Gå til innhold

Debatten 27/2 Menn som ikke får dame.


fire24

Anbefalte innlegg

Synnøve94 skrev (13 minutter siden):

Å trykke "liker" på noen på tinder er ikke det samme som å faktisk ligge med noen/inngå i et forhold. Menn kaster et stort nett. Det er ikke det samme som å velge å være sammen med noen man fanger i nettet. Vi har alle (i det minste mange) også sett de morsomme videoene hvor menn bare sveiper, uten å lese teksten på profilen. I det man leser profilen, og ser at det står "alenemor", så får plutselig pipa en annen låt. Denne statistikken beviser ikke det du tror den beviser. 

Litt underholdning for deg mens du ror deg videre ut i tåka:

 

Synnøve94 skrev (13 minutter siden):

Og jeg står ved jeg har sagt. Gi meg en mann som aktivt søker ut 50-åringen, fordi han skjønner at 50-åringer er det som tilsvarer hans egen markedsverdi.

Her bekrefter du jo bare statistikken jeg viste til. At en 20 årig mann liksom skal tilsvare en 50 årig kvinnes markedsverdi.

Synnøve94 skrev (13 minutter siden):

Hvis det er så ille at kvinner har valgmuligheter, hvorfor angriper du ikke alle "simpsene", som gir kvinnene valgmuligheter? Det er jo de som skaper kvinnenes markedsverdi i utgangspunktet? Få alle menn til å ligge med, beundre og skryte av de på 40-50-60-70, så får i det minste ikke damer på 20 et "oppblåst selvbilde"! Her er jo løsningen!!

Er nok ikke mye å gjøre med simpsa gitt. Og de gir ikke kvinnene noe mer valgmuligheter i realiteten siden de uansett aldri kommer til å velges, de bare blåser egoet til disse kvinnene videre opp i skyene.

Men det er plenty av menn som sier til andre menn at de må slutte å simpe, men det har som sagt lite effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje tråden blir mer matnyttig om de som åpenbart er veldig uenig med FpU-lederen forsøker å sette ord på hva de er uenige i? 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (1 time siden):

Motsatt? Tinder statistikken viser at 80% av kvinnene trykker liker på bare 20% av mennene. Så og si alle kvinner går altså etter den samme lille gruppen av menn. Dere må jo være rimelig bortreist når dere så står der å sier at det er motsatt...

Så skjeve forhold finnes vel ingen annet sted i naturen. Og det viser jo med all tydelighet at kvinner har et helt sinnsykt forhold til sin egen markedsverdi, og hvordan hun ranker menns markedsverdi.

Fra en undersøkelse på OK Cupid for mange år siden når det var det suverent største dating nettstedet på internet gav de regelmessig ut diverse statistikker noen år (helt til de fant ut at det ikke gagnet dem med tanke på hva statistikkene viste). Og i en av disse fikk de brukere til å rate et representativt utvalg av fiktive brukerprofiler fra det motsatte kjønn etter attraktivitet. Og mens mennene ratet de kvinnelige brukerene etter en så og si perfekt normalfordelingskurve (akkurat som man skulle forvente i et naturlig representativt utvalg) så ratet kvinnene sinnssvake 80% av de mannelige brukerene som under gjennomsnittlig attraktive.

YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWrhX

Og dette er nok ikke blitt noe bedre i årene som er gått ettersom kvinner har fått et enda mer oppblåst selvbilde etter oppmerksomhet fra tusener av simps på sosiale medier, og på datingapper.

Jeg har hatt kjærester på hele spekteret av utseende fordi jeg forelsker meg i personen mer enn noe annet.

På Tinder og lignende apper er det svært sjeldent jeg "liker" noen, fordi jeg ikke får fanget essensen av dem. Og utseende er veldig avhengig av essens! Uten det har det ikke noe å si om du er aldri så kjekk, men mindre du klarer å uttrykke det i en profil. Dog er det tilnærmet umulig.

Dette er jeg ikke alene som dame om å mene, og dermed blir slik statistikk veldig misvisende. For menn er utseende i større grad en faktor i seg selv, og statistikken er derfor mer  representativ for dem.

Men se dere rundt, verden er full av middelmådige og mindre attraktive menn med kjæreste. Det er fordi de har noe å tilby. 

Menn må jobbe med seg selv først, slik som vi kvinner har gjort helt fra barndommen. "Hva kunne jeg gjort annerledes eller bedre" er et mantra i enhver kvinners hverdag, men det er sjeldent jeg hører den samme vinklingen fra menn når noe stritter i mot. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (1 time siden):

Motsatt? Tinder statistikken viser at 80% av kvinnene trykker liker på bare 20% av mennene. Så og si alle kvinner går altså etter den samme lille gruppen av menn. Dere må jo være rimelig bortreist når dere så står der å sier at det er motsatt...

Så skjeve forhold finnes vel ingen annet sted i naturen. Og det viser jo med all tydelighet at kvinner har et helt sinnsykt forhold til sin egen markedsverdi, og hvordan hun ranker menns markedsverdi.

Fra en undersøkelse på OK Cupid for mange år siden når det var det suverent største dating nettstedet på internet gav de regelmessig ut diverse statistikker noen år (helt til de fant ut at det ikke gagnet dem med tanke på hva statistikkene viste). Og i en av disse fikk de brukere til å rate et representativt utvalg av fiktive brukerprofiler fra det motsatte kjønn etter attraktivitet. Og mens mennene ratet de kvinnelige brukerene etter en så og si perfekt normalfordelingskurve (akkurat som man skulle forvente i et naturlig representativt utvalg) så ratet kvinnene sinnssvake 80% av de mannelige brukerene som under gjennomsnittlig attraktive.

YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWrhX

Og dette er nok ikke blitt noe bedre i årene som er gått ettersom kvinner har fått et enda mer oppblåst selvbilde etter oppmerksomhet fra tusener av simps på sosiale medier, og på datingapper.

Når det gjelder tinderstatistikken er vel ikke det så overraskende med tanke på at menn utgjør 75% av brukerne på tinder. 

En ulempe jeg har inntrykk av at menn har på datingapper er at de ofte har dårligere bilder enn kvinner. Bilder har mye å si på slike apper, og av en eller annen grunn er det mange mann som ikke har flatterende bilder av seg selv på tinder. Det er en grunn til at spøken om at kvinner må si «han er mye kjekkere i virkeligheten» når hun skal vise bilder går igjen på sosiale medier. Dette har jeg ingen kilde på, så det er basert på egen erfaring og ting jeg observerer. 

En annen trend på sosiale medier er «the boyfriend effect» og «the girlfriend effect». Hvor BF effekt er at kvinnene har blitt mer komfortable og gladere, men mindre attraktive/opptatt av utseende. På andre siden er GF effekt at mennene har fått en skikkelig glow up. Igjen, ikke noe bevis, men kan tyde på at enkelte menn bare trenger et lite dytt eller en god fotograf. Personlig har jeg fått høre at min samboer har blitt mye kjekkere etter at vi ble sammen. Det hjelper å ha noen som sier at en tur til frisøren kan koste mer enn 200kr og at det ikke er meningen at en voksen mann skal ha klær det ser ut som han har arvet av storebroren. 

Når det gjelder grafen du viser til er det vanskelig å kommentere på grafer som opprinnelig kommer fra et blogginnlegg som tydeligvis fikk såpass mye kritikk at det nå er slettet, men jeg ble nysgjerrig og ville gjerne lese om denne undersøkelsen. 

Du glemte å ta med grafene fra samme undersøkelse som viser at kvinner er mer villig til å kontakte menn de har rangert som mindre attraktive sammenlignet med menn som tar mer kontakt med kvinner de har rangert høyt. 
 

At kvinner er «strengere» på rangering av utseende betyr ikke at de ikke kan vurdere sin «markedsverdi». Jeg får som nevnt ikke dobbeltsjekket dette siden den opprinnelige kilden er slettet, men spørsmålet er vel å rangere hvor attraktiv vedkommende er? Ikke hvor attraktiv vedkommende er sammenlignet med deg selv? I så fall tyder det vel på at enten er mennene på denne datingsiden mindre attraktive eller så er kvinnene strengere når de skal rangere attraktivitet. Kan også tyde på at kvinner har et mindre objektivt syn på attraktivitet, men det er det vanskelig å si noe på siden grafen ikke inkluderer standardavvik. IMG_6975.webp.9c5691c638c22b56453f0ab954b3d0dc.webpIMG_6976.webp.22ad65bf553950e0362bbdc2174f2765.webp

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å ta denne utgaven av Debatten alvorlig. Elendig innledning med en slags spøk. Ut og inn med masse folk og det samme som ble sagt opp igjen og opp igjen.

Programlederen mistet taket på det, og ga opp å styre debatten. Tviler på at de som var gjester i det hele tatt hadde noen mål og mening i utgangspunktet annet enn å skulle debattere. 

NRK strøk på denne eksamenen her. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (5 minutter siden):

Elendig innledning med en slags spøk.

Jeg som trudde at komikere skulle være morsomme... Var ikke en gang så mye som et smil fra meg under den cringy åpningsseansen. For å ikke snakke om hva NRK hadde tenkt når det gjelder dette "komedie" innslaget? Hva skulle det liksom bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjollefyr skrev (14 minutter siden):

Må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å ta denne utgaven av Debatten alvorlig. Elendig innledning med en slags spøk. Ut og inn med masse folk og det samme som ble sagt opp igjen og opp igjen.

Programlederen mistet taket på det, og ga opp å styre debatten. Tviler på at de som var gjester i det hele tatt hadde noen mål og mening i utgangspunktet annet enn å skulle debattere. 

NRK strøk på denne eksamenen her. 

Enig, veldig rotete! 

At menn har problemer som bør løftes politisk finnes det vel ikke tvil om, men dette kom helt i skyggen av alt vissvasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123gjest skrev (28 minutter siden):

På andre siden er GF effekt at mennene har fått en skikkelig glow up. Igjen, ikke noe bevis, men kan tyde på at enkelte menn bare trenger et lite dytt eller en god fotograf. Personlig har jeg fått høre at min samboer har blitt mye kjekkere etter at vi ble sammen.

Det har nok mer med sosial akseptanse å gjøre enn at mannen blir noe kjekkere etter at han blir sammen med en dame. Kvinner er ute etter sosial akseptanse for han hun blir sammen med, og hvis han allerede er sammen med en annen dame har hun allerede gjort filtreringsjobben for henne.

Jeg har også hørt mange menn si at de aldri har vært mer populære blant damene enn når de er i et forhold med en. Uten at jeg har sett noe særlig forskjell i deres utseende eller væremåte.

Endret av LeveMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn ser ikke sine egne svakheter, oppfører seg som brunstige hanner som skal ha vakre, unge damer.

Hvis menn siktet seg inn etter damer på samme nivå som dem selv hadde de lykkes.

Eller så må de heve seg. Realiteten er at andelen menn som feks tar høyere utdannelse synker. De gjør det dårlig på skolen og sitter på rommet og gamer.

Og så tror de at de velutdannede, smarte kvinnene vil velge dem…

Det er det store problemet. Kvinner vil ikke ha en mann som ikke gidder. De vil ha noen å diskutere med, trene med, reise med, bryne seg på, en på samme nivå etc.

Menn vil ha noen å ligge med. Det kom klart frem i debatten.

Menn må gjøre seg attraktive. Slik kvinner måtte før. På høy tid spør du meg.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, LeveMannen said:

Du likte vel bedre hun feministen som sa at menn (uten noe forbehold, altså alle menn) undertrykker og er voldelige mot kvinner du?

hvem i debatten snakker du om nå? jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt uten kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble klønete lagt frem ja men de prøver å holde seg til saken ja. Viktigste er at man får fram og starter en diskusjon rundt dette. Hvor lenge skal man jobbe for likestilling liksom? 

Selv synes jeg de godt kunne valgt en litt mer smakfull tilnærming på dette. "menn som ikke får seg dame" / "mange menn ikke får ligget" blir liksom så innmari klønete men ser at det kanskje ikke er så lett å finne riktige smakfulle ord for å dekke dette godt nok. 

Kunne man ikke laget noe som får frem  vinklingen at nå begynner man å merke som mann at deres "jeget"/ menns biologiske behov begynner å slite i dagens samfunn. Lovverket pr i dag er faktisk ikke helt likt for kvinner og menn, man burde først og fremst se på lovverket og endre det som ikke er likestilt. ALT bør likestilles uansett kjønn. Kjønn burde ikke være en greie, kun et menneskelig individ av kjøtt og blod og om man er norsk statsborger eller ei. Unisex burde vært normen fremfor avviket pr i dag sånn jeg kjenner det.  

Ser jo i debatten at de lufter flere steder i samfunnet der hvilket kjønn man har blir veldig synlig. Men som regel handler det om ulike individer som ikke kan settes i en bås sammen med alle andre da disse individene trenger mer tilrettelegging rundt seg for å trives, oppleve mestring og få funnet sine styrker.

Ellers....om man absolutt skal snakke om kvinne/menns forskjeller og hvordan menn synes denne kampen begynner å gå feil vei for det andre kjønnet så syntes jeg debatten kunne fått inn flere menn. Skal man få frem menns stemme så må man få den fra menn eller hva? Irrelevant hva en dame sier liksom! 

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (13 minutter siden):

hvem i debatten snakker du om nå? jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt uten kontekst.

Har du ikke sett debatten som du kommenterer om?

Det er jo selvfølgelig hun feministen fra FRI som sa akkurat det jeg skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeveMannen said:

Har du ikke sett debatten som du kommenterer om?

Det er jo selvfølgelig hun feministen fra FRI som sa akkurat det jeg skrev.

jeg så på det, men kunne ikke huske det utsagnet du nevnte.  Nå så jeg på den igjen bare for å finne utsagnet du snakket om.  Hun fra FRI sa at kvinnekampen eksister på grunn av menns udertrykking , vold og kontroll av kvinner.   Det er noe ganske annet enn det du hevder hun sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mine preferanser. Liker ofte menn som andre ikke liker. Er aktiv selv, så vil ha en aktiv mann. Er også opptatt av å ha en sunn livsstil, et sunt kosthold. Luker derfor bort overvektige menn, siden der tyder på inaktivitet og/eller usunt kost. Liker heller ikke menn men langt skjegg , de er ekle å kysse, så de luker jeg bort. Men vet om andre damer som liker skjegg, så vi er forskjellige- tenker det er en bra ting. Luker også bort alle som røyker, og jeg Luker ut partiløver.  Litt fest innimellom er hyggelig, men jeg passer ikke med en fyr som fester hver helg. Henger sammen med det å ha en sunn livsstil.

Ser også på interessene til fyren, greit at vi har noen like interesser.

Er også veldig opptatt av personlighet, og hvilke egenskaper fyren har. Han må være kjærlig, empstisk, respektfull og ærlig. Stabilt humør - har vært borti det motsatte. Det taklet jeg svært dårlig (gikk med mye indre uro og hjertebank , gikk på eggeskall) - så er opptatt av at fyren har hatt en god oppvekst, har et godt og sunt forhold til sin familie, er god på relasjoner, og har venner. Mange preferanser, men matcher ikke personligheten, så er det bedre for meg å være singel. Det viktigste er at personligheten matcher!  Må også selvfølgelig føle en fysisk tiltrekning 

Tenker ofte at menn nok har sine preferanser også, og at det er helt normalt. Ikke alle liker meg, og det er greit!!...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen tvil om at kvinnefrigjøringen har ført til at en del menn blir etterlatt. Det betyr absolutt ikke at kvinnefrigjøringen var feil og må reverseres, men at den har ført til et nytt problem som også må tas tak i. 

Det er ingen som tjener på dagens utvikling der flere og flere menn blir ensomme og går inn i en boble av hat. 

Først og fremst må begge sider innse at det er et problem (og ikke legge skylden på det ene eller det andre kjønnet) som trenger en løsning. Hva løsningen skulle være skal jeg ikke prøve meg på, det er noe man må komme fram til i fefellesskap. Hvis utviklingen bare får fortsette uhindret vil det ikke ende bra verken for kvinner eller menn.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (8 timer siden):

Jeg som trudde at komikere skulle være morsomme... Var ikke en gang så mye som et smil fra meg under den cringy åpningsseansen. For å ikke snakke om hva NRK hadde tenkt når det gjelder dette "komedie" innslaget? Hva skulle det liksom bidra med?

Ja, det lurer jeg på og. Men det fremstår som at NRK ikke tok temaet på alvor. Unge i dag har andre utfordringer enn det jeg og mine jevngamle hadde, men det er respektløst å ikke ta de mer alvorlig enn dette. Unge kvinner og menn har nok å komme med av fornuft, men så velger NRK å starte med en komiker som raljerer med temaet. Pluss at de finner en forsker som sikkert aldri har vært på medietrening. Han stotrer og babler i vei, og glemmer nesten hva han selv snakker om underveis.

Da jeg var i tyveårene, på 90 tallet, var det nesten bare ulvedebatten som var polarisert. Nå klarte til og med NRK å polarisere en debatt om at gutter og unge menn sliter på skolen, og ender opp med å slite sosialt pga det. Det endte nesten opp med at løsningen på problemet er å få hjelp til å fikse bedre bilder på Tinder. Utrolig.

 

Endret av Fjollefyr
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Athod skrev (1 time siden):

Det er ikke noen tvil om at kvinnefrigjøringen har ført til at en del menn blir etterlatt. Det betyr absolutt ikke at kvinnefrigjøringen var feil og må reverseres, men at den har ført til et nytt problem som også må tas tak i. 

Det er ingen som tjener på dagens utvikling der flere og flere menn blir ensomme og går inn i en boble av hat. 

Først og fremst må begge sider innse at det er et problem (og ikke legge skylden på det ene eller det andre kjønnet) som trenger en løsning. Hva løsningen skulle være skal jeg ikke prøve meg på, det er noe man må komme fram til i fefellesskap. Hvis utviklingen bare får fortsette uhindret vil det ikke ende bra verken for kvinner eller menn.

Det finnes kvinner som sliter med der samme. Det er ikke noen livsrett å få seg en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLy92 skrev (10 minutter siden):

Det finnes kvinner som sliter med der samme. Det er ikke noen livsrett å få seg en partner. 

God dag mann økseskaft.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLy92 skrev (12 minutter siden):

Det er ikke noen livsrett å få seg en partner. 

Ja, men hva så? At noe ikke er en ‘livsrett’ (menneskerettighet?) betyr jo ikke at fraværet av det er uproblematisk eller noe vi ikke trenger å forholde oss til. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLy92 skrev (14 minutter siden):

Det finnes kvinner som sliter med der samme. Det er ikke noen livsrett å få seg en partner. 

Men hva om resten av det du siterer?  

Han skriver forøvrig ingenting om at det er en livsrett å få en partner. Han vil vel bare frem til at vi må snakke om de utfordringene samfunnet står overfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...