Gå til innhold

Slankeoperasjon fungerte ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er lett å få tak i leger på sykehuset om det er noe. Ikke som privatperson, men som lege på jobb. 

Jeg ble nylig operert (annen type operasjon i magen). Samtale med kirurg flere ganger før operasjon. Kirurgen var innom meg hver dag de 12 dagene jeg lå på sykehuset. Kirurgen skrev til meg på helsenorge etter hjemreise og ba meg ta kontakt om det skulle være noe. 

Dette på offentlig norsk sykehus. 

Anonymkode: a7b52...c2a

Hvorfor fikk du det ikke offentlig?

Anonymkode: 6f023...c39

Min operasjon var også på offentlig sykehus .  Ts

Anonymkode: c8cf3...db0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du seriøst betalt en drøss med penger for en operasjon da du ikke veide mer enn knappe 90 KG???

Hallo!

Anonymkode: 16e59...b73

Nei jeg har betalt ingenting. Jeg har fulgt et langt opplegg for å få det offentlig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Veit om flere slankeopererte som sliter med middag. Noen av dem får i seg middag hvis de spiser maten kald eller lunken, da de reagerer på varmen fra maten. Du kan jo evt prøve det, hvis det ikke allerede er prøvd. Det er ikke uvanlig å brekke seg/spy etter en slankeoperasjon, men det er ikke vanlig å kaste opp så mye du som beskriver, så jeg ville fulgt med på det og tatt kontakt med sykehuset som opererte deg hvis det vedvarer. 
Du trenger ikke å følge den kostholdsplanen slavisk, det er bare eksempler. Du må finne ut av hva som fungerer best for deg, og hva du er komfortabel med. Jeg kan f.eks ikke spise brød, iallfall ikke daglig og jeg klarer ikke mer enn ei kvart skive de gangene jeg prøver - for magen tåler det ikke. Har derfor byttet ut alt av brød med knekkebrød, og det fungerer veldig fint. Har også funnet ut at pasta ikke er en veldig god ting for magen, men der har jeg selv valgt å få litt vondt. Altfor glad i pasta til at jeg klarer å la være, men det blir jo da små mengder. Jeg kan heller ikke spise mat på helt tom mage, da får jeg vondt og blir dårlig nesten uansett hva jeg spiser. Har det gått mer enn 3 timer fra forrige måltid, passer jeg på å få i meg f.eks en kjeks før jeg spiser, for da er ikke magen helt tom.
Så du må rett og slett bare lære deg å spise på nytt, finne ut hva som fungerer og ikke fungerer. Og du må gi det lenger tid enn 4 uker. 

Anonymkode: fc8c8...2cd

Takk for hyggelig svar. Ja man må rett og slett bli kjent med seg selv og sin mage på nytt igjen .  Målet er jo ikke å spy hver dag. I hovedsak spyr jeg ikke fordi jeg overspiser, men overanstrenger med konsistenser den ikke klarer helt ennå.  Og at magen ikke vil ha enkelte ting. Kylling reagerer jeg sterk på feks. Kastet opp ufordøyd kylling i flere puljer etterpå . 
eneste cravingen jeg har er å få i meg noe salt  etter oppkast. Da får jeg sykt lyst salt kjeks eller noe, men ikke søtsug eller cravings utover det

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er den ufiltrerte sannhet om slankeoperasjoner. De funker ikke! La være.

4 uker siden gastric sleeve nå. Fra jeg gikk ned fra 91/92 til 87/88 fra operasjonsdato uke 1. Fra uke 1 til uke 2 gikk jeg ned 1 kg ca. Fra uke 2 til uke 3 gikk jeg ned  200g/ . Og nå gra uke 3 uke 4 er vekta 200 g mer enn uke 3. altså null nedgang, kanskje litt opp faktisk 

så så tidlig mistet jeg effekten av operasjon. Samtidig er jeg utslitt og sliten og kaster opp hver dag. Jeg har ikke krefter til hardtrening, men trener det jeg klarer . Har ikke overspist eller spist usunne ting. Bare helt vanlige ting og magen har ikke plass til mye uansett. Likevel vises det ikke på vekta. 

jeg er så skuffet over det hele . Jeg trodde slankeoperasjon skulle være veien ut av overvekthelvete, noe det ikke var. 

Det er jo bare å skjerpe seg da 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei jeg har betalt ingenting. Jeg har fulgt et langt opplegg for å få det offentlig 

Rart..  Eneste under 100 Kg her i landet som har fått det dekket du da?

Skrevet

Men hvorfor ble du operert med så liten overvekt? Du har jo maks en 30 kg å ta av. Det kunne du klart uten å ødelegge organene dine! Skrekk! Andre som leser her! Virkelig prøv andre ting før du lar deg operere! Masse god informasjon der ute om hvordan man går ned i vekt uten å gå drastisk til verks. Bruk pengene på PT ikke kirurgi! 

• Nyttig 2
Skrevet
Tran09 skrev (2 timer siden):

Bare jeg som syntes ts har litt vel lav vekt til at dette er en realistisk tråd? 

Ingenting rart med det

Anonymkode: ae89f...39a

Skrevet

Ja, det er lett å få tak i leger på sykehuset om det er noe. Ikke som privatperson, men som lege på jobb. 

Jeg ble nylig operert (annen type operasjon i magen). Samtale med kirurg flere ganger før operasjon. Kirurgen var innom meg hver dag de 12 dagene jeg lå på sykehuset. Kirurgen skrev til meg på helsenorge etter hjemreise og ba meg ta kontakt om det skulle være noe. 

Dette på offentlig norsk sykehus. 

Anonymkode: a7b52...c2a

Det har jeg aldri opplevd 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei !

Skrevet
Katten89 skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor ble du operert med så liten overvekt? Du har jo maks en 30 kg å ta av. Det kunne du klart uten å ødelegge organene dine! Skrekk! Andre som leser her! Virkelig prøv andre ting før du lar deg operere! Masse god informasjon der ute om hvordan man går ned i vekt uten å gå drastisk til verks. Bruk pengene på PT ikke kirurgi! 

Hvorfor skal hi svare på det, ikke det hun lurer på

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten89 skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig offentlig helsevesen hadde brukt penger på å operert meg ved mindre de anså det som nødvendig? Hadde jeg klart å ha kontroll på overvekten uten hjelp hadde de såklart ikke operert meg. Har forsøkt alt mulig , jeg har blandt annet  brukt tusenvis på Wegovy .

å gå ned i vekt med PCOS er kjempevanskelig . I tillegg hadde jeg store kroniske fotproblemer knyttet til overvekten som gjorde trening vanskelig . 
 Men allerede nå etter å ha gått ned noe selv og noe etter operasjon er problemene med føttene mye bedre . Jeg føler meg mye friskere på mange måter også. Men sliter psykisk med disse vektnedgang tankene og sliter med energinivået. Er utslitt av ingenting . Våkner utmattet . Det er helt rart 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei !

Jeg synes også det er så rart at mange tror at man må være 150kg pluss for å få en operasjon dekket i Norge 

møter man visse kriterier, følger et opplegg og en plan på et sykehus, og gjør det man skal før en operasjon får man det dekket

å være 90-95 kg er også fedme og farlig å leve med over tid. Såklart kan de også då hjelp om de vil. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er bare bullshit. 

Har man tilleggssykdommer, kan man få dekt med bmi over 35. Og er man ikke så høy, så kan man ha vekt under 100.

Anonymkode: f975b...9b9

Skrevet

Jeg klarer ikke å kaste opp i det hele tatt etter slankeoperasjonen. Hvordan er det mulig at du klarer å kaste opp? Trodde det ikke var mulig.

Anonymkode: 9e93d...5c1

Skrevet

Dette var vel liiiitt i overkant dramatisk, eller? Påstå at det ikke funker etter 4 uker, liksom? 🤣

Anonymkode: 4179d...d67

Skrevet

Jeg klarer ikke å kaste opp i det hele tatt etter slankeoperasjonen. Hvordan er det mulig at du klarer å kaste opp? Trodde det ikke var mulig.

Skrevet

Jeg er slankeoperert og jeg kan spise like mye som før. Skjønner ikke hvorfor.

Kunne ikke det rett etterpå men nå ett år etter spiser jeg like mye som før.

Vekta har gått opp like mye som før.

• Hjerte 1
Skrevet

Naboen tok operasjon for 10 år siden, gikk ned 35-40 kg, og er nå større enn hva hun var før operasjonen.

Anonymkode: d0557...0a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bare bullshit. 

Har man tilleggssykdommer, kan man få dekt med bmi over 35. Og er man ikke så høy, så kan man ha vekt under 100.

Anonymkode: f975b...9b9

Så utrolig bra at noen får det da! Sykt spør du meg da folk på 180 Kg+ må betale selv.

Skrevet

Jeg er slankeoperert og jeg kan spise like mye som før. Skjønner ikke hvorfor.

Kunne ikke det rett etterpå men nå ett år etter spiser jeg like mye som før.

Vekta har gått opp like mye som før.

Magesekken utvider seg,slik er det bare..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...