Gå til innhold

Noen andre som blir deprimerte av å lese på dette forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man leser jo i bunn og grunn om folks problemer hele tiden, enten det gjelder familie, barn, økonomi, helse, sex, vennskap, you name it. Jeg tror ikke jeg har lagt merke til det før nå hvor negativt det egentlig har påvirket meg. Jeg har begynt å absorbere negativiteten og det endrer sakte, men sikkert synet min på omverdenen. Om noen skriver om et problem jeg selv har - til tross for hvor lite det er - så vil problemet føles 10 ganger større om jeg leser om andre som sliter med det samme. 

Jeg tror jeg må koble av dette forumet og heller kun bruke det for praktiske grunner, men før jeg stikker så ville jeg bare spørre om andre føler det samme? Eller er det bare jeg som er altfor sensitiv? Haha.

Anonymkode: 68caa...376

  • Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg reagerer mest på her inne er heller hvor kjipe folk er mot hverandre. Sure, kjipe, negative, frekke, direkte ekle svar liksom. Jeg har blitt skikkelig skeptisk til folk etter å ha lest litt her inne.

Anonymkode: bed01...35e

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke deprimert av å lese om problemene til folk, jeg blir mer deprimert av å lese at folk sitter rundt omkring og er så heldige å ha familie og venner, noe jeg har nesten ingenting av. Og er ensom. Som er grunnen til at jeg er mye her inne. 

Anonymkode: 5ecf7...d15

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 nettopp derfor jeg stort sett henger i telletrådene. 

 resten av trådene kommer ofte veldig over styr her inne...     

Anonymkode: ac6c3...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg logget av.

Tar det som enkel avkobling i kaffepauser på hjemmekontoret. Tråden er glemt rett etterpå. Er det noen som tar av for å provosere så dropper jeg bare den tråden i fortsettelsen. 

Anonymkode: 4cb21...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir overlykkelig over at mitt liv er så mye bedre (og kjedeligere) ❤️

Anonymkode: 9171b...ad3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange frekke kjipe folk her inne. Jeg er her mindre og mindre. Hobbyen til de fleste her er å flå alle andre, rive de i fillebiter og slå seg fornøyd på brystet.

Logg heller inn på Reddit. Der er svarene man får på tråder konstruktive og positive. Jeg er heller på Reddit nå. KG er et søppelforum 🤮

Anonymkode: ea3e9...835

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å unngå de trådene som gjør meg deprimert eller irritert. Jeg er ikke her for å gjøre mitt eget liv verre enn det noen ganger er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike forum tiltrekker seg sårbare mennesker, så er kanskje ikke så rart at man dras ned i samme sinnsstemning.

Underforumet vennskap og sosiale relasjoner er ren gift, dermed har jeg ignorert kategorien i innstillinger. Så mange giftige vennskap, problemstillinger som kunne ha blitt løst bare ved å kommunisere sammen, ensomme mennesker. Av og til så forstår man posisjonen trådstarter står i, de bør kanskje gå inn i seg selv. Istedenfor å skylde på omgivelsene. Har absolutt ingenting til overs for de som baksnakker sine venner på KG, istedenfor å ta praten.

Jeg leser mye her inne, men oppretter sjeldent tråder. Ignorer kategorier som ikke er relevant for meg. Liker spesielt å lese tråder om aktuelle saker og politikk.

Anonymkode: d9738...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker over hvor heldig jeg er som har et helt greit liv mer enn deprimert av andres elendighet i grunnen, og så tenker jeg at jeg av og til syns synd på noen av de som skriver her inne for de kan jo ikke ha det spesielt bra liksom.. Kanskje hvis det å skrive som AB ikke var så enkelt (at man må være registrert bruker og admins kunne se at du valgte poste som AB osv) ville færre spy ut eder og galle men tenke seg litt mer om før de evt poster? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye negativitet, intolerante meninger, rare utsagt o.l. Folk ville ikke sagt mye av det stygge de sier ansikt-tul-ansikt, og det er IKKE rart å bli påvirket. Blir man det så er det sunt å ta en pause, for en tid eller for alltid. Er i alle fall ikke poaitivt å føle at man bruker mye energi på negativ tenkning.... pluss at det er ganske avhengighetsskapende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer "deprimerende" å lese de råtne svarene, å stadig bli minnet på hvor mange råtne mennesker det finnes der ute og som bare skal ta TS eller andre som svarer. Folk som lever triste liv og som får utløp for mye frustrasjon og bitterhet ved å tråkke på andre her inne.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (3 minutter siden):

Mer "deprimerende" å lese de råtne svarene, å stadig bli minnet på hvor mange råtne mennesker det finnes der ute og som bare skal ta TS eller andre som svarer. Folk som lever triste liv og som får utløp for mye frustrasjon og bitterhet ved å tråkke på andre her inne.

Enig i det.

Det forbauser meg at så mange må spy ut edder og galle for å føle seg bedre selv. Jeg håper det kun er noen få som går igjen i mange tråder, men tviler egentlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg blir ikke deprimert. Mer takknemlig ovenfor mitt eget liv.

Anonymkode: 0ee4c...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det jeg reagerer mest på her inne er heller hvor kjipe folk er mot hverandre. Sure, kjipe, negative, frekke, direkte ekle svar liksom. Jeg har blitt skikkelig skeptisk til folk etter å ha lest litt her inne.

Anonymkode: bed01...35e

Jeg håper frekkheten bare skyldes anonymitet og ikke at de er slik i RL. 

Men det er en fin øvelse å henge her på KG, øve på å ikke ta ting veldig personlig uten å gå helt i forsvar. 

 

Anonymkode: 09a9e...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det at folk kan være dritkjipe mot hverandre her inne. Blir kappet hodet av selv om et svar kan være skrevet i beste mening, men de kjipe tolker det i sitt eget tonefall og så hagler det drit med en gang. Jeg tok en pause her fra før helgen. Litt sliten og lei meg så hadde jeg svart på et tema en sen kveld.  Endte opp med at tårene bare rant og jeg følte meg skikkelig dritt og liten. Fikk veldig stygg respons på noe jeg hadde skrevet. Det var ikke slik ment i det hele tatt. Det er ulempen med å skrive og ikke snakke. Det kan bli oppfattet helt annerledes enn det man egentlig mener. 

Anonymkode: 25719...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner det ikke slik, kan det være at ting er litt tungt ellers for tiden, slik at du kanskje legger merke til det som er negativt? Veldig bra av deg at du gjør det som er best for deg og helsa di. 

Jeg opplever det mer som et positivt sted, der folk bruker tid og energi for å hjelpe hverandre med ulike utfordringer de har i livet. Enten finne fellesskap, eller dele ressurser, gi oppmuntring, håp, råd. I tillegg kan jeg ofte lære noe nytt. Og ikke sjelden være takknemlig for alle problemene jeg tross alt ikke har. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har merket flere ganger at KG påvirker humøret mitt negativt. Da må jeg rett og slett ta en pause, helst over lengre tid.

Jeg synes det er mange dømmende, frekke og lite empatiske mennesker i mange tråder.

Anonymkode: ec7ef...6d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert i mot 🙂

Når jeg leser alle de trådene om kvinner som er misfornøyde med mennene sine for <sett inn grunner her> så fryder jeg meg over at jeg virker som bortimot perfekt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker jeg har blitt kynisk av å henge på dette forumet. Har begynt å hate menn som et resultat. 

Anonymkode: 8b3f5...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...