Gå til innhold

Er det greit å tigge på t-banen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fattige? Den var god. De er ikke fattige når de har råd til å reise gjennom halve Europa for å tigge.

Anonymkode: a5781...d84

Så om man har noen hundrelapper slik at man kan reise til Norge fra et annet europeisk land så er man ikke fattig?  

Anonymkode: ccf5a...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Den siste tiden har det vært (rumenske) tiggere på banen nesten daglig. De vifter rundt med koppen som har noen mynter oppi, det høres på lang avstand. Noen har vært litt pågående, men de fleste bare går forbi dersom ingen gjør antydning til å gi penger. Har forøvrig ikke sett noen gi penger. 

Er dette egentlig greit? Jeg synes faktisk ikke det. 

Anonymkode: e449c...6d0

Jeg merket dette i går, og lurte på hvor lang tid det kom til å gå før jeg så en tråd om dette på KG, tok en dag :D 

Anonymkode: 9e8bf...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke greit.

Hvis det er snakk om skremmende eller plagende atferd, ville jeg ha meldt ifra til politiet. Så de får de bortvist.

Anonymkode: dffbd...215

Herregud, du leser ikke teksten til ts engang, hiver ut tull. Vedkommende skriver ikke noe som tilsier skremmende adferd, at noen kan oppfatte det som plagsomt er en annen ting.

Anonymkode: 9e8bf...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er romfolk, ikke rumenere.. 

Anonymkode: 69709...bb8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de gyldig billett? Nei, jeg tenkte meg det. Det er ingen politisk vilje til å tak i dette, heller.

Anonymkode: b649b...57a

HVORDAN vet det du? Du skriver som om du fikk svar på at de ikke har billett. Du kan ha en antagelse men du skriver som om du VET. Huff så trist med så mange hjernedøde mennesker uten noen form for utdannelse. 

Anonymkode: 9e8bf...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så om man har noen hundrelapper slik at man kan reise til Norge fra et annet europeisk land så er man ikke fattig?  

Anonymkode: ccf5a...8b1

De hundrelappene kunne gitt mat til ungene deres i mange dager.

Anonymkode: a5781...d84

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer, men det er jo faktisk ikke lov til å oppholde seg på t-bane eller t-banestasjoner uten gyldig billett, i tillegg er det ikke lov med ordensforstyrrelser på offentlige transportmidler, så jo, de kan nektes å tigge i tilfellet som beskrives av trådstarter.

Anonymkode: 2629a...73b

Hvordan vet du at de ikke har billett da? 

Anonymkode: 9e8bf...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Romfolket vet hva de gjør, det er ikke tilfeldig at de setter seg utenfor polet, butikker eller andre steder hvor man bruker penger. Så kommer man ut og skal få dårlig samvittighet. 
På t-banen er man låst, men må ta stilling til dem. Det er sleipt.

Anonymkode: a3aa3...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De tigger fordi de er fattige og desperate. De har ikke mulighet til å leve på trygd slik vi nordmenn kan. Skjønner at det ikke er gøy å se på tiggere, men å nekte noen å tigge for å overleve er for strengt. Om du ikke ønsker at de skal tigge så kan du gi dem en jobb. 

Anonymkode: ccf5a...8b1

De er ikke fattige, drar fram iphonen i pausen sine og blir henta i ny mercedes 😄

Anonymkode: c125e...02e

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke har billett da? 

Anonymkode: 9e8bf...790

Det er Romfolket, de har ikke billett. De er notorisk kleptomane, de kjøper de ikke billett på t-banen.

Hva skal vektere gjøre hvis de tar dem. Ikke har de norsk ID, og ikke har de en registrert adresse å sende bot/purring til. Politianmelde dem, den blir bare henlagt. 

Anonymkode: 2ccf9...1c4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er Romfolket, de har ikke billett. De er notorisk kleptomane, de kjøper de ikke billett på t-banen.

Hva skal vektere gjøre hvis de tar dem. Ikke har de norsk ID, og ikke har de en registrert adresse å sende bot/purring til. Politianmelde dem, den blir bare henlagt. 

Anonymkode: 2ccf9...1c4

Og ikke snakker de språket i det landet de tigger i heller.

Anonymkode: a5781...d84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er Romfolket, de har ikke billett. De er notorisk kleptomane, de kjøper de ikke billett på t-banen.

Hva skal vektere gjøre hvis de tar dem. Ikke har de norsk ID, og ikke har de en registrert adresse å sende bot/purring til. Politianmelde dem, den blir bare henlagt. 

Anonymkode: 2ccf9...1c4

Ja det nytter ikke. Det må forbys rett og slett.

Hvordan kan de egentlig ha Vipps? 

Anonymkode: e449c...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (1 time siden):

Hvilke steder hadde det vært greit at de tigget da? 

På torget ? der det er større sjans til å få penger er det riktig ? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 timer siden):

På torget ? der det er større sjans til å få penger er det riktig ? ;) 

Nja, vet ikke helt hvor de får inn mest penger. Jeg er så vant til at folk tigger, at jeg ikke legger merke til det lenger. Lenge siden jeg sluttet å irritere meg over det. 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til tigging på banen. 

Anonymkode: 912ba...70a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hannah80 skrev (12 minutter siden):

Nja, vet ikke helt hvor de får inn mest penger. Jeg er så vant til at folk tigger, at jeg ikke legger merke til det lenger. Lenge siden jeg sluttet å irritere meg over det. 😉

Vil tro at det er bedre i sentrum er det ikke sånn da at disse kollektive greiene har gått bort fra kontanter og over til bankkort og andre betalingsløsninger ? Mener og ha lest dette i avisa og eldre folk som ikke har fått tatt bussen og sånt ja irriterer meg ikke over det jeg heller de får sjelden da jeg for det meste har kort hender jeg får inn noen kontanter også da men nå er det sjeldent 😉 kirken har skaffa kortautomat også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må tigge hvor de vil for min del. 

Anonymkode: 446af...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerangrep.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2024 at 1:36 PM, AnonymBruker said:

De tigger fordi de er fattige og desperate. De har ikke mulighet til å leve på trygd slik vi nordmenn kan. Skjønner at det ikke er gøy å se på tiggere, men å nekte noen å tigge for å overleve er for strengt. Om du ikke ønsker at de skal tigge så kan du gi dem en jobb. 

Anonymkode: ccf5a...8b1

De er ikke interessert i å jobbe. Jeg har jobbet for et firma i Norge som ansetter mange utlendinger, fra hele verden. De kommer i alle farger også. Alle som er villig kan få en jobb, ikke særlig god betalt men.. en jobb. Jeg har aldri sett eller hørt om en eneste Røm søknad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...