Huldra27 Skrevet 10. mai #781 Del Skrevet 10. mai (endret) 36 minutter siden, Mollebolle said: Remi er oppvokst i Syria og selv om han nå er norsk statsborger og har bodd i Norge i flere år, kan det være han ikke har "fått med seg" alt det "rare" nordmenn gjør i det daglige som vi ikke tenker over. Jeg tror han genuint ønsker å lære mer og er nysgjerrig på en positiv måte. Ikke godt å si. Håper uansett at han ikke går videre med Cathrin. Hun er rett ut meget snodig! Det er et godt poeng. Elsker å forklare norsk kultur, så det hadde ikke vært noe problem for meg 😄 Ellers så stiller jo folk ofte spørsmål for å få kontakt, men noen ganger så . . . kan det føles litt ekkelt. Og i noen tilfeller som en herske/kontrolleringsteknikk . . . Ja, helt enig i at han og Cathrin ikke er liv laga. Tror ikke at hun er uninteressert i sex. Tror at hun er uinteressert i sex med ham. Og det må hun jo få lov til å være, men kanskje da ikke noen god idé å erklære evig kjærlighet etter én? to? tre? uker? Det er noe manipulerende og snålt med hele situasjonen, og for å si det rett ut, henne . . . Endret 10. mai av Huldra27 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 10. mai #782 Del Skrevet 10. mai Huldra27 skrev (4 minutter siden): Det er et godt poeng. Elsker å forklare norsk kultur, så det hadde ikke vært noe problem for meg 😄 Ellers så stiller jo folk ofte spørsmål for å få kontakt, men noen ganger så . . . kan det føles litt ekkelt. Og i noen tilfeller som en herske/kontrolleringsteknikk . . . Ja, helt enig i at han og Cathrin ikke er liv laga. Tror ikke at hun er uninteressert i sex. Tror at hun er uinteressert i sex med ham. Og det må hun jo få lov til å være, men kanskje da ikke noen god idé å erklære evig kjærlig etter én? to? tre? uker? Det er noe manipulerende og snålt med hele situasjonen, og for å si det rett ut, henne . . . Jeg må vedgå at jeg har lurt på om hun er nokså kognitivt svak. Altså noe enkel på godt norsk. Men har ikke sett mye. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra27 Skrevet 10. mai #783 Del Skrevet 10. mai (endret) 1 hour ago, Frøkenfryden said: Jeg må vedgå at jeg har lurt på om hun er nokså kognitivt svak. Altså noe enkel på godt norsk. Men har ikke sett mye. Det er mye mulig, og en interessant observasjon. Hun har kanskje heller virket utspekulert på meg. Det kommer an på hvor mye hun er rollen sin (isåfall er jeg enig i "noe enkel"-konklusjonen), og hvor mye hun spiller en rolle . . . Endret 10. mai av Huldra27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 10. mai #784 Del Skrevet 10. mai 2 hours ago, Spitzy said: Men passer ikke Victoria bedre inn sånn sett? Er Victoria mer « Solli plass pen» , og hva jobber Sandra med utenom sats? Jo absolutt, men spørsmålet var hvilken type Sandra vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. mai #785 Del Skrevet 10. mai Nutz skrev (24 minutter siden): Jo absolutt, men spørsmålet var hvilken type Sandra vil ha. Svaret på det blir en hun ikke kan få 😅 ok, trodde det var ment som Johannes og Sandra som bedre par, men ja hvis Johannes ikke hadde hatt noe han skulle sagt, så tror jeg nok Sandra kunne drukket champagne på Solli plass på Johannes sin regning med glede. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestisen Skrevet 10. mai #786 Del Skrevet 10. mai Nonish91 skrev (På 7.5.2024 den 14.23): Jepp! Husker han derifra, han va veldig tiltrukket av Nora ja. Hu Victoria er for god for han! Ja hvis han vanligvis blir tiltrukket av damer som Nora Haukland så er Victoria langt over hans liga og for smart for han! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 10. mai #787 Del Skrevet 10. mai Lestisen skrev (1 time siden): Ja hvis han vanligvis blir tiltrukket av damer som Nora Haukland så er Victoria langt over hans liga og for smart for han! Nora er den mest harry dama jeg vet om!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 10. mai #788 Del Skrevet 10. mai Kanskje det er nettopp pga erfaringene fra forholdet med Nora at Johannes holder tilbake?... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 10. mai #789 Del Skrevet 10. mai Frøkenfryden skrev (11 timer siden): Jeg må vedgå at jeg har lurt på om hun er nokså kognitivt svak. Altså noe enkel på godt norsk. Men har ikke sett mye. Jeg tror ikke hun er kognitivt svak, selv om hun kan oppfattes sånn i noen situasjoner. Denne rollen hun spiller er noe hun lever seg veldig inn i, og denne kjærlighetsfe- rollefiguren fremstår jo litt barnslig enkel og naiv. Jeg får veldig "på spekteret"-følelse av Catrin. Når det er vanskelig å passe inn sosialt som " seg selv" er det enklere å spille en rolle, lage en avatar som møter verden, det kan bygge et skjold for det sårbare selvet. Hun er veldig sensitiv for alt mulig. Så er det disse ocd-greiene som også er veldig typisk asperger. Og dette rosa-greiene er faktisk noe jeg kjenner 2 kvinnelige asperger-damer som driver med. Tidligere har hun praktisert en ekstrem diett som fruktarianer, det er ikke uvanlig at de på spekteret lager rigide regler for kosthold. Ja, nok om det, skal ikke sitte og fjerndiagnostisere, men hun er helt klart veldig spesiell. Og hun minner meg veldig mye om noen av de jeg kjenner med Asperger. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 10. mai #790 Del Skrevet 10. mai tøydokka skrev (15 minutter siden): Jeg tror ikke hun er kognitivt svak, selv om hun kan oppfattes sånn i noen situasjoner. Denne rollen hun spiller er noe hun lever seg veldig inn i, og denne kjærlighetsfe- rollefiguren fremstår jo litt barnslig enkel og naiv. Jeg får veldig "på spekteret"-følelse av Catrin. Når det er vanskelig å passe inn sosialt som " seg selv" er det enklere å spille en rolle, lage en avatar som møter verden, det kan bygge et skjold for det sårbare selvet. Hun er veldig sensitiv for alt mulig. Så er det disse ocd-greiene som også er veldig typisk asperger. Og dette rosa-greiene er faktisk noe jeg kjenner 2 kvinnelige asperger-damer som driver med. Tidligere har hun praktisert en ekstrem diett som fruktarianer, det er ikke uvanlig at de på spekteret lager rigide regler for kosthold. Ja, nok om det, skal ikke sitte og fjerndiagnostisere, men hun er helt klart veldig spesiell. Og hun minner meg veldig mye om noen av de jeg kjenner med Asperger. Uansett årsak så er det veldig spesielt dette ja. Enten det er en diagnose eller en karakter hun har laget seg for å bli kjent (få roller, tjene penger på insta etc). Er det kjendisstatus som er greia så er det helt horribelt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 11. mai #791 Del Skrevet 11. mai tøydokka skrev (21 timer siden): Jeg tror ikke hun er kognitivt svak, selv om hun kan oppfattes sånn i noen situasjoner. Denne rollen hun spiller er noe hun lever seg veldig inn i, og denne kjærlighetsfe- rollefiguren fremstår jo litt barnslig enkel og naiv. Jeg får veldig "på spekteret"-følelse av Catrin. Når det er vanskelig å passe inn sosialt som " seg selv" er det enklere å spille en rolle, lage en avatar som møter verden, det kan bygge et skjold for det sårbare selvet. Hun er veldig sensitiv for alt mulig. Så er det disse ocd-greiene som også er veldig typisk asperger. Og dette rosa-greiene er faktisk noe jeg kjenner 2 kvinnelige asperger-damer som driver med. Tidligere har hun praktisert en ekstrem diett som fruktarianer, det er ikke uvanlig at de på spekteret lager rigide regler for kosthold. Ja, nok om det, skal ikke sitte og fjerndiagnostisere, men hun er helt klart veldig spesiell. Og hun minner meg veldig mye om noen av de jeg kjenner med Asperger. Jeg har tenkt akkurat det samme 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. mai #792 Del Skrevet 11. mai tøydokka skrev (21 timer siden): Jeg tror ikke hun er kognitivt svak, selv om hun kan oppfattes sånn i noen situasjoner. Denne rollen hun spiller er noe hun lever seg veldig inn i, og denne kjærlighetsfe- rollefiguren fremstår jo litt barnslig enkel og naiv. Jeg får veldig "på spekteret"-følelse av Catrin. Når det er vanskelig å passe inn sosialt som " seg selv" er det enklere å spille en rolle, lage en avatar som møter verden, det kan bygge et skjold for det sårbare selvet. Hun er veldig sensitiv for alt mulig. Så er det disse ocd-greiene som også er veldig typisk asperger. Og dette rosa-greiene er faktisk noe jeg kjenner 2 kvinnelige asperger-damer som driver med. Tidligere har hun praktisert en ekstrem diett som fruktarianer, det er ikke uvanlig at de på spekteret lager rigide regler for kosthold. Ja, nok om det, skal ikke sitte og fjerndiagnostisere, men hun er helt klart veldig spesiell. Og hun minner meg veldig mye om noen av de jeg kjenner med Asperger. Godt observert. 😊 Jeg var innom det også i tankene. Nå holdt jeg på å skrive mer.. men jobber med å utrede og diagnostere både autisme og kognitive vansker og føler meg så uproff når jeg fjerndiagnostiserer på fritida. 🤐😌 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai #793 Del Skrevet 12. mai Jeg er skuffet over hvem det nå er som plukker og setter sammen "kanskje blivende par". Tror de bare har elle-mellet denne gangen og håpt på fascinerende underholdning om ikke annet. Ikke la greit fungerende mennesker med håp og tro på kjærlighet og forhold som vil vare, narres inn i noe som ikke er liv laga. De fortjener bedre alle sammen. Det gjør vi også. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 12. mai #794 Del Skrevet 12. mai Jeg skulke ønske de gjorde det slik som i den amerikanske utgaven, den er veldig fin. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusevalpen Skrevet 12. mai #795 Del Skrevet 12. mai Måneskinn skrev (På 6.5.2024 den 22.29): Richard har jo nå fått seg kjæreste, så han har det nok bra 👀 Hvordan vet du dette, @Måneskinn? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 12. mai #796 Del Skrevet 12. mai pusevalpen skrev (52 minutter siden): 👀 Hvordan vet du dette, @Måneskinn? 🙈 jeg var inne på hans fb og så det der 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 13. mai #797 Del Skrevet 13. mai En liten fun-fact....her er sønnen til Richard 😀 https://www.til.no/lag/lasse-nordas 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. mai #798 Del Skrevet 13. mai Veldig fin episode i dag, synes jeg, hvor en fikk litt mer innblikk i tankene og følelsene til deltakerne og hva det bunner i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. mai #799 Del Skrevet 13. mai Duff skrev (På 12.5.2024 den 14.17): Jeg skulke ønske de gjorde det slik som i den amerikanske utgaven, den er veldig fin. Hva heter den og hvor kan den sees? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 13. mai #800 Del Skrevet 13. mai Men herregud, jeg var så sikker på at dette var siste episode. Hvor laaaaaaang klarer de å dra den strikken.?!?! Selv om det ser gøy ut at de alle kommer på ny fellesmiddag neste gang. Men da er det vel siste episode.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå