Gå til innhold

Hva er usunn mat for deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Johan uten land skrev (11 timer siden):

Vanlig mat er sunn mat. Grov brød, vanlig ost, pålegg, melk, youghurt - jus. Helt normalt kosthold uten overdrivelser er sunt.

Og det er ikke minst sunt å la være å bekymre seg for mye. Ellers bli hysterisk, som folk som har fått "ultraprossessert" på hjernen. Det er ikke bare usunt, det fremstår som dumt i tillegg.

Helt enig med deg. Må le litt egentlig. Nå er det ultraprosessert mat som er fy fy. For et par år siden var det karbohydrater som var roten til alt vondt. Før det var det fettfobi. Nå er det kanskje fettfobi og lavkalori igjen snart som gjelder? Tross alt noen år siden sist🤔

Anonymkode: 54bde...9a6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farsemat og alt det innebærer, margarin og alle andre industrioljene som raps, solsikke, soya ++, de fleste butikkbrød, junk, pasta, ris, pose -og glassmat 

Endret av EmVeeJee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå tror ikke jeg mettet fett er usunt. Jeg holder meg heller unna kunstig søtning og frøoljer. 

Anonymkode: 1cbf3...2b6

Jeg "tror" på forskningen som ganske tydelig viser klare sammenhenger mellom blant annet hjerte- og karsykdommer og usunt fett. 

At du tror mer på egen overbevisning eller antakelser basert på historisk kosthold (eller andre faktorer) har du selvsagt lov til. Men ta gjerne med at vi mennesker lever mye lenger nå enn før, og at det også trolig er en naturlig grunn til mange av disse moderne sykdommene. I tillegg oppdager vi, og behandler, mer sykdom nå enn før. Mørketallene for mange av disse moderne sykdommene er trolig store historisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...