Gå til innhold

Hvor lenge etter forlovelse begynte du å planlegge bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

?

Anonymkode: cb5d6...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umiddelbart, fordi vi satte dato for bryllupet samtidig. Fikk gjort unna de største tingene som å bestille lokale, vigsel, mat og fotograf ganske kjapt. Deretter tok vi tøy, invitasjoner og sånt annet småplukk etterhvert.

Anonymkode: 21b15...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var forlovet i tre år før vi giftet oss, og hadde bodd sammen i 2 år.  Hadde tenkt oss en enkel vielse hos sorenskriveren uten noe ståhei.  Vi sparte til boligtomt og hus. Dessuten syntes ingen av oss at kirkebryllup og bryllupsfest var viktig.  

Det var mine svigerforeldre som absolutt skulle ha oss i kirken.  Så mye betydde det for dem at de tilbød seg å betale for det hele, om vi bare ville gjøre det.  Planleggingen startet ut enkelt, men etter hvert ble det hele større og større.  Jeg var hvit brud fordi svigermor kneba meg.  Da hun viste meg gjestelisten, men nær 80 middagsgjester, gråt jeg en skvett.  

I min manns familie er det bare sånn.  Dåp, bryllup, begravelse.  Alle tradisjonelle begivenheter skal feires.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss ikke, vi hadde snakket om på tull og gifte oss på 40 års dagen min. Men så fikk svigermor nyss i det og da bare bestemte vi oss at da gifter vi oss da, og det var vel 1 mnd før. Var i korona tiden så var maks 20 tilsammen som passet oss perfekt

Anonymkode: 4441f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en gang. Fulgte gammel skikk om at bryllup skal være innen et år etter forlovelse 🙂

Anonymkode: 67386...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6mnd. Altså vi gifter oss etter et halvt år. 

Endret av Stor pike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for dato i løpet av noen dager etter at han fridde, og vi giftet oss 6mnd senere. Vi ville giftet oss enda fortere, men det hadde blitt midt i ferien til folk, og de hadde gjerne allerede planer for sommeren. 

Anonymkode: 15792...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte egentlig med en gang, i hvert fall ganske kort tid etterpå. Giftet oss 10 måneder etter forlovelsen. 

Anonymkode: 5fcb9...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn gammeldags og syns at det skal gå maks 1 år mellom forlovelse og bryllup. Så derfor tenker jeg at man begynner ganske så straks me då planlegge, avhengig størrelse på bryllup og type. 

Anonymkode: 0b427...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nyforlovet og har bare smådrodlet om bryllupet foreløpig. Vi har det ikke travelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt dato for bryllup samme dag som vi ble enige om å gifte oss, så svaret er vel "umiddelbart". Resten ble ordnet ganske raskt etter. Periode på seks måneder, som flere nevner her. 

"Forlovet" har aldri vært en tilstand for min del. Når vi først kom der at vi var klar for ekteskap så var det jo målet å komme seg dit så raskt som mulig. 

Anonymkode: e960d...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

?

Anonymkode: cb5d6...749

5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlovet oss juni 2016, begynte planlegging januar 2017 og giftet oss mai 2017.

Anonymkode: 31175...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dag. Samboeren min booket både kirke og lokalene dagen etter forlovelsen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så smått dagen etterpå, bare å se på inspirasjon. Booket vel lokalet etter 5 mnd (jeg bodde i England og vi skulle gifte oss i Norge, så ventet til sommerferien så jeg kunne dra hjem og se lokalene fysisk). Vi giftet oss 1,5 år etter forlovelsen.

Anonymkode: 328f4...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var egentlig aldri forlovet, ble fridd til med blomster og var gift ca. 7 mnd  etter, dette blir 8 år siden. Vi giftet oss på mitt hjemsted som er langt unna der vi bor, kunne vi ikke være med i detaljplamleggingen. Bryllupsfesten var på et sjarmerende lite hotell og via mail kom vi med ønsker for farger osv. Vi var innom en stund før og smakte på ulike menyer for å bli enige om middag. Så det var veldig lite å gjøre, men selvsagt dyrere enn om vi hadde gjort mer selv. 

Anonymkode: 125f1...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å drodle og drømme med en gang, dette var våren 2020, så det var fint å ha noe positivt å se fram til. Vi satte en tentativ dato og regnet på ca budsjett vi ville trenge før vi begynte å spare. Giftet oss nesten 2,5 år etter forlovelsen. Vi måtte ha såpass med tid for å spare nok penger 😊

Anonymkode: cdfbe...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte dato for bryllupet med en gang vi fikk avklart når lokalet vi ønsket var ledig, og booket deretter fotograf. Begge deler innen et par dager etter forlovelsen. Og så sendte vi ut save the dates, siden vi har familie over hele verden og ønsket at de som hadde lyst til å komme, skulle få maks tid til å planlegge.

Jeg må innrømme at jeg ser litt ned på folk som er "forlovet" i flere år. De er jo ikke egentlig forlovet i mine øyne - de har en vag idé om at de kanskje skal gifte seg "en gang". Det er stadiet FØR forlovelse i mine øyne.

Anonymkode: a388a...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var veldig opptatt av at man skulle gifte seg innen ett år etter forlovelsen, så vi startet planleggingen ganske umiddelbart. Giftet oss 8 måneder etter forlovelsen. 

Anonymkode: 7c5a6...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...