uansett hvor god musikk kvinner lager. Kvinner derimot, de lytter til musikk av både kvinner og menn. Vi vet jo at menn er litt mer opptatt av kjønn enn kvinner, mens kvinner er mer opptatt av kvalitet.

Anonymkode: b340d...768

Det må du gjerne dokumentere.

Anonymkode: 62cae...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 16.54):

Fanklubben til Swift følger med.

Anonymkode: 62cae...418

Dette er ikke en fan, men en mann som misliker Taylor som har klikket de siste månedene, er i alle tråder om Swift, nevner Swift i tråder som ikke har noe å gjøre med henne og oppretter latterlige tråder om henne, så provosert over populariteten til Taylor😆

Anonymkode: 55365...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare for kvinnene å lage bedre musikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe nytt at verden er veldig sjevt balansert. Menn tjener mer, eier mer eiendom, har flere lederstillinger, opplever mindre trakkasering og diskriminering, får mer oppmerksomhet for det de oppnår og må generelt prestere langt mindre enn kvinne. Feministene forstsetter heldigvis s kjempe på, og en vakker dag blir det likestilling. :)

Anonymkode: 2d215...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke en fan, men en mann som misliker Taylor som har klikket de siste månedene, er i alle tråder om Swift, nevner Swift i tråder som ikke har noe å gjøre med henne og oppretter latterlige tråder om henne, så provosert over populariteten til Taylor😆

Anonymkode: 55365...f46

Er du sikker på det? 😂

image.jpeg

Anonymkode: 22f36...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er du sikker på det? 😂

image.jpeg

Anonymkode: 22f36...5a0

Har Swift ingen mannlige fans (bortsett fra homofile)?

taylor-swift-fans-ap-jt-231115_170007380

Anonymkode: c3b11...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke radiokanaler er dette? Jeg syns det går på repeat med Emma Steinbakken, Sigrid, Taylor Swift, Sia, Lady Gaga og Ava Max, i hvert fall på de ulike norske kanalene.

Anonymkode: 27c8a...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en del kvinnelige vokalister, ikke fordi de er dårlige men fordi mange innspillinger er dårlige, det er nok ett teknisk problem men jeg vet ikke om det er mikrofonen eller den som sitter med miksebordet som har skylda. Enkelte sibilanter kan være direkte jævlig med kvinner men med men er problemet mindre, spesielt s-lyder er vanskelig uten at at det blir en svisj-lyd, det finnes unntak da, noen har fin lyd men jeg foretrekker LP med kvinnelige vokalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så overraskende. De fleste kvinnelige musikere jeg kjenner spiller i korps, mens det typisk er menn som driver med andre former for musikkutøvelse. Jeg hører nesten bare på mannlige artister, som skyldes at det er ekstremt få kvinner som lager den typen musikk jeg liker.

On 3/6/2024 at 11:42 PM, AnonymBruker said:

Ihvertfall mer populær og selger mer enn Beatles.

Beatles er noe man kan lese om i historiebøkene der man også skriver om Flower Power, 1968 og Vietnamkrigen; Taylor Swift er nåtid.

Anonymkode: 22f36...5a0

Det er uansett ikke en god sammenligning. Jeg er ingen Beatles-fan, men de har betydd enormt mye for musikkhistorien. Fjerner man Taylor Swift fra historiebøkene vil det spille liten rolle, da det mest unike med henne er populariteten – ikke innholdet.

Anonymkode: 0e97a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...