AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #41 Skrevet 8. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det må det ikke men det er da ikke billig med Norges ferie helldr Anonymkode: 1ca91...869 Det kommer jo helt an på hva man velger å gjøre. Vi hadde flere billige norgesferier hvor foreldrene mine lånte hus av venner i andre byer, for eksempel. Da var ekstrakostnaden bilturen dit, og eventuelle aktiviteter. Andre sommere besøkte vi besteforeldre som bodde i andre deler av landet. Det var virkelig midt i blinken ferier for oss barna, og ikke akkurat kostbart Anonymkode: b1b1c...dcf
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #42 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva man velger å gjøre. Vi hadde flere billige norgesferier hvor foreldrene mine lånte hus av venner i andre byer, for eksempel. Da var ekstrakostnaden bilturen dit, og eventuelle aktiviteter. Andre sommere besøkte vi besteforeldre som bodde i andre deler av landet. Det var virkelig midt i blinken ferier for oss barna, og ikke akkurat kostbart Anonymkode: b1b1c...dcf Det var lenge siden åpenbart Anonymkode: 1ca91...869
fru Alving Skrevet 8. februar 2024 #43 Skrevet 8. februar 2024 Jeg synes at dere kan dra på ferie alene i påsken, forutsatt at barna også får en ferie til sommeren. Og det trenger ikke være sydenferie altså. Alt trenger ikke å spinne rundt barna hele tiden, de har godt av å se at foreldrene og er egne personer med egne behov. Og igjen, det forutsetter at dere har råd til en familieferie i sommer, ellers ville jeg spart pengene til den.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #44 Skrevet 8. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det var lenge siden åpenbart Anonymkode: 1ca91...869 Så slike ferier er ikke bra nok i disse dager altså? Alt skal koste og man skal reise langt, ellers er det ikke verdt det? Det er i så fall veldig trist, spesielt for klimaet. Men det er nå en annen diskusjon. Anonymkode: b1b1c...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #45 Skrevet 8. februar 2024 6 hours ago, Binne said: Både jeg og sambo har hatt godt av varmen nå på vinteren pga div helseplager, men jeg vet ungene blir skuffa om vi drar uten dem… Jeg tenker at personlig helse er viktigere enn at en 17 og 11 åring føler urett. Livet er ikke rettferdig og om man har helseplager som gjør at man må prioritere dette og at alle ikke kan få bli med så "tough luck". Er jo ikke akkurat som dere velger de bort konstant og at det er enten eller for alltid så om man trekker det korte strået enkelte ganger får så bare være. Anonymkode: 77e19...60a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #46 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så slike ferier er ikke bra nok i disse dager altså? Alt skal koste og man skal reise langt, ellers er det ikke verdt det? Det er i så fall veldig trist, spesielt for klimaet. Men det er nå en annen diskusjon. Anonymkode: b1b1c...dcf Å gode Gud, slike ferier er selvsagt mye dyrere nå Anonymkode: 1ca91...869
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #47 Skrevet 8. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å gode Gud, slike ferier er selvsagt mye dyrere nå Anonymkode: 1ca91...869 Skjønner du er oppgitt, men jeg forstår fortsatt ikke hva du mener. Du mener det er like dyrt å låne et hus på norgesferie som å reise til syden? Eller at det er uoverkommelig dyrt å låne et hus gratis når man må kjøre dit, og at man da like godt kunne reist til syden? Jeg spør ikke for å være kjip, jeg lurer oppriktig på hva du mener. Anonymkode: b1b1c...dcf
Pringle Skrevet 8. februar 2024 #48 Skrevet 8. februar 2024 Jeg synes personlig det kommer an på om barna også gjør noe kult, samtidig. Er de på fjellet og står slalom, eller bor de hos besteforeldrene i leiligheten deres på Toten, liksom. Å ta neste tur alle sammen sammen vil ikke utligne "urettferdigheten".
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #49 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner du er oppgitt, men jeg forstår fortsatt ikke hva du mener. Du mener det er like dyrt å låne et hus på norgesferie som å reise til syden? Eller at det er uoverkommelig dyrt å låne et hus gratis når man må kjøre dit, og at man da like godt kunne reist til syden? Jeg spør ikke for å være kjip, jeg lurer oppriktig på hva du mener. Anonymkode: b1b1c...dcf En norgesferie koster omtrent det samme som utenlandstur drivstoff leie hytte osv koster mye mer nå enn før Anonymkode: 1ca91...869
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #50 Skrevet 8. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: En norgesferie koster omtrent det samme som utenlandstur drivstoff leie hytte osv koster mye mer nå enn før Anonymkode: 1ca91...869 Leser du det du svarer på? Leie hytte? Jeg snakker om å bo gratis hos venner og familie. Det koster jo ingenting. Mat skal man jo ha uanett om man er hjemme eller borte, og den lager man jo der man bor. Jeg er fast bestemt på at det er billigere med bilferie og bo gratis enn å reise til Syden, selv om drivstoff er dyrere nå. Men vi får heller være uenig. Anonymkode: b1b1c...dcf
fru Alving Skrevet 8. februar 2024 #51 Skrevet 8. februar 2024 Pringle skrev (10 minutter siden): Jeg synes personlig det kommer an på om barna også gjør noe kult, samtidig. Er de på fjellet og står slalom, eller bor de hos besteforeldrene i leiligheten deres på Toten, liksom. Å ta neste tur alle sammen sammen vil ikke utligne "urettferdigheten". Hadde du lest innleggene til Ts så ser du at de skal være sammen med pappaen sin i påsken. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #52 Skrevet 8. februar 2024 Jeg har vært på flere utenlandsturer uten barnet mitt. Med venninner. Men har også lett etter sydenturer med samboer, bare tilfeldig at vi ikke har reist. Eneste jeg ikke kommer til å gjøre er å reise til favorittbandet hennes uten henne da det er flere år siden hun har fått vært der.. Eller så må barn bare tåle at vi voksne tar vare på oss selv og lever vårt eget liv. Vi reiser på kino uten barna, går ut og spiser, bestiller foodora, spiser godis på kvelden, drar på spa osv.. Vi gjør selvsagt disse tingene sammen med barna også! Men barnet jeg har fra før reiser jo til utlandet med pappaen sin hvert år og har 1-2 dyre leiropphold som hun elsker i året. Så reiser vi sammen på minst en tur i året alle sammen i tillegg til noen korte turer da og hytta osv. Anonymkode: 4725e...cfa
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #53 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Leser du det du svarer på? Leie hytte? Jeg snakker om å bo gratis hos venner og familie. Det koster jo ingenting. Mat skal man jo ha uanett om man er hjemme eller borte, og den lager man jo der man bor. Jeg er fast bestemt på at det er billigere med bilferie og bo gratis enn å reise til Syden, selv om drivstoff er dyrere nå. Men vi får heller være uenig. Anonymkode: b1b1c...dcf Man reiser ikke bare rundt å forventer å bo gratis hos andre Anonymkode: 1ca91...869 1 1
Pringle Skrevet 8. februar 2024 #54 Skrevet 8. februar 2024 fru Alving skrev (1 time siden): Hadde du lest innleggene til Ts så ser du at de skal være sammen med pappaen sin i påsken. Hva mener du? Jeg forholder meg til dette: Sitat Ungene er hos pappa’n sin og skal reise til familie.
fru Alving Skrevet 8. februar 2024 #55 Skrevet 8. februar 2024 Pringle skrev (22 minutter siden): Hva mener du? Jeg forholder meg til dette: Ja de skal feire påske med pappaen sin. Og familien hans.Akkurat hva de skal gjøre står vel ingen steder.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #56 Skrevet 8. februar 2024 Det er klart dere kan. Gud bedre for noen svar her inne. Ungene er hos barnefar, og det er da også hans ansvar at barna kommer seg på ferie. Reis og kos dere. Anonymkode: 9c4ce...46b 1
Pringle Skrevet 8. februar 2024 #57 Skrevet 8. februar 2024 fru Alving skrev (21 minutter siden): Ja de skal feire påske med pappaen sin. Og familien hans.Akkurat hva de skal gjøre står vel ingen steder. Så hva var det med innlegget mitt du ikke skjønte?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #58 Skrevet 8. februar 2024 Her kan også vi voksne ta oss en tur (enten sammen eller hver for oss), det tror jeg er veldig sunt. Vi har valgt å få barn, og vi jobber nesten kontinuerlig for at barna skal ha det bra (feks ta igjen jobb på kveldstid for å få brukt mest tid med de på dagen), men jeg synes allikevel man kan unne seg selv noe uten at barna alltid er med. Så lenge «egoturen» ikke går utover familieferie, så tillater vi oss det altså med jevne mellomrom. Men barna skal naturligvis også få ferie, og familieferien er førsteprioritet. Anonymkode: c333e...926
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #59 Skrevet 8. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Man reiser ikke bare rundt å forventer å bo gratis hos andre Anonymkode: 1ca91...869 Når man avtaler å bytte hus, så gir man noe tilbake. Jeg forstår ikke problemet med det. Verken mine eller mannens foreldre ville dessuten tatt det spesielt bra opp om vi hadde begynt å skulle betale leie til dem, er det normalt å betale for å besøke besteforeldre? Vi bidrar selvsagt med det vi kan, både med husarbeid og innkjøp, men ett sted går grensa da. Anonymkode: b1b1c...dcf 1
fru Alving Skrevet 8. februar 2024 #60 Skrevet 8. februar 2024 Pringle skrev (50 minutter siden): Så hva var det med innlegget mitt du ikke skjønte? Du, det er mulig vi bare snakker forbi hverandre. Jeg er bare lei av at folk ikke leser hva som står, nemlig at barna skal besøke far og familie. Men mulig du har lest det da og du sikter til akkurat hva de skal gjøre med familien sin. I så fall beklager jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå