Gå til innhold

Hva gleder du deg til/ var det beste ved å bo alene igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fryktelig vanskelig. Er nesten utelukkende positive ting ved å bo alene.

Eneste jeg kan komme på som positivt ved å bo med noen, er det økonomiske.

Anonymkode: b1cd6...2ce

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til å ha et ryddig hjem (Den uken uten barn hvertfall).

slippe ha de halvferdige prosjektene hennes liggende å slenge i ukesvis.

Slippe å bli dradd ned i en muggen stemning om jeg en dag er glad og sprudler litt. Da er hun ekspert på å forsure dagen.

Gleder meg til å kunne lage felles regler med barna og kunne følge dem uten at hun undergraver mine beskjeder.

Men det er klart det kan bli tomt i huset en uke og mye å gjøre den andre. spent på hvordan det blir.

og så kvier jeg meg til å måtte organisere alt mulig ift barna med et menneske som ikke bor i huset. Blir sikkert mye rot og sure mosforståelser.

Anonymkode: 59992...76d

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise det jeg vil når jeg vil. Mindre å vaske (klær, hus, oppvask osv). 

Gjøre det jeg vil når jeg vil. Ingen sure tryne fra morgen til kveld. Ingen mas. Ingen ‘hvor er’, ‘hva er til middag’ osv

Ingen sexpress. Lavere boutgifter, lavere utgifter generelt. 

Generelt: et bedre og lykkeligere liv 🥰

Kun (voksne) barn og katt kommer inn i mitt hus! Barna mine har boevne og gir meg ikke ekstraarbeid. 

Anonymkode: aa868...bc7

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd 8 år i et hus som aldri føltes som mitt hjem, følte jeg en fred og ro, og hjemmefølelse jeg ikke har kjent på siden barndommen.

Bor nå alene med barna, for første gang i hele mitt liv og jeg elsker det! Jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil, det er ryddig og rent, og det lukter alltid godt her (Det kommentere alle som er på besøk her🤭)

Ukene jeg har barna er det fult fokus på den. Vi har det helt fantastisk! Aleneukene koser jeg meg alene, eller med venner, drar på dater og trener. Da fokuserer jeg kun på meg selv og lever det livet jeg alltid har ønsket meg! 

Anonymkode: 42d84...b31

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God stemning hele tiden. 

Ryddig og rent 

Ingen som stresser over ting som må bli gjort, og lager dårlig stemning fordi jeg sover lenge en fridag 

Kan slappe av når jeg kommer hjem fra jobb, slipper å bli bombardert med partners tanker når jeg allerede er sliten etter jobb 

Anonymkode: 589bf...374

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Å kunne bruke tiden på akkurat det jeg ville istedenfor å bare daffe med meningsløs TV. Nå bruker jeg kveldene på ting jeg liker, som å lage musikk, rydde, høre podcast osv. Føler at livet har mer mening. 

Og selvsagt også å slippe å gå på eggeskall og være redd for å gi mannen angstanfall av å antyde at han kanskje kunne tenke seg å sette på en klesvask eller rydde av kjøkkenbordet. 

Generelt, slippe at humøret mitt blir så preget av en annens humør, hele tiden ta ansvar for hans psyke og holde meg selv under kontroll for å få til det! Elsker livet som singel, hver kveld alene er herlig. Jeg har data litt, men tror jeg skal slutte med det igjen, jeg er i tvil om jeg ønsker å miste singeltilværelsen. 

Anonymkode: 525f9...dad

Særboerskap blir mer og mer vanlig. Tror jeg skal vurdere det neste gang det blir aktuelt med kjæreste. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Særboerskap blir mer og mer vanlig. Tror jeg skal vurdere det neste gang det blir aktuelt med kjæreste. 

Mer miljøvennlig å bo flere i ett hus 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer miljøvennlig å bo flere i ett hus 😉

Mer mentalt vennlig å bo alene 😉 

Anonymkode: 12818...b94

• Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å kunne ha det rent og ryddig rundt meg, fordi det ikke er noen andre enn meg selv som roter, og jeg evner å rydde opp etter meg selv. Da kan jeg også inviterer folk på besøk, uten å skamme meg over hvordan det ser ut hjemme.

- Å kunne velge bort støy hjemme - jeg har ikke noe behov for å ha tv på, uten at det er noe jeg er interessert i å se, jeg får ikke lyden av andres sosiale medier, høylytte telefonsamtaler, etc.

- Å ha senga for meg selv. Det er deilig å sove uten å bli vekket av andres snorking eller sprelling i søvne.

Anonymkode: 774bb...a8b

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent hus. Stille hus. 24 grader inne og duftlys, ingen hjernedøde serier, bråkete spillvideoer el likegyldig popmusikk. Spise vegetarmaten min i fred og ro, og bestemme over penga mine sjøl.

Anonymkode: 18291...998

• Liker 8
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ennå ikke flyttet ut, så hvordan det blir vet jeg ikke, men jeg gleder meg til å:

- Kunne rydde vekk masse ting og nips og innrede huset slik jeg vil (er ingen tøffel, men visse kamper gidder jeg ikke å ta).
- Ha kontroll på hva som er i kjøleskap og fryser og spise den maten jeg vil og når jeg vil (kommer dog til å savne maten hun lager)
- Ha full kontroll på økonomien og vite at det ikke dukker opp noen overraskelser når jeg skal betale regninger.
- Ingen seksuell frustrasjon...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (På 3.2.2024 den 22.57):

Kunne kjøpe akkurat de møblene jeg vil ha. Å slippe å bli dømt av noen når jeg ligger på sofaen med godis😂 

og ja dette med promping, pliktsex og andre ekle uvaner er en stor bonus å slippe. 

Hilsen evig singelboer 

Vel det med promping er noe alle gjør, ja tarmgass dannes naturlig av bakteriene i tarmen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å spare penger  nå til å gå ila sommeren 2024.

- slippe å ordne & vaske et 300kvm stort hus .blir amazing med 65-70 kvm  og kjøre nordisk minimalisme ( her er det nips og verktøy OVERALT- får huden full av kjeft når jeg flytter så mye som en spiker)

- slippe å leke happy housewife med forventet middag på bordet hver dag/ pliktsex. 

- slippe å grue meg til helgene der alt skal gå etter hans pipe ( stress/ oppussing/ kritikk på hva jeg og ungene har lyst  å gjøre)

- istedenfor  kan jeg og barna reise på spontan tur til en nye område på tur/ museum/ cafe. Invitere barnas venner på middag ( uten han blir irritert  på støy)

- reise  på ferie med kun meg og barn( uten "mannebabyen" som alle må ta hensyn til.

-Selv om han tjener dobbel så mye som meg og betaler de dyreste tingene/ feriene er jeg så lettet over å ikke måtte klistre på fake smil og takknemlighet. Trenger nemlig  ikke stort hus og fine ferieturer for å være lykkelig. 

Anonymkode: 54e46...5ac

• Liker 6
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hatt en samboer, men kan liksom ikke se for meg at det hadde vært så problematisk heller.

Anonymkode: c1875...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.39):

Det beste var å aldri måtte ligge gråtende i sofaen på nettene lenger

Og å gjøre akkurat hva jeg ville til enhver tid uten å få kjeft

Anonymkode: a6c81...d90

Og slippe følelsen av å vente på ‘’at noe skal gå galt’’ eller følelsen av å gå på eggeskall❤️

Anonymkode: f8117...710

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Driver å spare penger  nå til å gå ila sommeren 2024.

- slippe å ordne & vaske et 300kvm stort hus .blir amazing med 65-70 kvm  og kjøre nordisk minimalisme ( her er det nips og verktøy OVERALT- får huden full av kjeft når jeg flytter så mye som en spiker)

- slippe å leke happy housewife med forventet middag på bordet hver dag/ pliktsex. 

- slippe å grue meg til helgene der alt skal gå etter hans pipe ( stress/ oppussing/ kritikk på hva jeg og ungene har lyst  å gjøre)

- istedenfor  kan jeg og barna reise på spontan tur til en nye område på tur/ museum/ cafe. Invitere barnas venner på middag ( uten han blir irritert  på støy)

- reise  på ferie med kun meg og barn( uten "mannebabyen" som alle må ta hensyn til.

-Selv om han tjener dobbel så mye som meg og betaler de dyreste tingene/ feriene er jeg så lettet over å ikke måtte klistre på fake smil og takknemlighet. Trenger nemlig  ikke stort hus og fine ferieturer for å være lykkelig. 

Anonymkode: 54e46...5ac

Samme her… Flyttet i sommer til en liten leilighet med 2 soverom med begge barna i sommer, flyttet fra en gigantisk villa, og ordet ferie gjør meg kvalm🤮 

Maldivene, Seychellene, Bora Bora gir meg panikkangst! 

Nå er det ‘’lille’’ og fredelige hjemmet våres fylt av barnelatter og en overfylt gang daglig!!❤️

Der det er hjerterom er det husrom💞

Anonymkode: f8117...710

• Liker 1
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
William_S skrev (5 timer siden):

Vel det med promping er noe alle gjør, ja tarmgass dannes naturlig av bakteriene i tarmen.. 

Det betyr ikke at man trenger å drite i tide og utide. Det er det vi prater om her 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aldri hatt en samboer, men kan liksom ikke se for meg at det hadde vært så problematisk heller.

Anonymkode: c1875...441

Da er du bare naiv enda. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.34):

Jeg vil så gjerne ha en tråd der vi kan skrive de tingene vi gleder oss til når vi klarer å ta steget å gå ut av et forhold og bor alene igjen. Eller om du har vært gjennom dette, hva var det beste? 

Og gjerne èn eller to ting pr post, sånn at det blir en "å, nå kom jeg på noe å skrive"- tråd. En motivasjonstråd kan man si. 

Anonymkode: 12818...b94

Å ikke bli plaget av tv og pc lyder om natta så man ikke får sove. Internett skulle vært stengt av etter kl 12 på natta så folk ikke kan sitte oppe halve natta og snu døgnet.

Anonymkode: 5d6d2...4a6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke bli møtt av en som har vært hjemme hele dagen med masse spørsmål når man kommer sliten hjem etter jobb. Jeg vet du er selvstendig næringsdrivende og ikke har kolleger, men jeg orker ikke det i det jeg kommer inn døra etter en lang dag i en krevende jobb. Det hadde vært hyggelig med et hei og noe annet enn mer jobb når man kommer hjem. 

Ikke få lettvinte løsninger som ikke fungerer innenfor arbeidsmiljøloven hver gang man lufter en frustrasjon angående jobb. 

Slippe å se bikkja krype langs gulvet fordi noen overreagerer på alt den gjør. Sliter fortsatt med usikker hund, men takknemlig for at det fikk åpnet øynene mine for hvor ille ting faktisk er. Når man eksploderer på en helt normal valp, er du faktisk ikke mannen for meg. Jeg tar heller bikkja og meg i fred og ro, uten forventing om at noen eksploderer for ingenting. 

Anonymkode: d359b...951

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...