Gå til innhold

Er Taylor Swift oppskrytt?


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

Nei, Hun er et arbeidsjern ut av en annen verden og lager gode Album 🙂 

Anonymkode: 85d23...f84

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Men liker ikke pop, det gjode jeg i ungdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (12 timer siden):

Jeg liker henne og synes ikke hun er oppskrytt. Har både Fearless, Folklore og Evermore i CD samlingen. Mye av musikken hennes rører meg, men nå er jeg svært lettrørt også.

Yey!! Hvilken sang er favoritt fra de tre albumene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at hun var oppskrytt frem til 2020, da hun ga ut folklore. Jeg begynte etter hvert å lytte gjennom alle albumene hennes og fant ut at hun er et lyrisk geni og en fantastisk formidler. Favorittalbumene mine fra henne er folklore, Red og Reputation. 1989 er også bra hvis man liker pop. Synes hun har usedvanlig gode tekster (og hun er blant få store artister som faktisk skriver sangene sine selv), og jeg synes hun formidler følelser og historier gjennom tekstene sine på en fantastisk måte. Låta Exile som er med Bon Iver er kjempebra. 

Men det er klart, har man bestemt seg for å mislike noe så går det ikke an å like det. Da gir man det ikke en reell sjanse. Jeg er ikke noe fan av mange av hennes mest populære låter, de virkelig gode låtene er faktisk de mindre kjente. 

Og så er jo ikke alle nødvendigvis i målgruppen. Som 26 år gammel kvinne som tidligere har gått gjennom kjærlighetssorg/kompliserte forhold treffer mange av sangene henne meg veldig. (Når det er sagt har hun mange sanger som ikke handler om kjærlighetssorg også).

Anonymkode: fdd6a...e4a

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok talentfull, hyggelig, vakker, flink og alt det der. Men at hun er så hinsides mye bedre enn alle andre artister i absolutt alt har jeg ikke helt forstått….Jeg liker mye forskjellig musikk, men for min del er mange av låtene hennes kjedelige og musikken er veldig typisk amerikansk listepop. Det slår voldsomt an blant den besteborgerlige middelklassen der alt skal være sukkersøtt og ikke provoserende på noen måte. Men det blir litt for tannløst for min del. Og bare fordi hun slår an i USA så er hun liksom verdensmester i hele verden, det er sånn typisk amerikansk tankesett som provoserer meg litt. På tide at å innse at det finnes en verden utenfor USA også.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (4 timer siden):

Hun er nok talentfull, hyggelig, vakker, flink og alt det der. Men at hun er så hinsides mye bedre enn alle andre artister i absolutt alt har jeg ikke helt forstått….Jeg liker mye forskjellig musikk, men for min del er mange av låtene hennes kjedelige og musikken er veldig typisk amerikansk listepop. Det slår voldsomt an blant den besteborgerlige middelklassen der alt skal være sukkersøtt og ikke provoserende på noen måte. Men det blir litt for tannløst for min del. Og bare fordi hun slår an i USA så er hun liksom verdensmester i hele verden, det er sånn typisk amerikansk tankesett som provoserer meg litt. På tide at å innse at det finnes en verden utenfor USA også.

Ser at noen skriver dette, men da kan en ikke være spesielt interessert i tekster, for det er få som er på nivå med Swift. Du har hørt et par sanger og kanskje gamle album hun skrev som tenåring, men å påstå at hun lager sukkersøte låter betyr at du ikke er kjent med musikken hennes. 

Det er helt greit å ikke like henne altså, men mange av disse påstandene stemmer ikke. 

Anonymkode: ee386...9bb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det (evt vi) er mange som synes Michael Jackson, Beatles og Elvis er oppskrytt også. Men det betyr ikke at de var det 🤷

Personlig kan jeg ikke fatte og begripe at folk frivillig hører på Beatles, hverken den gang eller idag, men det klarer jeg helt fint å ta på min kappe. Og jeg har iallefall ikke tenkt å snakke prestasjonene deres ned, for det ser bare dumt ut å krangle på fakta. Taylor Swift har jeg derimot full forståelse for at mange liker, jeg synes hun har veldig mye fint. Og det kommer fra en som stort sett bare hører på det hardeste i metallsjangeren. 

Anonymkode: abe21...1e4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (4 timer siden):

Hun er nok talentfull, hyggelig, vakker, flink og alt det der. Men at hun er så hinsides mye bedre enn alle andre artister i absolutt alt har jeg ikke helt forstått….Jeg liker mye forskjellig musikk, men for min del er mange av låtene hennes kjedelige og musikken er veldig typisk amerikansk listepop. Det slår voldsomt an blant den besteborgerlige middelklassen der alt skal være sukkersøtt og ikke provoserende på noen måte. Men det blir litt for tannløst for min del. Og bare fordi hun slår an i USA så er hun liksom verdensmester i hele verden, det er sånn typisk amerikansk tankesett som provoserer meg litt. På tide at å innse at det finnes en verden utenfor USA også.

Forøvrig - Taylor er ikke populær bare i USA. Hun slår rekorder internasjonalt hva gjelder streaming, salg, film, turné, osv. Over 100 millioner forsøkte å få tak i billetter til Eras, så at hun bare slå an i USA er feil. 

Anonymkode: ee386...9bb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (6 timer siden):

Yey!! Hvilken sang er favoritt fra de tre albumene? 

Jeg hadde visst to album til, Red og Speak Now. Er jeg en Swiftie? 😜

Fra Fearless synes jeg Love Story er en knakende fin poplåt. 

Folklore, hmm. Kanskje uavgjort mellom The Last Great American Dynasty og Exile.

Evermore, der må det bli Willow eller tittelsporet. Er generelt ganske glad i Bon Iver også 🙂

Elsker forresten The Story of Us fra Speak Now. Den funker bra i bilen. 'Blaster' denne 😉 Råcatchy.

Du da? 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde visst to album til, Red og Speak Now. Er jeg en Swiftie? 😜

Fra Fearless synes jeg Love Story er en knakende fin poplåt. 

Folklore, hmm. Kanskje uavgjort mellom The Last Great American Dynasty og Exile.

Evermore, der må det bli Willow eller tittelsporet. Er generelt ganske glad i Bon Iver også 🙂

Elsker forresten The Story of Us fra Speak Now. Den funker bra i bilen. 'Blaster' denne 😉 Råcatchy.

Du da? 😊

Willow 😍 elsker den sangen. Liker også godt no body, no crime og champagne problems fra evermore. 
 

folklore; der er hele albumet favoritt. Seven og my tears ricochet og illicit affair er på topp. 
 

midnights; hele albumet. Maroon og the Great War på topp! 
 

Hele reputation 😂

 

I know places fra 1989 

 

Du er en swiftie ja 😁
 

jeg er en av de som savner reputation tour på Netflix 😁

Endret av miss summers
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (4 timer siden):

Jeg hadde visst to album til, Red og Speak Now. Er jeg en Swiftie? 😜

Fra Fearless synes jeg Love Story er en knakende fin poplåt. 

Folklore, hmm. Kanskje uavgjort mellom The Last Great American Dynasty og Exile.

Evermore, der må det bli Willow eller tittelsporet. Er generelt ganske glad i Bon Iver også 🙂

Elsker forresten The Story of Us fra Speak Now. Den funker bra i bilen. 'Blaster' denne 😉 Råcatchy.

Du da? 😊

My Tears Ricochet er også nydelig, trist. Folklore er et flott album! 

Hva med Midnights? Vet en del fans ikke satte pris på lydbildet (i starten)

 

Anonymkode: b7eed...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at musikkbesserwissere her i tråden vet bedre enn Paul McCartney og andre musikkikoner om hva som er bra tekster og melodier. Taylor roses opp i skyene av ham og mange flere av de mest anerkjente musikerne opp igjennom tidene, mens dere som mener å ha sånn peiling sier hun er dårlig… 

Anonymkode: ec5f8...6ea

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva med Nicky Minage, Lady Gaga, Rihanna, Beyonce, Miley Cyrus, Ava Max, Zara Larsson og andre kvinnelige artister. Mye seksualisering der. TS har alt fra ballkjoler til body, fra uskyldig til seksuelt, mens mange av de nevnte bare spiller på sex. 

Anonymkode: ec5f8...6ea

Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt rart at musikkbesserwissere her i tråden vet bedre enn Paul McCartney og andre musikkikoner om hva som er bra tekster og melodier. Taylor roses opp i skyene av ham og mange flere av de mest anerkjente musikerne opp igjennom tidene, mens dere som mener å ha sånn peiling sier hun er dårlig… 

Anonymkode: ec5f8...6ea

Det er forskjell på å seia noko fordi ein faktisk meiner det, og å seia noko berre for å vera høfleg.

Ja, ho er oppskrytt når ho har topp 4 på kulturforumet no.

kg.thumb.png.8d25366f87272a7c1316d1c440128a04.png

Anonymkode: b0d94...10f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på å seia noko fordi ein faktisk meiner det, og å seia noko berre for å vera høfleg.

Ja, ho er oppskrytt når ho har topp 4 på kulturforumet no.

kg.thumb.png.8d25366f87272a7c1316d1c440128a04.png

Anonymkode: b0d94...10f

For en rar slutning.

Anonymkode: ec5f8...6ea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

For en rar slutning.

Anonymkode: ec5f8...6ea

Kva skal Paul McCartney seia viss han skal vera ærleg, og seia at ho ikkje kan måla seg med Beatles?

Anonymkode: b0d94...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 17.13):

Det (evt vi) er mange som synes Michael Jackson, Beatles og Elvis er oppskrytt også. Men det betyr ikke at de var det 🤷

Personlig kan jeg ikke fatte og begripe at folk frivillig hører på Beatles, hverken den gang eller idag, men det klarer jeg helt fint å ta på min kappe. Og jeg har iallefall ikke tenkt å snakke prestasjonene deres ned, for det ser bare dumt ut å krangle på fakta. Taylor Swift har jeg derimot full forståelse for at mange liker, jeg synes hun har veldig mye fint. Og det kommer fra en som stort sett bare hører på det hardeste i metallsjangeren. 

Anonymkode: abe21...1e4

Sjokkerende. Kan neppe hørt mye på Beatles. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/7/2024 at 12:34 PM, Sandie said:

Hun er nok talentfull, hyggelig, vakker, flink og alt det der. Men at hun er så hinsides mye bedre enn alle andre artister i absolutt alt har jeg ikke helt forstått….Jeg liker mye forskjellig musikk, men for min del er mange av låtene hennes kjedelige og musikken er veldig typisk amerikansk listepop. Det slår voldsomt an blant den besteborgerlige middelklassen der alt skal være sukkersøtt og ikke provoserende på noen måte. Men det blir litt for tannløst for min del. Og bare fordi hun slår an i USA så er hun liksom verdensmester i hele verden, det er sånn typisk amerikansk tankesett som provoserer meg litt. På tide at å innse at det finnes en verden utenfor USA også.

Enig.  Men sånn er det jo med omtrent alle blodfans. De tror alltid at artisten de liker er hinsides mye bedre enn alle de andre artistene.  Ofte henger det også sammen med at man lytter lite til andre artister og derfor ikke ser hvor dyktige de er. 

 

Anonymkode: d5cd1...97f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig.  Men sånn er det jo med omtrent alle blodfans. De tror alltid at artisten de liker er hinsides mye bedre enn alle de andre artistene.  Ofte henger det også sammen med at man lytter lite til andre artister og derfor ikke ser hvor dyktige de er. 

 

Anonymkode: d5cd1...97f

Jeg er blodfan, men synes ikke hun er mye bedre enn alle andre. Mange som kom før henne er like gode. Men av artister som er i sin prime per i dag er hun stort sett mye bedre, men finnes en del som er like gode, for eksempel Lana del Rey.

Anonymkode: f683f...bc4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...