Gå til innhold

Hvis tyngdekraften finnes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tyngdekraften er en relativt svak kraft. Den er ikke sterk nok til å trekke feks helium til sitt senter. 

Du klarer jo å overgå kraften ved å hoppe, selv om det er for en kort tid. 

Anonymkode: b8caa...073

Relativt svak kraft?? Sterk nok til å holde alle verdenshavene og alt som finnes på jorda plass er den ihvertfall😄 Magisk kraft rett og slett, som ingen har noe klart svar på hva egentlig er eller hva den består av.

Anonymkode: ceea7...cf0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og jeg skriver "hvis" fordi jeg har mine tvil.

Hvis tyngdekraften finnes, hvorfor stiger da helium ballonger? Det er så enkelt som at helium er lettere enn luft, og alt som er tyngre enn luft vil falle ned mens det som er lettere vil stige. Akkurat som at alt med høyere tetthet enn vann vil synke ned i vannet, mens alt med lavere tetthet vil flyte.

Tyngdekraft liksom.

Anonymkode: ceea7...cf0

 

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det som gjør at ting faller mot jorden er jo nettopp tyngdekraften. 

Anonymkode: 7561d...d6d

Det er ikke tyngden men tetthet som avgjør det, blir det påstått :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei nå synes  jeg du burde fått nobelpris i fysikk. Klarte å motbevise tyngdekraften med helium ballong 🤣👏

Anonymkode: 273ed...bb1

Har du ellers noe å bidra med?😊

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Så hva er teorien din da?

Det har jeg allerede skrevet

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngdekraften finnes nok ikke, for ingen har sett den. Omtrent som spøkelser .... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 minutter siden):

 

Det er ikke tyngden men tetthet som avgjør det, blir det påstått :D 

 

Det er tetthet som avgjør det ja. Bare å lese fysikk, så forstår man raskt det.

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (Akkurat nå):

Tyngdekraften finnes nok ikke, for ingen har sett den. Omtrent som spøkelser .... :ironi:

Når du snakker om spøkelser, rart at folk er så skeptiske til det, men svelger rått at tyngdekraften finnes. Er ikke noe mer bevis på den enn spøkelser for å si det sånn.

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg skriver "hvis" fordi jeg har mine tvil.

Hvis tyngdekraften finnes, hvorfor stiger da helium ballonger? Det er så enkelt som at helium er lettere enn luft, og alt som er tyngre enn luft vil falle ned mens det som er lettere vil stige. Akkurat som at alt med høyere tetthet enn vann vil synke ned i vannet, mens alt med lavere tetthet vil flyte.

Tyngdekraft liksom.

Anonymkode: ceea7...cf0

Tenker folka «down under» er helt uenige med deg om hva som er opp/ned. 

Anonymkode: ed4ec...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forklarte jo tyngdekraften selv? 😂

Anonymkode: 2cedd...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du ellers noe å bidra med?😊

Anonymkode: ceea7...cf0

Hei ts. Nei jeg bidrar ikke med annet enn å le litt av det og spøke om nobelpris i fysikk, fordi det er så dumt det som ble forsøkt  resonert. Beklager 😅

Anonymkode: 273ed...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det har jeg allerede skrevet

Anonymkode: ceea7...cf0

At tyngdekraften drar de tyngste tingene mot massesenter slik at det som er lettere blir presset opp? Slik du skrev i HI? Ja, det er helt riktig, og det er tyngdekraft.

Sterke og svake kjernekrefter og elektromagnetiske krefter er mye sterkere enn tyngdekrefter, men med store nok masser, kjenner vi tyngdekraften godt. Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei ts. Nei jeg bidrar ikke med annet enn å le litt av det og spøke om nobelpris i fysikk, fordi det er så dumt det som ble forsøkt  resonert. Beklager 😅

Anonymkode: 273ed...bb1

Ikke noe å beklage det altså, tåler såpass og kunne ikke brydd meg mindre😊

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette ikke er ett troll og du faktisk ikke blir overbevist av at tyngdekraft eksisterer når du selv vet av at ting med høyere massetetthet enn luft faller og ting med lavere massetetthet enn luft stiger, spør deg selv, hvorfor er det alltid oppover og nedover ting faller/stiger, selv i ett vakum?  Hvorfor detter ikke eplet av treet til høyre eller til venstre, men alltid nedover mot jordens midtpunkt?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være litt seriøs... De fleste anerkjenner at "tyngdekraften" eksisterer, og mener det er rart å stille spørsmål med det, men vet du hva tyngdekraften kommer av? Kan du forklare?

Eller forklarer du bare noe du ser ut ifra "tyngdekraften", på samme måte som fundamentalt religiøse forklarer alt de ser ut ifra sin tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEØm skrev (2 minutter siden):

At tyngdekraften drar de tyngste tingene mot massesenter slik at det som er lettere blir presset opp? Slik du skrev i HI? Ja, det er helt riktig, og det er tyngdekraft.

Sterke og svake kjernekrefter og elektromagnetiske krefter er mye sterkere enn tyngdekrefter, men med store nok masser, kjenner vi tyngdekraften godt. Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på.

Nei, det er ikke nødvendigvis tyngdekraft😅 Det er tettheten til et objekt som avgjør om det stiger eller faller i luften uavhengig noen utenforstående magisk kraft som trekker.

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg skriver "hvis" fordi jeg har mine tvil.

Hvis tyngdekraften finnes, hvorfor stiger da helium ballonger? Det er så enkelt som at helium er lettere enn luft, og alt som er tyngre enn luft vil falle ned mens det som er lettere vil stige. Akkurat som at alt med høyere tetthet enn vann vil synke ned i vannet, mens alt med lavere tetthet vil flyte.

Tyngdekraft liksom.

Anonymkode: ceea7...cf0

Jeg har mine tvil om at dette er et seriøst innlegg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja altså hvis det er lettere enn det noe er i stiger det. Er ikke det noe alle vet?

Hvis tyngdekraften IKKE finnes, hvorfor flyr ikke du rundt i verdensrommet, sammen med alle havene og alt? 

Alt har en tyngdekraft. Jo større masse jo sterkere, bare.

Anonymkode: dbd19...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 minutter siden):

For å være litt seriøs... De fleste anerkjenner at "tyngdekraften" eksisterer, og mener det er rart å stille spørsmål med det, men vet du hva tyngdekraften kommer av? Kan du forklare?

Eller forklarer du bare noe du ser ut ifra "tyngdekraften", på samme måte som fundamentalt religiøse forklarer alt de ser ut ifra sin tro? 

Nei, det må nesten de som er sikker på at den finnes forklare. Hva er tyngdekraften, og hva består den av?

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke nødvendigvis tyngdekraft😅 Det er tettheten til et objekt som avgjør om det stiger eller faller i luften uavhengig noen utenforstående magisk kraft som trekker.

Anonymkode: ceea7...cf0

Det er ikke magi. Det er fysikk.

Anonymkode: dbd19...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke magi. Det er fysikk.

Anonymkode: dbd19...159

Hva slags fysikk? Hva består den av?

Anonymkode: ceea7...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...