AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #21 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Deg gjelder å beholde roen som voksen! Men koble på fastlege. Anonymkode: 949ea...fc8 Å dra nisseluen over hodet hjelper ikke. Det haster! Anonymkode: be2bf...af5 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #22 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke farlig å ha tanker om å drepe noen. Har hun tilgang på våpen? Har hun vært fysisk voldelig? Hvis du mistenker at hun faktisk vil skade noen så er det en politisak, men tanker i seg selv er ikke farlige. Dette barnet trenger hjelp til å håndtere sine tanker og følelser. Anonymkode: b24fe...998 Det er ikke vanskelig å få tak i våpen for å si det sånn. Anonymkode: be2bf...af5 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #23 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke vanskelig å få tak i våpen for å si det sånn. Anonymkode: be2bf...af5 Våpen kan jo være en kniv, tenker mange tror skytevåpen er eneste alternativet. Jeg ville koblet alle instanser på asap. Hva slag diagnoser snakker vi her? Mulig psykose? Eller så kan det være barnet ikke aner konsekvensene av hva det sier. Men uansett hadde jeg handlet. Når dem begynner og true andre en bare at dem selv ønsker og dø, sitter man ikke og ser på. Rop om hjelp, men like godt noe man skal ta veldig seriøst Anonymkode: 59c58...941 4 1
Rainstorm2.0 Skrevet 25. februar 2024 #24 Skrevet 25. februar 2024 Hvorfor skrev du "oppdratt henne som vår egen", hun er jo deres egen? Ikke adopter barn hvis du skal ha en sånn merkelig tankegang rundt det. Var det sånn at dere trodde dere ikke kunne få barn, derfor adopterte og så på magisk vis ble gravid likevel, og derfor hele livet har vært mer glad i deres biologiske barn? Det skjer ofte og det er en enorm belastning for adoptivbarnet. Det er omsorgssvikt å ikke gi barn nødvendig helsehjelp, om hun har suicidale og homocidale tanker så oppsøker dere naturligvis lege, psykisk helsehjelp, hvis det har gått så langt antar jeg at barnet allerede har oppfølging hos kontaktperson hos barnevernet og BUP, og hvis ikke så gjør du det i morgen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #25 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har en datter på 14, som vi adopterte som liten. Vi har oppdratt henne som vår egen, prøvd å få henne til å føle seg elsket som den hun er. Det har visst ikke funket. Hun har diagnose(r) og fortalte ikveld om tanker om å skyte hele skolen og oss her hjemme. Jeg blir helt ærlig redd. Har noen forferdelige år bak oss, med mye konflikter rundt henne, både ute og hjemme. Hun takler ikke at vi setter grenser, lyver og presser oss konstant for penger. Er det nå vi bør innse at nok er nok, og be barnevernet trå til? Vi har et barn til, som får med seg alt som skjer av trusler mm. Det er helt jævlig. Anonymkode: e6b0f...9a1 Yikes! Anonymkode: 3d4c9...dea 1
Sofakona Skrevet 25. februar 2024 #26 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): som vår egen, prøvd å få henne til å føle seg elsket som den hun er. Bare spørre..elsker for DEN hun er? Hva legger dere i dette? 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #27 Skrevet 25. februar 2024 Det er helt vanlig å ha slike tanker i den alderen, hvis man sliter med sterke følelser. Men det er tabu å snakke om. Jeg vil si at det er et tegn på at hun sliter med noe, og ikke blir møtt på følelsene sine. Det er forskjell på ord og handling. Da jeg var på denne alderen skulle jeg drepe hele familien min. Og jeg skulle partere de. Jeg gikk hos BUP, men de var også veldig tydelig på at det er forskjell på ord og handling. Ingenting annet enn å snakke det i hjel ble gjort. Forstå hva som ligger bak disse tankene. Jeg ville heller ha snakket med henne om det; hvor disse tankene kommer i fra, hvorfor og om hun har planlagt spesifikt å gjøre det. Vet hun konsekvensene av det? Hvis hun har konkrete planer, og har sagt tid og sted ville jeg ha blitt bekymret. I dag jobber jeg som spesialpedagog, har tatt både bachelor og master. Vil si at jeg er ganske oppegående, tross traumer i barndom. Anonymkode: 9458d...d83 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #28 Skrevet 25. februar 2024 Hvorfor er det relevant at hun er adoptert? Anonymkode: e101c...eef 2
Paneera Skrevet 25. februar 2024 #29 Skrevet 25. februar 2024 Tran09 skrev (34 minutter siden): Barnevernet og fastlegen bør kontaktes i morgen tidlig. 112 hvis ts er redd for at det skal skje noe i kveld 1
Gjest Wilma89 Skrevet 25. februar 2024 #30 Skrevet 25. februar 2024 Ville tatt kontakt med bup i morgen. Regner med dere har/ har hatt oppfølging der ettersom du nevner diagnoser.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #31 Skrevet 25. februar 2024 For guds skyld hold ungen hjemme fra skolen og ikke la hen være i nærheten av andre barn til dere har fått hjelp. Tror jeg hadde kjørt det andre barnet til besteforeldre eller noen andre som står dere nær. Anonymkode: b9510...924 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #32 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Våpen kan jo være en kniv, tenker mange tror skytevåpen er eneste alternativet. Jeg ville koblet alle instanser på asap. Hva slag diagnoser snakker vi her? Mulig psykose? Eller så kan det være barnet ikke aner konsekvensene av hva det sier. Men uansett hadde jeg handlet. Når dem begynner og true andre en bare at dem selv ønsker og dø, sitter man ikke og ser på. Rop om hjelp, men like godt noe man skal ta veldig seriøst Anonymkode: 59c58...941 Skoleskyting er noe som kommer til å skje i Norge også. Det er alt for mange naive mennesker i dette landet som ikke ser alvoret. Anonymkode: be2bf...af5 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #33 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er helt vanlig å ha slike tanker i den alderen, hvis man sliter med sterke følelser. Men det er tabu å snakke om. Jeg vil si at det er et tegn på at hun sliter med noe, og ikke blir møtt på følelsene sine. Det er forskjell på ord og handling. Da jeg var på denne alderen skulle jeg drepe hele familien min. Og jeg skulle partere de. Jeg gikk hos BUP, men de var også veldig tydelig på at det er forskjell på ord og handling. Ingenting annet enn å snakke det i hjel ble gjort. Forstå hva som ligger bak disse tankene. Jeg ville heller ha snakket med henne om det; hvor disse tankene kommer i fra, hvorfor og om hun har planlagt spesifikt å gjøre det. Vet hun konsekvensene av det? Hvis hun har konkrete planer, og har sagt tid og sted ville jeg ha blitt bekymret. I dag jobber jeg som spesialpedagog, har tatt både bachelor og master. Vil si at jeg er ganske oppegående, tross traumer i barndom. Anonymkode: 9458d...d83 Du jobber som spesialpedagog og er så lite opplyst? Anonymkode: be2bf...af5 2
Sofakona Skrevet 25. februar 2024 #34 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skoleskyting er noe som kommer til å skje i Norge også. Det er alt for mange naive mennesker i dette landet som ikke ser alvoret. Anonymkode: be2bf...af5 Men heldigvis er det vanskelig å få tak i noe å skyte med her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #35 Skrevet 25. februar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Men heldigvis er det vanskelig å få tak i noe å skyte med her i Norge. Eh, nei, Anonymkode: be2bf...af5 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #36 Skrevet 25. februar 2024 Få henne ut av huset så dere kan verne om deres ekte barn. Anonymkode: 9d729...e43 1 1
Sofakona Skrevet 25. februar 2024 #37 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, nei, Anonymkode: be2bf...af5 Hvordan får en på 14 tak i et skytevåpen idag? Vil gjerne vite
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #38 Skrevet 25. februar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvordan får en på 14 tak i et skytevåpen idag? Vil gjerne vite På samme måte som du får kjøpe narko Anonymkode: be2bf...af5 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #39 Skrevet 25. februar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvordan får en på 14 tak i et skytevåpen idag? Vil gjerne vite Snapchat-kanaler. På samme måte som de skaffer seg dop. Anonymkode: 03df5...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #40 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snapchat-kanaler. På samme måte som de skaffer seg dop. Anonymkode: 03df5...4d7 Mhm! Det selges narko på ungdomsskolene og parasittene som selger kan alltids skaffe våpen også. Anonymkode: be2bf...af5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå