Gå til innhold

Hvor kan man se tegningene


Gjest gammel bruker

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert mange kristne som føler seg tråkket på når man gjør narr av gud ellerJesus, men skal vi som ikke er krisne la være å gjøre det av den grunn?

BARN blir lært opp til å respektere andres meninger. Det er helt i orden å ha meninger selv, men man er da voksen nok til å ha en smule diskresjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_else_*
Både avisredaktøren og statsråder har da bedt om unnskyldning, uten at det har hjulpet nevneverdig.

Nei, for det nytter faktisk ikke. Nå har skaden skjedd, og de vil nok ikke roe seg ned samme hvor mange unnskyldninger som kommer. Mye vil ha mer, og vi må etterhvert finne oss i å måtte gå på tå for å hindre at vi hisser opp disse menneskene.

*Meg* har jo et poeng, men i lengden blir det for naivt. "om du er snill med meg er jeg snill med deg" funker rett og slett ikke ikke i sammenheng med disse folka.

Sitat: "Ytringsfrihet og statsuavhengige medier finnes ikke i disse muslimske landene. Hvordan kan dere forvente at de skal forstå hva det er - atdet er det det er - og forholde seg til det?"

Vil de noen gang forstå hva det er? Vil de noen gang få demokrati? Neppe, det eneste landet som er demokrati i midtøsten er Israel, som ikke akkurat er populære blnt arabere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de vil bli det eller ikke lar jeg være usagt, men så lenge de IKKE er det, kan vi ikke tro at de bør reagere ut fra som om de var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du ikke humor, Gjest?

Åh jo, jeg synes jo det er fryktelig morro å gjøre narr av deg her nå... :overrasket:

Nei, jeg forstår ikke poenget med å sparke de som ligger nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Meg* har jo et poeng, men i lengden blir det for naivt. "om du er snill med meg er jeg snill med deg" funker rett og slett ikke ikke i sammenheng med disse folka.

.

Hva mener du fungerer da, å slå hardt tilbake, eller late som om vi ikke blir redde for truslene.

Å tro at man kan omvende deres overbevisning er naivt mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jo, jeg synes jo det er fryktelig morro å gjøre narr av deg her nå...  :overrasket:

Nei, jeg forstår ikke poenget med å sparke de som ligger nede.

Hvem ligger nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du fungerer da, å slå hardt tilbake, eller late som om vi ikke blir redde for truslene.

Å tro at man kan omvende deres overbevisning er naivt mener jeg!

Å ikke la oss true eller bøye oss etter deres ønsker og forventninger. Men du syns vel det er greit, så kan alle leve eller deres regler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man da ser at man har tråkket noen på tærne i ettertid, kan man se bort i fra stoltheten og be om unnskyldning, mener jeg.

Bedre enn å hardnakket stå på sitt og sette seg selv og flere andre i fare...

Man har unnskyldt.

Hvis du ærekrener en muslim ved å gå i minkjørt vil du da beklage din oppførsel og innrømme at det var galt av deg? Eller vil du beklage at du støtet ham, og du vil forsøke å ikke gå rundt i minikjørt på fredagsbønnen? Eller gjør du hva du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i hvert fall sikkert. De muslimene som reagerer så kraftig over disse bildene vet i hvert fall å skaffe seg fiender. Regner med fremmedhatet har skutt i taket i løpet av den siste uka. Nesten fristet til å kalle det poetic justice. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke akkurat snakk om å fornærme ett menneske her da...

Etter det jeg har fått med meg var ikke hensikten med karikaturen å fornærme muslimene ved å lage en karikatur av mohammed nettopp fordi islam forbyr dette. Poenget mitt var at alle mennesker i verden ikke kan vite om alle andre nasjoners og religioners lover, og dermed ikke være i stand til å vite om de tråkker noen på tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøye seg for regler de har rundt å ikke vise bilder kan da heller ikke være så vanskelig å respektere...?!

Regner med at du støtter sensur av all satire nå, da det kan virke støtende for mange?

Karikaturtegninger av Bush kan våre sårende for mange amerikanere. Slutt med det!

Drive harselas med politikere kan være sårende for dem, deres familie og deres velgere. Slutt med det!

Min ateistiske livssyn kan være sårende for mange konservativt religøse. Jeg skal slutte å ytre meg offentlig!

Praktisere homofili er synd for Allah. Slutt med det!

Å ikke kjenne din tro og tilbe Muhammed er synd. Slutt med det!

Jeg vil senere komme tilbake med mer som er støtende for andre som vi må slutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_else_*
Etter det jeg har fått med meg var ikke hensikten med karikaturen å fornærme muslimene ved å lage en karikatur av mohammed nettopp fordi islam forbyr dette. Poenget mitt var at alle mennesker i verden ikke kan vite om alle andre nasjoners og religioners lover, og dermed ikke være i stand til å vite om de tråkker noen på tærne.

Enig med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...