Gå til innhold

Tips mot porer, skitten hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må vell finnes noe som kan hjelpe mot porer🤔 jeg føler jeg har så skitten hud i ansiktet, i tillegg til at jeg har veldig mye porer akkurat under øynene/ved siden av nesen og i pannen. Jeg har prøvd så mye, også krem fra legen men ingenting fungerer. Misunner så veldig andre som har ren fin hud, som kan gå rundt uten sminke og fortsatt se fine ut, slik føler ikke jeg meg. Føler meg ikke fin en plass med skitten hud og alle disse porene, noen porer er større enn andre og viser selvfølgelig mye bedre. Så er det noen som har noen tips?☺️ kanskje noen som har hatt samme problem men som har fått det bort eller det har blitt bedre

Anonymkode: c4224...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du prøvd og hva fikk du av legen?

Hva mener du med skitten hud egentlig? Sorte prikker?

Anonymkode: be596...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg føler jeg har så skitten hud i ansiktet

Dette kan løses med en dusj i ny og ne.

Anonymkode: 3dae6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt hudpleieregime. Med dobbel rens om kvelden bl a. 

Anonymkode: 60452...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert bedre svar i kosmetikk-forumet. Men feks BHA/AHA-kremer, azelainsyre, oljerens.

Anonymkode: dad53...75b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva har du prøvd og hva fikk du av legen?

Hva mener du med skitten hud egentlig? Sorte prikker?

Anonymkode: be596...348

Glemte og forklare skitten hud. Men ja, veeldig mye sorte prikker, pluss kviser i tillegg. Har det overalt. Den jeg fikk av legen heter dalacin, men den funket ikke. Spurte legen om det fantes noe bedre, men fikk beskjed om at da måtte jeg da antibiotika. Men synts det hørtes merkelig ut, skal jeg liksom ta antibiotika mot uren hud🤔

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette kan løses med en dusj i ny og ne.

Anonymkode: 3dae6...07d

Dusjer hver dag, så var da veldig merkelig at jeg ikke har ren hud da..

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva har du prøvd og hva fikk du av legen?

Hva mener du med skitten hud egentlig? Sorte prikker?

Anonymkode: be596...348

Har også prøvd flere forskjellige rensekremer og slikt fra kicks, bodyshop og apoteket 

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du får sikkert bedre svar i kosmetikk-forumet. Men feks BHA/AHA-kremer, azelainsyre, oljerens.

Anonymkode: dad53...75b

Takk for tips!

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dusjer hver dag, så var da veldig merkelig at jeg ikke har ren hud da..

Anonymkode: c4224...105

Do må jo også vaske deg i dusjen, åpenbart så blir man ikke ren av å bare stå under vannet i en halvtime.

Anonymkode: 3dae6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur til en skikkelig hudpleier kan jo være et sted å starte? Så kan du få tips der

Anonymkode: 62490...3ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Do må jo også vaske deg i dusjen, åpenbart så blir man ikke ren av å bare stå under vannet i en halvtime.

Anonymkode: 3dae6...07d

Hvem dusjer uten å vaske seg med såpe? Tror ingen gjør det..🙄

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En tur til en skikkelig hudpleier kan jo være et sted å starte? Så kan du få tips der

Anonymkode: 62490...3ab

Ja har vurdert det men aldri vært hos en hudpleier før. Er det bare å finne en hudklinikk og skrive hva problemet er og bestille time. Eller er det en spesiell hudklinik du må til🤔

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem dusjer uten å vaske seg med såpe? Tror ingen gjør det..🙄

Anonymkode: c4224...105

Noen gjør visstnok det hvis de dusjer hver dag, men er fortsatt skitne etter de går ut av dusjen.

Anonymkode: 3dae6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege siden du har en del urenheter. Da får du grundig hjelp - bruk gule sider så finner du en i nærheten og ringer og forteller hva det gjelder. 
lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Modni skrev (6 minutter siden):

Hudlege siden du har en del urenheter. Da får du grundig hjelp - bruk gule sider så finner du en i nærheten og ringer og forteller hva det gjelder. 
lykke til! 

Ja kanskje jeg skal ta kontakt med en hudklinikk. Tusen takk!😊

Anonymkode: c4224...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The ordinary aha toner. Bruk den hver dag. Det løser opp oljene og hudrester som samler seg i porene. Kjøp også aha/bha peelen fra The Ordinary (den røde) og bruk den 1 gang i uken (på helt tørr hud!) 

disse sammen ned en god fuktighetskrem for å motvirke irritasjon vil over litt tid (noen uker) gi den en veldig god bedring i utredning av porer og generelt en renere og jevnere hud. Lykke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler frotteklut og så varmt vann du klarer på kluten. Spørs egentlig om det vil fjerne de svarte prikkene. Jeg er over 50 og aldri brukt annet ett mitt forslag og har ikke en eneste svart prikk noe sted. Bruker Canoderm å smører ansiktet med når jeg føler for det.

Har ei venninne som ble veldig overrasket over at jeg ikke bruker annet enn klut og varmt vann. Hun jobber selv med hudpleie og klarte ikke skjønne at huden min er så fin uten å bruke en masse remedier.

Anonymkode: 02498...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mlifjeld skrev (4 timer siden):

The ordinary aha toner. Bruk den hver dag. Det løser opp oljene og hudrester som samler seg i porene. Kjøp også aha/bha peelen fra The Ordinary (den røde) og bruk den 1 gang i uken (på helt tørr hud!) 

disse sammen ned en god fuktighetskrem for å motvirke irritasjon vil over litt tid (noen uker) gi den en veldig god bedring i utredning av porer og generelt en renere og jevnere hud. Lykke til. 

Takk for tips! Skal teste det ut😊

Anonymkode: c4224...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...