Gå til innhold

Hva gleder du deg til/ var det beste ved å bo alene igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del så var det å flytte alene helt fantastisk, det å slippe mas om en tshorte på gulvet eller en bitte liten smule på kjøkken benken…. Eller NÅÅÅDE meg om det sto ett glass to dager på kjøkkenbenken… 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Til alle dere kvinner som klager over pliktsex og endelig slippe det.

jeg bare lurer, hvorfor dere var sammen med han og hvorfor dere kaller det slik?

elsker dere ikke parnteren, begjærer og vil ha han?

hvorfor kalle det plikt?

jeg er jo gift med dama mi fordi jeg elsker hun, begjærer hun og har lyst på hun… ikke fordi jdet er en plikt.

jeg ønsker jo sex med hun fordi jeg synes kroppen hennes, kjemien hennes er fantastisk og jeg nyter det, ikke fordi det en slik regel om at det må til.

Anonymkode: 216ed...4a4

Man kan elske partneren sin og nyte sex og likevel har utfordringer med hvor ofte/hva slags type sex man ønsker. For meg holder det med sex et par ganger i uken så jeg kan bygge opp lyst mellom hver gang (så det ikke blir pliktsex). Eksen min ville helst ha sex hver dag og gjerne flere ganger om dagen. Jeg følte at jeg aldri strakk til og var nok for han, og da var det godt å kunne kjenne på egen kropp og lyst i fred og ro etter bruddet. 

Anonymkode: 6347a...341

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-Å faktisk glede seg til ferie/fri / helg og være uthvilt  etterpå. ( ikke måtte være  lydig housewife og følge etter hans humør )

Anonymkode: 54e46...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen planer om å bli alene, og om jeg blir det så har jeg barn. Men skulle jeg blitt alene uten barn så ville det vært å bo i et rent og ryddig hjem, ingen å rydde opp etter.

Anonymkode: 1f08e...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da min samboer, mor til våre to barn flyttet ut merket jeg endelig hvor mye lettere det ble å holde huset rent, jeg måtte lære meg to nye ting: vaske klær og handle mat. Dette var jo enkelt, for den som tror jeg var lat, nei det var jeg ikke. for alt annet gjorde jeg så det var veldig lite nytt å sette seg inn i.

Det var tøft de første månedene da det var et langt forhold, men det var veldig deilig også, slippe smattelydene hennes om natta, slippe å rydde etter henne, slippe vedlikehold av bilen hennes osv. Med tiden fant jeg ut at vi var helt feil match, og jeg lærte mer om hva jeg skal se etter neste gang med tanke på felles interesser og trivsel.

Ellers var det deilig å  møblere som jeg ville selv, malte stua uten å spørre noen, drar å fisker når jeg ikke har ungene. Større frihet

Vi deler opp ungene med 1 uke av / på. Ungene er ikke små lenger bare for å nevne det, men når jeg besøker de er det lett å legge merke til hvor grisete det er der. Jeg synes oppriktig synd på mora som er ei knallbra dame, men er glad hun gjorde det slutt.

.. men nå etter et par år er det nok, nå leter jeg etter noen for et langvarig og meningsfullt forhold da det er bedre å være to..

Anonymkode: f3813...d28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prompinga! 

Jeg slipper å være mor for andre enn barna mine. Eksmannen var rotete og grisete, og gjorde ingenting. Slang fra seg klærne overalt, oppvask fant jeg både i stua, soverommet og på kontoret. Ingenting ble rydda eller vaska. 

Men prompinga... Rart han ikke propellerte av sted. Tipper også stanka av råtne eggefiser la seg på vegg og tak.

Anonymkode: b6782...db7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prompinga! 

Jeg slipper å være mor for andre enn barna mine. Eksmannen var rotete og grisete, og gjorde ingenting. Slang fra seg klærne overalt, oppvask fant jeg både i stua, soverommet og på kontoret. Ingenting ble rydda eller vaska. 

Men prompinga... Rart han ikke propellerte av sted. Tipper også stanka av råtne eggefiser la seg på vegg og tak.

Anonymkode: b6782...db7

Den prompinga til min eks, en jeg var sammen etter skilsmissen, var helt drepen for min tiltrekning. Var sammen ett par år. Første året var det ikke sånn, men etter ett år kom hans sanne jeg frem. Når jeg flyttet inn. Og det var akkurat som om han syntes det var stas jo verre de luktet. Kunne komme ut fra badet med kuken hengende ute. Si at den avføring og luft var giftig, og samtidig be om sex. Dette var en mann på over 50. Ikke bare derfor det tok slutt, men det var dråpen. Og det og andre menns oppførsel på datingsider har gjort at jeg skal leve alene resten av livet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 23.11):

Det med ryddig og rent hjem her også, selv om jeg ikke har stebarn da, bare ubrukelige barnefar. Vi hadde enebolig på over 200 kvadrat, som jeg måtte rydde og rengjøre 100% på egenhånd. Han laget unødvendig mye rot med eget tøy, tallerkener som ikke ble satt i oppvaskmaskinen, kaffe- og matflekker osv, i tillegg til at han eide altfor mange ting som skapte rot og kaos. Slipper også dårlig stemning og sur mann fordi jeg ikke orket sex. Han prøvde seg stort sett hver dag og var dermed like ofte sur og skulle straffe meg ved å ikke bidra, selv om manglende bidrag fra han i utgangspunktet var grunnen til at jeg ikke ønsket sex. Jeg har forøvrig høy sexlyst, så det var bare lyst på han jeg manglet. Knuste forventninger og brutte løfter slipper jeg også. En annen ting er at jeg faktisk har 100% fri av og til, siden han har bittelitt samvær. Jeg kunne aldri gjøre noe mer enn å dra på kafé en times tid før. Nå kan jeg faktisk ha en hel fridag for meg selv eller dra på hyttetur med venner. 

Anonymkode: 2465c...24e

Hvorfor ansatte han ikke vaskefolk? 200 kvm er jo ekstremt stort. Ser for meg at derivat ett to etasjer hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
Pingvinen skrev (9 minutter siden):

Den prompinga til min eks, en jeg var sammen etter skilsmissen, var helt drepen for min tiltrekning. Var sammen ett par år. Første året var det ikke sånn, men etter ett år kom hans sanne jeg frem. Når jeg flyttet inn. Og det var akkurat som om han syntes det var stas jo verre de luktet. Kunne komme ut fra badet med kuken hengende ute. Si at den avføring og luft var giftig, og samtidig be om sex. Dette var en mann på over 50. Ikke bare derfor det tok slutt, men det var dråpen. Og det og andre menns oppførsel på datingsider har gjort at jeg skal leve alene resten av livet 

Åh, eksen min trodde også fising var gøy. Til og med etter jeg løp på badet å kastet opp synes han det. Er så glad jeg valgte bort han. Første gang jeg møtte foreldrene han synes de alle sammen det var så gøy at jeg hadde kastet opp at jeg skjønte hvor han hadde den «humoren fra» Moren hans kunne fortelle at han alltid hadde hatt mageproblemer som om det var det hundar stolt av sønnen sin for🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (45 minutter siden):

Åh, eksen min trodde også fising var gøy. Til og med etter jeg løp på badet å kastet opp synes han det. Er så glad jeg valgte bort han. Første gang jeg møtte foreldrene han synes de alle sammen det var så gøy at jeg hadde kastet opp at jeg skjønte hvor han hadde den «humoren fra» Moren hans kunne fortelle at han alltid hadde hatt mageproblemer som om det var det hundar stolt av sønnen sin for🤯

Jeg kastet opp på armen til exn min(uhell) fordi han syns det var så gøy hvordan jeg brekte meg og ble spyklein av å høre noen lage den lyden av å brekke seg, og sluttet ikke før det var forsent. Ikke gøy i øyeblikket, men ganske gøy nå i etterkant, han fikk som fortjent 😂

Anonymkode: f7072...336

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kastet opp på armen til exn min(uhell) fordi han syns det var så gøy hvordan jeg brekte meg og ble spyklein av å høre noen lage den lyden av å brekke seg, og sluttet ikke før det var forsent. Ikke gøy i øyeblikket, men ganske gøy nå i etterkant, han fikk som fortjent 😂

Haha, ja menn som har dårlig humor må lære seg at det får konsekvenser! Så jævli bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mindre rot og rydding

Mindre kjefting

Mer sex

Anonymkode: 36d5a...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da min samboer, mor til våre to barn flyttet ut merket jeg endelig hvor mye lettere det ble å holde huset rent, jeg måtte lære meg to nye ting: vaske klær og handle mat. Dette var jo enkelt, for den som tror jeg var lat, nei det var jeg ikke. for alt annet gjorde jeg så det var veldig lite nytt å sette seg inn i.

Det var tøft de første månedene da det var et langt forhold, men det var veldig deilig også, slippe smattelydene hennes om natta, slippe å rydde etter henne, slippe vedlikehold av bilen hennes osv. Med tiden fant jeg ut at vi var helt feil match, og jeg lærte mer om hva jeg skal se etter neste gang med tanke på felles interesser og trivsel.

Ellers var det deilig å  møblere som jeg ville selv, malte stua uten å spørre noen, drar å fisker når jeg ikke har ungene. Større frihet

Vi deler opp ungene med 1 uke av / på. Ungene er ikke små lenger bare for å nevne det, men når jeg besøker de er det lett å legge merke til hvor grisete det er der. Jeg synes oppriktig synd på mora som er ei knallbra dame, men er glad hun gjorde det slutt.

.. men nå etter et par år er det nok, nå leter jeg etter noen for et langvarig og meningsfullt forhold da det er bedre å være to..

Anonymkode: f3813...d28

Det er akkurat de to tingene jeg måtte legge til på min liste også 😅 De to tingene valgte samboeren seg ut som sine oppgaver. Dvs, handlingen var vel nesten 60/40. Jeg ser allerede nå like etter at jeg har flyttet ut at det begynner å bli skittent og suggete hos han, så tipper det virkelig synes om et halvår 🫣 

Jeg synes altså det var helt nydelig å begynne på scratch med et rent hjem. Ha gode lukter og rene ting i hjemmet, lett opprettholde en bra standard. Lykke. 

Anonymkode: 12818...b94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slippe å være så mye sint og irritert. Var sinnsykt befriende å slippe dette👏

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, Fighter83 said:

Slippe å være så mye sint og irritert. Var sinnsykt befriende å slippe dette👏

Dette kjenner jeg meg igjen i!

Anonymkode: 774bb...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 9.17):

Til alle dere kvinner som klager over pliktsex og endelig slippe det.

jeg bare lurer, hvorfor dere var sammen med han og hvorfor dere kaller det slik?

elsker dere ikke parnteren, begjærer og vil ha han?

hvorfor kalle det plikt?

jeg er jo gift med dama mi fordi jeg elsker hun, begjærer hun og har lyst på hun… ikke fordi jdet er en plikt.

jeg ønsker jo sex med hun fordi jeg synes kroppen hennes, kjemien hennes er fantastisk og jeg nyter det, ikke fordi det en slik regel om at det må til.

Anonymkode: 216ed...4a4

Du skjønner åpenbart ikke hvor sur og ufin menn kan bli om de ikke får sex. Sex på SINE premisser. Blås i om det er godt for begge, bare han får sitt. 

Etter slik mann er det ofte fantastisk å finne tilbake til sin egen fungerende seksualitet, som ble ødelagt av mannen og hans egoisme i slikt. 

Jeg var tilnærmet aseksuell etter forholdet med min eks. Ikke fordi jeg er aseksuell, men fordi han gjorde sex til noe ubehagelig og negativt. 

Mine venninner som har opplevd egoistiske menn (dessverre ikke uvanlig) sier nøyaktig det samme. Nå har de funnet tilbake til gleden ved sex, og har gode elskere. Ville dumpet annet. Å bo med en mann igjen frister få. Også de som ble egoistiske var gjerne ok i starten, men så har de visst gjort sin innsats og skal bare ha. Og furter/blir sure/ blir direkte ekle i ord og handlinger om de ikke får viljen sin. Veldig vanlig på mange måter det der. Menn selger seg godt inn, og så bytter de fullstendig om. Gjensidig god sex blir egokjør. Likestilling angående husarbeid blir å dytte ting ufint over på kvinnen. Respekt blir til å ta som selvfølge. God kommunikasjon blir til å snakke nedsettende og ufint. For kjærlighet skal jo tåle alt liksom, ingen vits i å vise seg fra gode sider. Kvinner skal tåle. 🙄

Jeg bor med en mann igjen, men han er en fantastisk elsker. Har ikke på noen måter drept min glede ved det seksuelle, men har eller økt den. Ingen problem å ha vedvarende lyst på ham. 🥰

Jeg var veldig glad i sex både før og etter mannen jeg nå bare blir dårlig av å tenke på. Hva jeg fant meg i, og hvordan han ikke selv skjønte at det var ufattelig feil. (Og joda, jeg tok det opp så mange ganger at jeg gikk tom for nye måter å ta det opp på. Og så fullstendig tom totalt sett. Han fikk likevel sjokk da jeg gikk. 🙄)

Anonymkode: e053f...bb8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du skjønner åpenbart ikke hvor sur og ufin menn kan bli om de ikke får sex. Sex på SINE premisser. Blås i om det er godt for begge, bare han får sitt. 

Etter slik mann er det ofte fantastisk å finne tilbake til sin egen fungerende seksualitet, som ble ødelagt av mannen og hans egoisme i slikt. 

Jeg var tilnærmet aseksuell etter forholdet med min eks. Ikke fordi jeg er aseksuell, men fordi han gjorde sex til noe ubehagelig og negativt. 

Mine venninner som har opplevd egoistiske menn (dessverre ikke uvanlig) sier nøyaktig det samme. Nå har de funnet tilbake til gleden ved sex, og har gode elskere. Ville dumpet annet. Å bo med en mann igjen frister få. Også de som ble egoistiske var gjerne ok i starten, men så har de visst gjort sin innsats og skal bare ha. Og furter/blir sure/ blir direkte ekle i ord og handlinger om de ikke får viljen sin. Veldig vanlig på mange måter det der. Menn selger seg godt inn, og så bytter de fullstendig om. Gjensidig god sex blir egokjør. Likestilling angående husarbeid blir å dytte ting ufint over på kvinnen. Respekt blir til å ta som selvfølge. God kommunikasjon blir til å snakke nedsettende og ufint. For kjærlighet skal jo tåle alt liksom, ingen vits i å vise seg fra gode sider. Kvinner skal tåle. 🙄

Jeg bor med en mann igjen, men han er en fantastisk elsker. Har ikke på noen måter drept min glede ved det seksuelle, men har eller økt den. Ingen problem å ha vedvarende lyst på ham. 🥰

Jeg var veldig glad i sex både før og etter mannen jeg nå bare blir dårlig av å tenke på. Hva jeg fant meg i, og hvordan han ikke selv skjønte at det var ufattelig feil. (Og joda, jeg tok det opp så mange ganger at jeg gikk tom for nye måter å ta det opp på. Og så fullstendig tom totalt sett. Han fikk likevel sjokk da jeg gikk. 🙄)

Anonymkode: e053f...bb8

Bra du droppet han som behandlet deg dårlig, og har funnet noe fint 😊

Vil bare legge til at jeg opplevde å bli asexuell i forholdet, ikke fordi han oppførste seg ekkel eller egoistisk, det var bare det at vi ikke hadde den rette kjemien i tilegg til at jeg jeg mistet noen som fikk meg til å miste det som var av lyst. Å da var det gjort, kunne ikke vekkes, vi er for ulike.

Sånn at noen som kanskje er i lik situsjon vet at det kan være greit å avslutte selv om vennskapet dere imellom er i god behold, å at det ikke trenger være alvorlig for at det er feil heller. Han er en kjærlig elsker, men ikke for min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (9 timer siden):

Hvorfor ansatte han ikke vaskefolk? 200 kvm er jo ekstremt stort. Ser for meg at derivat ett to etasjer hus

Jeg kjøpte meg bolig på 200 kvm alene etter at vi ble skilt, har barna 50/50, men det er store soverom med bad til dem + stue og egen terrasse. Det er MYE å vedlikeholde inne og ute, men det er MIIIIIIITT ❤️ 

Anonymkode: 19eeb...962

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i et langvarig forhold igjen nå som er godt for meg, men kan nevne det som var fint med å flytte fra eksen. 

Rutiner som ingen andre forstyrret. Ingen andre sin vekkerklokke, trengte ikke ta hensyn til noen mtp måltider, hjemmetider og overtid på jobb. Hadde vaskerutiner som passet meg, og trengte ikke rydde opp etter noen andre. Ønsket jeg å sitte på sofaen og okkupere tven hele helgen kunne jeg det, og jeg kunne også bruke hele helgen på å vaske leiligheten grundig. Brødskive til middag i to uker. Hvorfor ikke? 

Besøk av hvem jeg vil, når jeg vil. Synes det var kjempedeilig at jeg kunne velge alene hvem som kom når. Venninner kunne sove over spontant, familie kunne komme tidlig eller sent, og jeg trengte ikke forholde meg til noen andres venner i mitt hjem. 

Økonomi. Ukeshandlet, koste meg med å sette opp handlelister med mat kun jeg skulle spise, ingenting trengte å gå dårlig. Hadde god kontroll på hva som var i fryseren. Kunne også spare så mye jeg ville, var ingen som sto i veien og kanskje mente vi trengte noe jeg var uenig i. Kunne også gjøre et stort, dumt kjøp bare for morro, for jeg hadde bare meg selv å ta hensyn til. Kjøpe lunsj på jobb en hel uke, spise en dyr middag med venner, skaffe meg overpriset hudpleie og lignende. 

Interiør og innredning. Dette er en som treffer meg veldig, da jeg generelt har stor interesse for det. Male stua, kjøpe møbler på bruktbutikken, ha den sengen jeg ønsker, bytte gardiner så ofte jeg vil og kjøpe sengetøy hver gang det er tilbud, selv om jeg har massevis fra før. Å slippe unna sukk og stønn og motgang var helt fantastisk, og ga meg mye mer liv i hverdagen. Man er faktisk ikke gal bare for å like å bytte gardiner hver 6 måned, eller for å kose seg med å kjøpe en bukett blomster en gang i måneden. Trenger heller ikke ta hensyn til en mann som vil ha en helt annen interiørstil enn meg, noe som var en daglig kamp i perioder. 

Husdyr eller ikke? Ingen som setter ned foten for noen av delene. 

Slippe å bli kvelt av dårlig stemning etter en krangel. Forferdelig å dele sted å bo, og ikke minst seng, med noen man er opprørt på. Det er så energikrevende, man får ikke hvilt seg. Nå kan jeg krangle og være opprørt på hvem som helst, og kunne fortsatt ligge i min egen seng helt i fred uten at noen forlenger prosessen med å ha det dritt. 

Mer tilgang på sex. Dette gjelder ikke alle, men mange nok. Forskjellig behov i et forhold fungerer dårlig, og da er det godt å slippe. Bor alene og kan derfor mer eller mindre bestemme selv hvor mye sex jeg vil ha. 

Dette er det jeg følte mye på etter å ha gått ut av et forhold jeg ikke burde vært i. Var ikke kompatible. Nå er jeg i et kompatibelt forhold, og selv om jeg elsker å være singel så er det omtrent det samme å ha riktig partner. Kjenner ikke at jeg mangler noen av tingene over her, og kan være den beste, tryggeste, sunneste versjonen av meg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste var å ha senga alene. Sover veldig lett, så jeg våkner hver gang partner snur seg og/eller snorker. 

Ha det rotete uten dårlig samvittighet, uten å føle på at jeg måtte rydde opp med en gang.

Ha middager jeg liker, supper, salat og generelt retter uten kjøtt, det ble ikke sett på som "skikkelig middag".

Uendelig egentid, jeg kan ikke forklare hvor høyt jeg verdsetter alenetid. 

Ikke noe sex press, trengte ikke å gå å tenke over at nå er det vel en stund siden sist. 

Ingenting å irritere seg over, uansett forhold så kommer det til å oppstå ting man irriterer seg over når man bor sammen. 

Ingen dårlig samvittighet for å bruke penger på utstyr til hest og hund, etterfulgt av et forhør. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...