Gå til innhold

Er folk på KG mer uintelligent og har flere arbeidsledige enn andre forum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg undres virkelig noen ganger over spørsmålene som stilles her på KG, til det punktet at jeg begynner å sette intelligensen til mange i tvil. Noen spørsmål er så banale og ut av det blå at jeg i min villeste fantasi ikke kan forstå hvorfor noen lurer på det, slik som:  "Hvilken parfyme har du på deg i dag?"  Samtidig så er noen spørsmål så soleklare svar på at jeg heller ikke kan forstå at noen trenger å spørre. Slik som:  "Samboer dytter meg når jeg er gravid, er dette greit?"  Jeg opplever ikke dette på flere andre forum som er for diskusjon. Det virker også som at veldig mange ikke er utdannet her eller har arbeid i hverdagen.  Kanskje det bare er meg som tenker dette, men jeg synes det er litt påfallende noen ganger, men nå er jeg jo innom her og leser selv. så.... :D 

Anonymkode: 63e3a...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje noen vil ha parfymetips?

Eller støtte på at det ikke er ok å sette mor og barn i fare. 

Alkurat nå er det høstferie i halve landet, kanskje for deg også? 😄

Anonymkode: 92198...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert bli sett på som et lavterskel tilbud for mange som sliter med å finne på ting i hverdagen, og de som har best tid til å bruke på sånt er arbeidsledige og uføre. Denne gruppen er vel statistisk sett lavere utdannet enn befolkningen generellt, noe som  nødvendigvis ikke betyr lavere intelligens, men de har kanskje andre perspektiver på ting. 

Jepp det er mange tråder som ikke akkurat fremstår som veldig meningsfulle eller oppfordrer til en meningsfull debatt. Men da kan vi velge å bare hoppe videre til å finne en tråd som passer eget intellekt bedre.

Tråder hvor neste ord skal begynne med siste bokstaven i forrige og sånt, forteller meg hvor ensomme enkelte sjeler må føle seg i hverdagen.

Selv er jeg en velfungerende familiefar, ansatt i en lederstilling i privat næringsliv med en lønn godt over gjennomsnittet, men jeg klarer å finne tråder som kan engasjere meg. Bruker siden som et tidsfordriv og avkobling fra en ellers hektisk hverdag. Deilig avslappende og kunne skrive anonymt, og skrive akkurat det jeg føler, slippe unna den politiske korrekte hverdagen for en stund 🙂

Anonymkode: 02f5a...853

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bare skrivekløe og må slå ihjel litt tid med litt skriftlig slarv mens de venter på at samboeren skal bli ferdig i den forbanna klesbutikken.

Anonymkode: 5c7a9...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at slike problemer som blir stilt som... samboer min dytter meg når er gravid..er det greit...

Eller samboer min sier stygge ting til meg å ødelegges ting hjemme...er der greit...

Slike kvinner mister ofte synet på ting...at de burde pakke kofferten og ikke ta tid å spørre om slike ting engang.

Du ser jo ofte hvor mange røde flagg mannfolk det er inne på kg...og ts som ikke ser at hun er i trøbbel 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror andelen kvinnfolk her på forumet er laaaaangt høyere enn på en del andre debatt-forum. 

Sikkert derfor en sånn skravling med hva slags klær man går med / hva man har spist til frokost eller middag, og så videre blir litt viktigere enn andre steder.       

Anonymkode: 6e7ed...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det tror jeg ikke.

Jeg tror mange som utsettes for vold prøver å rasjonalisere/ bortforklare det og derfor spør om en del opplagte ting.

De har lagt mye i potten. De har satset alt på en mann. Kjøpt hus og fått barn.

Det er et stort skritt å se på seg selv som et voldsoffer.

Endret av Isambard
Utdyping.
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her for å kunne lese om at jeg ikke er et så dårlig menneske allikevel 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje noen vil ha parfymetips?

Eller støtte på at det ikke er ok å sette mor og barn i fare. 

Alkurat nå er det høstferie i halve landet, kanskje for deg også? 😄

Anonymkode: 92198...b44

Høstferie i februar? 🤔....typisk kg ja.

Anonymkode: 3a9da...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lett at det blir en overvekt av folk som ikke er i arbeid da de naturlig nok har mer tid til overs i hverdagen som kan brukes på bla. KG. Jeg merket selv at da jeg var sykmeldt hadde jeg mer tid å slå ihjel og når alle nettaviser, Instagram, Facebook og andre forum var scrollet gjennom var KG neste. Så blir man interessert og engasjert i noen tema og tråder, så blir det man stadig sjekker innom. Nå er det langt sjeldnere jeg er innom, men det er fortsatt ukentlig. 

At det er mye uintelligent kan vel også påvirkes av det faktum at det er mange arbeidsløse her. Kanskje har flere av dem lite sosialt nettverk og mange virker det som har falt litt ut av samfunnet. Noen skriver overdrevent dumt for å få engasjement - for å få ekstra støtte og kanskje føle en tilhørighet. Så er det jo ikke å stikke under en stol at det er mange som bare troller her inne…

Men det finnes mange oppegående og intelligente mennesker her inne også! Det er kanskje ikke de som har størst behov for å starte mange tråder, men du finner mange fornuftige svar blant alle de tåpelige. Jeg velger å fokusere på disse 😊

Anonymkode: c37e8...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er lett at det blir en overvekt av folk som ikke er i arbeid da de naturlig nok har mer tid til overs i hverdagen som kan brukes på bla. KG. Jeg merket selv at da jeg var sykmeldt hadde jeg mer tid å slå ihjel og når alle nettaviser, Instagram, Facebook og andre forum var scrollet gjennom var KG neste. Så blir man interessert og engasjert i noen tema og tråder, så blir det man stadig sjekker innom. Nå er det langt sjeldnere jeg er innom, men det er fortsatt ukentlig. 

At det er mye uintelligent kan vel også påvirkes av det faktum at det er mange arbeidsløse her. Kanskje har flere av dem lite sosialt nettverk og mange virker det som har falt litt ut av samfunnet. Noen skriver overdrevent dumt for å få engasjement - for å få ekstra støtte og kanskje føle en tilhørighet. Så er det jo ikke å stikke under en stol at det er mange som bare troller her inne…

Men det finnes mange oppegående og intelligente mennesker her inne også! Det er kanskje ikke de som har størst behov for å starte mange tråder, men du finner mange fornuftige svar blant alle de tåpelige. Jeg velger å fokusere på disse 😊

Anonymkode: c37e8...ad2

Samtidig blir man jo litt engasjert og dersom man har en jobb som tilsier at man har muligheten til å "sveipe innom" så gjør man jo det.

Det er mye kloke mennesker her inne, mange ikke fullt så kloke og endel troll. Sammensuriet blir jo til et sirkus av begivenheter som man blir oppgitt og oppslukt av :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (11 minutter siden):

Samtidig blir man jo litt engasjert og dersom man har en jobb som tilsier at man har muligheten til å "sveipe innom" så gjør man jo det.

Det er mye kloke mennesker her inne, mange ikke fullt så kloke og endel troll. Sammensuriet blir jo til et sirkus av begivenheter som man blir oppgitt og oppslukt av :D

 

Ja, jeg har blitt veldig engasjert her inne 😊 men årsaken til at jeg havnet her var at jeg hadde mye tid å slå ihjel, og kan derfor lett forstå at det kan bli en overvekt av folk som ikke er i jobb av ulike grunner. Er så absolutt mye interessant og mange kloke mennesker her. Jobber iherdig med å ignorere folk som bare er ute etter å provosere… men det holder hardt. Så forsøker å legge fokuset i tråder som gir meg noe og gi respons til de som er saklige og oppegående. 

Anonymkode: c37e8...ad2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har blitt veldig engasjert her inne 😊 men årsaken til at jeg havnet her var at jeg hadde mye tid å slå ihjel, og kan derfor lett forstå at det kan bli en overvekt av folk som ikke er i jobb av ulike grunner. Er så absolutt mye interessant og mange kloke mennesker her. Jobber iherdig med å ignorere folk som bare er ute etter å provosere… men det holder hardt. Så forsøker å legge fokuset i tråder som gir meg noe og gi respons til de som er saklige og oppegående. 

Anonymkode: c37e8...ad2

Yes, man lærer seg fort å se bort fra svar som kommer fra folk som kun har oppgulp og elende å komme med.
Uansett, mange fine folk med masse klokt her inne 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her fordi jeg kjeder meg på jobb. Krangling er en hobby. Jeg synes det er gøy. Blir engasjert i diskusjoner jeg egentlig ikke bryr meg om. Finner et standpunkt og begynner å argumentere.

Anonymkode: 8ae65...ba0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er her fordi jeg kjeder meg på jobb. Krangling er en hobby. Jeg synes det er gøy. Blir engasjert i diskusjoner jeg egentlig ikke bryr meg om. Finner et standpunkt og begynner å argumentere.

Anonymkode: 8ae65...ba0

Det er vel over snittet enkelt å få noen i fella på KG med den hobbyen ja.. 

Anonymkode: 16dd2...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang dem som er i voldelige forhold så mister de oversikten over livet sitt. De har gjerne levd slik over tid og har på en måte mistet seg selv, og leter etter støtte og bekreftelse på at de faktisk er i et farlig/dårlig forhold. 

For endel år siden gjaldt det meg, på et annet forum. Jeg var fanget i et voldelig forhold, men klarte ikke å gjøre noe med det. Jeg tenkte at jeg overdrev, at det ikke var så gale osv. Da skrev jeg innlegg om akkurat slike ting, og jeg fikk bekreftelse på at jeg faktisk var i et farlig forhold. Det var ikke det alene som gjorde at jeg kom meg bort, men jeg fikk en slags bekreftelse på at jeg måtte bort. Det var ikke bare "gode" svar og sånt jeg fikk, det var endel troll der også, men alt i alt så var det en slags hjelp. 

Anonymkode: 40066...dd0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har 135 i iq og er i jobb, men skal innrømme at jeg var i fødselspermisjon da jeg begynte å «henge» på kg. Hadde mye spørsmål om baby osv, og masse tid så da ble det sånn. Så forundrer meg ikke at mange arbeidsledige/mennesker med mye tid henger på kg

Anonymkode: ecd81...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg undres virkelig noen ganger over spørsmålene som stilles her på KG, til det punktet at jeg begynner å sette intelligensen til mange i tvil. Noen spørsmål er så banale og ut av det blå at jeg i min villeste fantasi ikke kan forstå hvorfor noen lurer på det, slik som:  "Hvilken parfyme har du på deg i dag?"  Samtidig så er noen spørsmål så soleklare svar på at jeg heller ikke kan forstå at noen trenger å spørre. Slik som:  "Samboer dytter meg når jeg er gravid, er dette greit?"  Jeg opplever ikke dette på flere andre forum som er for diskusjon. Det virker også som at veldig mange ikke er utdannet her eller har arbeid i hverdagen.  Kanskje det bare er meg som tenker dette, men jeg synes det er litt påfallende noen ganger, men nå er jeg jo innom her og leser selv. så.... :D 

Anonymkode: 63e3a...f81

Nei. Folk her inne har 2-3 mastergrader og gjerne en doktorgrad også. Slik at de ikke trenger referere påstandene sine da de er fasiten. De fleste tjener godt over millionen. Bor i hus til 10-15 millioner og har samboer som som regel har enda mer utdannelse og dobbelt lønn.  Så dette er vel forumet med de rikeste og høyest utdannede du vil finne på mett tror jeg. 

Antagelig bruker staten dette forumet som en hemmelig "tenketank" grunnet den skyhøye kompetansen som er samlet her. Er nok litt derfor det av og til kommer noen "rare" spørsmål

Anonymkode: 0ac7e...fe8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Folk her inne har 2-3 mastergrader og gjerne en doktorgrad også. Slik at de ikke trenger referere påstandene sine da de er fasiten. De fleste tjener godt over millionen. Bor i hus til 10-15 millioner og har samboer som som regel har enda mer utdannelse og dobbelt lønn.  Så dette er vel forumet med de rikeste og høyest utdannede du vil finne på mett tror jeg. 

Antagelig bruker staten dette forumet som en hemmelig "tenketank" grunnet den skyhøye kompetansen som er samlet her. Er nok litt derfor det av og til kommer noen "rare" spørsmål

Anonymkode: 0ac7e...fe8

HysJ! Ikke avslør meg enda! Jeg jobber med en vanvittig teori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...