Gå til innhold

Hva gleder du deg til/ var det beste ved å bo alene igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ro og stillhet! Ingen krav til steike støv. Gjere det EG har lyst til, ikkje måtte ta hensyn heile veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/21/2024 at 12:31 PM, Fjompenisse said:

Nå som hun har flyttet ut, er erfaringene som følger:
- Jeg er visstnok en relativt ryddig fyr. Det hjelper selvsagt at det er mindre ting i huset, men det er mye ryddigere her nå som jeg kan tusle rundt og bestemme selv om ting skal ligge fremme eller pakkes vekk.

- Kjøleskapet er ryddet for overraskende mye mat som var gått ut på dato, samme med fryser. Og så lenge jeg vet at jeg må lage middag når det passer meg, så er det også overraskende smertefritt.

- Økonomien har jeg kontroll på, men det blir trange tider fremover. Gjelden doblet og skal betale både den, husleie, strøm og forsikring aleine 🤑

- Null seksuell frustrasjon. Heller ikke noen trang til å laste ned "knulleapper". Skal bli godt å bare forholde seg til seg selv en periode fremover.

Det viser seg at selv med bare meg å ta hensyn til, i en hektisk hverdag, så klarer jeg å la mat gå ut på dato. Ikke bra, her må det skjerpings til og bedre planlegging av innkjøp og middager (først og fremst).

En ny pluss i singellivet er at jeg kan se de seriene jeg vil se. Ingen kompromisser (det var alltid jeg som måtte komme med forslag), nå kan jeg være 100% egoist. Og jeg kan se når jeg vil uten å tenke på å være serieutro 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker

Hva jeg gleder meg som singel ( høytids- versjonen)

- slippe å kjøpe gaver til begge sider av familien. 

- slippe å bli skuffet over han ikke følger opp barna v  juleaktiviteter ( bedre å vær alene)

- slippe å ha " voksen unge" på juleferie  enten hos mine eller hans. Eks .Setter seg ned i stolen og leser julehefter og gidder ikke hjelpe  til ( voksen mann har jobbet hele året må vite og fortjener å slappe helt av i ferien🙄)

Slippe å mekle i konflikter med han og resten av familien  for at jula skal bli hyggelig  .

Anonymkode: 54e46...5ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid bodd alene, så kan ikke si jeg gleder meg til det akkurat, men det er jo ålreit å kunne deise ut av senga akkurat når jeg vil, ordne en blings til middag om jeg ikke er i humør til kokkelering, og spille musikk når jeg vil og så høyt jeg vil uten innvendinger.

Anonymkode: c1875...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leve uten å hensyn til noen andre en meg og mitt. Slippe være Mamma til et ekstra barn, slippe mase om sex. Og slippe å be om ting som er en selvfølge når man er to, så jeg igjen slipper å bli sett på som masete for at jeg må passe på en annen voksnen..

Anonymkode: 48613...9fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg leser denne tråden og lever meg litt inn i deres lykke. 🥲 En dag skal jeg flytte ut (blir vel etter toåringen har flyttet ut), og det skal bli en av de lykkeligste dagene i mitt liv. Slippe sexpress, mas, roting og søling, grettenhet og silent treatment. Slippe å gå på eggeskall. Slippe et stort hus stappa fullt med alt hans rot og søppel som jeg må ta vare på alene. For en drøm.

Anonymkode: acc2d...718

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 23.35):

Så herlig at denne tråden kom opp igjen. Jeg, ts, har nettopp overtatt ny bolig, men ikke fått flyttet ordentlig enda. Så jeg har enda *alt* skrevet her å se frem til 🤩

Anonymkode: 12818...b94

Hvordan har du det TS nå?❤️

Jeg (k39) ble alene ca 1 år før deg,og har fulgt tråden og tenkt på deg/innlegget ditt jevnlig😊 (Ikke på en creepy måte altså😂

Anonymkode: f8117...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å slippe å høre gnålet fra den jævla tv'n hver ettermiddag, kveld, helg. Og når jeg først vil se noe så er det bare det jeg selv vil se. 

Å kunne spise når jeg har lyst. 

Ingen som spør hva det er til middag. 

Elsker at jeg kan spille høy musikk når jeg måtte ønske. 

Ingen som irriterer meg ved å ligge å snorker på sofaen. 

Det lukter ikke lenger svett mann på soverommet, ei heller promp. Det lukter rent og svakt av egen parfyme. 

Det er rent og ryddig hjemme. 

Ingen skjeggstubber i vasken. 

Ingen som får meg til å gråte lenger. 

Ingen som gjør meg redd lenger. 

Ingen som kliner syltetøy eller smuler i smøret. 

Ingen spør om jeg kan kjøpe med snus.

Ingen som lar oppvasken stå på benken. 

Jeg kan dra bort uten å informere noen. 

Anonymkode: 10f2f...cfa

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

År 5 som alene, det beste var å ikke måtte forklare seg hele tiden: "Hvorfor vil du det?" , " Det er vel ingen vits?" , " Er du sur?".

Har kjøpt mitt eget lille hus og overtar det I morgen. 

Det er MITT.

Skal bo der med barna. Tror ikke jeg vil bo med en mann igjen.  Har kjæreste, men tenker at særbo er en fin ting.

Anonymkode: 4055e...1f5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å rote akkurat som jeg vil ;) Å legge meg akkurat når jeg vil. Å være ustelt uten å være redd for å være uattraktiv. 

Anonymkode: 2093d...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å gjøre akkurat det jeg vil når jeg vil. Å slippe rydde og vaske etter en mann. Mer energi og bedre humør! 

Anonymkode: 6d155...284

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 13.48):

Jeg leser denne tråden og lever meg litt inn i deres lykke. 🥲 En dag skal jeg flytte ut (blir vel etter toåringen har flyttet ut), og det skal bli en av de lykkeligste dagene i mitt liv. Slippe sexpress, mas, roting og søling, grettenhet og silent treatment. Slippe å gå på eggeskall. Slippe et stort hus stappa fullt med alt hans rot og søppel som jeg må ta vare på alene. For en drøm.

Anonymkode: acc2d...718

Samme her 😍 

Anonymkode: 418dc...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun meg selv jeg må rydde og vaske etter. Trenger ikke lenger lure på hvilke planer han har lagt for oss i helgene. Og så få vite om planene én time,eller mindre, før.

Kjenne gleden og overraskelsen ved  oppdagelsen at jeg likevel ikke er aseksuell. Jeg var overbevist om at den delen av meg var ødelagt og død.

Gjøre hva jeg vil og å vite at ingen blir sur av mine valg og mine gjøremål.

Anonymkode: 5890d...774

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

deilig å slippe og diskutere helt banale ting. Slippe å irritere meg over en svigermor som ville komme på besøk hele tiden, krevde nesten rød løper når hun kom. Slippe jaget etter å finne på noe hele tiden med venninner, jeg er faktisk ikke så sosial så er deilig å slippe å ha en mann som syns det er rart. Deilig at jeg kan kjøpe det jeg vil når jeg vil. Deilig å slippe en som snorker, og aldri tenker på bytting av sengetøy, vasking av bad og do osv. Han klarte ikke engang å gå ut med bosset når det var fult. Det var siste dråpen.. hvorfor i all verden skal jeg være hushjelpen til en mann? det har jeg aldri signert noen kontrakt på. Glad jeg ikke er gift og jeg håper jeg aldri blir det. 

Anonymkode: df65d...7d2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er forskjellige ser jeg! Mitt inntrykk, som selvfølgelig er formet av mine egne opplevelser, er at tråden nesten er delt i 50/50.
En del prater om rent praktiske "ryddig", "rent og pent"

Den andre delen prater om å slippe unna de vonde følelsene av å være i et dårlig, døende eller dysfunksjonelt forhold.
Jeg er i del 2. Klart leiligheta var hjem og symbolet på en ny start.. og det var mitt. Jeg kunne innrede som jeg ville og bruke penger som jeg vil, men aller mest var det en trygg havn uten konflikter og opplevelser som gav grobunn til vonde følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal bli Å få bruke pengene  på det jeg vil -

fikk kjeft i helgen for jeg handlet et  ting jeg mener vi trengte til husholdninen ( kosta 900kr). Da var en sur i en halv dag og nekta  hjelpe å bære/ og nekta også hjelpe med noe som ble lovd tidligere  på dagen . Har egen lønn men han tjener dobbel så mye og mener han "må få bestemme "hva som skal kjøpes inn.

Anonymkode: 54e46...5ac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stillhet!! 

Eks hadde alltid tv eller musikk på. Kunne sitte og nyte stillhet på kvelden når ungene var hos far.

Anonymkode: d2c4f...5f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha et konstant rent og ryddig hus. 

Å få bedre økonomi.

Anonymkode: f0387...e25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...