Gå til innhold

Han vil heller game enn å treffe meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Han jeg har datet siden like før jul gir meg litt "hot and cold" vibber. Han bor 5 timer unna meg, og vi har pleid å treffes annenhver helg når jeg har barnefri. Til helga har jeg barna, men tenkte å fikse barnevakt for å kjøre til ham, da jeg neste helg (når vi egentlig skulle møtes) har mye jobb og ikke mulighet til å dra. 

Han sier han ikke kan, fordi han skal game. Det kommer nemlig ut et nytt spill som han har sett frem til. Og avslutter med at han ikke har energi til å gjøre noe i helga. 

Altså. Jeg overdriver kanskje, men kan han ikke game en annen helg? Nå blir det jo faktisk tre uker til neste mulighet for og treffes. Jeg orker ikke bruke tiden på noe som er dødfødt. Men overdriver jeg eller ikke?

Anonymkode: 54300...7fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det lokker med nytt spill, men kan man ikke sette hobby litt til side for kjæresten er ikke forholdet liv laga. 

Anonymkode: 3fcc9...815

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den eneste situasjonen som er slik, så synes jeg det er innafor.

Jeg er gamer (og kvinne, hvis det skulle ha noe å si) og når et spill kommer ut som jeg har gledet meg til så tar jeg ut feriedager på jobb, takker nei til evt sosiale avtaler og koser meg med spillet. Da kan jeg ikke vente til "neste helg", jeg har jo gledet meg gjerne et år eller flere til spillet kom ut.

Anonymkode: e443c...1a6

  • Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis det er den eneste situasjonen som er slik, så synes jeg det er innafor.

Jeg er gamer (og kvinne, hvis det skulle ha noe å si) og når et spill kommer ut som jeg har gledet meg til så tar jeg ut feriedager på jobb, takker nei til evt sosiale avtaler og koser meg med spillet. Da kan jeg ikke vente til "neste helg", jeg har jo gledet meg gjerne et år eller flere til spillet kom ut.

Anonymkode: e443c...1a6

Kan også legge til at jeg har samboer og vi har vært sammen i nitten år nå.

Anonymkode: e443c...1a6

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan også legge til at jeg har samboer og vi har vært sammen i nitten år nå.

Anonymkode: e443c...1a6

Men ville du ha sagt til kjæresten i en annen landsdel at sorry, vi sees neste måned heller, for nå skal det spilles? 

Anonymkode: 3fcc9...815

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er nok en gjeng som gleder seg.

Jeg hadde heller ikke hoppet over ett stevne f eks, for en date.

Hobby er hobby.

Men hvorfor noen med barn begynner å date noen som bor langt unna, DET forstår jeg ikke. Må da være bedre å holde seg til nærområdet.

Anonymkode: 4584f...6a0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han antok jo først at han ikke skulle treffe deg den helgen siden det var utenfor rutinen deres. Så han har lagt planer for seg selv og gledet seg masse. Jeg skjønner ham godt. 3 uker går fort.

Anonymkode: 83b0a...6e8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men ville du ha sagt til kjæresten i en annen landsdel at sorry, vi sees neste måned heller, for nå skal det spilles? 

Anonymkode: 3fcc9...815

Ja, det kan godt være. Kjæresten hadde jo visst at jeg hadde gaming som hobby, og jeg hadde nok også pratet om hvor mye jeg gledet meg til spillet som kom ut neste helg og at jeg da ville stenge av verden og bare spille. Så han hadde visst om det på forhånd.

Anonymkode: e443c...1a6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være et varseltegn når dette skjer såpass tidlig i forholdet - det kommer nok til å skje flere ganger. Du har barn også, så du ønsker vel ikke en partner som setter gaming foran nære relasjoner ... 

Siden det tross alt bare har skjedd én gang, og om det ikke er andre røde flagg, så kan du jo se det litt an, men jeg ville vært skeptisk i det minste.

Meget utiltrekkende er det uansett. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ut over det at jeg skjønner ham, så høres det å reise 5 timer annenhver helg VELDIG stress ut. Han kunne jo like gjerne bodd i England eller Tyrkia. Så hvis du lurer på om det er dødfødt, så tenker jo jeg ar det er det, uavhengig av at han setter av en helg til gaming.

Anonymkode: 83b0a...6e8

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

...vi har pleid å treffes annenhver helg når jeg har barnefri. Til helga har jeg barna, men tenkte å fikse barnevakt for å kjøre til ham, da jeg neste helg (når vi egentlig skulle møtes) har mye jobb og ikke mulighet til å dra. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Anonymkode: 54300...7fc

Det er forsåvidt ikke hans feil at du vil bytte helg kort tid før. Kanskje han har jobbet mye selv for å kunne ta helt fri i spillhelga? 

Anonymkode: 3fcc9...815

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Vi er 30 år gamle. 

At han bor såpass langt unna har vi (hittil) ikke sett på som noe problem, da han selv har sagt at han er flyttbar. Jeg er ikke det, siden jeg har barn og er etablert her. 

Ingen andre røde flagg så langt i datinga. Føler ikke det er dødfødt nei, men jeg har ikke "tid" til tull og fjas, liksom. Men skal ikke trekke noen forhastede konklusjoner bare basert på denne helga, men føler det var litt merkelig bare. Men skjønner tankegangen om at han har gledet seg lenge, og han har jo en kompisgjeng han spiller med. 

Anonymkode: 54300...7fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forsåvidt ikke hans feil at du vil bytte helg kort tid før. Kanskje han har jobbet mye selv for å kunne ta helt fri i spillhelga? 

Anonymkode: 3fcc9...815

TS her. Han har fri hver helg 🙂 

Anonymkode: 54300...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

... skjønner tankegangen om at han har gledet seg lenge, og han har jo en kompisgjeng han spiller med. 

Anonymkode: 54300...7fc

Da er det vel rett og slett en avtale for ham. 

Anonymkode: 3fcc9...815

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Hvilket spill er det snakk om?

Nei, DET aner jeg ikke. 

Anonymkode: 54300...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke blir bedre en dette. Det er nå du/dere er i deres høydepunkt. Liker du ikke det du ser/føler, så følg magefølelsen. Det blir ikke bedre. Og du vil oppleve det mange ganger. Jeg tenker han ikke et like forelsket som du er

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en luring ALDRI nevntfor en dame at du spiller, A L D R I. Hilsen en som har vært nerd siden han var 8.

Spoiler

Disclaimer, ikke incel, har fått min del. Prøv igjen.

 

Anonymkode: 96aac...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, DET aner jeg ikke. 

Anonymkode: 54300...7fc

Hvorfor ikke? Er du ikke interessert? Syntes du kan prøve å late som ialefall. Hvis dette er noe han liker og er en hobby liksom. Det finnes mange værre ting å drive med her i livet enn å game litt. Han kunne jo drivet med rusmidler,festing,prostituerte og lignende. Listen er lang.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...