Gå til innhold

Aksel Hennie får hovedrollen i den norske versjonen av Jesus Christ Superstar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Aner ikke hvordan Aksel er som musikal-artist. Men han har slik jeg har forstått det ingen erfaring verken som vokalist eller musikal-artist.  Så regner med at ferdighetene er tilsvarende. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Her sier vel Aksel rett ut at han tok rollen fordi det ville være gøy å gjøre noe han aldri har gjort før. Det var også Folketeateret som kom til han med tilbudet om hovedrollen helt uten at han hadde noe annet å vise til enn at han er et kjent filmnavn. Så det er jo åpenbart at de som castet ikke bryr seg om det musikalske. Aksel nevner heller ikke noe om det musikalske i intervjuet. 

 

Anonymkode: b1f1b...8d2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men sånn er no verda blitt. Sjå til og med på NRK som knapt har skuespelarar i seriane sine. Feks Side om side. Det er vel berre ein eller 2 som er utdanna skuespelarar? 

Anonymkode: ade25...670

Side om side syns jeg er artig, syns de som er med der fungerer godt der. Generelt (sett vekk fra Side om side), syns jeg at mange kan gjøre gode skuespiller-prestasjoner uten å være utdannet skuespiller, men sang- og musikkpresastasjoner er noe annet. Man måå ha en skikkelig god og kraftig stemme og en viss musikalsk forståelse for å kunne gjøre gode prestasjoner i store musikaler som denne.

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (3 minutter siden):

Takk til deg og de andre som var snille og svarte meg. 
Jeg er skikkelig  JCS-nerd, elsker musikken og hele greia. 
Jeg fikk øynene opp for den da jeg for et par år siden hørte Frank Skogås synge judas i den forrige versjonen med Hank von helvete i tittelrollen. 
Han gjorde en meget bra judas både sangmessig og skuespillerwise.

Nå er Frank Kjosås en av de tidligere skjulte perlene på norsk scene. Glad for at han ble virkelig sett etter halvbroren. Har selv fulgt han siden jeg så han tilfeldigvis i Peter Pan i 2007. Så også han som Judas, next to normal og book of mormon. skulle ønske jeg fikk sett mer, men bor ikke i Oslo. Så litt langt å reise for en kveld på teater. 

Anonymkode: a52fd...cd0

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her sier vel Aksel rett ut at han tok rollen fordi det ville være gøy å gjøre noe han aldri har gjort før. Det var også Folketeateret som kom til han med tilbudet om hovedrollen helt uten at han hadde noe annet å vise til enn at han er et kjent filmnavn. Så det er jo åpenbart at de som castet ikke bryr seg om det musikalske. Aksel nevner heller ikke noe om det musikalske i intervjuet. 

 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Jeg så det. Det er helt tydelig at de som caster ikke bryr seg om det musikalske her, og det er tydelig at Aksel ikke har respekt eller forståelse for hva han har sagt ja til. Ekstremt skuffende. 

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Side om side syns jeg er artig, syns de som er med der fungerer godt der. Generelt (sett vekk fra Side om side), syns jeg at mange kan gjøre gode skuespiller-prestasjoner uten å være utdannet skuespiller, men sang- og musikkpresastasjoner er noe annet. Man måå ha en skikkelig god og kraftig stemme og en viss musikalsk forståelse for å kunne gjøre gode prestasjoner i store musikaler som denne.

Anonymkode: 69694...09d

Enig. Det er også noe som ikke kan læres på kort tid. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Side om side syns jeg er artig, syns de som er med der fungerer godt der. Generelt (sett vekk fra Side om side), syns jeg at mange kan gjøre gode skuespiller-prestasjoner uten å være utdannet skuespiller, men sang- og musikkpresastasjoner er noe annet. Man måå ha en skikkelig god og kraftig stemme og en viss musikalsk forståelse for å kunne gjøre gode prestasjoner i store musikaler som denne.

Anonymkode: 69694...09d

Enig, + det er stor forskjell på å være plateartist/popstjerne og være utdannet som musikalartist i tillegg. Jeg har hørt kjente plateartister som er... for å si det hyggelig, skammelig liten og svak på en stor scene. Når de står blant folk som virkelig har noe på en scene å gjøre, så er det flaut å høre på. Jeg har også hørt musikalartister, altså skuespillere som er utdannet innen musikal sjangeren, som har en sterkere og allsidig stemmene enn store kjente artister. 

Har også sett kjente skuespillere på teater scenen som virkelig ikke kan å spille teater. Men som er mer enn brukbar foran kamera. Film/TV og teater er to forskjellige ting. Det finnes mange skuespillere som har utdanningen innen teater, som jobber i film og tv og de gjør det bra på scenen. Men så har du de som er kjent for å være kjent, som har spilt i titalls filmer og serier og gjør jobben sin bra, uten et snev av teatertalent. 

Anonymkode: a52fd...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er Frank Kjosås en av de tidligere skjulte perlene på norsk scene. Glad for at han ble virkelig sett etter halvbroren. Har selv fulgt han siden jeg så han tilfeldigvis i Peter Pan i 2007. Så også han som Judas, next to normal og book of mormon. skulle ønske jeg fikk sett mer, men bor ikke i Oslo. Så litt langt å reise for en kveld på teater. 

Anonymkode: a52fd...cd0

Enig. 
Ja, selvfølgelig er det Kjosås… Skogås jeg da for sikkerhets skyld 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Frank Skogås? Kven er det? Får ikkje opp noko på Google

Anonymkode: ade25...670

Mente Kjosås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, Aksel, men i denne rollen vil du aldri kunne nærme deg den fyren her:

Ha, ha, jeg ser nå at videoen er dritdårlig og ikke henger sammen med lydsporet. Men gi for en gangs skyld blanke i det visuelle og hør på Ian Gillan isteden.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Behøver ikke å gå for nyutdannede en gang. Da argumentet imot (les tv2 artikkelen) er gyldig, surt men gyldig. Man må jobbe seg oppover, du starter dessverre ikke på toppen på teater. Det er for de få unike og talentfulle som blir håndplukket rett fra skolebenken. En så stor musikal krever en god del erfaring og talent i tillegg, noe du sjeldent finner hos nyutdannede. 
Problemet er at vi har flere store teater rundt om i landet. Oslo er ikke eneste storbyen vi har. Det finnes mange perler som er godt kjent med musikal sjangeren, som har det som trengs for en scene i Oslo. Men som nå har blitt helt oversett, kun fordi de går for tryner folk har sett på film og TV for å selge billetter. 

Det finnes ikke unnskyldning for å gi så store roller i en så kjent musikal til folk som ikke har de kvalifikasjonene som trengs. Det er rett og slett provoserende. 

Anonymkode: a52fd...cd0

Enig. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:


For de som ikke vil betale for å lese. Her er en gratis og bedre artikkel. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ut-mot-ny-oppsettning-en-han/16430461/

Anonymkode: a52fd...cd0

Det blir tullete når de som har castet sier de har "valgt de beste og ikke kun valgt kjendisnavn" når de har valgt kjendisnavn uten noe relevant erfaring. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er den eneste jeg har hørt om av de i castingen

Anonymkode: 21196...8f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aylar  Maria Magdalena da eller? 

Anonymkode: b436a...a70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropper nok å se denne ja. Det var ille nok med Sondre Lerche i Moulin Rouge. Kjempeoppsetning, bortsett fra den mannlige hovedrollen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er den eneste jeg har hørt om av de i castingen

Anonymkode: 21196...8f8

Du har hørt om Ingrid Håvik i Highasakite? Og Espen Lind? Det er kanskje de to som har noe å komme med i denne sammenheng, men de andre er jo bare skuespillere uten sangerfaring..

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (2 timer siden):

Dropper nok å se denne ja. Det var ille nok med Sondre Lerche i Moulin Rouge. Kjempeoppsetning, bortsett fra den mannlige hovedrollen...

Åh? Har ikke fått med meg at han spilte i den, men var han dårlig altså? 

Anonymkode: c5b14...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh? Har ikke fått med meg at han spilte i den, men var han dårlig altså? 

Anonymkode: c5b14...899

Ja, synes ikke han var noe særlig. Verken på synging, dansing eller skuespill. Stor kontrast til Heidi Ruud Ellingsen i den andre hovedrollen. F.eks. Espen Grjotheim hadde vært et MYE bedre valg.  

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg så for meg at Espen Grotjheim eller Andre Søfteland i hovedrollene, de har jo allerede vært med i mange produksjoner på Folketeateret.  Sigurd Marthinussen (nå hovedrolle i Miss Saigon) skal være med som rollen «Simon». Litt usikker på hvor stor rolle det er!?. Han er vel såvidt jeg vet musikalartist. 

Disse tre nevnt over var de som opptrådte i låten fra Jesus Christ Superstar under musikalfesten på Folketeateret i november. Så derfor så jeg nok på de som et naturlig valg.

Jeg har selv vært på Mamma Mia, Miss Saigon, Reisen til julestjernen, Mathilda og Chess de siste årene. Skal se Sound of Music og Jesus Christ Superstar i år. Har vært veldig imponert over det Scenekvelder har produsert på Folketeateret. Jeg er spent på hvordan musikalen blir til høsten, og tror det vil blir en bra opplevelse uansett.

Ensemblet ble forøvrig lagt ut i dag, og det ser veldig bra ut. Mange kjente fjes fra musikalene nevnt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trua. Tror Aksel Hennie har en kraftig stemme og er god i å synge. Han har jo sunget før også. Kanskje ikke musikal, men synge kan han. 

Anonymkode: 28341...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei det blir bare komisk. Sorry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...