Gå til innhold

Hva gleder du deg til/ var det beste ved å bo alene igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det med ryddig og rent hjem her også, selv om jeg ikke har stebarn da, bare ubrukelige barnefar. Vi hadde enebolig på over 200 kvadrat, som jeg måtte rydde og rengjøre 100% på egenhånd. Han laget unødvendig mye rot med eget tøy, tallerkener som ikke ble satt i oppvaskmaskinen, kaffe- og matflekker osv, i tillegg til at han eide altfor mange ting som skapte rot og kaos. Slipper også dårlig stemning og sur mann fordi jeg ikke orket sex. Han prøvde seg stort sett hver dag og var dermed like ofte sur og skulle straffe meg ved å ikke bidra, selv om manglende bidrag fra han i utgangspunktet var grunnen til at jeg ikke ønsket sex. Jeg har forøvrig høy sexlyst, så det var bare lyst på han jeg manglet. Knuste forventninger og brutte løfter slipper jeg også. En annen ting er at jeg faktisk har 100% fri av og til, siden han har bittelitt samvær. Jeg kunne aldri gjøre noe mer enn å dra på kafé en times tid før. Nå kan jeg faktisk ha en hel fridag for meg selv eller dra på hyttetur med venner. 

Anonymkode: 2465c...24e

  • Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kunne bruke tiden på akkurat det jeg ville istedenfor å bare daffe med meningsløs TV. Nå bruker jeg kveldene på ting jeg liker, som å lage musikk, rydde, høre podcast osv. Føler at livet har mer mening. 

Og selvsagt også å slippe å gå på eggeskall og være redd for å gi mannen angstanfall av å antyde at han kanskje kunne tenke seg å sette på en klesvask eller rydde av kjøkkenbordet. 

Generelt, slippe at humøret mitt blir så preget av en annens humør, hele tiden ta ansvar for hans psyke og holde meg selv under kontroll for å få til det! Elsker livet som singel, hver kveld alene er herlig. Jeg har data litt, men tror jeg skal slutte med det igjen, jeg er i tvil om jeg ønsker å miste singeltilværelsen. 

Anonymkode: 525f9...dad

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tjue da jeg flyttet sammen med eksmannen og 40 da jeg flyttet ut. De to første årene i eget hjem var altså så stas at jeg nesten ikke kan beskrive det. Det var så deilig å ikke ha tv’en stående på, det luktet godt i alle rom, jeg lagde deilige middager der fokuset ikke var «kjøtt» og jeg sov midt i senga i helt nytt sengetøy.

Anonymkode: f7732...ffa

  • Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe å gå på eggeskall og være redd for humøret hans. Grue meg til å komme meg. Prøve å kose meg med barna mens jeg aldri vet når han «ødelegg kvelden» med dårlig stemning. Slippe krangling og mekling mellom han og barna (!) hvor jeg liksom får skylda/er den grusomme fordi jeg ber han oppføre seg som en vokse . 

Slippe å alltid være redd og bekymret for økonomisk kaos. Aldri vite om det er nok penger til neste regning fordi han plutselig bare måtte bruke noen tusenlapper. 

At jeg har kontroll på huset og ikke trenger å bli skuffet fordi han blir sur om man ber han sette på en klesvask.
Å slippe og konstant få høre hva jeg burde gjøre annerledes og hva han gjør bedre. 
Lage hva jeg vil til middag. 
Gjøre det jeg vil når jeg vil! 
Gjøre hyggelige ting med barna uten en på slep som huffer seg, klager og gnåler om hvor fælt det er for han. 

Slippe å være konstant skuffet fordi han bare ikke er interessert i en samtale, hvordan jeg har det eller sex. 
 

Vet ikke hvorfor jeg gadd de siste årene!! Alt er bare mye enklere!! 

Anonymkode: c0e69...340

  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange positive ting, men å kunne legge meg når jeg vil på kvelden er kanskje det beste. Vi hadde forskjellige døgnrytmer og at jeg ville legge meg tidlig før jobb var alltid et mareritt. Ble visst kjedelig for han om jeg skulle legge meg SÅ tidlig som 00.00 når jeg skulle opp før 06.00. 

Ellers er det ingen krangling, ingen som kjefter. Kan sitte på telefonen å lese på KG eller VG uten å bli beskyldt for utroskap. Det er deilig det! 

For en herlig tråd. Savner han mindre nå :’)

Anonymkode: 5ed38...d17

  • Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

🥳🥳🥳🥳

Rent og ryddig hjem

En hel seng for meg selv uten urolig søvn med snorking og svetting

Klær ligger der de skal, ikke i en haug på gulvet

Nyter kveldene med det jeg vil se på TV uten mas om å se ting jeg finner uinteressant 

Ikke minst hvor sykt lykkelig jeg er🥰 Møtt verdens fineste kjæreste som har vist meg hva ekte kjærlighet er❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen krangling

Ikke måtte tenke over om han er i dårlig humør, eller om han blir sur for ditt eller datt

Lage den maten jeg vil

se det jeg vil på tv

Slippe å måtte rydde etter en annen

Slippe å irritere meg over at jeg må stå for all husarbeid. Har fått mindre å gjøre i hjemmet nå enn før

Anonymkode: c2ed7...be0

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er stabil stemning hele tiden. Slippe det sure ansiktet, tausheten, alt det usagte, som lå som en tykk vegg i hele huset. Sur for den minste ting. Alltid små stikk og hint til meg for at jeg skulle fange opp det dårlige humøret. «Stakkars meg» mentalitet. 
 

Nå er det bare opp til meg selv. Jeg tar ansvar for meg selv og mitt humør, og da er livet bedre. 
 

Snorking er også fint å slippe. Og rot. Barna roter en del, men de kan jeg i hvert fall snakke til, så rydder de etter seg. 

Anonymkode: af7be...454

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig (!) til å slippe å bo med saboterende folk. Samboer og hans barn klarer ikke å få beskjed om å gjøre noe annerledes for alles beste (eller for mitt beste, fordi jeg er den som vasker), det ender med en slags maktkamp der de hvertfall ikke skal gjøre som de får beskjed om, eller de skal i det minste være sure når de gjør det. Som feks å gå med skitne grovarbeidsklær rundt i huset. Det kan bli en kamp som varer i tre måneders tid. I tillegg til at de samme personene altså ikke løfter en finger for å gjøre noe i huset, ei heller med egen skitt.  

Anonymkode: 12818...b94

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde med eksen i 6 år og skjønner at det er ikke for meg. Nå bor jeg alene og det deiligste er at absolutt alt er der jeg selv har lagt det, bortsett fra tingene husspøkelset roter bort, for det kan ikke være meg ;) på slappe dager kan jeg ligge til kl 13 og spise pålegg til frokost om jeg vil, det er ingen forventninger om dekket frokost bord og nystekt ditt og datt, jeg kan spille tvspill, høre musikk og strikke hele lørdagskveld, eller danse med et glass vin. Jeg kan legge meg kl 20 om jeg er sliten, og ingen får spader om badet er litt lite rent én dag til. 

Den roen å bare ha seg selv og sitt å tenke på.. den er priceless. 

Anonymkode: aa26f...63f

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe og gå på eggskall i eget hjem 24/7.

Det å faktisk glede seg til å komme hjem, uten at angsten blir værre og værre for hver meter man nærmer seg huset.

  • Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å vite at det er opp til meg og mine barn å ordne ting, ommøblere etc. Det er slitsomt å ha en annen voksen der som man lar være å spørre fordi man merker en motstand mot å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: 12818...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite

Slippe krangling om alt,sove alene,bestemme ting selv! 
Å rydde opp etter meg og mine bare,vite at hjemmet mitt er ryddig og rent når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste var å kjenne at frykten slapp taket. Jeg trengte ikke lenger gå og være redd for neste slag eller neste krenkelse. Det tok tid før kroppen min forsto at jeg var trygg, men når det skjedde så var det en ubeskrivelig frihetsfølelse. 

Å kunne styre dagene slik JEG ville de skulle være. 

Å innrede, dekorere og kose meg med å lage mitt eget hjem. 

Å kunne se de filmene jeg ville, reise dit jeg ville, gå ut med venner når jeg ville.

Å kjenne gleden sakte men sikkert komme tilbake. 

Å være fri til å date etterhvert, klare å ha tro på kjærligheten til tross. 

Anonymkode: e9d28...c4e

  • Liker 4
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% kontroll på alt i huset og på barna. Ingen forventninger eller forhåpninger som aldri ble innfridd. Fantastisk❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det beste var å aldri måtte ligge gråtende i sofaen på nettene lenger

Og å gjøre akkurat hva jeg ville til enhver tid uten å få kjeft

Anonymkode: a6c81...d90

1000 hjerter til deg ❤️

Anonymkode: d6b8d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eget hjem som føles som mitt
Slippe å føle på skyld fordi barna bråker/krangler når noen sover
Bo i nærheten av "alt"
Plassere ting i hjemmet nøyaktig der jeg vil
Ta avgjørelser kun basert på egne meninger
Spille den musikken jeg vil når jeg vil
Egentid/fokustid
Ikke få dårlig samvittighet for å gjøre ting du har lyst til
Mer kvalitetstid med barna
Se alle serier jeg vil, når jeg vil
Ta ting i mitt eget tempo
Plystre/nynne uten å få kommentarer
Slippe surmaga kommentarer om at "det kunne vært bedre/kunne vært gjort annerledes"

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe alle de ekle ulydene som følger med, slimete harking, høylydt pissing, hosting og snørring. Slippe smellinga fra dører, ekle matrester overalt, mat på vegger og gulv og gudene vet hva som foregår i topplokket der noen ganger. Å slippe all den tannbørstesprutinga med matrester på baderomsspeilet og vask. Trodde ikke det var mulig å gjøre så mye ekkelt i voksen alder, men der tok jeg feil. Gleder meg til et skinnende rent og rolig hjem uten masse dritt fra andre.

Anonymkode: 7c6fe...aa2

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vil så gjerne ha en tråd der vi kan skrive de tingene vi gleder oss til når vi klarer å ta steget å gå ut av et forhold og bor alene igjen. Eller om du har vært gjennom dette, hva var det beste? 

Og gjerne èn eller to ting pr post, sånn at det blir en "å, nå kom jeg på noe å skrive"- tråd. En motivasjonstråd kan man si. 

Anonymkode: 12818...b94

Å Herregud jeg har vært i 2 jævligw forhold 1 på 8år (han havnet i fengsel) og et på 3 år med en psykopat.

Begge gangene når jeg klarte komme meg UT å kjøpte mitt EGET hus ,jeg vet ikke hvordan det føles å slippe ut fra et mørkt rom etter 14 år..men følelsen var ubeskrivelig. Jeg var SINGEL og bodde alene! Klype meg selv i armen feeling. 

Bodd alene i 6 år og bor fremdeles alene. Bonus nå er at jeg har funnet meg en helt fantastisk kjæreste som besøker meg og jeg han. Best of both❤worlds for meg.

Anonymkode: bad7f...aa6

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller mest er det evnen til å slappe av i eget hjem. Før ble jeg sur og nedstemt hver gang jeg kom hjem. Energien forsvant. Så etterhvert gleden av å innrede som jeg selv vil. Ryddig og koselig rundt meg. Startet med å kjøpe blomster regelmessig for kosens skyld. Kose meg med høy musikk eller det programmet jeg ville se på tv. Lese på sengen. Egentid. 
Har ny kjæreste nå som vil bli samboer på sikt. Når han er på besøk (som er superkoselig) så tenker jeg litt på at jeg kanskje ikke vil bo sammen med noen igjen når jeg ser rotet han produserer. Det ser han ikke selv da, ikke engang skittentøyet på gulvet eller oppvask på benken. 🤪 

Anonymkode: 6188f...c10

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...