Gå til innhold

Står TV på på dagtid hos deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitat

 

Er kvinne i 50-årene. Har aldri TV-skjerm på før etter kl 18. Blir så forbauset over å se at hos mange står TV på fra morgen til leggetid. Og gjerne uten at noen ser på. Ser på Snap o.l. at det ofte står TV på i bakgrunnen. Og ser jo lyset fra TV-skjermer i nabolaget i mørketiden. Min gamle mor er lik meg. Vil ikke ha TV på før etter kl 18.

Dere som alltid har TV på, syns dere ikke at det blir et uromoment? Lyden på reklameinnslag er høyere enn i programmene, så det blir mye støy. Og føler dere at det er givende å se på TV masse timer daglig?

Jeg ser at innlegget mitt kan virke veldig kritisk. Det var egentlig ikke meningen 🙂. Bare lurer på hva det gir deg å ha skjerm på så mange timer hver dag? Bør jeg skifte vaner? Går jeg glipp av noe?

Anonymkode: 15d23...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrur den bare på når det er noe helt spesifikt jeg skal se.

Anonymkode: a012a...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2-åring, så vi er restriktive med TV og skjerm. Har TVen i kjellerstuen. TVen blir brukt i perioder med sykdom og enkelte "filmkvelder", men lite i hverdagen. Det kan gå ukevis mellom hver gang vi ser TV. Det er herlig. 

Anonymkode: 75764...d13

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som alltid har TV på, syns dere ikke at det blir et uromoment? Lyden på reklameinnslag er høyere enn i programmene, så det blir mye støy. Og føler dere at det er givende å se på TV masse timer daglig?

Har som oftest på tv her ja. Men ser ikke på reklamekanaler. Det går i NRK (nyheter), Netflix og youtube (musikk). Hører på musikk flere timer hver dag. 

Jeg er hjemme omtrent døgnet rundt, ufør.

Anonymkode: 947df...8b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som regel altid tv på som bakgrunnsstøy eller radio. Vokst opp med det og trives med det. 

Anonymkode: c1275...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sjelden på kveldstid heller. Barna/ungdommene ser en del fra de kommer hjem fra skolen til middag.

Anonymkode: c9802...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år. Hadde alltid på tv som barn for å ikke føle meg alene når jeg var alene hjemme. Som voksen synes jeg 98% av det som går på tv bare er slitsom. Hører heller på podcast eller lydbok når jeg er hjemme. Om jeg skal sitte og se så ser jeg serie, film eller noe vettugt på youtube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at det må være enten eller. Her er den sjelden på om kvelden, mest i helgene om vi skal se noe konkret.

Men mannen er glad i å ha litt sport i bakgrunnen om han er hjemme. Og nyhetsmorgen. Jeg kan se en serie til lunsj innimellom (hjemmekontor). 

Anonymkode: 74566...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Slår på kun hvis det er noe spesielt jeg skal se på dagtid, f.eks. sport.

Anonymkode: acd4f...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur på TV-en når jeg kommer på stua på morgenen. Den står på til vi legger oss.

Føler meg fort veldig ensom om den ikke er på.

Den havner gjerne på mute i løpet av dagen da, men er likevel en alags underlig trygghet i at den er på.

Oppvokst med at den alltid var på hos mine foreldre også :) 

Anonymkode: be05b...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg hjemme på dagtid, står den på på dagtid.

Streamer, så ser aldri reklame.

Anonymkode: 45aa8...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på tv fra morgen til kveld. Stort sett nyheter på nrk som er på tidlig på dagen, på ettermiddagen slår vi over på noe annet men vi ser sjeldent på. Jeg har tinnitus og har det bedre med bakgrunnsstøy pluss at hundene mine ikke får med seg alle lyder utenfra.

Anonymkode: 070ee...fdf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skrur den bare på når det er noe helt spesifikt jeg skal se.

Anonymkode: a012a...75b

TS her. Samme med meg. 

Anonymkode: 15d23...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal liksom ikke være lov å ha på tv før 18? Noen ser på frokost tv, og ikke på det som sendes på kveld. Noen streamer. Mye av det jeg vil se sendes seint på kvelden, så ser det dagen etter via stream.

Anonymkode: fd0f5...489

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal liksom ikke være lov å ha på tv før 18? Noen ser på frokost tv, og ikke på det som sendes på kveld. Noen streamer. Mye av det jeg vil se sendes seint på kvelden, så ser det dagen etter via stream.

Anonymkode: fd0f5...489

TS her. Det er selvfølgelig lov 🙂. Kanskje bare vi over 50 som ikke er vant til det. Jeg har på radio. Ikke høyt volum. Syns en skjerm forstyrrer mer. Især om man er en familie med små barn. Virker som om både lek og samtaler får pauser titt og ofte fordi noe på skjermen plutselig frister.

Anonymkode: 15d23...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You do you. Hva som er givende for deg kan jo ikke vi svare på. Men det er ikke så mange i dag som har linjer tv. Jeg har ingen reklame når jeg streamer tv hos meg selv.

Viss jeg hadde opplevd det støyende, uromoment osv så antar jeg at jeg hadde klart å finne det ut selv og ergo slått av. Jeg slår jo av musikk eller radio når jeg ikke ønsker å høre på. Men jeg synes litt bakrunnslyd kan være litt greit. Greit å høre på nyheter, avisrunden osv mens jeg tusler rundt om. Jeg jobber også på kveldene så om jeg ønsker å bare slappe av med en serie eller noe så er det på dagtid. Har aldri forstått logikken med at det er mer akseptert å se på tv om kveldene men ikke dagen. Som sagt så synes jeg det er greit og koselig å ha tv på i bakrunnen og det betyr ikke så mye for meg om jeg ser en serie kl 13 eller kl 19 i helgen, det ene er ikke verre enn det andre mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen har fri (sjømann) står tv på omtrent døgnet rundt. Jeg ser nesten ikke på tv, og hvis jeg gjør det, er det streaming når det passer meg å se noe.

Jeg hadde ikke råd til tv da jeg flyttet hjemmefra, så jeg overlevde uten i 7 år før jeg flyttet sammen med mannen.

Anonymkode: bf1fe...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eget TV-rom, så TV'n står kun på når jeg aktivt ser på noe.

Anonymkode: 719ae...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...