Carrot Skrevet 8. februar 2024 #21 Skrevet 8. februar 2024 (endret) selvsagt er det greit for mor å reise på kjærstetur uten ungene når de er hos sin far! La meg legge til: på samme måte som det er greit for far å dra på tur når ungene er hos mor.. Endret 8. februar 2024 av Carrot 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #23 Skrevet 8. februar 2024 Normalt sett er jeg tilhenger av turer uten barna, men høres litt spesielt ut å gjøre det når dere ikke har råd til å reise med barna senere. Anonymkode: a6b3e...c63 3
Lizard Skrevet 8. februar 2024 #24 Skrevet 8. februar 2024 Jeg ville ikke gjort det. Hadde hatt skikkelig dårlig samvittighet ovenfor ungene. Det er blitt så store krav til kjærestetid nå. Må det være sydentur for å være bra nok? hva er galt med å ta en kinodate, ta en treningsøkt sammen eller å gå en tur liksom? 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #25 Skrevet 8. februar 2024 Om dere fa ikke har råd til ferie i sommer, så ville jeg ikke gjort det Anonymkode: 1ca91...869 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #26 Skrevet 8. februar 2024 Binne skrev (3 timer siden): Jeg og sambo lurer på å ta oss en ukes sydentur (restplass) nå i påska. Ungene er hos pappa’n sin og skal reise til familie. Greia er at jeg får så utrolig dårlig samvittighet bare ved tanken på å reise til syden «alene» uten ungene (de er 17 og 11 år), men det hadde vært så godt med sol og varme og vi har ikke råd til en tur for alle 4. Vi var i syden i 2 uker med all inclusive i fjor og en sånn tur kan vi ikke ta hvert år😅 Både jeg og sambo har hatt godt av varmen nå på vinteren pga div helseplager, men jeg vet ungene blir skuffa om vi drar uten dem… Noen tanker? Å bruke argumentet om helseplager er tynn ts. Hadde forstått det om turen var i desember - februar, men påsken er helt i slutten av mars og da er det ikke sprengkulde. Jeg er for at foreldrene skal prioritere tur men ikke grunnet tynne argumenter. Har dere kun råd til sydentur annenhvert år kan dere feks ta en billig spaferie til Gdansk i stedet - uten "dårlig samvittighet". Anonymkode: 29372...983 2
sommerfugl154 Skrevet 8. februar 2024 #27 Skrevet 8. februar 2024 Kjør på! Barna er hos annen familie og de har ikke vondt av å se at mamma prioriterer seg selv litt De må forstå at foreldre er egne individer også. Til dere andre som snakker om økonomi: restplasser kan være veldig billig og er overhode ikke sammenlignbart med all inclusive for en familie midt i sommerferien. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #28 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville aldri gjort det! Min mor og stefar reiste uten meg for 20 år siden, og det var absolutt ikke en god følelse for meg. Anonymkode: a0893...f5e Men hadde du vært på 14 dagers ferie tom syden året før da? For det har disse to barna gjort. Barna mine har fått vært med på så mye, så jeg og mannen unnet oss en tur vi også alene. Par i dag skal man aldri sette seg selv først, det er også viktig og pleie forholdt sitt med og komme seg litt bort. Om barna aldri hadde fått opplevde noe, blir noe annet. Men disse to har som sagt vært i syden. Anonymkode: ea9e4...34b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #29 Skrevet 8. februar 2024 Jeg husker foreldrene mine innimellom reiste vekk på turer da jeg var i alderen 16-18 (altså de er gift, så jeg var da hjemme alene uten en far/mor å bo hos). De reiste ikke til syden, men gjerne til storbyer som London og Paris. En gang reiste de til Italia. Jeg husker at jeg unnet dem så inderlig de turene. Og det var alltid spennende da de kom hjem, for da vanket det noen fine presanger Barn har godt av å ha foreldre som har det bra. Jeg er glad for at mine foreldre var flinke å pleie forholdet. Jeg var moden nok til å være hjemme alene, og hadde det bare fint med masse mat i kjøleskapet og foreldre tilgjengelig på telefonen et tastetrykk unna. Jeg tenker at i alle fall 17-åringen må forstå dette. Anonymkode: b1b1c...dcf 2
regine Skrevet 8. februar 2024 #30 Skrevet 8. februar 2024 Jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med at mor og stefar drar på tur uten barna. Barna har en far, de skal være hos han i påsken og han tar de da vel også med på ting? Kanskje de til og med skal på fjellet eller annen type tur? Det er vel ikke bare mor som skal ta med barna på mer eller mindre dyre/fancy ferieturer, det skal vel far også? Men hvis du TS, skal gå rundt i den uka i syden og være martyr med dårlig samvittighet, da blir du heller hjemme. Reiser du og kjæresten på tur uten barna så skal og må du stå for det og dermed også ha en fin tur. jeg er helt sikker på at hvis du sier til barna at du og kjæresten skal på tur, når de er på tur med pappa og koser seg, så syns de det er helt supert. De får det jo heller ikke noe bedre av at du sitter hjemme og stirrer i femte veggen, fordi barna MÅ få være med på alt?? Ei heller om du reiser og har sååååå dårlig samvittighet fordi du må leke martyr. Normale barn som blir forklart ting - og iallfall så store som dine - greier fint å akseptere at mor (eller far) gjør noe hyggelig selv om de selv ikke får være med akkurat denne gangen. god tur! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #31 Skrevet 8. februar 2024 Nei, ville ikke reist uten ungene. Anonymkode: 6ed85...0d1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #32 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg husker foreldrene mine innimellom reiste vekk på turer da jeg var i alderen 16-18 (altså de er gift, så jeg var da hjemme alene uten en far/mor å bo hos). De reiste ikke til syden, men gjerne til storbyer som London og Paris. En gang reiste de til Italia. Jeg husker at jeg unnet dem så inderlig de turene. Og det var alltid spennende da de kom hjem, for da vanket det noen fine presanger Barn har godt av å ha foreldre som har det bra. Jeg er glad for at mine foreldre var flinke å pleie forholdet. Jeg var moden nok til å være hjemme alene, og hadde det bare fint med masse mat i kjøleskapet og foreldre tilgjengelig på telefonen et tastetrykk unna. Jeg tenker at i alle fall 17-åringen må forstå dette. Anonymkode: b1b1c...dcf Mine foreldre har også reist mye uten oss barna, og det har absolutt ikke vært noe problem. Forskjellen er jo at vi også fikk en ferie. De reiste ikke på sine turer for så å ikke ha råd til å ta med oss på noen ferie. Anonymkode: 0eafa...d5f 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #33 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg husker foreldrene mine innimellom reiste vekk på turer da jeg var i alderen 16-18 (altså de er gift, så jeg var da hjemme alene uten en far/mor å bo hos). De reiste ikke til syden, men gjerne til storbyer som London og Paris. En gang reiste de til Italia. Jeg husker at jeg unnet dem så inderlig de turene. Og det var alltid spennende da de kom hjem, for da vanket det noen fine presanger Barn har godt av å ha foreldre som har det bra. Jeg er glad for at mine foreldre var flinke å pleie forholdet. Jeg var moden nok til å være hjemme alene, og hadde det bare fint med masse mat i kjøleskapet og foreldre tilgjengelig på telefonen et tastetrykk unna. Jeg tenker at i alle fall 17-åringen må forstå dette. Anonymkode: b1b1c...dcf Heldigvis klarer de fleste å pleie forholdet uteb å låtte reise bort en uke og ikke ha råd til felles ferie Anonymkode: 1ca91...869 1
Enmanelskeråhate Skrevet 8. februar 2024 #34 Skrevet 8. februar 2024 Ja herregud, reis, nyt og kos dere Gjør som dere vil når barna er borte, det er jo bare sunt. Makan til mye rart man ikke skal gjøre for å skåne unga sine 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #35 Skrevet 8. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Heldigvis klarer de fleste å pleie forholdet uteb å låtte reise bort en uke og ikke ha råd til felles ferie Anonymkode: 1ca91...869 Men MÅ det være rådyr ferie til Syden for å kunne regnes for ferie? Jeg klarte ikke å lese fra HI at det ikke ble ferie overhodet, men gjerne ikke dyr sydentur hvert år. Anonymkode: b1b1c...dcf
Binne Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #36 Skrevet 8. februar 2024 Ts her Takk for svar😊 Om vi finner en billig restplasstur så blir ikke vår ferie å gå ut over familieferien i sommer😊 Vi skal få til en finfin ferie selv om det ikke blir syden. Siden vi hadde en veldig dyr sydenferie i fjor har vi ikke råd til en ny en i år, men det passet liksom så godt med en kjærestetur på ca en uke nå akkurat denne påska siden ungene ikke er hjemme hos oss bl.a. Her nord er det kaldt og glatt frem til ut i mai (selvfølgelig ikke like ille som i februar) og hadde vi hatt mulighet til å dratt enda tidligere så hadde vi gjort det, men det passer ikke før rundt påska. Storbyferie hadde vært fint det men jeg klarer ikke å gå så langt og det ville vært kjipt både for sambo og meg selv om jeg måtte sitte og ta hvilepause hver halvtime eller å måtte knote rundt i en lånt rullestol. Sol, hvile og varme er liksom det som funker aller best på min kropp. Han har forresten psoriasis som klør noe voldsomt i vinterhalvåret og da er saltvann og sol helt gull å pleie huden med😊 Jeg skjønner dere som sier at dere ikke ville reist uten barna for jeg vil jo helst at vi skal dra alle sammen, men vi har ikke like mange hensyn å ta om vi reiser bare oss to og da kan vi finne rimeligere turer på restplass. Det er ikke bare bare når det er en del matallergier og intoleranser hos de yngste og vi trenger typ «bamseklubbhotell-standard» for å få all inclusive som har variert mat de kan spise, for å vandre fra spiseplass til spiseplass ute det gidder ingen av oss😂 Men takk for alle svar! Nå er jeg mer sikker på at en kjærestetur/helsetur for å prioritere oss voksne blir det riktige for oss. Det er kanskje på tide uansett etter 7 år sammen😂🩷🩵 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #37 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men MÅ det være rådyr ferie til Syden for å kunne regnes for ferie? Jeg klarte ikke å lese fra HI at det ikke ble ferie overhodet, men gjerne ikke dyr sydentur hvert år. Anonymkode: b1b1c...dcf Nei det må det ikke men det er da ikke billig med Norges ferie helldr Anonymkode: 1ca91...869
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #38 Skrevet 8. februar 2024 Både det at dere ikke virker til å ha mye penger og det at barna er så store hadde gjort at jegikke hadde valgt å dra en uke til syden bare voksne . Vi ønsker at barna skal oppleve verden og når de er store er det hvertfall viktig for oss å ha de med. Anonymkode: 1ca91...869 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #39 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dra!!! Nyt!!! Hent dere inn!! Det er faktisk lov å tenke på seg selv av og til, selv om man har barn!!! Anonymkode: 728e3...9db Hiver meg på denne. De er med pappa og har det bra. Anonymkode: e4aeb...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #40 Skrevet 8. februar 2024 Hvorfor skal man ikke kunne prioritere seg selv og en ny partner selv om man har barn fra før? Og er det en regel at alt man gjør alene skal man også ha råd til å gjøre med barna en annen gang? Hadde mine barn blitt fornærmet over at jeg fant på ting uten dem når de var hos faren sin, så måtte jeg spurt meg selv hvor jeg feilet i oppdragelsen. Anonymkode: e8f25...3c0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå