Gå til innhold

Den ferskeste statsråden som erstatter Borch fra Sp innrømmer juks for å få mer penger


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEakyb/innroemmer-juks-for-aa-faa-mer-penger-ja-det-gjorde-jeg-bevisst?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=dre-2cufvh3t-1707141286%3Adre-2cufvh3t-1707141286&utm_medium=dre-65c0e2082b753a36a18fb5c0

 

Ja, sånn er det.

Han har til og med fortalt Støre på forhånd om det og likevel fått Støres velsignelse.

Det er fordi Støres eget parti er godt kjent med medlemsjuks for å få mer penger (AUFs tragiske saker).

Jeg vet ikke hva Støres vurdering baserte seg på gitt informasjonen han hadde og som nå er offentlig, men i min bok er det den nye statsråden drev med svindel av staten. 

Denne saken viser med enda sterkere kraft hvor dårlig verdigrunnlag Støre og hans statsråder har.

Og Sp. Og SMK. Og alle som visste om denne delen av hans fortid og likevel ga ham mer makt.

 

Fy fader for et klovneland. Jeg er så glad jeg er om noen få dager ferdig med Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja politikere er beviselig ikke en yrkesgruppe en kan stole på.
Selv synes jeg det også er alvorlig at det må ha vært Erna Solberg som skrev at Sindre Finnes var Sosialøkonom ettersom det er politikerne som skriver seg inn på Stortinget og beskriver ektefelle.
Altså en bevisst løgn fra vår tidligere Statsminister.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jukser alle som en - kan nesten ikke tro hvor uærlige folk er …

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha hatt ekstremt få ærlige SP-politilere å velge fra når Støre visste dette FØR han ble valgt.... er vel nesten bare Klinge de har, men hun er vel ikke PK nok

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først måtte jeg le da jeg så nyheten. Går det an? Enda en? Så leste jeg delen hvor Støre var blitt informert om tydelig svindel (ikke bare forsøk på, men fullt ut gjennomført), og godtatt det! Da sank troen min på Støre og hans evne til å styre landet og sin regjeringen til et om mulig enda lavere punkt enn tidligere.

Dette vitner om manglende sosial intelligens. Å erstatte en svindler med en annen, og tro at det liksom er ok.

Må jo lure på hvor ille det står til med andre mulige kandidater til oppgaven, når Støre valgte å la dette passere..... 

Endret av MorTil2
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var 30 år siden som leder for et ungdomslag ser det ut til, og han har både forklart seg om dette og tar avstand fra det i dag. Størsteparten, og den voksne delen, av livet har han levd etter dette og jeg tenker ikke den saken er noe som bør være til hinder nå hvis han ellers er rett person til jobben. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel moro. Men sier noe om moralen til personen. Virker som politikk tiltrekker juksemakere. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle det juks akkurat, selv om jeg bare har sett overskriften. Hvis denne personen har meldt inn hamsteren sin så er det helt greit, den var kanskje bare ett år gammel og da ikke myndig, da må denne personen regnes som verge og har tatt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (9 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEakyb/innroemmer-juks-for-aa-faa-mer-penger-ja-det-gjorde-jeg-bevisst?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=dre-2cufvh3t-1707141286%3Adre-2cufvh3t-1707141286&utm_medium=dre-65c0e2082b753a36a18fb5c0

 

Ja, sånn er det.

Han har til og med fortalt Støre på forhånd om det og likevel fått Støres velsignelse.

Det er fordi Støres eget parti er godt kjent med medlemsjuks for å få mer penger (AUFs tragiske saker).

Jeg vet ikke hva Støres vurdering baserte seg på gitt informasjonen han hadde og som nå er offentlig, men i min bok er det den nye statsråden drev med svindel av staten. 

Denne saken viser med enda sterkere kraft hvor dårlig verdigrunnlag Støre og hans statsråder har.

Og Sp. Og SMK. Og alle som visste om denne delen av hans fortid og likevel ga ham mer makt.

 

Fy fader for et klovneland. Jeg er så glad jeg er om noen få dager ferdig med Norge.

Skal du emigrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også denne saken: https://www.nrk.no/vestland/hoel-avviser-medlemsjuks-1.54841

litt av en luring dette.

Sumardansen i Dale heitte kurset som no sår tvil om mållaget si truverd. For instruktørkurset i pardans fekk Norsk Målungdom 40 000 kroner i statsstøtte. Alt vel så langt.
 

Men då kurset gjekk av stabelen i 1998 i Dale i Sunnfjord, var også den same helga som tidlegare leiar i Norges Mållag Oddmund Hoel og tidlegare nestleiar Eli Bjørhusdal heldt bryllaup - i Dale.

Var det verkeleg eit pardans-kurs i Dale, eller vart bryllaupet til Hoel og Bjørhusdal brukt som påskot til å få inn statlege kroner til mållaget?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 timer siden):

Dette var 30 år siden som leder for et ungdomslag ser det ut til, og han har både forklart seg om dette og tar avstand fra det i dag. Størsteparten, og den voksne delen, av livet har han levd etter dette og jeg tenker ikke den saken er noe som bør være til hinder nå hvis han ellers er rett person til jobben. 

Kan vel også si at det er formildende at han ikke gjorde det i egen vinnings hensikt, men for å få inn penger til en idealistisk orginisasjon. Men juks er det uansett, men han ihvertfall innrømmet sine tidligere synder når han måtte "skrifte" før han fikk jobben som statssekretær.

Visst vi ikke skal tilgi dette så tror jeg vi vil få et snevert utvalg av kandidater til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Kapt.Chat said:

Kan vel også si at det er formildende at han ikke gjorde det i egen vinnings hensikt, ...

Som leder av målungdommen fikk han lønn.

Mange tilsvarende verv er ulønnet og de hadde ikke klart å betale lønnen uten å jukse til seg penger.

Han hadde altså egen vinning på det.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (9 timer siden):

Dette var 30 år siden som leder for et ungdomslag ser det ut til, og han har både forklart seg om dette og tar avstand fra det i dag. Størsteparten, og den voksne delen, av livet har han levd etter dette og jeg tenker ikke den saken er noe som bør være til hinder nå hvis han ellers er rett person til jobben. 

Dersom det var oppdaget tidligere ville han nå vært straffet og hatt rulleblad og ville ikke kunne fått sikkerhetsklarering på høyere nivå. Han ville også kunne fått problemer med å reise til enkelte land med en dom for bedrageri.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har blitt etterforsket og ble vel dømt for forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Majer said:

Han har blitt etterforsket og ble vel dømt for forholdet?

Nei, 5 stykker som tok over etter han ble dømt til forskjellige fengselsstraffer der det var formildende at de arvet et system med juks og ble presset av de de tok over fra til å fortsette jukset. Hoel slapp tiltale og staff fordi det han hadde gjort var foreldet da det ble oppdaget. Hadde foreldelsesfristen vært høyere eller hadde det blitt oppdaget 6 måneder tidligere hadde han også blitt dømt til fengsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hraff skrev (10 minutter siden):

Nei, 5 stykker som tok over etter han ble dømt til forskjellige fengselsstraffer der det var formildende at de arvet et system med juks og ble presset av de de tok over fra til å fortsette jukset. Hoel slapp tiltale og staff fordi det han hadde gjort var foreldet da det ble oppdaget. Hadde foreldelsesfristen vært høyere eller hadde det blitt oppdaget 6 måneder tidligere hadde han også blitt dømt til fengsel.

Ah så det minner litt om Finnes, Erna og Økokrim?:(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Majer said:

Ah så det minner litt om Finnes, Erna og Økokrim?:(

Nei

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 timer siden):

Ah så det minner litt om Finnes, Erna og Økokrim?:(

Nei, det minner om noen som har gjort noe ulovlig, men som "reddes" av at tiden som er gått gjør at de ikke kan straffes. Det har ikke kommet frem noen informasjon som tilsier at Finnes gjorde noe ulovlig. Umoralskt ja, men det kan men vel også absolutt si om vår nye kunnskaps- og utdanningsminister. Men enn så lenge, så straffes man ikke for å mangle moralsk ryggrad.

 

Til forskjell fra Finnes, som tross alt vedgikk å ha gjort noe dumt og tok ansvar for det, så velger Oddmund Hoel å skylde på "ukultur". Sånn - jeg er ikke min skyld - holdning.

Det som gjør denne saken, sammen med alle de andre i dagens regjering, så ekstra ille, er at Støre visste om dette, men altså må ha ment at bevisst svindel ikke var verre enn at Hoel kan stå som øverst ansvar for et departement som tar en student til Høyesterett for å kopiere seg selv! Altså - hvis det ikke ringer noen bjeller hos Støre nå, så må mannen være totalt sosialt tonetøv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 5.2.2024 den 15.07):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEakyb/innroemmer-juks-for-aa-faa-mer-penger-ja-det-gjorde-jeg-bevisst?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=dre-2cufvh3t-1707141286%3Adre-2cufvh3t-1707141286&utm_medium=dre-65c0e2082b753a36a18fb5c0

 

Ja, sånn er det.

Han har til og med fortalt Støre på forhånd om det og likevel fått Støres velsignelse.

Det er fordi Støres eget parti er godt kjent med medlemsjuks for å få mer penger (AUFs tragiske saker).

Jeg vet ikke hva Støres vurdering baserte seg på gitt informasjonen han hadde og som nå er offentlig, men i min bok er det den nye statsråden drev med svindel av staten. 

Denne saken viser med enda sterkere kraft hvor dårlig verdigrunnlag Støre og hans statsråder har.

Og Sp. Og SMK. Og alle som visste om denne delen av hans fortid og likevel ga ham mer makt.

 

Fy fader for et klovneland. Jeg er så glad jeg er om noen få dager ferdig med Norge.

Er jeg ute og sykler dersom jeg mener at Støre må gå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...