Gjest McGjest Skrevet 3. mars 2024 #61 Del Skrevet 3. mars 2024 yamask skrev (På 28.2.2024 den 19.34): Jeg forstår at du har bestemt deg og at det ikke går an å overbevise deg, men det er faktisk muligheter for færre psykoser ved legalisering. Som jeg og noen andre har påpekt; ved mer målrettet dyrking kan man få kjøpt typer med mindre THC (som er det psykoaktive stoffet i cannabis), og derfor redusere risken. Helt borte blir den selvsagt ikke. CBD-effekten er den folk flest ønsker. Nå vet man aldri helt hva man kjøper. Det er litt russisk rullett. Hen har et poeng. Helsevesenet er verken bemannet eller har hjemlene på plass til å håndtere konsekvensene av dagens rusbruk, langt mindre økt bruk / tilgang. Lovendringen som kom i 2017 betyr i praksis at individets frihet står langt sterkere enn før og det skal mye til for å bli innlagt i psykiatrien. Anbefaler podkasten på NRK om Rustam Louis Foss, rammene han levde under mtp oppfølging fra helsevesenet er på ingen måte unik. Så tror jeg det er en dårlig idé å legge nivået THC over på den enkelte bruker. Da oppnår man jo ingenting ettersom man legger opp til et svart marked for de som ikke vil handle på "polet". Det blir i praksis som i dag. Man begynner litt i feil ende om man skal åpne opp i dag. Helsevesenet er de som kommer til å merke det først og hardest og det er på ingen måte klare for det. Det store flertallet vil det nok gå bra med, men man må først og fremst tenke på de som ikke takler det. En paralell er at jeg er en god nok sjåfør til å kjøre i 200 på e18, men man kan ikke tillate det siden Robin på 19 år eller Olga på 69 år på ingen måte er det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå