Gå til innhold

Prøver du klær når du har opprydding i klesskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å få tatt en skikkelig opprydding. Beste er vel å prøve tøyet, for å se hva som fremdeles faller i smak men da tar oppryddingen evig lang tid og blir stadig utsatt? Hvordan gjør dere det når dere har en opprydding i klesskap?

Anonymkode: c9efc...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender jeg prøver på ja. Og finner egentlig en del ganger noen favoritter som blir det på nytt. Går litt i bølger. 

Anonymkode: ff923...bfa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver på.

Anonymkode: bd388...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nei-plagg gidder jeg ikke prøve, men om jeg er usikker på noe så prøver jeg. 

Anonymkode: 0fa06...d8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver noen av plaggene, men de fleste vet jeg om jeg vil beholde eller ikke, uten å prøve de.

Anonymkode: 3d419...39c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på dem jeg er usikkre på. 

 

Syns det er vanskelig å gi slipp på klær selv om jeg ikke liker dem for tenker alltid hva om, eller kanskje jeg kan sy det til noe nytt. Men tror det er lurt å bare gi slipp om du virkelig ikke blir engasjert av tanken på noe, men det må du kjenne på hva som blir rett for deg. Har du sett Marie Kondo? Jeg bruker å se andre rydde i sine skap på youtube for å bli inspirert om jeg trenger engasjement for å starte, eller fortsette. 


Bruker å ta alt ut av skapet og bruker alltid lang tid, men ikke sikkert du gjør.  Om det blir overveldene så kanskje ta seksjon for seksjon? 

Anonymkode: 482e8...635

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøver på dem jeg er usikkre på. 

 

Syns det er vanskelig å gi slipp på klær selv om jeg ikke liker dem for tenker alltid hva om, eller kanskje jeg kan sy det til noe nytt. Men tror det er lurt å bare gi slipp om du virkelig ikke blir engasjert av tanken på noe, men det må du kjenne på hva som blir rett for deg. Har du sett Marie Kondo? Jeg bruker å se andre rydde i sine skap på youtube for å bli inspirert om jeg trenger engasjement for å starte, eller fortsette. 


Bruker å ta alt ut av skapet og bruker alltid lang tid, men ikke sikkert du gjør.  Om det blir overveldene så kanskje ta seksjon for seksjon? 

Anonymkode: 482e8...635

Om jeg er usikker på et plagg gir jeg det alltid en ny sjanse. Og om jeg ikke har brukt det på 6 måneder etter det, så ryker det. For da kommer jeg ikke til å bruke det uansett (noe hensyn til årstider må tas da 😊).

Anonymkode: 0fa06...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver alle klær jeg er usikker på. Ting som har flekker, hull eller annet går i søpla. Etter 2 fødsler og mye jojo vekt så må jeg nesten prøve klærna 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ting jeg ikke har brukt på en stund 👍🏻

Anonymkode: 15217...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver som regel bare de klærne jeg er usikker på. Jeans/bukser er jo alltid en utfordring.  Fikk tatt en god opprydning forleden og gitt bort masse. Prøver å "shoppe" litt i mitt eget klesskap og skape nye antrekk etc. Har shoppestopp ut året. 

Anonymkode: 0db58...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles som et ork. Skulle tatt et oppgjør i undertøyskuffene også. Ubrukelige sokker, slitte truser og dusinvis med strømpebukser som enten er nuppete eller som ikke blir brukt p.g.a. de siger eller er for små.. joda, blir bare utsatt.

Anonymkode: 559dd...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ut av skapet og legger i en ja eller nei- haug. Dytter i søplesekker og får det ut fortest mulig. Prøver ikke. Det hender at jeg inviterer venninner som kan få forsyne seg, men det minker ikke noe særlig. Sist vinterferie fikk jeg ut av huset fem søplesekker. Jeg hadde likevel nok å kle på meg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Men jeg henger de med hengeren feil veil, eller legger de til høyre i skuffen (bukser). Så er "regelen" at jeg de neste dagene/ukene skal jobbe meg gjennom det, og beholde eller gi bort. Plagg som fortsatt ligger/henger feil etter 1-2 måneder ryker, da er jeg egentlig ikke så interessert i de. (unntak; sesongklær, da tar jeg innimellom en runde med prøving) 

Anonymkode: 250b6...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver alltid! Det hender jeg får meg en overraskelse og finner en ny favoritt, eller finner noe jeg kan kombinere på en ny måte.

Anonymkode: e216c...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver de plaggene jeg er usikker på, men ikke de plaggene jeg vet jeg vil kvitte meg med.

Anonymkode: 72f5a...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sjeldent det er noe i skapet som ikke faller i smak. De gangene det skjer, så oppdager jeg det mens jeg skal kle på meg til fest eller noe, da legger jeg det til sides i egen skuff, og så hentet frem igjen noen uker eller måneder senere og prøvd igjen. Hvis det fortsatt ikke faller i smak så kastes det. 

Det jeg er usikker på om passer prøver jeg, men igjen, det oppdager jeg vanligvis i det jeg skal skifte klær, ikke under opprydning. 

Men jeg har hatt ganske stabil vekt og stil såpass lenge at det er sjeldent noe kastes pga størrelse eller stil. 
Rydder hele klesskapet to ganger i året, og kaster det som er slitt eller ikke lengre brukes, samtidig som jeg pakker bort sesongklær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig ofte ender slike rydderunder i at jeg blir utslitt, oppgitt og i dritthumør etter å ha prøvd alle de kjipe klærne som ikke sitter som de skal. Jeg er dum nok til å ha et håp om at "joda, jeg liker jo denne genseren når jeg ser på den", men så liker jeg den ikke når jeg tar den på meg allikevel.

Sliter likevel med å kaste plagg jeg egentlig synes er fine. Det beste ville være om jeg mistet alt sammen i en vannlekkasje eller noe. 

Anonymkode: 896d4...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å prøve det jeg er usikker på. Især om det er lenge siden jeg sist brukte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et slags system, det jeg bruker henges til venstre, det som henger til høyre er ting jeg ikke har brukt siste sesong, det som evt er sånn at jeg tenker "dette må jeg ta vare på" henges da over til en annen del av garderoben og resten sendes til resirkulering hos frivillige organisasjoner uten at jeg prøver det - det har tross alt hengt der ett år liksom uten å bli brukt.. 

Anonymkode: e4527...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...