Gå til innhold

Går du med brodder/ piggsko inne i butikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I alle dager.. nei, du har nok litt rett, de færreste bryr seg om det ikke er de som må ta regninga. ( som jo faktisk til sist blir kundene da) . Det som er litt komisk med brodder er lyden, hærverket blir så åpenlyst. Sånn sett er det lett og finne synderne, men ikke alltid man har tid til og stå dørvakt heller. 

Anonymkode: 5f924...ce3

Du tenker det er normalt for butikker å skulle ha "dørvakt" og å gå rundt og liksom "TA" folk for "hærværk", istedet for å bare sette opp skikkelig sitteplasser slik at folk får mulighet å ta av seg brodder?

Jeg får på matvarebutikker med brodder på FORDI de ikke gir meg mulighet til å sitte noe sted. De jeg bruker sitter så forjævlig godt fast, jeg må ha foten helt opp og bruke begge hender for å få de av. Dette får jeg ikke gjort stående. Ei heller får jeg de på meg stående.

Så lenge matvarebutikker ikke ORKER med sitteplasser, så gir jeg rett og slett faen i golvet deres. Som om ikke matvaremogulene har råd, haha.

Anonymkode: d36a9...a01

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips ang brodder som er gode p ta på og av er de som fåes kjøpt på Thansen. Koster 99kr, dekker hele foten og er kjempelett å få på å av! 

Anonymkode: 331fa...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gummisåle jeg tar på utenpå piggskoa når jeg skal inn i butikken. Bruker jeg løse brodder tar jeg de alltid av. 

Idag var jeg innom en menybutikk som hadde satt frem en stol med lapp: Til våre kunder med brodder, du kan sette deg her når du skal ta brodder av/på. Genialt og enkelt👍

Anonymkode: c9d30...b4c

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt uhørt at folk går inn med piggsko og brodder. Hærverk og egoisme.

Anonymkode: 55997...019

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Eg skal ærlig talt si at eg er lei kunder som handler hos oss som bruker brodder. De bråker, ødelegger gulv og blir ekstremt glatte innendørs. En hos oss skulle kjappe seg ut til bussen, endte opp med at han falt, knakk ankelen og måtte operere. Det tok mangfoldige uker før han var på beina uten krykker igjen.  

Anonymkode: 20f3e...748

Har dere satt opp stoler/benker slik at folk får tatt dem av ved inngangen?

Anonymkode: 45eeb...955

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis butikken ordner en stol ved inngangen så jeg kan ta av broddene så tar jeg de gjerne av. :) Hvis de ikke gidder å tilrettelegge så forblir de på. Heldigvis er butikkene her ofte flinke med stol, de som ikke er det er også vanligvis de som ikke strør utenfor inngangen heller, så da syns jeg de fortjener ødelagte gulv…

Anonymkode: 4a757...4f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har brodder, ikke piggsko.

Hvis jeg skal på kjøpesenter å traske i flere timer, ja.

Når jeg skal innom matvarebutikk etter jobb - nei. De har jo ikke noe sted å ta de av seg uansett, om jeg har på de med slike store jerngrep. De med små pigger bare, tja hvis jeg skal handle mye. Om jeg skal inn og ha 1 ting, nei.

Min egen helse og kropp er viktigere for meg enn golvene til en matvarebutikk. Og de kunne jo tilrettelagt om det var så viktig for de.

.

Anonymkode: d36a9...a01

For en egoisme! Tenker du ikke på de som får jobben med å skifte gulv eller måtte vaske gulv som er ødelagt av pigger? Slike som deg er hat for meg. 

Anonymkode: e5419...86b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar ikke av broddene nei. Om gulvet på et kjøpesenter/ matbutikk er oppskrapet eller ei, det bryr vel de færreste seg noe om? 

Anonymkode: 56323...857

De som skal renholde og vedlikeholde bryr seg. Du gjør hærverk på andre sin eiendom, og det tar du lett på? Merkelig! 

Anonymkode: e5419...86b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jo derfor jeg har sko som har brodder jeg vipper ut og inn. De er fra Rieker.

Anonymkode: be580...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et tips ang brodder som er gode p ta på og av er de som fåes kjøpt på Thansen. Koster 99kr, dekker hele foten og er kjempelett å få på å av! 

Anonymkode: 331fa...db3

De finnes overalt, og jeg syns de er pes å ta av uten å sitte

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid andre som skal tilrettelegge for folk. Det er MEG MEG MEG. De som har denne enorme selvsentrertheten kan prise seg lykkelig over at ikke alle tenker sånn. Da hadde det blitt kjipt for dem. 

Dessuten, hvis du sklir på gulvet med pigger så brekker du sannsynligvis noe i kroppen din. Kanskje blir du skadd for livet. Og bortsett fra at det er dumt for deg så må samfunnet ta regninga for din dumskap.

Anonymkode: 8f8ce...5f1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

De finnes overalt, og jeg syns de er pes å ta av uten å sitte

Men det er ikke butikkeier sitt problem. Det er et problem du må løse. 

Anonymkode: e5419...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis butikkene syns det er så fryktelig ille at kundene går inn med brodder, så sett nå for f.. i det minste fram en stol ved inngangen da, slik at ihvertfall noen av oss har mulighet til å ta de av..!!

Anonymkode: 69364...afc

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis butikkene syns det er så fryktelig ille at kundene går inn med brodder, så sett nå for f.. i det minste fram en stol ved inngangen da, slik at ihvertfall noen av oss har mulighet til å ta de av..!!

Anonymkode: 69364...afc

Men da må kundene SI fra da, så blir det gjort. 

Anonymkode: e5419...86b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da må kundene SI fra da, så blir det gjort. 

Anonymkode: e5419...86b

Ærlig talt, såpass burde butikkansatte greie å resonnere seg fram til selv.

Anonymkode: 69364...afc

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte sjefen på min "nærbutikk" om det var ok å gå med piggsko når jeg handlet og hun bare så på meg og sa "ja, klart det". Så ja, når jeg handler der går jeg med piggsko på.

(Om jeg skal på kjøpesenter eller til byen, så velger jeg bort piggsko, det er så mange tregulv og de vil jeg jo helst ikke skade. Da blir det brodder til og fra bussen, resten av tida ligger de trygt plassert i veska.) 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker man brodder så må man ha vett til å ta de av, klarer man det ikke selv så får man spør en forbipasserende. Man kan ikke gå rundt å ødelegge gulvet til folk. At voksne mennesker ikke klarer å ta såpass hensyn er helt utrolig. 

Anonymkode: a9b94...b65

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at butikkene bør sette frem en stol, men det går jo også an å lene seg mot en vegg? Jeg er gravid og sliter litt med balansen, men har likevel ingen problemer med å få av og på brodder uten å sette meg ned. :) 

Anonymkode: 00cd6...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig i at butikkene bør sette frem en stol, men det går jo også an å lene seg mot en vegg? Jeg er gravid og sliter litt med balansen, men har likevel ingen problemer med å få av og på brodder uten å sette meg ned. :) 

Anonymkode: 00cd6...0a5

Så bra, da trenger du ikke ta opp stolen for oss som trenger den :) 

Anonymkode: 45eeb...955

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sko med brodder og tar på beskyttelse over broddene når jeg skal inn i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...