Gå til innhold

Hvor kan man se tegningene


Gjest gammel bruker

Anbefalte innlegg

Gjest gammel bruker

Hvor kan man se disse mohammed tegningene? Jeg har ikke fått dette med meg men blir jo nysgjerrig når jeg hører all oppstussen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh

Apropo disse tegningene. Jeg har en kompis som er muslim. Han sendte meg for flere år siden en tegning av profeten via msn. Sååå...nå vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo disse tegningene. Jeg har en kompis som er muslim. Han sendte meg for flere år siden en tegning av profeten via msn. Sååå...nå vet dere det.

Er han dau nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se disse tegningene... mulig jeg er helt blank, men jeg ser ikke provokasjonen i dem.. men det er meg da.

Folk har da vitset om Jesus i alle år også, ingen som går til krig av den grunn ...

Idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å se disse tegningene... mulig jeg er helt blank, men jeg ser ikke provokasjonen i dem.. men det er meg da.

meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se disse tegningene... mulig jeg er helt blank, men jeg ser ikke provokasjonen i dem.. men det er meg da.

Folk har da vitset om Jesus i alle år også, ingen som går til krig av den grunn ...

Jeg kan heller ikke se at det skal være noe galt med humor. I vår del av verden tollererer vi humor hvor sex, kjønn, religion og politikk er ingrediensene. For å si det på en annen måte, Islam i dag er kanskje på et nivå hvor kristendommen var for mange hundre år siden. Man kom ikke fra det med blasfemi da heller. De mener vi viser disrespekt for dem ved å vise slike tegninger. Viser de oss respekt for vår ytringsfrihet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det skal være ulovelig ifølge islam å lage bilder av profeter eller Allah..

Men hvorfor? Det må jo være en grunn til det. Den skulle jeg gjerne ha fått forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man noen gang gode svar på hvorfor når det gjelder religion? Alt er abstrakt... Hvorfor tro? For å komme til himmelen. Hva skjer om man ikke tror? Man kommer til helvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forsår, er hvorfor så mange muslimer vil ta hevn. Ifølge deres tro vil vi havne i helvete. Er ikke det straff nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke forsår, er hvorfor så mange muslimer vil ta hevn. Ifølge deres tro vil vi havne i helvete. Er ikke det straff nok?

Skulle tro det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbildning er forbudt fordi de er redd det kan føre til avgudsdyrking. I tillegg vet man ikke hvordan Muhammed så ut, og da regnes det som en fornærmelse å lage en feilaktig gjengivelse som ikke vil reflektere hvordan han faktisk var.

What does the Koran, the holy book of Islam, say on the issue?

There is no specific, or explicit ban on images of Allah or the Prophet Muhammad - be they carved, painted or drawn.

However, chapter 42, verse 11 of the Koran does say: "[Allah is] the originator of the heavens and the earth... [there is] nothing like a likeness of Him."

This is taken by Muslims to mean that Allah cannot be captured in an image by human hand, such is his beauty and grandeur. To attempt such a thing is seen as an insult to Allah.

The same is believed to apply to Muhammad.

Chapter 21, verses 52-54 of the Koran read: "[Abraham] said to his father and his people: 'What are these images to whose worship you cleave?' They said: 'We found our fathers worshipping them.' He said: 'Certainly you have been, you and your fathers, in manifest error.'"

From this arises the Muslim belief that images can give rise to idolatry - that is to say an image, rather than the divine being it symbolises, can become the object of worship and veneration.

Fra BBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig:

Dette er tydeligvis viktig for muslimene.

Og selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor så velger jeg, av respekt for deres holdning til dette, å ikke se på linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah endelig fikk jeg sett bildene, forstår ikke helt oppstyret jeg heller.

Det ironiske i dette er at om alle ekstreme grupper hadde tatt det med ro og latt være å kommentere dette så hadde det blitt med de to første avisene. Nå blir bildene spredt verden rundt. Men, det er nok ikke disse gruppenes agenda. De ønsker oppmerksomhet og nok en gang er det de ytterligående som får bestemme agendaen.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...