Gå til innhold

Er det helt innafor å la håret bli grått i 2024?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å få ganske mye grå hår. Er i slutten av 40-årene. Synes «alle» farger eller striper håret for å skjule sølvtrådene, jeg har lyst til å bare bli grå. Synes det ser så kult ut hos de som ellers ser ganske ungdommelige ut ellers (har sett mye av det på Instagram). 
Er det ansett som stygt eller kan det funke? 

Anonymkode: d5feb...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på, la dine naturlig grå  komme frem!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo grått er fint og naturlig det. Bare la det gro ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor å gjøre hva man vil med sitt eget hår. 

Anonymkode: 611c9...c0c

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt inntrykk av deg, at det faktisk er mange som ikke farger håret for å skjule de grå. Jeg er i slutten av 30-årene, har begynt å bli litt grå og bryr meg ikke om det i det hele tatt. Ser også mange på samme alder som helt åpenbart har et veldig avslappet forhold til dette.

Anonymkode: 4e991...a90

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er motsatt. Når jeg var ung farget alle. Mødrene våre farger ennå. Vi farger ikke. Noen tar litt lyse striper for og « blende», men ikke mange i 40 årene som farger det vekk lenger. 

Anonymkode: 57a0a...6b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er innanfor uansett hvilket år vi er i.

Anonymkode: a600b...8bf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor. Så innafor faktisk at jeg som er 40 med veldig lite grått får spørsmål om jeg har planer om å gro ut det grå.

Folk tror jeg ikke tørr la håret bli grått og er overraska over at jeg har helt naturlig farge. 

Anonymkode: aa9e8...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som flere, det er mer i vinden å være naturlig nå. 
Da jeg var barn, var det knapt nok en 40-åring som ikke farget alle grå hår. 
Og det har også etter at jeg ble voksen, vært MYE TV reklamer for glansvask og sånt, som reklamerte med at den dekket alle grå hår. 
Det ble satt likhetstegn mellom grå hår og gammel. 

Mens nå opplever jeg at de som ikke farger, eller som slutter og farge og går for sin naturlige grå/grånende farge, applauderes og heies frem. 

Jeg synes også det er veldig mange stilige 40 og 50 åringer med grått eller grånende hår, som ikke ser gamle ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og har de siste årene fått en del synlig grå striper, selv om det fra avstand fortsatt ser ut som jeg har mørkt hår. Jeg hadde kanskje farget eller stripet det om det skjedde tidlig i 30-åra, men nå er jeg helt komfortabel med å la det være naturlig. Nå er jeg ikke super forfengelig av meg, bruker lite sminke for eksempel, så bare tanken på å farge hver 6. uke gir meg grøsninger. Både fordi det hadde tatt masse tid, men ikke minst kostnaden. Jeg synes også ettervekst er stygt. Jeg har to venninner som var tidlig grå, begge før de ble 30. De farga i noen år, men slutta med det for en stund siden. 

Anonymkode: 35a30...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel høyst personlig hva en er komfortabel med selv.

Jeg hadde bestemt meg for å slutte å farge håret og bli naturlig grå. Begynte med å bare ta noen striper for å blende det ut litt. Men etter ca 8 måneder orket jeg ikke mer, for jeg synes at hele jeg så mye eldre og slitt ut... Blass og fargeløs. Sikkert fint på de som klarer å sminke og kle seg sånn at de ser freshe og ungdommelige ut selv med grått hår, men jeg er ikke noe flink til det... Fant derfor ut at det faktisk var enklere å se fresh ut ved å "bare" farge håret hvert 5. uke 😅

Jeg er i slutten av 40-årene.

Anonymkode: c8d1d...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er "in" eller ikke, vet jeg lite om, men etter å ha sett hvor mye finere kvinnelige kollegaer ble av å kutte hårfarging og å omfavne det grå, har jeg bestemt meg for å gråne når det blir min tur. Jeg synes det er veldig fint med naturlig grått hår.

Anonymkode: 39777...186

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farg det. Hvorfor se eldre ut enn man er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2024 så har man litt for mye fritid detsom man oppriktig bryr seg om andres hårfarge/hårfrisyre…

Kjør på med det som gjør deg lykkelig!

Anonymkode: 35eae...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å farge mitt, og har et prosjekt med avfarging av det allerede fargede håret. Jeg må si at det var sååå deilig å kvitte seg med den falske brunfargen. Det ble en mye mykere overgang til det som kommer ut når jeg har fått fjernet noe farge. 

Det er som sagt et pågående prosjekt, der jeg skal ha en ny runde med avfarging, for å fjerne maks. Så skal jeg gå til frisøren og få mer lyse striper i det. Masse lyse striper. Jeg kjenner at det føles utrolig godt ut å få vekk noe farge og se litt gråhvite hår. Jeg følte meg som en - satt på spissen, billig trailer-dame, med all den falske hårfargen. Det så ikke autentisk ut. Det var ikke meg til slutt. Min datter så noe av det gråhvite og sa "mamma, jeg tror det kommer til å bli så classy på deg". Og sånn føler jeg det nå. Jeg vil ikke ha noe mer farge i det. Jeg må kanskje- men mye lysere da, men helst ikke. 

Anonymkode: 82aec...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor. Faktisk moderne blant mange flotte kvinner. Jeg ser mange kvinner i 40-årene med grått hår og hvis man styler seg selv litt og ikke bare gir opp ser det veldig flott ut. 
 

Anonymkode: aa656...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skulle det ikke ha vært innafor mener du? Hvem bestemmer over hva som er innafor når det gjelder ditt hår?

Anonymkode: c5124...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne prøvd, men vet ikke om jeg tor. Jeg er snart seksti og er, i følge frisøren min, helt hvit foran , men jeg ikke har ett grått hår på bakhodet. Det høres helt merkelig ut. Tror jeg venter til jeg går av med pensjon. 

Anonymkode: 25af8...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig spørsmål fra ei voksen dame. Må være slitsomt å bry seg så mye om andres oppfatninger på eget utseende. Gjør det som gir deg mest lykke

Anonymkode: 9c73f...076

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...