Gå til innhold

Er det upassende at min 2018 gutt blir med i damegarderobe fra høsten av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, helt enig - selvfølgelig var jenter akkurat like kroppsbevisste for 30 år siden. Jeg ville ikke vært komfortabel med å bli sett naken av gutter i småskolen. Kom tidlig i puberteten og da jeg var 9 år gikk jeg med poncho hver dag, selv om det 25 grader ute, fordi guttene i klassen kommenterte puppene mine, og de kommenterte rompa mi. Ponchoen dekket alt.

Anonymkode: 63d90...922

Ikke sant! Gikk med store klær, jeg også, fra jeg var 7, pga pupper og rumpe, og pga kommentarer fra gutta i klassen. Hvis de skulle sett meg naken fordi de ikke var like tøffe når mamma var der og kunne gjøre alt for dem, hadde det knekt meg. Heldigvis var det superstrengt i den hallen jeg (og min far) brukte. Jeg var som sagt med ham til jeg ble for stor, altså, startet i 1.klasse.

Nytter ikke hva vi sier her uansett, de fleste guttemammaene tar med seg de hjelpesløse guttebassene sine med seg uansett, fordi de ikke orker å finne en løsning som er god for ALLE. De tenker at "så lenge jeg gjør det som er best for MIN stakkars lille gutt, som ikke klarer noe enda, så driter jeg i de andre" For alternative løsninger må for all del ikke klekkes ut. Her skal vi tviholde på avhengigheten.

Anonymkode: 1a4a3...843

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker said:

men herregud, så finn en annen løsning, eller hold dere hjemme. Er det ingen grenser på flisespikking og kverulering? jeg har faktisk aldri hørt om en svømmehall uten badevakt, men om det å faktisk er slik at du sogner til den ene hallen uten badevakt i hele Norge, så får du alliere deg med vaskehjelpen eller vaktmesteren da hvis det er så utrolig umulig vanskelig.

Anonymkode: 63d90...922

Spiller du dum eller er du faktisk dum? Selvfølgelig sender jeg ikke min sønn innmed en ukjent vaskehjelp/vaktmester inn i svømmehallen. Flott at du har tillit til folk, men nordmenn er utrolig naive. 
 

Jeg tar med min 7-8 år gamle gutt så mye jeg vil inn i jentegarderoben. Det er ingen som kan stoppe meg. 😊

Anonymkode: 010d9...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mamman sin 😉

Anonymkode: 6846a...b10

Nei. Det finnes alenefedre som tar med døtrene på svømming. Jeg klarte fint å dusje i garderoben selv da jeg var seks. Så den blunkingen der, er bortkastet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spiller du dum eller er du faktisk dum? Selvfølgelig sender jeg ikke min sønn innmed en ukjent vaskehjelp/vaktmester inn i svømmehallen. Flott at du har tillit til folk, men nordmenn er utrolig naive. 
 

Jeg tar med min 7-8 år gamle gutt så mye jeg vil inn i jentegarderoben. Det er ingen som kan stoppe meg. 😊

Anonymkode: 010d9...f49

Er vel du som er dum som ikke skjønner ironi. 

Jo, svømmehallreglene kan stoppe deg. Din unge er ikke mer spesiell enn alle andre, faktisk. 

Anonymkode: 1a4a3...843

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spiller du dum eller er du faktisk dum? Selvfølgelig sender jeg ikke min sønn innmed en ukjent vaskehjelp/vaktmester inn i svømmehallen. Flott at du har tillit til folk, men nordmenn er utrolig naive. 
 

Jeg tar med min 7-8 år gamle gutt så mye jeg vil inn i jentegarderoben. Det er ingen som kan stoppe meg. 😊

Anonymkode: 010d9...f49

hvis regelen er skolealder så er det selvsagt noen som kan stoppe deg.

Anonymkode: 63d90...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vel du som er dum som ikke skjønner ironi. 

Jo, svømmehallreglene kan stoppe deg. Din unge er ikke mer spesiell enn alle andre, faktisk. 

Anonymkode: 1a4a3...843

haha, takk :-). Vakkert 

Anonymkode: 63d90...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel du som er dum som ikke skjønner ironi. 

Jo, svømmehallreglene kan stoppe deg. Din unge er ikke mer spesiell enn alle andre, faktisk. 

Anonymkode: 1a4a3...843

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke vet dere mødre om min sønn er 6/7/8 år eller. Ingen som går rundt med pass på barna sine. Så da kan jeg bare si han er 6 år ;) 

Dere har klagd at vi ikke finner løsning. Her har du den. 

Anonymkode: 010d9...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Nei, men svømmehallen er i sin fulle rett til å utøve det som trengs hvis reglene de har satt for sin fasilitet, brytes. Så du skal bare skrike så mye du vil. Du eller ungen din er ikke verdens midtpunkt og dere avgjør ikke hva andres regler skal være. Men jeg skjønner jo at guttungen din blir hjelpesløs, og etterhvert jævlig entitled, hvis det er et sånt syn du har på verden.

Anonymkode: 1a4a3...843

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og ikke vet dere mødre om min sønn er 6/7/8 år eller. Ingen som går rundt med pass på barna sine. Så da kan jeg bare si han er 6 år ;) 

Dere har klagd at vi ikke finner løsning. Her har du den. 

Anonymkode: 010d9...f49

Jovisst. Jentene i garderoben vet hvilken klasse han går i.

Anonymkode: 1a4a3...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Jeg er guttemamma 🙂 Det går an å ha å se lenger enn sin egen navle.

Anonymkode: 63d90...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 11.40):

Omg! Ungen det er snakk om er 5ÅR! 

Anonymkode: 6846a...b10

Nei, vi snakker ikke bare om den ene ungen som er 5 år. Det er jo hele poenget med tråden. Vi snakker om de andre som går i samme klasse, eller de som går i 1-2 klasser over og som er sammen på SFO. Vi snakker om jenta på 8 som har begynt å få antydning til pupper og som skal få slippe å møte Jens som hun sparket fotball med på SFO på torsdag.  

Og 5-åringen bør absolutt klare å gå i egen garderobe med litt øvelse. Ærlig talt. Du skriker opp som om han skulle vært et spedbarn? Tror du han skal oppdra seg selv til å mestre ting her i verden, eller er det din jobb som forelder å gjør han i stand til å klare ting selv? 

 

Anonymkode: f1fb2...b82

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Retten til privatliv er nedfelt i alle menneskerettskonvensjoneg, inkludert barnekonvensjonen

Anonymkode: 63d90...922

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og ikke vet dere mødre om min sønn er 6/7/8 år eller. Ingen som går rundt med pass på barna sine. Så da kan jeg bare si han er 6 år ;) 

Dere har klagd at vi ikke finner løsning. Her har du den. 

Anonymkode: 010d9...f49

Selvfølgelig vet man det. Jentene vet det. Vi andre kan jo bare spørre ham. Antar du ikke oppfordrer ham til å lyve. I såfall er du en rævva forelder.

Anonymkode: 63d90...922

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Ja! Saksøk svømmehallen for brudd på loven (? Diskriminering at gutter ikke kan bruke jentegarderober? Og barnekonvensjonen! ). 

Det blir interessant!  Så flott for din gutt at han har en mor som orker å finne enkle løsninger slik at ham alltid kan være trygg og slipper å følge regler og lære seg det alle andre må! Han setter sikkert umåtelig stor pris på det. Aldri stole på seg selv eller andre, alt er farlig og vanskelig unntatt mamma. Trenger egne regler. Trenger ikke ta hensyn (heller ikke til seg selv, tryggest at han er den hjelpesløse sære, som de fæle, seksualiserende, modne lettkrenkede jentungene med de onde mødrene kan mobbe). 
Oppdater meg! Jeg vil gjerne se de henvisningene til lovverk din advokat bruker og hva dommen blir! 

Anonymkode: 0139e...4d6

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til og med 6 år, eller må de gå alene fra 5 år?

7 årsgrensen hos oss betyr at man går i egen garderobe den dagen man fyller 7 år.

Anonymkode: 6846a...b10

Fra 6 år 

Anonymkode: 47aa6...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå er ikke min 7 år enda, men la meg komme tilbake til deg neste år. ;)  Reglene er ikke nedskrevet i den norske loven og barnekonvensjonen. Jeg gleder meg til å vise alle dere jentemammaer neste år. 

Anonymkode: 010d9...f49

Å herregud!! 
forøvrig er jeg guttemamma

Anonymkode: 47aa6...99b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ikke sant! Gikk med store klær, jeg også, fra jeg var 7, pga pupper og rumpe, og pga kommentarer fra gutta i klassen. Hvis de skulle sett meg naken fordi de ikke var like tøffe når mamma var der og kunne gjøre alt for dem, hadde det knekt meg. Heldigvis var det superstrengt i den hallen jeg (og min far) brukte. Jeg var som sagt med ham til jeg ble for stor, altså, startet i 1.klasse.

Nytter ikke hva vi sier her uansett, de fleste guttemammaene tar med seg de hjelpesløse guttebassene sine med seg uansett, fordi de ikke orker å finne en løsning som er god for ALLE. De tenker at "så lenge jeg gjør det som er best for MIN stakkars lille gutt, som ikke klarer noe enda, så driter jeg i de andre" For alternative løsninger må for all del ikke klekkes ut. Her skal vi tviholde på avhengigheten.

Anonymkode: 1a4a3...843

Neida de fleste guttemammaet gjør ikke det

Anonymkode: 47aa6...99b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Spiller du dum eller er du faktisk dum? Selvfølgelig sender jeg ikke min sønn innmed en ukjent vaskehjelp/vaktmester inn i svømmehallen. Flott at du har tillit til folk, men nordmenn er utrolig naive. 
 

Jeg tar med min 7-8 år gamle gutt så mye jeg vil inn i jentegarderoben. Det er ingen som kan stoppe meg. 😊

Anonymkode: 010d9...f49

Jo det er det heldigvis noen som kan

Anonymkode: 47aa6...99b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 sider seriøst? Dere blir aldri enige lol

Anonymkode: 57ca4...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...