Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Synes ikke Sandra er dominerende. Hun er selvstendig og vet godt hva hun vil ha. Ekspertene sa jo at det var vanskelig å finne noen til Sandra, men at de satset på at en roligere mann kunne «roe» henne ned, eller skape en balanse. Hvorfor det? Sandra bør ha en med samme energi. Som har samme tempo og er like inderlig som henne. Jeg liker henne godt , og hun virker som en som lytter og gir gode råd til de rundt seg. Jeg hadde likt å ha henne som kollega eller venninne.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aleksander og Martin: 
De var veldig søte i starten, og jeg tror egentlig at det kunne ha blitt noe mellom dem. Men da tror jeg Martin måtte fått hjelp til å finne ut av hvilke demoner det er som står i veien for han, og fått jobbet med dem, slik at han virkelig er åpen for å være ordentlig sårbar. 
For meg virket det som om det gikk supert i starten, og så så det ut som om det gjorde at han ble ordentlig skremt. At det ble for dypt og seriøst, og at han da har et mønster der han tar avstand når ting blir seriøse. 
Men om det ikke gjøres noe mer der, så blir nok ikke dette noe av. Han virker som om han ønsker å skape avstand, fordi det oppleves som tryggest for han, og da blir det jo avstand. 

Rie og Simen: 
Hvordan noen "Eksperter" har tenkt at dette var en god match, og at Rie var klar for å jobbe for å få et godt forhold, aner ikke jeg. Rie har helt feil forventninger, og virket ikke klar for å jobbe for et forhold der det ikke var "instant connection". Og det er det jo veldig sjelden i programmer som dette. 
Her er det jo indre egenskaper som betyr mest når folk settes sammen. Indre egenskaper og det at man har egenskaper den andre trenger mer av i livet sitt. 
Ja, det var bare vennskap, men det er jo oftest det man bygger langvarige forhold på. Vennskapet først, og følelsene etterpå. Det er gjerne settingen her.
Men slik det ble er det bra de har fått kommet seg ut av det nå.

Richard og Naoul: 
Jeg hadde virkelig ikke gjettet at han var ingeniør. Han er så "gymlærer" at jeg nærmest får helt fnatt. Gammeldagse og litt kvinnefiendlige holdninger. Og en veldig belærende "ovenfra og ned" holdning. Men samtidig virker det som om han er åpen for å tilpasse seg noe, og lytte til andres råd. Mens hun virker mer virkelighetsfjern. Hun ser på en måte bare det hun vil se. Og hun har en mening om hvordan ting skal være, hvordan folk skal tenke og reagere, og hva andre mener, som viser at hun er lite åpne for å se ting fra andre vinkler. I det minste virker det sånn for meg. 
Jeg synes det er kjempekult at hun tør å stå opp mot Richard, men når det blir med helt urealistiske forventninger, så blir jeg oppgitt igjen. 
Hun vil at han skal være "manne-mann", men han skal samtidig være en som kan sitte å stirre hverandre dypt inn i øynene og snakke om følelser. Og det høres for meg ut som to klare motsetninger. Og Richard kommer aldri til å bli han "følelsesfyren". 

Cathrin og Remi: 
Remi er altså verdens fineste! Han kommer SÅ bra ut på TV. Han er snill, omsorgsfull, kommer godt ut av det med alle, hjelpsom, lyttende, gir gode råd, og er SÅÅÅÅ tålmodig. 
Det frustrer meg derfor at det virker som om Cathrin spiller mer en rolle enn hun er ærlig og åpen. Jeg tror nemlig at disse to har en god del felles "bagasje" som gjør at de kunne blitt et veldig fint par. Og kanskje er det det Remi ser, i de øyeblikkene hun er ekte? De har en del felles verdier og ønsker. 
Men hun er på mange måter ganske kontrollerende. Det er på en måte HUN som skal bestemme hva de snakker om. Og det er greit at hun som har minst lyst styrer om de har sex eller ikke. Men at temaet er HELT av bordet, blir jo også veldig feil, siden de er så "på" med berøring og nærhet. Da hadde det jo vært bedre å snakke om temaet, og om hva som skal til for at de passerer den grensen der det kan skje. 
Men jeg er dessverre redd for at hun kun er med for å vise en "fasade" eller en "rolle" fremfor å faktisk finne kjærligheten. 
Noe som er veldig synd for Remi.

Victoria og Johannes: 
Jeg har troen på at disse to finner ut av dette. De har en positiv innstilling. De er villige til å jobbe for det. Og det virker også ganske tiltrukket av hverandre. På en måte er det jo tydelig at de trenger hjelp til å snakke litt dypere. Men på en annen måte virker det jo ikke helt som de trenger å snakke så dypt hele tiden heller. Og alt sånt MÅ jo ikke pushes, selv om en terapeut er vant med at det må til i relasjoner som sliter. 
Disse to sliter jo egentlig ikke. De er bare i en litt tidlig fase der de lærer hverandre å kjenne. Men de har jo en positiv fremdrift. 

Sandra og Trond: 
Jeg synes hun blir veldig negativ, og bare ser det dårlige i Trond. Men... Selv om Trond virker som en snill og hyggelig fyr, så har han en del ting jeg tenker at gjør at han passer dårlig med Sandra. (Og kanskje mange andre.) 
Det kan være at det som kommer frem som småting gjennom TV, egentlig er "toppen av kransekaka". Og at det i dette forholdet er en haug med slike småting som frustrere henne, hele tiden. 
Jeg har egentlig vært ganske positiv til Trond, og tenkt at Sandra har vært ganske streng med han. Helt til hun tydelig begynte å prøve. 
Da tok hun han med på japansk restaurant, fordi han har uttrykt at han her et stort ønske om å reise til Japan. 
Men det var tydelig at hun hadde mer kunnskap om, og forståelse av japansk mat og japansk kultur, enn det han hadde. 
Om du virkelig har et stort ønske om å reise til Japan, da er det litt "tafatt" at du aldri har forsøkt å spise japansk mat, eller prøvd Sake, eller i det hele tatt satt deg litt inn i hva en tur til Japan mest sannsynlig vil innebære. 
Eller er det liksom helt andre ting enn mat og kultur som gjør at han ønsker å reise til Japan? 
At han fremstår følelsesløs tror jeg mer er en forsvarsmekanisme enn noe annet. Antagelig har han erfart at det å vise følelser medfører at noen bruker dette mot han. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt forskrekket av hva disse deltakerne forventer seg, og hva de kritiserer hos den andre. 

Sandra sier Trond ikke har følelser, fordi han ikke gråter. Å ikke gråte er langt fra det samme som ikke å ha følelser. Noen kan være så lei seg og ha det så vondt innvendig at de holder på å forgå, men gråter likevel ikke. Andre siler tårene på for det minste, og noen bruker tårer for å få viljen sin og er egentlig temmelig følelsesløse. Trond sier selv han er ganske introvert, da blir det ikke lett å åpne seg når Sandra turer ivei med kritikk og himling med øynene for bagateller. Mulig Sandra skulle hatt en partner som var mer livat og åpen enn Trond, men samtidig kan jeg se for meg at en partner mer som henne selv hadde ført til krangling og diskusjoner i det uendelige. Tror Sandra nokså fort bestemte seg for at dette går ikke. Og Trond er ikke typen til å stå på for noen han kanskje innerst inne føler ikke liker han. Han blir litt handlingslammet. 

Rie vil ha kjærlighet der man ikke kan holde fingrene fra hverandre. Men man må jo bli bittelitt kjent tenker jeg. Venter hun at det skjer ved første øyekast. I dette tilfellet når de så hverandre foran presten. Hun hadde nettopp opplevd dødsfall i familien, så kanskje hun ikke burde deltatt i dette programmet så raskt etterpå. Litt følelsesmessig ute av balanse. Må jo være en grunn til alle tårene som virker ganske urimelige, feks når hun gråter av skuffelse over at Simen sier hun har fint hår på bryllupsdagen. Eller drikker seg full når hun vet hun har en avtale med Simen dagen etter og de tross alt er i en bli kjent prosess. Simen har ikke sjans til hverken å bli kjent med henne eller vise hvem han er. 

Martin og Aleks hadde jeg som favoritter til å begynne med. Og Martin var jo den som var mest fysisk da. Tok på Aleks osv. Så var det bråstopp nærmest. Ble det for nært for ham, for alvorlig. Eller ble han tiltrukket av noen andre i programmet. 

Remi og Cathrine er som de er. Det har blitt et voldsomt fokus på sex. Noen trenger tid for slike ting, og det hjelper ikke med stort fokus på det. Tror det er riktig at de må fokusere på andre ting, og ha det litt gøy sammen. 

Rikard og Naoul (husker ikke hvordan det skrives). Jeg hadde blitt utslitt av henne. Hvorfor påstå at R ikke har invitert med på ting eller at de ikke krangler når alle ser det motsatte. Men kanskje hun ikke opplever det som krangling. Vi er forskjellige., og språkforskjeller med tilhørende tonefall, kan få noe til å høres ut som krangling og en sint tone, som ikke er ment som det. N opplever jeg som at hun ønsker seg en gammeldags mann når det kommer til oppvartning, men en nåtidens mann når det gjelder husarbeid osv. På sett og vis tror jeg R og N kunne passet sammen, hvis de klarer å finne ut av hvem og hva de er og vil. 

Johannes og Viktoria, syntes jeg var veldig kjedelige og litt kalde mot hverandre. Men nå er det de som ser ut til å være det beste og mest harmoniske (hvis det går an å bruke et slikt ord om dette) paret. Bra for dem. 

Syntes hele programmet var noe tøys, men må innrømme at jeg faktisk har kommet dithen at jeg må få med meg hver ukes episode. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odine skrev (7 timer siden):

Synes ikke Sandra er dominerende. Hun er selvstendig og vet godt hva hun vil ha. Ekspertene sa jo at det var vanskelig å finne noen til Sandra, men at de satset på at en roligere mann kunne «roe» henne ned, eller skape en balanse. Hvorfor det? Sandra bør ha en med samme energi. Som har samme tempo og er like inderlig som henne. Jeg liker henne godt , og hun virker som en som lytter og gir gode råd til de rundt seg. Jeg hadde likt å ha henne som kollega eller venninne.

Er enig i at hun lytter og gir gode råd. Men hun er likevel litt mye og selv om hun er selvstendig og vet hva hun vil ha, så er det ikke alltid det er den perfekte matchen der ute. Hun har nok en lang liste med krav. Er nok derfor hun ikke har funnet noen, da de skal være perfekt fra start.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

little fairy skrev (4 minutter siden):

Er enig i at hun lytter og gir gode råd. Men hun er likevel litt mye og selv om hun er selvstendig og vet hva hun vil ha, så er det ikke alltid det er den perfekte matchen der ute. Hun har nok en lang liste med krav. Er nok derfor hun ikke har funnet noen, da de skal være perfekt fra start.

Jeg skjønner ikke hvordan de kan ha matchet henne med Trond. Han framstår så tiltaksløs, litt barnslig og bare nei. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker ikke folk Aleksander er det han som er sammen med han danske heter? Det er derimot han danske  som gir meg litt grøssninger mens partneren syns jeg virker som en veldig fin fyr. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan de kan ha matchet henne med Trond. Han framstår så tiltaksløs, litt barnslig og bare nei. 

Jeg tror han har vært mer åpen på intervju og i samtaler med ekspertene alene. Så møtte han Sandra og ble veldig usikker grunnet mye kritikk og måten hennes å kommunisere på. Hun er veldig direkte. Det kan fungere av og til, men ydmykhet kommer man lengre med i starten av et forhold.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoyogirl skrev (6 minutter siden):

Synes det er så utrolig at ingen gidder å uttale Naoual riktig, alle sitter og sier «Noelle». Tilogmed «mannen» hennes.

Hvordan uttales det da? Og hun dama der hadde vel ikke nølt med å si fra om det plaget henne? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoyogirl skrev (58 minutter siden):

«Nauàl». Om noen heter Victoria så kaller man jo ikke vedkommende Vibeke.

Høres ut som hun klarer å si fra om ting om det plager henne 😊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odine skrev (12 timer siden):

Enig! Tror faktisk hun og Simen kanskje kunne funka? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (53 minutter siden):

Enig! Tror faktisk hun og Simen kanskje kunne funka? 

Tvilsomt, tipper at hun vil ha en Johannes-type

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere følgende partnerbytte (for moro skyld 😆

Rie og Richard - da hadde hun fått nok action og fyrverkeri, om kanskje ikke den typen hun ønsket seg 😂 og hun ville endelig blitt satt på plass. 

Sandra og Johannes - bare fordi at hvorfor ikke 😆

Noual og Remi - han kunne overøst henne med kjærlighetserklæringer og de kunne hatt passionate sex. Han ville funnet seg i alle hennes urimelige beskyldninger. 

Victoria og Simen - de to mest sympatiske i årets sesong. 

Cathrin og Trond - han spiser bare kjøtt, hun bare frukt. Null grønnsaker i hus 😂 null matsvinn. 

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CrazyCatLady2500 said:

Rie og Richard - da hadde hun fått nok action og fyrverkeri, om kanskje ikke den typen hun ønsket seg 😂 og hun ville endelig blitt satt på plass. 

Noual og Remi - han kunne overøst henne med kjærlighetserklæringer og de kunne hatt passionate sex. Han ville funnet seg i alle hennes urimelige beskyldninger. 

Cathrin og Trond - han spiser bare kjøtt, hun bare frukt. Null grønnsaker i hus 😂 null matsvinn. 

Hahah🤭

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (På 11.4.2024 den 12.30):

😂😂😂d hadde blitt tv det 😂😂👍🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere mens jeg ser, for;

Spoiler

Omg, endelig hadde de den "hvem (faen) er du egentlig" praten med Cathrin. Synes det er litt merkelig/kritikkverdig om temaet seksualitet ikke kommer opp i screeningprosessen? Men hun kan jo ha vært uærlig og. Synes det er bra de oppfordrer henne til å være ærlig med Remi. Jeg er helt enig i at sex får veldig mye plass i samfunnet, men dette handler om noe litt annet. 

Ellers lurer jeg på om Naoual skrev "dra" forrige gang bare for å gjøre seg interessant eller teste han. Fra "dra" til kos og flørt. Den e grei. Men jeg har ikke sett ferdig enda da 😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Altså, nå viser Richard seg fra en litt annen side. Første episode jeg faktisk får litt sans for han. Digger tanken med hytta han har fått laget. Og måten han bare "det er jo som å ha med barna på tur", når Naoul nesten klikket fordi hun trodde hun ikke skulle få skyte 😂 herlighet - det er som han sier -  supergod stemning og plutselig helt krise. 

Jeg forstår meg ikke på Trond. Hvorfor har han meldt seg på kan man lure. Han er introvert, men også ekstremt reservert. Jeg er også introvert(ikke like mye akkurat), men gir og byr på meg selv i sosiale settinger. Han har myyye å jobbe med. Og jeg føler han drar ned Sandra ganske mye - hun får ikke blomstret som jeg tror hun hadde gjort med noen andre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trond framstår/blir framstilt  som helt ubrukelig. Jeg forstår utfordringen med å være innadvent og å være dårlig i smalltalk, men SÅ dårlig? 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem hadde trodd at Jif-paret (Victoria og Johannes) skulle fremstå som de med den beste relasjonen?  Jeg hadde ikke nødvendigvis satt penger på det i starten, men de kommer seg virkelig. Virker som de er på bølgelengde på det meste, her er det håp ja.

Richard og Naoual er jo bare rare. Jeg liker han mer og mer, ser litt mer humoren hans nå, men hun... for en drama-dame 🤪 der skal jeg jaggu ikke mye til før hun klikker.... blir nesten litt irritert jeg.

Sandra og Trond. Ja altså.. så fint å se de i leilighten der de spiller sjakk, smilene sitter løst, virker som ting kanskje løsner litt. Så denne middagen med hennes venner. Vel... utfra klippene vi så, så virket det ikke som de var så snakkesalige heller da... Så det går begge veier. Tar meg selv som et eksempel: jeg er sosial. Skravler med omtrent alle, null problem. Men, en sjelden gang kommer jeg borti folk jeg rett og slett ikke kommer overens med og finner liksom ikke på noe å skravle om annet enn været... om i det hele tatt det. Når de andre da heller ikke prøver, så  blir det traurig altså 😕 

Skjønner Sandra at hun ble frustrert over det, men så negativ da gitt... Trond følte seg sikkert litt låst, og da hun på starten sier til han at han må komme å hilse.. vel, han ville vel vente til de kom til bordet da. Er det så krise? Og nei, ikke alle husker navn på venner til kjæresten dagen etter. Nei det er så mye der at jeg får ikke ut alt.

Martin og Aleksander. Jeg forstår dem begge litt. Når Aleksander sier at dersom Martin hadde skrevet "dra" på lappen så ville han hatt to soverom - ja den kan jeg forstå til en viss grad. Hvem vil dele soverom med en som da har uttalt at han ikke vil være der??  At Martin syns det er barnslig og dramatisk... vel, han om det. Dersom Aleksander hadde skrevet dra, hva hadde han følt da?   Men de skal ha for at de begge lufter ting og tør å snakke om ting, også det som er vanskelig. Syns de generelt er gode på det. Men jeg er mer usikker på dem nå enn i starten.

Remi og Cathrin. Endelig fikk vi en mer forklaring på hva hun tenker om dette rundt sex og sånn. Syns det var godt å høre hennes versjon av saken og hvordan hun ser på ting. Men, jeg blir jo alvorlig bekymret på Remi sine vegne om hun kan være av typen som aldri kan ha sex med han.. Da hun sa at det var en reell mulighet, så sank hjertet mitt litt.

Sett bort fra at det er mye sexpress i samfunnet, det er mye fokus på sex og alt sånn, så er det jo et ganske viktig element i en romantisk relasjon da. Det handler jo ikke bare om sexakten, men om det intime, det vi kun deler med vår utvalgte, og det samholdet det faktisk skaper. Sex er jo også viktig for livskvalitet, evt forplantning, det har helsemessige fordeler. Å evt leve et (sam)liv uten sex - det hadde jeg hvert fall tatt tungt.  Det finnes jo ingen lett måte å si det på, så all ære til henne for å ta det opp nå. Men neimenn ikke lett for noen av dem.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naoual  er jo ravende crazy... "Jeg vil ha like mye omelett som deg, det er rettferdig" Spiser ikke opp sin lille del av omeletten en gang. Skyter med pistol og treffer med ett skud: "oi, så du det, jeg traff jo ALLE!"  Hele verden dreier seg tydeligvis rundt henne! Har aldri opplevd et så pussig menneske før. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...