Gå til innhold

Debatten 27/2 Menn som ikke får dame.


fire24

Anbefalte innlegg

Jeg er halvveis gjennom Debatten fra i går og FpU-lederen ror seg så langt ut at jeg kan ikke gjøre annet enn å le 🤣 Han tenker ikke lenger enn et par minutter frem i tid og blir lett offer for kritikk gjennom hele debatten. 

Hva synes du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, fire24 said:

Jeg er halvveis gjennom Debatten fra i går og FpU-lederen ror seg så langt ut at jeg kan ikke gjøre annet enn å le 🤣 Han tenker ikke lenger enn et par minutter frem i tid og blir lett offer for kritikk gjennom hele debatten. 

Hva synes du?

Likte ikke måten han snakket til de andre i panelet. Syntes liksom heller ikke han fikk forklart hva han egentlig ville frem til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (1 minutt siden):

Likte ikke måten han snakket til de andre i panelet. Syntes liksom heller ikke han fikk forklart hva han egentlig ville frem til. 

Helt enig. Han brukte hersketeknikker og fremstår lite troverdig . Null respekt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (20 minutter siden):

Likte ikke måten han snakket til de andre i panelet. Syntes liksom heller ikke han fikk forklart hva han egentlig ville frem til. 

Jeg tror ikke han selv visste helt hva han ville frem til. Eventuelt så innså han at holdningene hans var så upopulære at han rygget ut.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire24 skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke han selv visste helt hva han ville frem til. Eventuelt så innså han at holdningene hans var så upopulære at han rygget ut.

Samme inntrykk fikk jeg. Noe så lite konkret har jeg sjeldent hørt i Debatten før, han svømte rundt som en blind fisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, fire24 said:

Jeg tror ikke han selv visste helt hva han ville frem til. Eventuelt så innså han at holdningene hans var så upopulære at han rygget ut.

ja, ble sittende igjen med inntrykk av at han hadde svært lite å si bortsett fra at "nå er det mens tur". Tror også det gikk rett over hodet hans at noe av grunnen til at han fikk så stor motstand er jo at likestilling ikke er noe som bare har blitt "gitt" til kvinner. Det har jo blitt kjempet for i generasjoner, nettopp fordi samfunnet før var bygget av menn og for menn. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (1 time siden):

Samme inntrykk fikk jeg. Noe så lite konkret har jeg sjeldent hørt i Debatten før, han svømte rundt som en blind fisk.

Blind fisk finner også rogn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må ha lov å ha sine preferanser. Vi menn har også det når det kommer til kvinner. Det er nok veldig biologisk at kvinner ønsker menn som er høyere enn dem, og samme eller høyere utdanning. Det er ikke noe de velger. Dette kalles for hypergamy. 

Endret av Cola360
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ingen løsning på problemene, det eneste han var opptatt av var å sette menn opp mot damer. Syns både han og lederen av unge høyre virket svært usympatiske 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne problemstillingen er det ingen løsning på- enkelt og greit. Kvinner kan gjøre som de vil og har alle muligheter. For menn er det motsatt. Det kommer bare til å bli verre og verre. Verken menn eller kvinner vil finne lykken, da jakten på partner handler om enten utseende eller status. Både menn og kvinner er varer. Alt handler om hva man kan tilby.

Har virkelig ikke tro på dagens unge generasjon (generasjon Z). Med svært få unntak. Trist å tenke på at disse er/skal bli foreldre med de holdningene de har.

Det beste hadde vært om samfunnet gikk helt til grunne og vi måtte begynne på nytt igjen. Ikke sikkert en potensiell 3.verdenskrig er så dumt likevel.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurven skrev (4 timer siden):

Blind fisk finner også rogn

Blind mann får seg også høne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (36 minutter siden):

Det er framleis lett å få seg kjerring utanfor appane.

https://www.bul.no

Hvorfor la du ved akkurat den lenken?

Jeg tror også det er enklere for menn å finne seg en partner om de søker i virkelighetens liv, ikke i appene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig peker menn fingeren på damer, når de selv er roten til eget problem. 

Menn sier at datingmarkedet er ødelagt fordi majoriteten av kvinner kun vil ha den beste prosenten av menn. Men det er jo motsatt? 

Kanskje mann 23 uten jobb, som er kort, begynt å miste håret og er sosialt keitete (lav markedsverdi), må akseptere at hvis han vil ha ONS, så må han finne seg ei dame med like lav markedsverdi som han selv? Altså, basert på menns preferanser, dame 52?

Nei da, absolutt alle menn skal ha de flotteste 25 åringene, og de skal ikke gjøre noen ting for å få dem....

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synnøve94 skrev (1 time siden):

Menn sier at datingmarkedet er ødelagt fordi majoriteten av kvinner kun vil ha den beste prosenten av menn. Men det er jo motsatt? 

Motsatt? Tinder statistikken viser at 80% av kvinnene trykker liker på bare 20% av mennene. Så og si alle kvinner går altså etter den samme lille gruppen av menn. Dere må jo være rimelig bortreist når dere så står der å sier at det er motsatt...

Så skjeve forhold finnes vel ingen annet sted i naturen. Og det viser jo med all tydelighet at kvinner har et helt sinnsykt forhold til sin egen markedsverdi, og hvordan hun ranker menns markedsverdi.

Fra en undersøkelse på OK Cupid for mange år siden når det var det suverent største dating nettstedet på internet gav de regelmessig ut diverse statistikker noen år (helt til de fant ut at det ikke gagnet dem med tanke på hva statistikkene viste). Og i en av disse fikk de brukere til å rate et representativt utvalg av fiktive brukerprofiler fra det motsatte kjønn etter attraktivitet. Og mens mennene ratet de kvinnelige brukerene etter en så og si perfekt normalfordelingskurve (akkurat som man skulle forvente i et naturlig representativt utvalg) så ratet kvinnene sinnssvake 80% av de mannelige brukerene som under gjennomsnittlig attraktive.

YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWrhX

Og dette er nok ikke blitt noe bedre i årene som er gått ettersom kvinner har fått et enda mer oppblåst selvbilde etter oppmerksomhet fra tusener av simps på sosiale medier, og på datingapper.

Endret av LeveMannen
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (8 timer siden):

Likte ikke måten han snakket til de andre i panelet. Syntes liksom heller ikke han fikk forklart hva han egentlig ville frem til. 

Du likte vel bedre hun feministen som sa at menn (uten noe forbehold, altså alle menn) undertrykker og er voldelige mot kvinner du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (32 minutter siden):

Motsatt? Tinder statistikken viser at 80% av kvinnene trykker liker på bare 20% av mennene. Så og si alle kvinner går altså etter den samme lille gruppen av menn. Dere må jo være rimelig bortreist når dere så står der å sier at det er motsatt...

Så skjeve forhold finnes vel ingen annet sted i naturen. Og det viser jo med all tydelighet at kvinner har et helt sinnsykt forhold til sin egen markedsverdi, og hvordan hun ranker menns markedsverdi.

Fra en undersøkelse på OK Cupid for mange år siden når det var det suverent største dating nettstedet på internet gav de regelmessig ut diverse statistikker noen år (helt til de fant ut at det ikke gagnet dem med tanke på hva statistikkene viste). Og i en av disse fikk de brukere til å rate et representativt utvalg av fiktive brukerprofiler fra det motsatte kjønn etter attraktivitet. Og mens mennene ratet de kvinnelige brukerene etter en så og si perfekt normalfordelingskurve (akkurat som man skulle forvente i et naturlig representativt utvalg) så ratet kvinnene sinnssvake 80% av de mannelige brukerene som under gjennomsnittlig attraktive.

YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWrhX

Og dette er nok ikke blitt noe bedre i årene som er gått ettersom kvinner har fått et enda mer oppblåst selvbilde etter oppmerksomhet fra tusener av simps på sosiale medier, og på datingapper.

Å trykke "liker" på noen på tinder er ikke det samme som å faktisk ligge med noen/inngå i et forhold. Menn kaster et stort nett. Det er ikke det samme som å velge å være sammen med noen man fanger i nettet. Vi har alle (i det minste mange) også sett de morsomme videoene hvor menn bare sveiper, uten å lese teksten på profilen. I det man leser profilen, og ser at det står "alenemor", så får plutselig pipa en annen låt. Denne statistikken beviser ikke det du tror den beviser. 

Og jeg står ved jeg har sagt. Gi meg en mann som aktivt søker ut 50-åringen, fordi han skjønner at 50-åringer er det som tilsvarer hans egen markedsverdi.

Hvis det er så ille at kvinner har valgmuligheter, hvorfor angriper du ikke alle "simpsene", som gir kvinnene valgmuligheter? Det er jo de som skaper kvinnenes markedsverdi i utgangspunktet? Få alle menn til å ligge med, beundre og skryte av de på 40-50-60-70, så får i det minste ikke damer på 20 et "oppblåst selvbilde"! Her er jo løsningen!!

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik går det når kvinner stemmer på partier og personer som kontinuerlig gir dem fordeler på menns bekostning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...