Gå til innhold

Prøver du klær når du har opprydding i klesskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver nesten alt. Mimrer litt over noen spesielle kjoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LiseTV skrev (15 minutter siden):

Prøver nesten alt. Mimrer litt over noen spesielle kjoler.

Jeg har gitt meg selv lov til å beholde en plastkasse med klær som jeg tviler på vil bli brukt igjen. Minner. 

Vil jeg legge inn noe nytt må noe annet ut. 

Anonymkode: 250b6...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å rydde i klesskapet 1-2 ganger i året, men jeg gidder ikke å prøve alt. Kun de plaggene jeg er usikker på om passer prøver jeg på, men ofte vet jeg om jeg vil beholde noe eller ikke.

Hvis jeg ikke har brukt noe på en stund eller det er slitt/blitt hull i så vet jeg om jeg vil beholde det eller ikke. Noe syr jeg om, men mye blir gitt bort eller blir solgt.

Jeg har blitt strengere med meg selv når det gjelder å kvitte meg med ting og også strengere med hva jeg kjøper, selv om jeg går på noen bomkjøp av og til.

Før var synes jeg det var vanskelig å kvitte meg med ting selv om jeg egentlig ikke likte dem lenger eller brukte dem, så da kunne det hope seg opp med ting, men orket ikke å ha så mye ting etter hvert. Det ble enklere å kvitte seg med ting når jeg først var i gang.

Anonymkode: eb35d...ca0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såpass lite klær at jeg vet godt hva jeg bruker og ikke. Hver vår rydder jeg klesskapet, legger alt jeg ikke bruker i klescontainer

Anonymkode: 97306...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe går rett i søpla, noe prøves, men kastes, noe prøves og legges i pose jeg har stående et år for å se om det er aktuelt å bruke igjen, og noe får en ny vår. 

Anonymkode: 4a7d3...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fordi jeg går ned i vekt,så må jeg sjekke om de fortsatt passer eller er blitt for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må prøve en del før jeg enten henger det tilbake i skapet, eller legger det i UFF-haugen. UFF-haugen gjennomgås av mannen min, det hender han overtar en festkjole eller annet.👗 (han driver litt med drag). Blir som oftest én større innlevering i UFF-container i løpet av året.

Anonymkode: 70126...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 15.33):

Trenger å få tatt en skikkelig opprydding. Beste er vel å prøve tøyet, for å se hva som fremdeles faller i smak men da tar oppryddingen evig lang tid og blir stadig utsatt? Hvordan gjør dere det når dere har en opprydding i klesskap?

Anonymkode: c9efc...506

Nei. Vet jo hva som ikke blir brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ikke. Har lite klær. Etter siste opprydding har jeg utenom er par basistopper, treningsklær, ulltøy og sommerklær under 30 plagg i klesskapet. Har såpass lite at det jeg har blir brukt, og blir det ikke brukt så blir det donert.

Jeg så på et par videoer på YouTube der folk hadde stor opprydding i klesskap og det var galskap mengden klær de hadde, ofte 4-500 plagg før opprydding. Ble rett og slett kvalm av å se på. 

Anonymkode: df4d9...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver kun det jeg håper passer. Det jeg er lei , er flere år gammelt eller det som er ødelagt blir tatt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun to bukser og fire gensere. To sett penklær. Har sjelden opprydding. Lite penger, derav lite klær. Har forresten ikke skap heller. En kommode. 

Anonymkode: 7a390...133

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt samme vekt i 30 år, så gidder ikke prøve. Men når plagget blir liggende eller hengende i skapet ‘til pynt’ og det har gått mer enn 5 år uten å bruke det så legger jeg det i kasse med klær som selges på Finn eller gis bort til veldedighet. Deg er lettere å kvitte seg med det når jeg vet det går til gjenbruk.

Anonymkode: 9b0b2...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 15.33):

Trenger å få tatt en skikkelig opprydding. Beste er vel å prøve tøyet, for å se hva som fremdeles faller i smak men da tar oppryddingen evig lang tid og blir stadig utsatt? Hvordan gjør dere det når dere har en opprydding i klesskap?

Anonymkode: c9efc...506

Sorterer i 3 haugen, sikker/usikker/doner, usikker prøver jeg på etter alt er sortert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så lenge plagget ikke er utslitt og åpenbart ikke blir brukt mer, synes jeg det er viktig å prøve for å se hvordan plaggene passer. Kanskje gjenoppdages et plagg jeg trodde jeg var lei av, eller ser at det jeg trodde var et bomkjøp likevel passer fint. 

I tillegg har jeg alt for mange ganger angret på at jeg kvittet meg med fullt brukbare plagg, så det skal mye til før jeg kvitter meg med klær for godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...