Gå til innhold

Er det helt innafor å la håret bli grått i 2024?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes som flere andre her at det er stadig flere som bare lar seg bli grå. Når det kommer naturlig, så er det også litt og litt, og blander seg ofte pent inn. Jeg har selv planer om å la håret mitt bli naturlig grått. Har ikke noe grått enda, og er 40. Min mor fikk sent grått hår, så får se når det kommer på meg. Gleder meg ikke, men håper jeg vil omfavne det 🤣🙈🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, selvsagt er det det. Jeg lar mitt gråe hår flagre og får masse komplimenter for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets virker det å være mange som bare lar det bli grått. Jeg selv også, selv om min tro på at det bare stadig skulle bli mer grå striper feiler. Jeg har hatt rødbrunt hår, og istedenfor å bli stadig mer grått blir det stadig mer rødt. Et tap av pigmenter det også, men kjenner at jeg er litt redd for å ende opp med oransje hår istedenfor grått hår. 😆

Får ta det som det kommer! 

Anonymkode: babb0...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig, ikke mer kjemikaler i min hodebunn nå!

Anonymkode: 8d69f...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 og har masse kritthvite hår rundtomkring allerede. Gidder ikke bruke flerfoldige tusen i året på farge over. Tenker det får bli som det blir. Tar vare på håret så det ser velstelt og sunt ut. Det får holde 🙊😂

Anonymkode: 37798...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Farg det. Hvorfor se eldre ut enn man er?

Jeg har ei venninne som insisterer på å farge, og tro meg, de fleste tror at det er jeg, med mine lange, grå lokker som er yngst. ;) Så hvis du tror at hårfarge er avgjørende for om man ser ung eller gammel ut, ja da tar du sannelig feil. Veldig feil! 

Honey Dew skrev (40 minutter siden):

Herregud, selvsagt er det det. Jeg lar mitt gråe hår flagre og får masse komplimenter for det.

Samme her. Det morsomme er at mange spør hvor jeg har stripet håret. Av alle merkelige ting håret mitt har gått gjennom, så er vel striping det eneste det aldri har vært utsatt for. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt innafor! Er over 50 og har begynt å bli grå, og det gjør meg ingenting.  Ja til naturlig. Orker ikke bruke penger på hårfarge, for og ikke snakke om kjemikaliene man utsettes for.  Jeg er mest grå bak og så sprer det seg litt fremover. Er mørkblond av natur, så spent på hvordan sluttresultatet blir. Skal sies jeg har et avslappet forhold til sminke også, hadde jeg vært mer forfengelig hadde jeg kanskje farget det. Aner ikke. Men tror trenden fremover blir mer naturlig, både hår og sminke. 

Anonymkode: 7f422...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helt innafor. Jeg er 43, har noen grå hår, og farger det selv. Men jeg har i grunnen alltid farget håret, føler jeg ser blass ut med min naturlige farge. Bruker ikke så mye sminke, så kan være derfor. 

Anonymkode: dd5e0...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Føler det er motsatt. Når jeg var ung farget alle. Mødrene våre farger ennå. Vi farger ikke. Noen tar litt lyse striper for og « blende», men ikke mange i 40 årene som farger det vekk lenger. 

Anonymkode: 57a0a...6b4

Er 49. Farget helt frem til i fjor, men nå kun striper. Jeg fikk glasshår da jeg var 20 år.

Anonymkode: f031b...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet frisør og var fast bestemt på at når jeg bli grå så gidder jeg ikke å farge håret lenger. For det er så mye arbeid med å få ut fargen at det gidder jeg ikke. Så når jeg så jeg begynte å bli grå så la jeg bare inn noen få striper slik at det blir finere når det vokser ut. Jeg har ei stor stripe med gråe hår rett ved luggen. Mange trur at jeg har gjort det med vilje men jeg er naturlig slik. Jeg er mørk til vanlig. Er vel kun ungene som har kommentert på at jeg er grå. Fordi dem synes jeg ser så ung ut ellers at det blir litt rart. Jeg er 43 år. Men artig å se at mannen elsker hårfargen min. Han gleder seg sånn til å bli gammel med meg. 

Anonymkode: 85f60...061

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste jeg kjenner farger ikke håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (18 timer siden):

Farg det. Hvorfor se eldre ut enn man er?

Hvis mange nok av oss slutter å farge, så vil vi klare å snu dette. 
Mange er vant til å kun se 70-80-åringer med grått hår, og tror derfor at man eldes av det. Når det blir normalt å være helt eller delvis grå allerede fra 30årene, vil det etterhvert ikke lenger være noe de neste generasjonene forbinder med å være gammel.

Jeg sluttet å farge da jeg var 39 Det var litt tøft i starten, for jeg hadde farget det ganske mørkt så overgangen ble brå og tydelig. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg nok farget så det blendet bedre i overgangsfasen. Har sett på Tiktok flere som får "salt og pepper-farge" som helt fjerner ettervekstskillet.

Er 44 nå og det meste er grått. Har fått massevis av komplimenter, og synes selv jeg kler det. Og det er mye enklere og billigere. 

Anonymkode: f8c6f...b16

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske mørk i håret og har begynt å få noen grå hår. (Er 47). Jeg farger! Orker ikke å gå med grå tråder i håret! Man må jo selvsagt gjøre det man liker best selv,men jeg synes at helt grått hår legger alder til ansiktet. 

Anonymkode: 83713...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ganske mørk i håret og har begynt å få noen grå hår. (Er 47). Jeg farger! Orker ikke å gå med grå tråder i håret! Man må jo selvsagt gjøre det man liker best selv,men jeg synes at helt grått hår legger alder til ansiktet. 

Anonymkode: 83713...467

Helt enig. Og SÅ stress er det ikke å farge håret. Håret blir mye mer glansfullt også.

Anonymkode: c8d1d...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått er flott

Anonymkode: c3323...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt inntrykk er at stadig færre farger håret for å skjule grå hår. Jeg er i slutten av 30-åra, har noen grå hår og bryr meg ikke om det. Synes mitt ufargede hår har pent fargespill, det grå gir mer variasjon. I min omgangskrets er dette vanlig. De som farger håret, gjør det for å få en helt annen hårfarge.

Anonymkode: 9a0d9...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er 44 nå og det meste er grått. Har fått massevis av komplimenter, og synes selv jeg kler det. Og det er mye enklere og billigere. 

Oi  - jeg er 46 og har enda ikke begynt å få noen grå hår, men tror uansett ikke jeg kommer til å farge det når den tid kommer.

Anonymkode: 3a9f7...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 100% innafor!

Jeg fikk grå hår tidlig i 20-årene, og har farget hår/ettervekst i alle år. I fjor sommer bestemte jeg meg for å slutte, og det er den beste beslutningen jeg har tatt på lenge! Det "nye" gråhvite håret passer mye bedre til huden min enn den helfargede mørke manken, og jeg får massevis av komplimenter for håret. Det fikk jeg ikke da håret var farget og kjedelig.

Selv om prosessen er lang når man går rett fra helfarget til grå, digger jeg hver eneste millimeter av det grå som får vokse ut. Og håret er mye sunnere enn det noen gang har vært 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg begynner å få ganske mye grå hår. Er i slutten av 40-årene. Synes «alle» farger eller striper håret for å skjule sølvtrådene, jeg har lyst til å bare bli grå. Synes det ser så kult ut hos de som ellers ser ganske ungdommelige ut ellers (har sett mye av det på Instagram). 
Er det ansett som stygt eller kan det funke? 

Anonymkode: d5feb...233

Jeg får flere og flere grå hår, er i slutten av 30-årene. Har langt hår. Jeg ønsker ikke å la håret bli grått, like lite som jeg vil klippe kort «kjærring-sveis» som mange rundt 40-50 gjør. Ja man eldes, men når jeg med enkle midler kan beholde den hårfargen jeg ønsker ved å farge det, så gjør jeg det, uansett hva som er trendy og ikke. Så får alle andre gjøre som de vil. Du bør også gjøre det DU vil. 

Anonymkode: 2f194...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...