Gå til innhold

Aksel Hennie får hovedrollen i den norske versjonen av Jesus Christ Superstar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge så er det som kjent en liten knippe skuespillere som skal få alle rollene i norske filmer. Nå skal de samme kjendisene ha hovedrollen i den norske versjonen av Jesus Christ Superstar.  https://www.aftenposten.no/kultur/i/9zP6dr/stor-frustrasjon-rundt-kjendiser-i-hovedroller-sjokkerende

Virker som om de som er ansvarlig for castingen tror at nordmenn kun vil se en produksjon om Aksel Hennie og gjengen har hovedrollene.  Kanskje har han rett. Eller kanskje er det slik at nordmenn flest er lei Aksel Hennie og co for lenge siden og hadde fortrukket noen nye fjes og noen som ble valgt for musikal-ferdighetene fremfor navnet. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I Norge så er det som kjent en liten knippe skuespillere som skal få alle rollene i norske filmer. Nå skal de samme kjendisene ha hovedrollen i den norske versjonen av Jesus Christ Superstar.  https://www.aftenposten.no/kultur/i/9zP6dr/stor-frustrasjon-rundt-kjendiser-i-hovedroller-sjokkerende

Virker som om de som er ansvarlig for castingen tror at nordmenn kun vil se en produksjon om Aksel Hennie og gjengen har hovedrollene.  Kanskje har han rett. Eller kanskje er det slik at nordmenn flest er lei Aksel Hennie og co for lenge siden og hadde fortrukket noen nye fjes og noen som ble valgt for musikal-ferdighetene fremfor navnet. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Hvordan er Aksel Hennie som musikalartist da, skal tro? Synger han bra?

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å se den, fordi Aksel Hennie er med. Teater er dyrt. Å se den med han i hovedrollen er ikke verdt pengene. Jesus Christ Superstar krever gode stemmer og god skuespill i en person. Det er ikke nok å være 50% i en slik musikal. 

Jesus Christ Superstar er en av favoritt musikalen min og jeg har sett den i Oslo, Trondheim, London og New York 2 ganger. Så klart sett flere filmet versjoner. Jeg er for å se nye versjoner og tolkninger. Jeg kommer ikke til å se denne versjonen. 

Uten å ha sett stort til dem, så vil jeg kalle dette en dårlig casting til en så ikonisk musikal. Jeg kan ramse opp titalls skuespillere fra flere store og små teaterscener i Norge som hadde passet perfekt. 

For de som ikke vil betale for å lese. Her er en gratis og bedre artikkel. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ut-mot-ny-oppsettning-en-han/16430461/

Anonymkode: a52fd...cd0

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å se den, fordi Aksel Hennie er med. Teater er dyrt. Å se den med han i hovedrollen er ikke verdt pengene. Jesus Christ Superstar krever gode stemmer og god skuespill i en person. Det er ikke nok å være 50% i en slik musikal. 

Jesus Christ Superstar er en av favoritt musikalen min og jeg har sett den i Oslo, Trondheim, London og New York 2 ganger. Så klart sett flere filmet versjoner. Jeg er for å se nye versjoner og tolkninger. Jeg kommer ikke til å se denne versjonen. 

Uten å ha sett stort til dem, så vil jeg kalle dette en dårlig casting til en så ikonisk musikal. Jeg kan ramse opp titalls skuespillere fra flere store og små teaterscener i Norge som hadde passet perfekt. 

For de som ikke vil betale for å lese. Her er en gratis og bedre artikkel. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ut-mot-ny-oppsettning-en-han/16430461/

Anonymkode: a52fd...cd0

Ja, jeg synes også det var en dårlig cast for en så stor musikal. Her burde de hyret inn noen som virkelig kan synge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes også det var en dårlig cast for en så stor musikal. Her burde de hyret inn noen som virkelig kan synge. 

og spille....?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er Aksel Hennie som musikalartist da, skal tro? Synger han bra?

Anonymkode: 69694...09d

Aner ikke hvordan Aksel er som musikal-artist. Men han har slik jeg har forstått det ingen erfaring verken som vokalist eller musikal-artist.  Så regner med at ferdighetene er tilsvarende. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk Norge. Går ikke an å se noe som Norge produserer uten å få servert de samme menneskene som man alltid ser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan er Aksel Hennie som musikalartist da, skal tro? Synger han bra?

Anonymkode: 69694...09d

Det får vi håpe. Jesus-rollen er sangteknisk krevende. 
Særlig her:

(Ted Neely i rollen som Jesus i filmversjonen fra -73)

 

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aner ikke hvordan Aksel er som musikal-artist. Men han har slik jeg har forstått det ingen erfaring verken som vokalist eller musikal-artist.  Så regner med at ferdighetene er tilsvarende. 

Anonymkode: b1f1b...8d2

Hjelp

Hvem skal synge rollen som Judas da? Den er nesten enda mer avgjørende enn tittelrollen…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jesus Christ Superstar krever gode stemmer og god skuespill i en person. Det er ikke nok å være 50% i en slik musikal. 

100% enig i dette. Store musikaler krever store, gode stemmer. Veldig rart at de caster helt vanlige skuespillere som ikke kan servere store musikalske prestasjoner. Jeg tror de mister mye publikum på dette.

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (4 minutter siden):

Hjelp

Hvem skal synge rollen som Judas da? Den er nesten enda mer avgjørende enn tittelrollen…

Jeppe Beck Laursen

Her er heile castinga: https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/q1jAL0/ingrid-haavik-spiller-mot-aksel-hennie-i-jesus-christ-superstar

Blir stas å sjå Bjarte Tjøstheim som Kong Herodes, då! ❤️ 

Anonymkode: ade25...670

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bacteria said:

Hjelp

Hvem skal synge rollen som Judas da? Den er nesten enda mer avgjørende enn tittelrollen…

Jeppe Beck Laursen er Judas. Jeppe sang i sølvguttene fra han var 7 til han var 11(så før han kom i stemmeskifte). Og der stopper hans musikalske karriere. 

 

Anonymkode: b1f1b...8d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert på akkurat det samme. Musikal er en egen sjanger som krever sitt av både skuespill, artikulasjon, sang og dans, og det utdannes mange dyktige musikalartister i Norge hvert år. Hvorfor ikke gi disse en sjanse? I en bransje der det fra før er knapphet på jobber, så skal eksisterende kjente navn som ikke har erfaring med musikal få hovedrollene? 

Jeg har i utgangspunktet ingenting imot de som er castet, de er alle gode på sine ting. Men akkurat musikalroller kunne de gitt til noen andre. 

Anonymkode: b93e8...7d1

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (5 minutter siden):

Hjelp

Hvem skal synge rollen som Judas da? Den er nesten enda mer avgjørende enn tittelrollen…

Jeppe Beck Laursen.. jeg visste ikke hvem han var før jeg googlet, skuespiller han også, men sang i Sølvguttene fra han var 7-11 år.. Det er IKKE nok sangbakgrunn til å kunne gjøre en bra Judas! Nei, jeg kommer ikke til å se dette.

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det utdannes mange dyktige musikalartister i Norge hvert år. Hvorfor ikke gi disse en sjanse?

Ja hvorfor ikke??? Dette er jo helt idiotisk! Mange jobber hardt, år etter år, for å bli en dyktig musikalartist. Skjønner ikke hva de har tenkt her.

Anonymkode: 69694...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeppe Beck Laursen.. jeg visste ikke hvem han var før jeg googlet, skuespiller han også, men sang i Sølvguttene fra han var 7-11 år.. Det er IKKE nok sangbakgrunn til å kunne gjøre en bra Judas! Nei, jeg kommer ikke til å se dette.

Anonymkode: 69694...09d

Takk til deg og de andre som var snille og svarte meg. 
Jeg er skikkelig  JCS-nerd, elsker musikken og hele greia. 
Jeg fikk øynene opp for den da jeg for et par år siden hørte Frank Kjosås synge judas i den forrige versjonen med Hank von helvete i tittelrollen. 
Han gjorde en meget bra judas både sangmessig og skuespillerwise.

Endret av Bacteria
Rettet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men sånn er no verda blitt. Sjå til og med på NRK som knapt har skuespelarar i seriane sine. Feks Side om side. Det er vel berre ein eller 2 som er utdanna skuespelarar? 

Anonymkode: ade25...670

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Takk til deg og de andre som var snille og svarte meg. 
Jeg er skikkelig  JCS-nerd, elsker musikken og hele greia. 
Jeg fikk øynene opp for den da jeg for et par år siden hørte Frank Skogås synge judas i den forrige versjonen med Hank von helvete i tittelrollen. 
Han gjorde en meget bra judas både sangmessig og skuespillerwise.

Frank Skogås? Kven er det? Får ikkje opp noko på Google

Anonymkode: ade25...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke se den fordi han er med. 

Anonymkode: 29043...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har reagert på akkurat det samme. Musikal er en egen sjanger som krever sitt av både skuespill, artikulasjon, sang og dans, og det utdannes mange dyktige musikalartister i Norge hvert år. Hvorfor ikke gi disse en sjanse? I en bransje der det fra før er knapphet på jobber, så skal eksisterende kjente navn som ikke har erfaring med musikal få hovedrollene? 

Jeg har i utgangspunktet ingenting imot de som er castet, de er alle gode på sine ting. Men akkurat musikalroller kunne de gitt til noen andre. 

Anonymkode: b93e8...7d1

Behøver ikke å gå for nyutdannede en gang. Da argumentet imot (les tv2 artikkelen) er gyldig, surt men gyldig. Man må jobbe seg oppover, du starter dessverre ikke på toppen på teater. Det er for de få unike og talentfulle som blir håndplukket rett fra skolebenken. En så stor musikal krever en god del erfaring og talent i tillegg, noe du sjeldent finner hos nyutdannede. 
Problemet er at vi har flere store teater rundt om i landet. Oslo er ikke eneste storbyen vi har. Det finnes mange perler som er godt kjent med musikal sjangeren, som har det som trengs for en scene i Oslo. Men som nå har blitt helt oversett, kun fordi de går for tryner folk har sett på film og TV for å selge billetter. 

Det finnes ikke unnskyldning for å gi så store roller i en så kjent musikal til folk som ikke har de kvalifikasjonene som trengs. Det er rett og slett provoserende. 

Anonymkode: a52fd...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...