Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Kartoffel skrev (7 timer siden):

Den middagen føler jeg var klein fra første sekund. Sandra var allerede irritert fordi han ikke hilste sporenstreks. Føler også hun serverte litt fancy mat bare fordi hun vet han er kresen og må slite med det i tillegg😅  En sånn middagsituasjon er jo litt intens, hun kunne jo vært grei og latt de møtes og gjøre noe enkelt og gøy sammen i stedet. Begge er nok fine folk altså, men bare heeelt feil for hverandre. 

Og Martin har jeg et helt annet inntrykk av nå enn i starten. Kalte jo oppførselen til Alex åndssvak. Syns han er skikkelig ubehagelig nå. 

Mente ikke Martin at når han snakker om følelsene sine, mens Aleks gliser, så virker det Martin sier åndssvakt?

Ble litt usikker på hva Martin mente 🤔

Får generelt et inntrykk av at Martin er veldig opptatt av å fremstå bra og reflektert, så hvis han sier noe så drøyt (Aleks er åndssvak), så er han veldig ute av karakter

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pusevalpen skrev (7 minutter siden):

Mente ikke Martin at når han snakker om følelsene sine, mens Aleks gliser, så virker det Martin sier åndssvakt?

Ble litt usikker på hva Martin mente 🤔

Får generelt et inntrykk av at Martin er veldig opptatt av å fremstå bra og reflektert, så hvis han sier noe så drøyt (Aleks er åndssvak), så er han veldig ute av karakter

Jeg vet ikke presist hva man legger i uttrykket på dansk, men jeg er enig i at det er respektløst å flire mens andre snakker om følelser. Tror enkelte gjør det hvis situasjonen blir emosjonell og de ikke takler spenningen/alvoret.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, kvinneguide said:

Jeg vet ikke presist hva man legger i uttrykket på dansk, men jeg er enig i at det er respektløst å flire mens andre snakker om følelser. Tror enkelte gjør det hvis situasjonen blir emosjonell og de ikke takler spenningen/alvoret.

Jeg tror ikke Aleksander ler han opp i trynet. Men han smiler hele tiden mens Martin prater. Tror ikke det er en bevist handling fra Aleksander, det er sånn han er. Men det er en ting Martin blir irritert på nå, nettopp fordi de mangler personkjemi. 

Dette er min teori på det hvertfall 😊

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander er jo en glad gutt av natur så at han smiler er bare slik han er.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguide skrev (4 timer siden):

Har inntrykk av at uttrykket åndssvak ikke er så sterkt eller ladd (eller politisk ukorrekt) som her.

Jeg forstår godt at han blir provosert av å bli møtt sånn. Men det begynner å bli litt mange tegn på at Martin er ganske ustabil og har tilknytningsproblemer. Det virker som han har utrolig vanskelig for å avbryte dette, selv om det er det han vil (tror jeg da). Han klarer liksom ikke å såre Aleksander. Og da blir han fanga i det her eksperimentet når Aleksander sier at han ville reagert med å ville ha eget soverom om Martin skriver «dra». Han kommer seg ikke ut uten å såre Aleksander, så da blir han heller og oppfører seg litt dust siden han egentlig ikke vil være der. Syns litt synd på han egentlig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes damene komme uheldig ut av dette... for, er det bare meg, lever de til sammen opp til alle utgavene av stereotypien av "gæren dame"? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin er virkelig ikke noe hyggelig mot Alexander. Han prøver, men han vil egentlig ikke. Og det skinner gjennom. 

Endelig bye bye til Rie. Hun må starte med å begynne å like seg selv først, før hun kan gifte seg. 

Og stakkars stakkars snille Remi. Blendet av en skjønnhet med et koko indre. Hjelp🙈

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrin burde ikke ha vært med på dette programmet. Jeg kjøper ikke helt at hun "bare" er aseksuell eller demiseksuell eller whatever. Da burde hun også skjønt selv at dette vil være en dealbreaker. Det må være noen syke traumer hun burde bearbeide, hvis ikke får hun prøve å kysse mannen sin da, og se om det kiler i trusa. 

Også skjønner jeg nok ikke dette demiseksuell-greiene, man må være forelsket for å bli tent seksuelt? Men hun sier jo til Remi at hun elsker han, de er såå forelsket og kjærester, men det er null seksuell tiltrekning. Det henger faktisk ikke på greip. 

Jeg har vært forelska noen ganger i mitt liv, og da vil man jo bare kysse og kline og holde på som kaniner. At det roer seg er en annen sak, men det kan ikke begynne der! 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våpenføringen til Noual i den siste episoden.. hjelpes! Orker nesten ikke se på 😅🙈

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at det aldri kommer frem hvor lenge de har vært gift. Det hadde vært så nyttig og fint å få se hvor mange dager/uker de har kjent hverandre og hvor lang tid som har gått mellom de ulike situasjonene. 

Synes Sandra er så utrolig vakker! Og hun har sagt mye fornuftig til de andre deltagerne, selv om hun tidvis kan virke krass mot sin egen partner. Jeg har egentlig sansen for mennesker som legger lite imellom. 

Den jeg sliter mest med er Martin.. Lurer på hva som skjedde under/rett etter bryllupsreisen som gjorde at han snudde så voldsomt. Sliter veldig med folk som er hot/cold, de leker rett og slett med andres følelser. Jeg får inntrykk av at Martin er livredd for å være sårbar og trekker seg etter å tilsynelatende blitt helt betatt og også ganske fysisk helt i starten. Klart partneren blir forvirra og frustrert da, og jeg synes Aleks takler det på en overraskende god måte. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingrid skrev (25 minutter siden):

Våpenføringen til Noual i den siste episoden.. hjelpes! Orker nesten ikke se på 😅🙈

Han sa til henne at man hopper ikke med våpen i handa, men det så ut som hun valgte å overhøre det. 

Martin, er det dansken? Jeg har ikke helt kontroll på navnene på de to. 

Enig i at de kunne vært mer tydelig på hvor lang tid det har gått siden bryllupene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Kartoffel said:

Og Martin har jeg et helt annet inntrykk av nå enn i starten. Kalte jo oppførselen til Alex åndssvak. Syns han er skikkelig ubehagelig nå. 

Det var jo ikke det han sa. Martin sa at han sitter å snakker om følelser så blir han møtt av et ansiktsutrykk som om han er fullstendig åndssvak. 

Skjønner han godt, Alex gjør det nok ikke bevist men irriterende likevel.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (21 timer siden):

Da Richard sto der med tromma og fjærpryd og var helt seriøs 🦚🌶️🥁

Det var jo årets beste tv-øyeblikk i den sesongen så langt 😂😂😂

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte det fra dag 1 at han Martin er sånn fort opp så fort ned igjen, vanskelig for å binde seg type. Så at det går trått der i leiren overrasker dessverre ikke. Han er jo så kjekk og sikkert veldig godt vant til å kunne velge og vrake mellom partnere at det hjelper nok ikke på det heller😅 

Richard og Naoul får jeg litt sånn overbærende storebror med trassig lillesøster vibes av, mens Sandra og Trond stort sett bare gjør vondt. Hvorfor ble de to matchet i utgangspunktet, som to strake motpoler, er spørsmålet.

Eneste paret jeg har litt trua på er Johannes og Victoria, de virker så harmoniske og fine sammen. Johannes vant jo Love Island med Nora Haukland i sin tid, og de var faktisk sammen et par år og rakk å forlove seg også før det ble slutt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønte det fra dag 1 at han Martin er sånn fort opp så fort ned igjen, vanskelig for å binde seg type. Så at det går trått der i leiren overrasker dessverre ikke. Han er jo så kjekk og sikkert veldig godt vant til å kunne velge og vrake mellom partnere at det hjelper nok ikke på det heller😅 

Richard og Naoul får jeg litt sånn overbærende storebror med trassig lillesøster vibes av, mens Sandra og Trond stort sett bare gjør vondt. Hvorfor ble de to matchet i utgangspunktet, som to strake motpoler, er spørsmålet.

Eneste paret jeg har litt trua på er Johannes og Victoria, de virker så harmoniske og fine sammen. Johannes vant jo Love Island med Nora Haukland i sin tid, og de var faktisk sammen et par år og rakk å forlove seg også før det ble slutt. 

Martin liker jeg dårligere og dårligere. Svinger fram og tilbake, og gjør Alex usikker. Veldig spesielt og plutselig gi Alex en klem som om alt bare er bra etter den samtalen, og kommentere at han virker så stille. Han vet nok godt hva han driver med, og virker ganske manipulerende. Er det forresten flere enn meg som reagerer på øynene og blikket til Martin? Veldig intenst blikk.

Synes Alex fortjener bedre enn han der.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 time siden):

Martin liker jeg dårligere og dårligere. Svinger fram og tilbake, og gjør Alex usikker. Veldig spesielt og plutselig gi Alex en klem som om alt bare er bra etter den samtalen, og kommentere at han virker så stille. Han vet nok godt hva han driver med, og virker ganske manipulerende. Er det forresten flere enn meg som reagerer på øynene og blikket til Martin? Veldig intenst blikk.

Synes Alex fortjener bedre enn han der.

Jeg! Det er noe jeg ikke liker med han Martin dårlige vibber. Fått helt fra start. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt Martin i jobbsammenheng- veldig hyggelig og sjarmerende der i hvertfall! 

Johannes  og Victoria er fine sammen- de ser også de andre parene veldig godt. Kunne nesten brukt dem som «ekspertene» i stedet! De stiller bra spørsmål og har gode betraktninger. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (10 minutter siden):

Har møtt Martin i jobbsammenheng- veldig hyggelig og sjarmerende der i hvertfall! 

Johannes  og Victoria er fine sammen- de ser også de andre parene veldig godt. Kunne nesten brukt dem som «ekspertene» i stedet! De stiller bra spørsmål og har gode betraktninger. 

Hva jobber han som? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 minutter siden):

Hva jobber han som? ☺️

Service-bransjen. Vil ikke si hvor i tilfelle det blir en spoiler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Service-bransjen. Vil ikke si hvor i tilfelle det blir en spoiler. 

Ok 😊 Hva med om det er servitør eller resepsjonist på hotell han driver med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...