Iso1 Skrevet 1. mars #41 Del Skrevet 1. mars Jepp, her står tv på fra jeg står opp til jeg legger meg. Skrur av når jeg ikke er i stua på lengre tid. Ofte enten nrk og den nyhetsrunden de har, eller Nrk super er koselig å ha på. Så mye tv ja og jeg trives med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #42 Del Skrevet 1. mars Forbauset over at andre ikke er som deg? det varierer om vår tv står på. Vi har en 1 åring, så lite tid til å sitte å glo på en skjerm når hun er hjemme og våken. Men når hun er hos besteforeldrene og jeg plasserer rumpa i sofaen med strikkingen min så hender det seg at jeg setter på en serie. Har jeg hjemmekontor står den på fordi jeg jobber bedre av å ha litt lyd grunnet tinnitus. Anonymkode: 01c4f...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 1. mars #43 Del Skrevet 1. mars Jobber turnus så jeg er ofte hjemme på dagtid. Ingen TV på, det er mange år siden vi sluttet med lineær-TV. Har den kun på når vi sitter aktivt og ser på noe vi strømmer. Har heller ikke noen andre lydkilder påslått, foretrekker at det er stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 1. mars #44 Del Skrevet 1. mars -jk- skrev (2 minutter siden): Jobber turnus så jeg er ofte hjemme på dagtid. Ingen TV på, det er mange år siden vi sluttet med lineær-TV. Har den kun på når vi sitter aktivt og ser på noe vi strømmer. Har heller ikke noen andre lydkilder påslått, foretrekker at det er stille. Men hva gjør man da hadde dødd av å bare sitte i sofaen og stirre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #45 Del Skrevet 1. mars Er sjeldent hjemme på dagtid. Er det i dag fordi jeg er syk, men tven står ikke på (orker ikke lyder pga hodepine). Men til vanlig står ikke tven på med mindre vi aktivt ser på noe. Bruker kanaler så lite at vi har sagt det opp, bruker "bare" streamingtjenester 😅 Anonymkode: 33219...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 1. mars #46 Del Skrevet 1. mars Nå er vi sjelden hjemme på dagtid. Men den blir mange ganger slått på om morgenen i helger, og kan bli stående på så og si hele dagen da. Men vi har også dager hvor den aldri blir slått på. For oss og for en del andre jeg har snakket med, så har tven tatt rollen til radioen. Av og til glemmer jeg rent at vi har radio i hus. Ellers så lytter jeg mest til lydbok. Kjenner mange godt over 50 som har tv på hele dagen, eller hvert fall den tiden de er hjemme. Jeg kan også sette på en serie når jeg jobber. Lydbok må jeg konsentrere meg om, men en dum serie kan stå på i bakgrunnen, mens jeg jobber. Av og til er det deilig å slappe av med litt bakgrunnsstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 1. mars #47 Del Skrevet 1. mars Fame skrev (2 timer siden): Men hva gjør man da hadde dødd av å bare sitte i sofaen og stirre Sitter på KG Neida, men bruker PCen ganske mye til forskjellige ting som f.eks å lese nettaviser. Orker ikke støy i bakgrunnen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 1. mars #48 Del Skrevet 1. mars Ja, men det er som regel youtube og lydbøker. Ser nesten ikke tv-programmer for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 1. mars #49 Del Skrevet 1. mars Er hjemme i mammapermisjon så jeg pleier å sette på god morgen norge når vi våkner🥰 sjeldent jeg virkelig følger med, programmet varer tross alt i 4 timer og det er mye jabb og babb😂 men føler meg litt mer oppdatert på de viktigste sakene da🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 2. mars #50 Del Skrevet 2. mars Tjoheiii skrev (19 timer siden): Er hjemme i mammapermisjon så jeg pleier å sette på god morgen norge når vi våkner🥰 sjeldent jeg virkelig følger med, programmet varer tross alt i 4 timer og det er mye jabb og babb😂 men føler meg litt mer oppdatert på de viktigste sakene da🙈 Mammaperm og god morgen Norge her og Går fort over til TLC når baby sover da. Det er min guilty pleasure kanal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #51 Del Skrevet 2. mars Fame skrev (På 1.3.2024 den 10.36): Men hva gjør man da hadde dødd av å bare sitte i sofaen og stirre Leser bøker 🙂. Har på radio. Mange strikker. Jeg hadde dødd om skjermen sto på hele tiden 😃 Anonymkode: 15d23...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #52 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 10.02): Er kvinne i 50-årene. Har aldri TV-skjerm på før etter kl 18. Blir så forbauset over å se at hos mange står TV på fra morgen til leggetid. Og gjerne uten at noen ser på. Ser på Snap o.l. at det ofte står TV på i bakgrunnen. Og ser jo lyset fra TV-skjermer i nabolaget i mørketiden. Min gamle mor er lik meg. Vil ikke ha TV på før etter kl 18. Dere som alltid har TV på, syns dere ikke at det blir et uromoment? Lyden på reklameinnslag er høyere enn i programmene, så det blir mye støy. Og føler dere at det er givende å se på TV masse timer daglig? Jeg ser at innlegget mitt kan virke veldig kritisk. Det var egentlig ikke meningen 🙂. Bare lurer på hva det gir deg å ha skjerm på så mange timer hver dag? Bør jeg skifte vaner? Går jeg glipp av noe? Anonymkode: 15d23...d6a Av og til. Men er ufør, og da trenger jeg bare å høre noen prate for huet sitt sin skyld. Da jeg ofye ikke kommer meg ut med greie intervaller. Men stort sett ikke. Går heller ofte i noe podcast Anonymkode: 4f63d...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #53 Del Skrevet 2. mars Jeg liker å ha TV på i bakgrunnen. Samme hva klokka er. Veldig glad i å se på TV, jobber også med TV så jeg "må" nesten se en del. Noen programmer kan være støyende, av og til vil jeg ha ro og slår av. Men generelt så er det godt "selskap", særlig om man for eksempel skal stryke klær eller brette sammen sokker eller tørke støv eller noe annet kjedelig. Anonymkode: e48ce...3ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #54 Del Skrevet 2. mars Ikke i ukedagene, da er jeg på jobb. Jeg skal ikke late som jeg er en friskus som alltid har gode vaner og tv/skjerm er fy-fy, jeg liker tv og jeg liker bakgrunnslyd. Så når jeg er hjemme står den mye på. Jeg må ofte jobbe kveld og helger hjemme og jobber bedre med lyd. Anonymkode: 57cef...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 2. mars #55 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 10.02): Er kvinne i 50-årene. Har aldri TV-skjerm på før etter kl 18. Blir så forbauset over å se at hos mange står TV på fra morgen til leggetid. Og gjerne uten at noen ser på. Ser på Snap o.l. at det ofte står TV på i bakgrunnen. Og ser jo lyset fra TV-skjermer i nabolaget i mørketiden. Min gamle mor er lik meg. Vil ikke ha TV på før etter kl 18. Dere som alltid har TV på, syns dere ikke at det blir et uromoment? Lyden på reklameinnslag er høyere enn i programmene, så det blir mye støy. Og føler dere at det er givende å se på TV masse timer daglig? Jeg ser at innlegget mitt kan virke veldig kritisk. Det var egentlig ikke meningen 🙂. Bare lurer på hva det gir deg å ha skjerm på så mange timer hver dag? Bør jeg skifte vaner? Går jeg glipp av noe? Anonymkode: 15d23...d6a Men hva er greia med kun å ha det på etter kl 18? Hva er det som er så magisk ved det klokkeslettet? Om jeg ikke er på jobb på dagtid så setter jeg på TV eller radio alt etter som. Trenger i hvert fall ikke ha noe klokke som skal avgjøre når TV'n skal på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #56 Del Skrevet 5. mars Fame skrev (På 1.3.2024 den 10.36): Men hva gjør man da hadde dødd av å bare sitte i sofaen og stirre Er det det som er alternativene? Se på TV eller glo i veggen? Du må ha et utrolig tragisk liv. Anonymkode: da41c...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #57 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 10.02): Er kvinne i 50-årene. Har aldri TV-skjerm på før etter kl 18. Blir så forbauset over å se at hos mange står TV på fra morgen til leggetid. Og gjerne uten at noen ser på. Ser på Snap o.l. at det ofte står TV på i bakgrunnen. Og ser jo lyset fra TV-skjermer i nabolaget i mørketiden. Min gamle mor er lik meg. Vil ikke ha TV på før etter kl 18. Dere som alltid har TV på, syns dere ikke at det blir et uromoment? Lyden på reklameinnslag er høyere enn i programmene, så det blir mye støy. Og føler dere at det er givende å se på TV masse timer daglig? Jeg ser at innlegget mitt kan virke veldig kritisk. Det var egentlig ikke meningen 🙂. Bare lurer på hva det gir deg å ha skjerm på så mange timer hver dag? Bør jeg skifte vaner? Går jeg glipp av noe? Anonymkode: 15d23...d6a Om man er alene så er det hyggelig med lyd i bakgrunn. Anonymkode: 71bc2...a05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #58 Del Skrevet 5. mars Har en TV i stua som har vært slått på en gang hittil i år og da bare i ca to timer. Anonymkode: 14fc4...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 5. mars #59 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det det som er alternativene? Se på TV eller glo i veggen? Du må ha et utrolig tragisk liv. Anonymkode: da41c...b58 Og du virker utrolig koselig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 5. mars #60 Del Skrevet 5. mars Både jeg og mannen er over 50, og vi har TV-ene på i 2 rom fra vi står opp til vi legger oss. Vi er mye hjemme, spesielt om vinteren, og vi ser på tv både sammen og hver for oss. Jeg kan fint høre på en lydbok og ha en tv-program ( typ Hurtigruta minutt for minutt) rulle og gå på skjermen uten lyd. Beste underholdning jeg vet om, faktisk Jeg forstår at TS kan slå på TV-en kl.18, men for meg er dette helt uaktuelt. Min mor på 76 er akkurat som meg - tv-en må være på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå