Gå til innhold

Barn med diagnose, jeg ble redd ikveld

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snapchat-kanaler. På samme måte som de skaffer seg dop.

Anonymkode: 03df5...4d7

Og hvor får disse tak i våpen da? Du kan jo ikke akkurat gå på Rema og kjøpe de...og om du kjøper det fra gata regner jeg ikke med at de er billig.

Selfølgelig kan du få tak i alt på gata...men hadde det vært så lett ville vi sett flere skyte episoder i Norge. ( Da ungdom)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få henne ut av huset så dere kan verne om deres ekte barn.

Anonymkode: 9d729...e43

Ekte barn faktisk… Tror du det er en dukke TS har adoptert?

Anonymkode: b9510...924

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror jeg hadde kontaktet politiet per tlf i morgen tidlig og rådspurt dem. En samtale med en politimann skader ikke, de ønsker tross alt å få opplysninger om ungdom som må holdes øye med og søker konstant online etter info om slike løse kanoner. Jeg hadde naturligvis også kontaktet BUP, dersom hun har en aktiv sak gående der. Hvis ikke må fastlegen hennes henvise tilbake dit asap.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det relevant at hun er adoptert? 

Anonymkode: e101c...eef

Fordi hun kan ha traumer / tidlige belastninger i livet som påvirker hennes psykiske helse.

Hvilke diagnoser har hun, ts? Er hun utredet for traume?

• Liker 7
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Og hvor får disse tak i våpen da? Du kan jo ikke akkurat gå på Rema og kjøpe de...og om du kjøper det fra gata regner jeg ikke med at de er billig.

Selfølgelig kan du få tak i alt på gata...men hadde det vært så lett ville vi sett flere skyte episoder i Norge. ( Da ungdom)

Følger ikke med på den skeive utviklingen i samfunnet ser jeg. 
Det er mange skyteepisode i Norge. Folk blir skutt hver dag nesten, eller stukket med kniv.

Anonymkode: be2bf...af5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ring politiet i morgen. De er veldig gode støttespillere i forhold til forebygging. De har bekymringssamtaler med barn ned i 13-14 års alder. Jeg ville også kontaktet barnevernet. Hun har nok mye bagasje som ikke er utredet. Barnevernet kan presse på BUP, så hun kommer raskere inn. 

Anonymkode: a26c9...ad5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ekte barn faktisk… Tror du det er en dukke TS har adoptert?

Anonymkode: b9510...924

Ekte biologiske barn :) 

• Liker 1
Skrevet

Var det en trussel mot dere i kveld, eller delte hun vanskelige tanker med dere? Stakkars,det må være vondt å bære på så fryktelige tanker. Hun trenger hjelp til å sortere det som er vondt. Slik en skriver over her,så er det forskjell på en tanke og handling. Uansett så er det destruktiv oppførsel som må adresseres av profesjonelle.Ring og få hjelp imorgen.

Anonymkode: 4ddaa...2ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er trolig den syke tankegangen som du demonstrerer her, som har gjort at denne 14-åringen har blitt mentalt syk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke en politisak når det er en 14-åring. Det er en barnevernssak.

Anonymkode: 23055...879

Eller en sak for BUP. Har man et barn som sliter, tar man kontakt med BUP i første omgang. Barnet høres ut som om hun trenger hjelp til å takle psykiske problemer, og da er det i første rekke BUP som kan hjelpe. Mange ber dessverre om hjelp alt for sent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er trolig den syke tankegangen som du demonstrerer her, som har gjort at denne 14-åringen har blitt mentalt syk. 

Det er det trolig ikke, men bagasjen hun har med seg.

Anonymkode: be2bf...af5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For din del håper jeg du ser dette som en mulighet til å trolle. Om så ikke er tilfelle bør du snarest ta tak i menneskesynet ditt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ekte biologiske barn :) 

Barn man adopterer er like ekte barn som barn man føder selv. Adopterer man et barn har man etter mitt hode om mulig et ekstra ansvar for å være der for dette barnet. Jeg har adoptert, barnet mitt har sine ting hen sliter med, jeg elsker barnet i fillebiter og hadde aldri sviktet eller gitt hen opp, uansett. En del barn har tilknytningsforstyrrelse. Det skyldes opplevelsen av gjentatte svik i ung alder som gjør at barnet har en grunnleggende og underbevisst angst for å bli sviktet og forlatt. Som gjør at de gjør det de kan for å gjenskape denne følelsen fordi det er en slags «trygghet» for dem. Da er det vår fordømte plikt å stå i det og trygge barnet på at «nei, jeg svikter deg aldri!» jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til barnet mitt at «jeg er lei meg og sint for handlingene dine, men det endrer ikke noe, jeg elsker deg like mye, og er alltid her». 

Jeg blir ufattelig provosert av folk som tror de elsker sine barn mer fordi de har født dem selv. Jeg bar barnet mitt i hjertet og ville ikke hatt et annet barn. 

Anonymkode: b8847...fa7

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Har dere forsøkt multisystemisk terapi?

Tror jeg i alle fall ville kontaktet bv og meldt inn bekymring 

Anonymkode: 9ec00...e9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vel ikke en sak for barnevernet, men en sak for helsevesenet. Ta kontakt med fastlege, og få en henvisning til psykiatrisk hjelp for henne. 

Jeg forstår ikke hvorfor du nevner adopsjonen og barnevernet.. Mener du at dere kan gi henne fra dere fordi hun ikke er biologisk deres? 

Anonymkode: b24fe...998

TS nevner sannsynligvis adopsjon og barnevern for å vise til at barnet kan ha hatt en problematisk og traumatisk tid før hun ble adoptert. 

Jeg støtter alle som sier at du må be om hjelp snarest. Barnet trenger hjelp, og du innser selv at barnet nå krever over deres evne - koble barnevern og psykisk helsevern på så fort telefonlinja åpner i morgen.

Anonymkode: 617e9...436

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS nevner sannsynligvis adopsjon og barnevern for å vise til at barnet kan ha hatt en problematisk og traumatisk tid før hun ble adoptert. 

Jeg støtter alle som sier at du må be om hjelp snarest. Barnet trenger hjelp, og du innser selv at barnet nå krever over deres evne - koble barnevern og psykisk helsevern på så fort telefonlinja åpner i morgen.

Anonymkode: 617e9...436

Ts skriver: Vi har oppdratt henne som vår egen, prøvd å få henne til å føle seg elsket som den hun er

Når man adopterer et barn, så er det deres eget, ekte barn. Slik ts beskriver hvordan hun ser på sitt eget barn er ganske relevant for barnets tilknytning problemer.

Oppdrar du ditt biologiske barn som ditt eget barn? Eller er det bare et adoptert barn du oppdrar som ditt eget?

Det er en forferdelig måte å ordlegge seg på. Håper ikke dere ordlegger dere slik foran barnet deres ts?

Anonymkode: 3d4c9...dea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden):

112 hvis ts er redd for at det skal skje noe i kveld 

Enig!! 

Skrevet

Vi har også en 14-åring med diagnose. Ungdommen vår kan bli veldig sint og truende.

Vi har vært innom alle instanser for å be om hjelp - Bup, Barnevernet, Familievernkontoret, Kirkens nødhjelps tilbud for ungdom som sliter, Barne- og familietjenesten. Det ER ikke noen quick fix (for oss, i alle fall). Det eneste vi kan gjøre er å være støttende og lage et trygt hjem for ungdommen, og håpe at etter den mest hormonelle fasen så kommer det ut et ålreit menneske i den andre enden.

MEN pga at vi har mast sånn, går 14-åringen vår jevnlig til samtaler hos BFT, og innimellom hos privat psykolog. Kan ikke si at det har ført til en endring utad, men mulig det hjelper litt for 14-åringen å få samle tankene og diskutere med andre enn oss.

TS, jeg ville ha pushet på til ulike instanser hvor du bor, mulig Bup vet hvor dere kan få et tilbud om samtale for jenta deres, eller veiledning for dere? Her jeg bor er Bup overarbeidet og kan ikke hjelpe, etter diagnosen er satt er man ferdig, og står helt alene og rådvill med en diagnose på papiret. Men hør med BFT eller andre (kommunale) tilbud om de kan hjelpe dere.

Anonymkode: 00307...f00

Skrevet

Skal ikke PST varsles????

Anonymkode: 22879...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...