Gå til innhold

Noen andre som blir deprimerte av å lese på dette forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg blir deprimert av påståeligheten til dumme folk her inne.

Anonymkode: da8a6...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inntrykk av at noen går inn for å såre andre med vilje og nærmest får en glede av det. Slike innlegg rapporterer jeg. Lurer på hva folk får utav det, man aner jo ingenting om den psykiske helsa til den andre. I verste fall kan man være ansvarlig for stor lidelse

Anonymkode: 326f7...5bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er deprimerende er å se hvor negativt folk tenker om alt. Ting jeg aldri har tenkt over, som folk tydeligvis har en mening om. Få gryterett som middag når man er på besøk? skammelig. Har du interiør fra europris? harry.

Anonymkode: 4d6de...6d8

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 2.26):

Ja, jeg har merket flere ganger at KG påvirker humøret mitt negativt. Da må jeg rett og slett ta en pause, helst over lengre tid.

Jeg synes det er mange dømmende, frekke og lite empatiske mennesker i mange tråder.

Anonymkode: ec7ef...6d5

Helt enig! Jeg var ivrig KG-bruker for rundt ti år siden. De siste årene har jeg tatt pauser i månedsvis fordi jeg blir så lei av at nesten hver tråd jeg går inn på sporer ut med ufine svar. Ikke noe gøy å lese en gang, langt mindre å stille spørsmål selv.  

Anonymkode: 36f67...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å opprette innlegg her inne ihvertfall, og bruker mindre tid her etter at jeg fikk masse dritt slengt etter meg. Følte meg enda dårligere enn jeg gjorde i utgangspunktet. 

Anonymkode: 2fe03...31a

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 9.56):

Jeg blir ikke deprimert av å lese om problemene til folk, jeg blir mer deprimert av å lese at folk sitter rundt omkring og er så heldige å ha familie og venner, noe jeg har nesten ingenting av. Og er ensom. Som er grunnen til at jeg er mye her inne. 

Anonymkode: 5ecf7...d15

Jeg også. Klem til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både og. Synes det er verre i noen perioder. I fjor logget jeg meg ikke inn i løpet av juni måned,og kommer til å fortsette med det.

Anonymkode: de484...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått øynene opp for hvor ekstremt mye fordommer det er blandt nordmenn, og hvor dømmende og moraliserende folk kan være. Samt hvor viktig det er for folk å passe inn, ikke skille seg ut. De er konstant ute etter bekreftelse. Lager tråder om alt mulig for å spørre om "er det normalt"? Alt som er anderledes er farlig. Folk som skiller seg ut må bli fortalt at det er noe feil med dem, og at de burde skamme seg.

Jeg har bodd mange år i utlandet, siden tidlig 20-årene, og når jeg kom tilbake til Norge fikk jeg helt sjokk av denne tankegangen.

Anonymkode: 0d804...feb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 2.13):

Man leser jo i bunn og grunn om folks problemer hele tiden, enten det gjelder familie, barn, økonomi, helse, sex, vennskap, you name it. Jeg tror ikke jeg har lagt merke til det før nå hvor negativt det egentlig har påvirket meg. Jeg har begynt å absorbere negativiteten og det endrer sakte, men sikkert synet min på omverdenen. Om noen skriver om et problem jeg selv har - til tross for hvor lite det er - så vil problemet føles 10 ganger større om jeg leser om andre som sliter med det samme. 

Jeg tror jeg må koble av dette forumet og heller kun bruke det for praktiske grunner, men før jeg stikker så ville jeg bare spørre om andre føler det samme? Eller er det bare jeg som er altfor sensitiv? Haha.

Anonymkode: 68caa...376

Syns det verste er alle besserwizzer’ne her som vet alt og kan alt i hver tråd og alle de som elsker å være frekke og nedlatende til folk og de som lager tråder som er bare tull og bagateller. Eks fra fri fantasi:

- mannen spiser epler.. rødt flagg?

- kunne du blitt sammen med en mann som er mann og ikke identifiserer seg som ku?

- mannen har hår på brystet er det en deal breaker?? 
så lei de der😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert i mot. De får meg til å tenke over hvor bra jeg faktisk har det, hvor mye jeg har i livet mitt som jeg kan være takknemlig for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir deprimert av det, men har også blitt litt avhengig dessverre.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at dersom folk MÅTTE skrive under nick - så hadde man oppført seg helt annerledes. Man ville veid sine ord litt mer, tenkt litt mer igjennom ting, ikke bare gulpet opp det første og værste de kom på.

Å være anonym er bra. Jeg skriver bare som anonym nå fordi jeg har delt så mye personlig under nicket mitt at et par familiemedlemmer vet hvem jeg er 😛 Men kanskje det egentlig skulle vært et kvote-system. En begrensning.

Jeg er mer og mer på Reddit, og der er det helt annerledes. Upvote/downvote systemet deres filtrerer bort dritt-kommentarer, slik at de ikke får så mye oppmerksomhet og forårsaker at hele tråder sporer av. Det gjenspeiler virkeligheten litt bedre. Litt som når den crazy, bipolare tanta tar helt av under familiemiddagen. Lar man henne hyle og herje? Eller tar man henne inn på et annet rom og ber henne roe seg ned?

Anonymkode: ec7ef...6d5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo miksen av mennesker her inne. Som noen allerede har skrevet,så får noen et kick av å være her pga de ser "hvor godt de har det" mens andre føler bare at man blir tråkket på,og at alt man mener blir sett ned på. Disse to gruppene mikser veldig dårlig. Men sån kan man jo ikke unngå.

Er enig i at mye ville blitt endret med å fjerne muligheten for å være anonym. Det ville fjernet veldig mye negativitet og ikke minst useriøse og trollete innlegg. Men det ville nok også gjort forumet mindre aktivt. Mange ville nok forsvunnet ( i hvertfall på kort sikt) Noen ville gjerne blitt mer aktive,og nye ville kommet til,helt sikkert. Jeg er en av de som mener disse argumentene for totalt anonymitet ikke holder seg særlig godt. Da man ellers i sosiale medier fremstiller seg selv med fullt navn OG bilder (IG og Facebook) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker man genuint hjelp, så burde man heller forsøke andre forum. For eksempel Diskusjon.no 

Godt mulig det kommer litt mindre kommentarer der i  gården. Men kvalitet, i stedet for kvantitet! :tommelopp2: 

Anonymkode: ac6c3...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2024 at 10:28 AM, AnonymBruker said:

 nettopp derfor jeg stort sett henger i telletrådene. 

 resten av trådene kommer ofte veldig over styr her inne...     

Anonymkode: ac6c3...dfa

Apropos telletråder, kan du fortelle hva som er poenget med dem, jeg forstår det virkelig ikke.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Hadde dette forumet gjort meg deprimert, hadde jeg tatt ansvar for eget liv og aldri logget på forumet igjen. Iallfall ikke så lenge slike ting påvirket meg. 

Anonymkode: fcac0...c27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HelgeK skrev (56 minutter siden):

 Apropos telletråder, kan du fortelle hva som er poenget med dem, jeg forstår det virkelig ikke.

Flott tidsfordriv i alle fall! :nisseblunk: 

Og mye bedre enn å diskutere side opp og side ned angående rosa-bloggere eller patetiske "influencere" i alle fall.  

Anonymkode: ac6c3...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 2.37):

Det jeg reagerer mest på her inne er heller hvor kjipe folk er mot hverandre. Sure, kjipe, negative, frekke, direkte ekle svar liksom. Jeg har blitt skikkelig skeptisk til folk etter å ha lest litt her inne.

Anonymkode: bed01...35e

Samme her. I starten gikk jeg ut fra at det er snakk om et par miserable nettroll. Men det er så mange stygge svar og det ser ut som om det er om å gjøre å være stygg med ts, for da er man kul og mye bedre enn ts. Jeg har litt trust issues fra før og det blir ikke lettere å vite at noen av de jeg omgås og som virker hyggelig trolig er med på å skrive slemme svar til fremmede på nett når de kan være anonyme

Anonymkode: 5e47d...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror, at dersom folk MÅTTE skrive under nick - så hadde man oppført seg helt annerledes. Man ville veid sine ord litt mer, tenkt litt mer igjennom ting, ikke bare gulpet opp det første og værste de kom på.

Å være anonym er bra. Jeg skriver bare som anonym nå fordi jeg har delt så mye personlig under nicket mitt at et par familiemedlemmer vet hvem jeg er 😛 Men kanskje det egentlig skulle vært et kvote-system. En begrensning.

Jeg er mer og mer på Reddit, og der er det helt annerledes. Upvote/downvote systemet deres filtrerer bort dritt-kommentarer, slik at de ikke får så mye oppmerksomhet og forårsaker at hele tråder sporer av. Det gjenspeiler virkeligheten litt bedre. Litt som når den crazy, bipolare tanta tar helt av under familiemiddagen. Lar man henne hyle og herje? Eller tar man henne inn på et annet rom og ber henne roe seg ned?

Anonymkode: ec7ef...6d5

Har kun brukt Reddit for å diskutere musikk og artister (på engelsk) og er overrasket over hvor mye mer saklig det er enn KG, insta og facebook. 

Anonymkode: 5e47d...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 2.37):

Det jeg reagerer mest på her inne er heller hvor kjipe folk er mot hverandre. Sure, kjipe, negative, frekke, direkte ekle svar liksom. Jeg har blitt skikkelig skeptisk til folk etter å ha lest litt her inne.

Anonymkode: bed01...35e

Samme her. Hva folk kan få seg til å skrive til andre.. Hvem er disse menneskene? Er det sånn at folk jeg kjenner også er sånn egentlig, de bare skjuler det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...