Gå til innhold

Hvordan er det å være innflyttere i Bærum (Stabekk/Bekkestua)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Digresjon, men hvordan er Bærum for enslige, uføre damer på 45+😄

Anonymkode: 9c9de...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Digresjon, men hvordan er Bærum for enslige, uføre damer på 45+😄

Anonymkode: 9c9de...30f

Jeg er derfra, er nå 43 og ikke ufør men kunne ikke flyttet tilbake, synes det er ekstremt familiefokusert! Men det er sikkert mye bra også, da.

Anonymkode: 36cd9...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 21.14):

Husker hun fortalte meg at det på skolen til barna ikke var en eneste med innvandrerbakgrunn. 

Anonymkode: 3dc19...56a

Det kan ikke stemme. Bærum er den kommunen som har høyest andel innvandrere når man fjerner Norges største byer fra listen. Bærum har bla. en uvanlig høy andel Øst-Europeere, men også innvandrere fra andre deler av verden. 

Anonymkode: abe31...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan ikke stemme. Bærum er den kommunen som har høyest andel innvandrere når man fjerner Norges største byer fra listen. Bærum har bla. en uvanlig høy andel Øst-Europeere, men også innvandrere fra andre deler av verden. 

Anonymkode: abe31...520

Det er mulig at hun mente innvandrere med mørkere hudfarge, fikk ikke akkurat inntrykk av at det var noe fargerikt felleskap. Dette er jo og over ti år siden.

Anonymkode: 3dc19...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 23.41):

Det kan ikke stemme. Bærum er den kommunen som har høyest andel innvandrere når man fjerner Norges største byer fra listen. Bærum har bla. en uvanlig høy andel Øst-Europeere, men også innvandrere fra andre deler av verden. 

Anonymkode: abe31...520

På skolen barna mine går på er det mange ulike nasjonaliteter, med det er kun fra vestlige land.( Dette er i Bærum øst. ) I Bærum vest som Rykkin, Skui, Dønski osv er det mer innvandrere fra Nord Afrika, Midtøsten osv. 

 

Anonymkode: 6d967...8a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 0.52):

Ja, skyld for all del på Oslo Øst. Det er klart at guttebassene fra klyseland er helt uskyldige…

Anonymkode: fdd85...bdb


Dette har selv politiet gått ut med, at det er innvandrergjenger fra Oslo øst. Det er uskyldige ungdom som blir banket/ranet for en boblejakke eller iPhone…:(  

 

Anonymkode: 6d967...8a0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):


Dette har selv politiet gått ut med, at det er innvandrergjenger fra Oslo øst. Det er uskyldige ungdom som blir banket/ranet for en boblejakke eller iPhone…:(  

 

Anonymkode: 6d967...8a0

Min sønn (bosatt i Bærum) ble selv utsatt for dette da han var 11!!! Og det var midt på lyse dagen. Han ble ranet på Bekkestua, og det var en ungdomsgjeng fra østkanten. Det er bare å kalle en spade for en spade. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 23.41):

Det kan ikke stemme. Bærum er den kommunen som har høyest andel innvandrere når man fjerner Norges største byer fra listen. Bærum har bla. en uvanlig høy andel Øst-Europeere, men også innvandrere fra andre deler av verden. 

Anonymkode: abe31...520

Mange innvandrere fra europeiske land og vestlige land, også mange arbeidsinnvandrere… folk som har flyttet hit fordi jobben krever det, ikke for å «søke lykken i arbeidsmarkedet her», men folk med høy sosiøkonomisk status i hjemlandet. 

Anonymkode: 504c4...90c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke like gode erfaringer som andre her. Jeg synes at hele området bærer preg av nyrike innflyttere som er veldig opptatte av hvordan de fremstår. 

Har observert mye fordommer, dessverre også en del rasisme. Det ble tidvis påpekt at en av personene i omgangskretsen min ikke var «en sånn» innvandrer. Hun var nemlig adoptert. 🙄

At noen mener at det er høy akademikertetthet tenker jeg at man bør ta med en klype salt. Det kommer veldig an på hvordan man definerer en akademiker, og hvilke områder man sammenligner med. 

Dersom man ønsker høy akademikertetthet og et trygt ungdomsmiljø, vil jeg foreslo Kjelsås, Tåsen, Rodeløkka, etc. Det er også områder i Groruddalen og Oslo Sør som scorer høyt på de kriteriene ;)

Anonymkode: 5a950...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digresjon, men - kan tenke meg at det er fint å bo i Bærum: mange ressurssterke, oppegående og hyggelige folk, en kommune med god økonomi og kort vei til jobb- og kulturtilbudene i Oslo. Men pent er det ikke der. En rekke større og mindre tettsteder som tilfeldig og uplanlagt har fått utvikle seg. Mye trafikk, helt uvanlig stygge næringsområder og shoppingsentre og mange «kuldehull», dype daler der snøen ligger til langt ut i mai. Skriver dette fordi jeg alltid tenker på det når folk snakker om «privilegerte» Bærum. De skulle vite hvor stygt det er der. Fint på Bærums verk, det er det.

Anonymkode: 6a1be...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...