Gå til innhold

Går du med brodder/ piggsko inne i butikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunhilde skrev (56 minutter siden):

Jeg spurte sjefen på min "nærbutikk" om det var ok å gå med piggsko når jeg handlet og hun bare så på meg og sa "ja, klart det". Så ja, når jeg handler der går jeg med piggsko på.

(Om jeg skal på kjøpesenter eller til byen, så velger jeg bort piggsko, det er så mange tregulv og de vil jeg jo helst ikke skade. Da blir det brodder til og fra bussen, resten av tida ligger de trygt plassert i veska.) 

Samme her. Butikksjefen sa til avisen at «selvsagt går det bra, gulvet vårt er laget for å tåle verre ting.»

Går selvsagt ikke inn på tre- eller teppegulv.

Anonymkode: 1f0e2...f6f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar dem av ja. Det er uansett forferdelig å gå med de inne. Jeg har trekk til piggskoene sånn at jeg kan gå med de inne, men det er veldig sjeldent at jeg går med piggsko om jeg skal inn i butikker.

Jeg tenker at det er unødvendig å gå inne med det, men jeg skjønner veldig godt at eldre mennesker og andre som ikke klarer å ta dem av ikke gjør det. Det er tross alt viktigere å kunne gå trygt enn at gulvet ikke tåler det.

Mange butikker har heller ikke noe sted å sette seg ned for å ta dem og det burde de jo ha, for det er ikke lett å få av seg/på brodder alltid.

Anonymkode: 54319...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her inne som bare "🤡det er ditt problem at butikkenes golv blir ødelagt!!!!!🤡" 😂😂 Ehh NEI? 

Det er et problem BUTIKKEN har. Som BUTIKKEN kan løse ved å sette ned benk/stol. 

Hvis BUTIKKEN ikke gidder gjøre noe så smått for å spare golvene de griner og klager over, så synd for dem. 

Noen av oss har brodder som nær sagt må jekkes av føttene. Jeg snakker ikke om de bittesmå gummileppene man sklir på skoene. Jeg snakker om jævlig kraftig gummi med kjetting og jerntenner. 

Dette handler ikke om "meg meg meg" - det er ikke vi som har klagd på golvene. Det er butikkene som kan ta helt enkle grep her, men neiiida. Det gidder de ikke. Neivel så fuck de golvene deres, da. 

Jeg er kunde der, ikke golv-ekspert eller flislegger. Hvis de skal legge føringer for bruk av golv, så får de legge til rette for det også. Hallo i luken.

Anonymkode: d36a9...a01

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2024 at 2:52 PM, AnonymBruker said:

I alle dager.. nei, du har nok litt rett, de færreste bryr seg om det ikke er de som må ta regninga. ( som jo faktisk til sist blir kundene da) . Det som er litt komisk med brodder er lyden, hærverket blir så åpenlyst. Sånn sett er det lett og finne synderne, men ikke alltid man har tid til og stå dørvakt heller. 

Anonymkode: 5f924...ce3

Som de sier, ta deg en bolle...

Anonymkode: c5826...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Folk her inne som bare "🤡det er ditt problem at butikkenes golv blir ødelagt!!!!!🤡" 😂😂 Ehh NEI? 

Det er et problem BUTIKKEN har. Som BUTIKKEN kan løse ved å sette ned benk/stol. 

Hvis BUTIKKEN ikke gidder gjøre noe så smått for å spare golvene de griner og klager over, så synd for dem. 

Noen av oss har brodder som nær sagt må jekkes av føttene. Jeg snakker ikke om de bittesmå gummileppene man sklir på skoene. Jeg snakker om jævlig kraftig gummi med kjetting og jerntenner. 

Dette handler ikke om "meg meg meg" - det er ikke vi som har klagd på golvene. Det er butikkene som kan ta helt enkle grep her, men neiiida. Det gidder de ikke. Neivel så fuck de golvene deres, da. 

Jeg er kunde der, ikke golv-ekspert eller flislegger. Hvis de skal legge føringer for bruk av golv, så får de legge til rette for det også. Hallo i luken.

Anonymkode: d36a9...a01

Akkurat som at en butikk eller senter kan sett forbud mot å ta med hund inn, bruke sparkesykkel, ta med skolesekk eller gå inn i badetøy, kan de også sette forbud mot piggsko og brodder. Da er det ett fet hvor hardt broddene sitter eller hvor mange stoler som trengs, problemet er dere som har det på beina sitt. 

Man kan mase om tilrettelegging og stoler, det er sant, men det er til syvende og sist ikke butikkene problem at dere har noe på beina som ødelegger gulv og derfor ikke kan brukes inne. Hvis de ikke vil ha pigger inn, så er det slik og det må dere respekter eller dra et annet sted.

 

Anonymkode: 5fa80...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte butikksjefen på vår lokale matbutikk, og han sa det ikke var noe problem. De har store fliser, og mulig de tåler mer.

Tror jeg kan telle på en hånd hvor ofte det har skjedd de siste årene da, men kan ikke si at jeg opplever det så glatt å gå med inne? Jeg har piggsko, og piggene er ikke så lange.

Anonymkode: ddd0b...f95

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar av broddene. Ingen gulv som tåler at en går med brodder eller piggsko uansett hvilket type gulv det er.

Anonymkode: e2755...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg på meg piggskoene mine så har jeg selvfølgelig med skoskift i en ransel/veske. Har jeg ikke med, dropper jeg å gå inn. 

Syns det er respektløst å valse rundt med de inne når vi vet pigger ødelegger gulv og i tillegg er ekstremt irriterende å høre på for andre kunder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an gulvet, og vurderer hvor lenge jeg skal gå der inne (eventuelt hvorvidt jeg må innom akkurat da) kontra hvor mye styr det er å ta broddene av og på (en stol hjelper...). Men jeg forventer også at butikker som synes dette er et problem setter opp en lapp på døra om det - og den respekterer jeg selvfølgelig. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvsagt kjøpt brodder som er enkle å ta av og på. Å gå med brodder inne er fryktelig udannet, på trygdebeistnivå, og skyldes i 99% av tilfellene ren latskap. Og å si at vedlikeholdskostnader ikke er deres problem er fryktelig korttenkt, slike utgifter bakes selvsagt inn i prisene i butikkene, så i siste ledd betaler dere for dette selv, problemet er at vi som tar av broddene sponser deres uhøflighet. Også bråker det sinnsykt, spesielt for de som jobber der blir dette en tileggsbelastning når de må høre på dette hele dagen. 

Anonymkode: eb968...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat som at en butikk eller senter kan sett forbud mot å ta med hund inn, bruke sparkesykkel, ta med skolesekk eller gå inn i badetøy, kan de også sette forbud mot piggsko og brodder. Da er det ett fet hvor hardt broddene sitter eller hvor mange stoler som trengs, problemet er dere som har det på beina sitt. 

Man kan mase om tilrettelegging og stoler, det er sant, men det er til syvende og sist ikke butikkene problem at dere har noe på beina som ødelegger gulv og derfor ikke kan brukes inne. Hvis de ikke vil ha pigger inn, så er det slik og det må dere respekter eller dra et annet sted.

 

Anonymkode: 5fa80...e70

Hva er galt med skolesekk i butikk? Og folk drasser med de skitne beistene sine uansett lol

Vi lever på nordpolen der de fleste mennesker egentlig ikke er ment til å leve. Når det er vinter er det speilglatt og iskaldt. Folk som ikke har bil har ikke noe valg enn å bruke pigger/brodder.

Anonymkode: c5826...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte brodder inne på butikker etc. Prøvde å gå så forsiktig som mulig for å ikke ødelegge. Hadde ikke sjanse å ta av broddene da jeg var i tredje trimester og knapt så føttene mine, og med super glatte veier måtte jeg bruke de.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er galt med skolesekk i butikk?

Mange butikker har forbud mot skolesekker pga hyppig tyveri.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Folk som ikke har bil har ikke noe valg enn å bruke pigger/brodder.

Men da finner dere en løsning, som f.eks å kjøpe slike:

https://www.obs.no/sko/brodder/2198651

Å traske inn med brodder er faktisk ikke greit og er ren egoisme.

 

Anonymkode: 5fa80...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange butikker har forbud mot skolesekker pga hyppig tyveri.

Men da finner dere en løsning, som f.eks å kjøpe slike:

https://www.obs.no/sko/brodder/2198651

Å traske inn med brodder er faktisk ikke greit og er ren egoisme.

 

Anonymkode: 5fa80...e70

Hva har skolesekk med tyveri å gjøre? Jeg bruker ryggsekk og tursekk hver gang jeg handler. Mer praktisk enn pose. 

Anonymkode: c5826...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men da finner dere en løsning, som f.eks å kjøpe slike:

https://www.obs.no/sko/brodder/2198651

Å traske inn med brodder er faktisk ikke greit og er ren egoisme.

Anonymkode: 5fa80...e70

Er du seriøs nå?😂  Å ta på slike er jo minst like vanskelig som å ta AV brodder, og vil fortsatt kreve en plass å sitte for mange. Det gjelder også sko med innfellbare brodder, mange må faktisk sitte ned for å felle inn broddene. 

Hvis du leser i tråden så ser du at det er mange her som gjerne ville tatt av seg broddene dersom det fantes en plass å sitte ned for å gjøre det. Det er fysiske begrensninger som hindrer oss, og det har ingenting med egoisme å gjøre.

Anonymkode: 69364...afc

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har skolesekk med tyveri å gjøre? Jeg bruker ryggsekk og tursekk hver gang jeg handler. Mer praktisk enn pose. 

Anonymkode: c5826...cb1

Skolesekk sitter oftest på ungdom, ungdom kommer ofte i gjenger, og det er en sammenheng mellom dette og svinn. Det er ikke noe jeg finner på, mange butikker sliter med tyveri i periodene hvor det er mye ungdom innom. Så for å minske dette er det begrensinger på hvor mange skoleungdom som kan gå inn samtidig og forbud mot sekk som jo gjør det lettere å skjule tyvegods. Har du virkelig ikke sett dette før?

En tom tursekk du kan vise frem i kassa er noe annet.

Anonymkode: 5fa80...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skolesekk sitter oftest på ungdom, ungdom kommer ofte i gjenger, og det er en sammenheng mellom dette og svinn. Det er ikke noe jeg finner på, mange butikker sliter med tyveri i periodene hvor det er mye ungdom innom. Så for å minske dette er det begrensinger på hvor mange skoleungdom som kan gå inn samtidig og forbud mot sekk som jo gjør det lettere å skjule tyvegods. Har du virkelig ikke sett dette før?

En tom tursekk du kan vise frem i kassa er noe annet.

Anonymkode: 5fa80...e70

Med andre ord det er ikke sekken som er problemet

Anonymkode: c5826...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...