Gå til innhold

Hva gleder du deg til/ var det beste ved å bo alene igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe av det jeg gruet meg til var matlaging. Ikke at jeg var helt hjelpesløs på et kjøkken, men det var hun som oftest laget maten, jeg tok meg tidvis av oppvasken…

Men nå så har jeg funnet gleden i å lage mat igjen. Er ingen Hellstrøm, men synes det er gøy å sette på noe musikk og kokkelere og danse litt samtidig  (stort kjøkken). Det beste er at jeg ikke trenger å være redd for å skuffe noen, det er uansett bare jeg som skal spise maten, så da kan jeg eksperimentere litt og det er ikke krise om det ikke blir fullklaff. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

- å slippe å ha en som krever å  se kvitteringen  etter hver tur jeg tar på butikken .

- å forsvare kjøp til ting han må spleise på til barna ( sko osv) Han tjener dobbel  så mye som meg .

- slippe å tilrettelegge  alt i hverdagen  rundt han så han " ikke skal bli sur!"

-være spontan til ting som jeg og ungene har lyst til uten å sjekke " humøret  hans" først. 

- slippe  åvære " mamma'til en voksen mann som ikke kan følelseregulere  seg sjøl.

( kort sagt bruke energien  på andre ting enn å være i forkant )

Anonymkode: 54e46...5ac

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fins ikke irritert lengre! Ingen å irritere seg over, bitterhet, oppgitthet eller vonde følelser. Er fullstendig i harmoni 

Anonymkode: 59a8e...435

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så herlig at denne tråden kom opp igjen. Jeg, ts, har nettopp overtatt ny bolig, men ikke fått flyttet ordentlig enda. Så jeg har enda *alt* skrevet her å se frem til 🤩

Anonymkode: 12818...b94

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.34):

Jeg vil så gjerne ha en tråd der vi kan skrive de tingene vi gleder oss til når vi klarer å ta steget å gå ut av et forhold og bor alene igjen. Eller om du har vært gjennom dette, hva var det beste? 

Og gjerne èn eller to ting pr post, sånn at det blir en "å, nå kom jeg på noe å skrive"- tråd. En motivasjonstråd kan man si. 

Å Herregud alt..

Kun meg og mine barn. Ingen mann eller stebarn ta hensyn til. Helt fantastisk var det😍

Skal bo alene til barna er flyttet ut. Vårt hus. Vårt liv💖💖💖 

Anonymkode: bad7f...aa6

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- slippe å gå med klump i magen/ lese kroppspråk  og ansiktsuttrykk.

- slippe å forsvare  han til familien  min når han ikke gidder å bli med  allikevel  på ting han har lovet.

- slippe å fixe bursdagsgaver / avtale besøk / være mekler / mellommann til hans side av famile .

Anonymkode: 54e46...5ac

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Faktisk kan være sosial igjen

Fred i hjemmet

Jeg vet det bare er meg som er hjemme, ikke en person som kanskje er gretten når jeg kommer hjem 

aldri jobbet overtid etter det ble slutt, trenger ikke det

Kan legge meg tidligere, slipper å være utslitt hele tida

Trenger ikke redegjøre for noen andre om jeg vil dra på mine hobbyer og interesser

Livet har blitt mitt igjen, etter at hun slo opp. Trodde det skulle bli jævlig, men elsker det

Anonymkode: 53925...24f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 22.41):

Vite at det som skal gjøres hjemme må jeg gjøre. Ingen avtaler og brutte løfter.

Sove uten en som snorker og som mente at det var mitt problem at jeg ikke fikk sove. Utallige netter på sofaen. 

Ikke bli presset til sex. 

Anonymkode: 2a787...1a9

Amen!

Anonymkode: 0074e...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, en av de aller beste tingene for meg var å kunne onanere igjen 😄 Det kunne jeg jo aldri før, mannen var ALLTID hjemme om kveldene, og om dagen var det jo jobb og unger osv...

Den første tiden etter skilsmissen gledet jeg meg til å legge meg hver kveld (alene i en dobbeltseng med rent, hvitt sengetøy, to dyner og masse puter), det var som å få et kjærlighetsforhold til min egen kropp igjen etter et årti med pliktsex.

Å slippe nettopp pliktsex var også fantastisk. Å vite at jeg selv kunne velge. Det gikk ganske lang tid før jeg overhodet hadde lyst igjen, men da oppdaget jeg til gjengjeld at sexlysten min var som i tyveårene (les: temmelig umettelig), den hadde bare blitt grundig tråkket flat av en mann som gjorde null for min nytelse og som ble pottesur hvis vi ikke hadde hatt sex på noen dager, så sur og håpløs at det gikk utover barna og hverdagen. Så jeg "ga etter" - og hatet hvert sekund av det. I årevis. 

Så ja, å få den senga for seg selv var gull! Tror aldri jeg oppgir det privilegiet igjen (annet enn til nøye utvalgte sengekamerater en gang i mellom:)

Anonymkode: 53493...3b6

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.34):

Jeg vil så gjerne ha en tråd der vi kan skrive de tingene vi gleder oss til når vi klarer å ta steget å gå ut av et forhold og bor alene igjen. Eller om du har vært gjennom dette, hva var det beste? 

Og gjerne èn eller to ting pr post, sånn at det blir en "å, nå kom jeg på noe å skrive"- tråd. En motivasjonstråd kan man si. 

Det beste med å bo alene er å bestemme fullstendig oversikt hva slags mat som lages. Jeg sparer så mye penger på min type mat, budsjettet halveres selv med to barn 80% av tiden. 

Anonymkode: 0f5f8...53a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (På 30.3.2024 den 18.24):

Er ingen Hellstrøm, men synes det er gøy å sette på noe musikk og kokkelere og danse litt samtidig  (stort kjøkken). Det beste er at jeg ikke trenger å være redd for å skuffe noen, det er uansett bare jeg som skal spise maten, så da kan jeg eksperimentere litt og det er ikke krise om det ikke blir fullklaff. 

Dette tror jeg at jeg også kommer til å finne tilbake til og finne glede i (igjen). 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant meg selv igjen, det er det aller beste. Har tatt lang tid da, men er på en bra plass i livet nå.

Også er det fint når jeg er alene. Kan spise hva jeg vil, og om jeg ikke gidder å rydde/støvsuge etc, så har jeg kun meg selv å skylde på.

Jeg gjør det jeg selv har lyst til.

Mer ro med ungene. Mye lettere å fikse ting med ungene alene. Og det var fantastisk deilig å dra på ferie med de, uten at jeg måtte sørge for at eksen hadde det bra nok.. han var vanskelig å feriere med - jeg måtte alltid ta hovedansvaret for alt.

Jeg tror jeg blir alene resten av livet. Jeg skal ihvertfall bo alene. Trives best med det. Ønsker ikke å måtte tilpasse meg til en mann igjen.

Anonymkode: 1e4f2...768

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 21.00):

Veldig glad for å klare å kjøpe henne ut og endelig skape et HJEM.

Der sa du det i et nøtteskall, et HJEM der en kan slappe av, og ikke et utstillingslokale. 

Og for å være helt ærlig.... ta kontakt med en gammel ff, å pule vettet av henne. Endelig litt rå og vill sex igjen  😈

Anonymkode: 4fcdb...a27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å ha Rent og ryddig hus, ingen krangling , ingen snorking, å kunne gjøre det jeg vil når jeg vil,

Anonymkode: b04bd...243

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er bedre å bo lykkelig alene som ensom, enn å være misfornøyd ensom i et forhold"😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentid!!!

Å kunne lese bok en hel fredagskveld uten å bli kalt for kjedelig. Legge meg når jeg vil, stå opp når jeg vil, spise når og hva jeg vil. Slippe pliktsex og Tause Birgitte i dagesvis om han fikk et nei. Kan gå i pysjen en hel dag uten at noen helst vil jeg skal «pynte meg». 

OG - slippe skittent toalett etter mannens bruk…. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Masse!

- Lage middag på den måten jeg vil, uten å få ekspertkommentarer 😂

- Ha det så ryddig som jeg vil, uten alt slags mulig pynteting, møbler som ikke brukes osv

- Ikke ha på tv, bare for å ha den på. Jeg skal faktisk ikke eie tv en gang

- Slippe rot!!!!!!

Skal bli så deilig å bare rydde etter meg og faktisk ha det rolig

- Se på det jeg vil, av film eller serier når jeg vil. Høre på den musikken jeg vil, når jeg vil. Ikke skru av når hn kommer hjem

Å sikkert masse mer!!!

Anonymkode: 360d3...0ce

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (På 30.3.2024 den 18.24):

Men nå så har jeg funnet gleden i å lage mat igjen. Er ingen Hellstrøm, men synes det er gøy å sette på noe musikk og kokkelere og danse litt samtidig  (stort kjøkken). Det beste er at jeg ikke trenger å være redd for å skuffe noen, det er uansett bare jeg som skal spise maten, så da kan jeg eksperimentere litt og det er ikke krise om det ikke blir fullklaff. 

Jeg er kvinne, men føler likt.

Jeg synes det ble utrolig mange fordeler ved å bo alene. Men nå har jeg truffet en kjæreste. Vi bor ikke sammen. Men hvis vi skal det, vil jeg ha det sånn som jeg har det nå ved å bo alene. Det er han med på. 

Vi får se

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til alle dere kvinner som klager over pliktsex og endelig slippe det.

jeg bare lurer, hvorfor dere var sammen med han og hvorfor dere kaller det slik?

elsker dere ikke parnteren, begjærer og vil ha han?

hvorfor kalle det plikt?

jeg er jo gift med dama mi fordi jeg elsker hun, begjærer hun og har lyst på hun… ikke fordi jdet er en plikt.

jeg ønsker jo sex med hun fordi jeg synes kroppen hennes, kjemien hennes er fantastisk og jeg nyter det, ikke fordi det en slik regel om at det må til.

Anonymkode: 216ed...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...